Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 2010
Hei,

Trenger litt insprasjon fra freaksa om en logo til nyoppstartet virksomhet som driver med reparasjonstjenester av mobiltelefoner. Fikk noen gode forslag av noen og det jeg liker best hittil er somny telefonservice men føler liksom ikke det er HELT det jeg vil bruke..

Skal lage logo og tar gjerne tips til logoer med tips til designet.

Takker for de som hjelper meg med dette og klarer å være litt mer kreativ enn meg for øyeblikket
Skal du gjøre noe selv?
Trådstarter
11 0
Jeg ber bare om inspirasjon til navnet. Skal da designe logoen selv men vil gjerne ha tips til navnet.
Sitat av arildsd Vis innlegg
Jeg ber bare om inspirasjon til navnet. Skal da designe logoen selv men vil gjerne ha tips til navnet.
Vis hele sitatet...
"Trenger inspirasjon til logo" heter jo tråden, så ikke bare inspirasjon til navnet. Er dette en ny tråd hvor du vil ha flere navneforslag, eller en tråd hvor du vil ha designinspirasjon?
Du har jo fått navnet fra forumet.

Er det freak.no som skal stå for denne tjenesten, eller er det din bedrift?
Trådstarter
11 0
Ja men min forrige tråd ble bare slettet uten videre derfor prøver jeg meg igjen. Jeg ønsker først og fremst navneforslag. Men om folk har en idé til hvordan logo skal se ut i tillegg til navn er det hjertelig velkommen det også.

Fikk et godt eksempel; en her som skrev noe med å kalle det "zoozy" eller noe i den duren. og da kunne jeg erstatte O-ene med feks motiv av en Galaxy S4. Det er slike ting jeg mener. Om man har en idé bak navnet som kan brukes i logoen. En tanke bak navnet så og si.

Kommer til å designe den selv og skal gjøre alt av designing selv som sagt, men jeg ville bare ha noen forslag. Beste jeg har kommet frem til som jeg liker er "Somny" ettersom det sier litt om hva jeg driver med. Gjør telefonen din litt mer som ny

Men dette er det jeg som skal stå bak ja, waf. Åssen det? Skal ikke være en registrert bedrift eller noe men kan jo hende jeg får ressurser til dette senere om ett års tid da jeg skal studere til høsten. Håper dette var mer beskrivende og folk skjønner hva jeg ønsker å åpnå med denne tråden nå.

- A
Hvis du ønsker navneforslag, så er det lurt å skrive det i tittelen. Ikke at du trenger "inspirasjon til logo".

Skal man finne på et navn til en bedrift er det forsåvidt ålreit å vite noe om den og hva feks eier heter da dette gjerne er en naturlig del av navnet.

Ikke rart forrige tråden ble slettet, ta deg bedre tid og tenk gjennom hvordan du formulerer seg. Det gjør det både bedre for alle å bruke siden, men også mye større sjanse for at noen tar seg bryet med å hjelpe deg.
Trådstarter
11 0
Beklager misforståelsene isåfall. Men jeg får ikke endret trådnavnet ser det ut til :/ Uansett håper vi kan få noen navneforslag fremover nå.
Pro Gamer
Fikk en rar ide etter jeg faktisk lukket tråden din, men her:
Jeg tenkte kanskje at du kunne bruke bokstavene i de mest kjente mobilmerkene(om du får et ok navn som ikke høres helt på tryne ut) så bruker du logonene dems til å lage "bokstaver" ? fargene dems er sikkert en ide å bruke orginalt, så man kan assosiere med at det handler om mobiler.
f.eks: Sony sin s kan du fylle ut med sony inni S. Apple sitt eple kan du lage om til en A, om du får til å skrive navnet inni. Om du skjønner?

Bare en ide, som kanskje kan være starten på en bedre ? Lykke til.
Sitat av M4zN Vis innlegg
Fikk en rar ide etter jeg faktisk lukket tråden din, men her:
Jeg tenkte kanskje at du kunne bruke bokstavene i de mest kjente mobilmerkene(om du får et ok navn som ikke høres helt på tryne ut) så bruker du logonene dems til å lage "bokstaver" ? fargene dems er sikkert en ide å bruke orginalt, så man kan assosiere med at det handler om mobiler.
f.eks: Sony sin s kan du fylle ut med sony inni S. Apple sitt eple kan du lage om til en A, om du får til å skrive navnet inni. Om du skjønner?

