Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 778
Jeg har fått ett veldig irriterende problem, ikke at det er den første gangen jeg har fått det, da jeg vanligvis har bare reinnstalert windows. (sånn etter 2 månder)

Men her i forrige uke innstalerte jeg WinXP Pro SP1 på maskin, og dagen etter kommer denne "IEXPLORE.EXE - application error"feilen opp vær gang jeg lukker nettleseren, og enkelte på programmer.

Jeg har søkt google, og funnet ut at jeg er ikke den eneste med dette problemet, men det er tydeligvis ikke noen som kan si akkurat hva jeg skal gjøre med feilen.

Jeg har prøvd:
Windows Update
Adaware
Virus Scan

Noen andre som har noen clue hva man skal finne på?
Og nei, konventere ikke over til Linux av denne grunnen.
jeg har akuratt det samme :P
Jeg hadde samme problemet før. Erget meg lenge over det også. Gjorde akkurat det samma som du gjorde med ad-aware og Updates. Ingenting hjalp. Det var da jeg bytte til mozilla. (Faktisk opera først..). Alt funker, og IE har av en merkelig grunn fiksa seg selv.

Nå må du ikke føle at jeg prøver å pushe på deg mozilla eller opera, men det er verdt å prøve Btw. har du testa å legge inn IE på nytt? Kan kanskje hjelpe.
unstable's Avatar
Trådstarter
Jeg har har prøvd å legge inn explorer på nytt.... men vis opera eller mozilla er løsningen. Så må jeg kanskje prøve det.

Men jeg har litt vanskelig å venne meg til noe nytt, som en nettleser.
Er da ikke noe problem å venne seg til ny nettleser, seps ikek fra IE, Mozialla og Opera er jo begge bedre lesere og mye enklere i bruk når du kommer deg igang..

+ at man kan konfigurere dem som man selv vil
unstable's Avatar
Trådstarter
Men ikke for å være vanskelig, det hjalp liksom ikke på det problemet at den feilen kommer opp. Det bare forskyver ett problem.
Planen, ihvertfall, var å finne feilen og rette den.

Vis jeg ikke finner feil, ser jeg at jeg har 2 valg:

1. Innstalere XP på nytt (tungvint)
2. Innstalere Opera (lettvint)
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Når du poster her må du forvente å få en del svar som innebærer å overse problemet eller formatere harddisken
har samme feil jeg også, bare på andre program enn nettlesere,
mirc,flashfxp,netlimiter,winamp,dc++
unstable's Avatar
Trådstarter
Vær gang jeg får feil på windows, har jeg lyst til å konventere til linux. Men der kan jeg ikke spille de spillene jeg liker... trur det er det eneste som holder meg igjen.

Har linux på 2 av 4 maskiner her, å det er sjeldent noe feil på linux burkene. Den ene har stått på 50 dager nu, å har ikke klaga en gang.

malistix: jeg har hatt problemer med samme feilmelding i flere programmer enn nettleseren. (som jeg skrev i 1 post)
ok, så ikke det siste, ..my mistake
Når jeg tenker meg om hadde jeg dette problemet med MSN messenger en gang i tiden, løsningen min var å avinnstalere programmet, reboote, innstalere på ny og så kjøre windows update på alt..

virker litt sært at det skal være så vansklig men det er vel bare sånn det har blitt
Hvis du syntes det er ille å gå fra IE til noe annet, så anbefaler jeg mozilla med modern style. Likner veldig på IE. Men mozilla kan fikses på. Såkalte themes. Er ikke sikker på hvordan det er med opera.

http://mozilla.org
http://opera.org

GL
Jeg hadde IEXPLORE.EXE - application error for noen måneder siden og jeg googlet litt og fant denne. Ble error fri etter å ha kjørt den.
unstable's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av RufseTufs
Jeg hadde IEXPLORE.EXE - application error for noen måneder siden og jeg googlet litt og fant denne. Ble error fri etter å ha kjørt den.
Vis hele sitatet...
hummm.... det der hva en link til en banner som forandrer seg vær gang du refresher sia
Opprinnelig postet av unstable
hummm.... det der hva en link til en banner som forandrer seg vær gang du refresher sia
Vis hele sitatet...
Merkelig!! Hos meg kommer det "download file" box.
unstable's Avatar
Trådstarter
nu funka det vet du.... lure hva som skjedde isted.
Vi kan se om dette funker, kan sikkert ikke uansett fucke så mye opp, som det allerede er.
lese posten før er en fin ting før JEG limer inn link! :/

edit - feilpost