Bare en ide, som kanskje kan være starten på en bedre ? Lykke til.
Vis hele sitatet...
Ja, du mener såfremt man får tillatelse fra alle parter til å tukle med logoene deres, sant?
Sist endret av raze; 23. juli 2013 kl. 14:07.
Synes folk kan være litt greie å bare lage en logo til TS
Sitat av cheetos Vis innlegg
Synes folk kan være litt greie å bare lage en logo til TS
Vis hele sitatet...
Hvorfor skal folk "bare være litt greie"? Kan ikke du bruke fritiden din å gjøre det selv, helt gratis slik at TS kan kjøre kommersielt fult ut å tjene masse cash.

Forøvrig til de som maser om gratis logo ditt og datt, se på subredditen "freedesign": https://pay.reddit.com/r/freedesign
Sitat av Jurgen1337 Vis innlegg
Hvorfor skal folk "bare være litt greie"? Kan ikke du bruke fritiden din å gjøre det selv, helt gratis slik at TS kan kjøre kommersielt fult ut å tjene masse cash.

Forøvrig til de som maser om gratis logo ditt og datt, se på subredditen "freedesign": https://pay.reddit.com/r/freedesign
Vis hele sitatet...
Her er det snakk om å tegne litt, ikke jobbe en del dag gratis for TS.
Pro Gamer
Sitat av raze Vis innlegg
Ja, du mener såfremt man får tillatelse fra alle parter til å tukle med logoene deres, sant?
Vis hele sitatet...
Jeg sa det kun var en ide, om alle skulle vært like negative som deg kan man like gjerne legge ned hele forumet. Jeg kom med en ide, han sa ikke noe om hvor mye arbeid han ville legge ned i få en bra logo, og ja isåfall er det kanskje litt pes å få det til. Hva er så problemet med det?
Trådstarter
11 0
Hehe, veldig omtenksomt av deg Cheetos Men jeg skal innrømme at jeg ikke forventer noe slikt. Alt jeg ba om er litt tips og ideer. En idémyldring om du vil kalle det det. Jeg synes ingen seriøse designere bør jobbe gratis for det vil ikke føre deg noe sted i fremtiden. Kanskje i starten ja, men som en serils designer, neppe

Om jeg skulle hatt noen til å designe skulle de nok fått betalt deretter. Men nå har ikke jeg tenkt til å legge penger i denne med det første og skal først å fremst bare ha noe enkelt

Sitat av M4zN Vis innlegg
Fikk en rar ide etter jeg faktisk lukket tråden din, men her:
Jeg tenkte kanskje at du kunne bruke bokstavene i de mest kjente mobilmerkene(om du får et ok navn som ikke høres helt på tryne ut) så bruker du logonene dems til å lage "bokstaver" ? fargene dems er sikkert en ide å bruke orginalt, så man kan assosiere med at det handler om mobiler.
f.eks: Sony sin s kan du fylle ut med sony inni S. Apple sitt eple kan du lage om til en A, om du får til å skrive navnet inni. Om du skjønner?

Bare en ide, som kanskje kan være starten på en bedre ? Lykke til.
Vis hele sitatet...
En god tanke men det ville ikke være særlig smart med tanke på enerett og slikt. Og kunne tenke meg noe eget om du skjønner
Sist endret av arildsd; 23. juli 2013 kl. 21:25.
I forhold til SEO kan det være lurt å velge et navn som folk søker på google når de ønsker å reparer telefonen sin. Feks knust iphone, fikse telefon, reparere telefon, osv.. Men på en annen side blir man veldig bundet til navnet om du ønsker å utvide tjenesten senere..
Asosial introvert
Duckie's Avatar
▼ ... noen uker senere ... ▼
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Er litt grei. Rett og slett fordi jeg liker å lage logoer. Ikke forvent at dette er noen god logo. Den er det jeg anser som rett under helt middels ok i billiglogosegmentet. Denne logoen appellerer til kunder som er ute er billig service. Og siden du ikke skal registrere deg som bedrift eller har noe org.nr skjønner jeg egentlig ikke hva du skal med logo, men som sagt, å lage logo ut i fra ingenting er ikke så lett. Det er greiere å ha et konkret tilfelle å lage logo ut i fra, derfor syns jeg det var fint av deg å legge ut forespørsel men Freak.no er nok ikke rette stedet, selv om det ikke er så veldig galt heller. Mammaforum.net for eksempel...
Her kan du finne inspirasjon
http://logofaves.com/