Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  44 6514
Heisann!

Mulig dette er postet i feil forum, men det dreier seg jo om spill.

Det jeg lurer på i kveld, er hva definisjonen av en "gamer" er. Jeg vet det er en som spiller spill, men hva er forskjellen på en som spiller et par timer i uka, til en "lett" gamer?

Hvor går grensa fra gamer til svett gamer?

Noen synspunkter på dette?
Gamer: En som spiller spill regelmessig.
Svett gamer: En som ikke kan slutte med gaming når som helst og som bruker hver åpne anledning til å spille.
Sist endret av Claryn; 30. mars 2013 kl. 00:07.
:)
Trådstarter
Takk for et flott svar. Det eneste jeg lurer på nå er hvor mye regelmessig er. En gang i uka? En par timer i uka? Når jeg får svar på dette, skal jeg ikke spørre dette mer.
Sitat av Hermzz Vis innlegg
Takk for et flott svar. Det eneste jeg lurer på nå er hvor mye regelmessig er. En gang i uka? En par timer i uka? Når jeg får svar på dette, skal jeg ikke spørre dette mer.
Vis hele sitatet...
Regelmessig som hvertfall en gang i uka.
Sitat av Hermzz Vis innlegg
Takk for et flott svar. Det eneste jeg lurer på nå er hvor mye regelmessig er. En gang i uka? En par timer i uka? Når jeg får svar på dette, skal jeg ikke spørre dette mer.
Vis hele sitatet...
Når du spiller regelmessig spiller du kanskje et par dager i uka, men du sitter ikke nødvendigvis flere timer i strekk. Du spiller uten at det går utover andre ting i livet.
DayZ Proff
Benjy's Avatar
så det du sier er at jeg er en svettsvettsvettsvettsvettsvettsvettsvettsvettsvettsvettsvett gamer? fordi jeg spiller 11-13 timer om dagen
High Magus
10100's Avatar
Synes en gang i uken var lite. Spiller minst 5 timer hver dag.
Det jeg anser som en gamer er en som som spiller relativt mye og er god i det h*n spiller.

Edit: Kan legge til at jeg spiller 9-12 timer daglig og ser på meg selv som noe mer enn en vanlig gamer...
Sist endret av Nexxzow; 30. mars 2013 kl. 01:03.
er du gamer så spela du stort sett det som er, gjerne på esport nivå, men ikkje nødvendigvis. ein gamer er gjerne god i fleire sjangerar.

så har du svette folk, det er folk som speler kunn eit spel heile tida, og klara ikkje å slutte å spele -ish.

slik ser eg forskjellane der.
Å vere god i spill er vel irellevant til det og vere en gamer, da går det mot proffesjonel gaming. Menst en gamer liker det og spille og har det som hobby.
Inform & TOTS & MOTM
sam500's Avatar
Sitat av Spørsmåltegn? Vis innlegg
Å vere god i spill er vel irellevant til det og vere en gamer, da går det mot proffesjonel gaming. Menst en gamer liker det og spille og har det som hobby.
Vis hele sitatet...
Uansett hvor god man er, er man ikke proffesjonel hvis man ikke gjør det som er yrke, er det ikke slik?
En "gamer" ville jeg si er en som har gaming som hovedinteresse. Ikke bare en som spiller, men en som også viser interesse for spill på alle måter.

En "svett gamer" ville jeg sagt er en som setter gaming foran andre nødvendigheter. Type noen som lar være å spise ordentlig, bevege på kroppen, sove og opprettholde en sosial krets, for å game.

Jeg spiller mye selv. Har 3000 timer TF2, 2500 RuneScape, 700 MW2 og masse mindre playtimer fordelt på andre spill, og jeg ville ikke ansett meg som en "svett gamer".
Jeg ser på det slik
Spiller > Gamer > Swettgamer > No-lifer

Spiller: En som spiller litt tetris eller angrybirds på bussen eller toget, noen som generelt spiller når de venter på noe.

Gamer: En som spiller regelmessig og mest for kosen, er med ut vist noen spør og lar ikke spillinga gå utover noe

Svettgamer: En som spiller regelmessig mye. holder seg stort sett til 1-3 spill, å strever om å bli best. kan også la det gå litt utover lekser, venner og skolegang/jobb

No-lifer: En som bruke all tiden sin til spilling, tar seg ikke tid til venner og familie. Gjerne skulker skole/jobb eller dropper ut fordi de er litt for glad i spilling. spiller på et høyt nivå og er ofte aggressiv.

Selv har jeg vært på svettgamer nivå (min skala) men har dotte ned to gamer nivå sider jeg blitt en del mere opptatt av skole og jobb. tilbringer fremdeles mye tid forran PCen men av andre grunner av spilling.
Bør vel skille mellom svett gamer og avhengig gamer(spilleavhengighet), da det siste er "den som spiller mest".
Hvis man er svett så vil jeg si at man gamer godt over snittet og rett og slett spiller så svetta renner
Er man spilleavhengig så klarer man seg ikke uten...

Jeg vil si det å spille regelmessig kanskje 5-10 timer i uka / 1 om dagen så er man er grei gamer..
De som aldri har spilt noe særlig vil vel se på deg som en "svettgamer" bare du spiller 2-4 timer daglig, selv synes jeg 6-8 timer daglig gaming er drøyt, har selv hatt faser der jeg satt hele dagen foran skjermen, men har mistet interessen de siste årene.

Men en "svettgamer" for meg er en som bruker mye av tiden sin foran dataen å spiller, en regelmessig gamer er en som drar opp spill avogtil for å kose seg, men fortsatt har et liv ved sidenav.
Jeg syntes hele "gamer" opplegget er litt fucked. Alle produkter som har gaming i ordet er somregel lav kvalitets ting siktet mot unge mennesker som ikke vet bedre. Gamer har for meg blitt definisjon på 12åringer som spiller CoD og kaller alle for faggot.
Men i bunn og grunn er det vel en tittel for folk som har spillinteresse og liker å spille og det mediet, spiller regelmessig. Altså bruker gjerne ledige muligheter til å spille litt.
Sist endret av iSatan; 30. mars 2013 kl. 01:36.
Må bare skyte inn, men terminologien i denne tråden er latterlig. Svettgamer, virkelig?
Sitat av dinosauren Vis innlegg
Må bare skyte inn, men terminologien i denne tråden er latterlig. Svettgamer, virkelig?
Vis hele sitatet...
Bare terminologien? Hele tråden er latterlig, hvorfor ville diskutere meningen av et engelsk ord på norsk?
Kan jeg bare spørre dere hva dere mener om dette?

Det har seg slik at jeg liker å spille, gjerne 1 til 5 timer om dagen, og dette medfører da gjerne at kjæresten begynner å klage ang spillinga, " det er ikke sunt! Det er galskap osv" flere enn meg som har opplevd det ikke sant?

Jo også prøver jeg å forklare hun at dette er en hobby som jeg liker å drive med på min fritid og så lenge jeg ikke spiller når jeg og henne er sammen osv. Men neida, fortsatt galskap. Også prøver jeg å sammenligne det med andre hobbyer.

F.eks modelltog. Hva er forskjellen mellom modelltog og spilling spør jeg? Jo det ene er som regel mer sosialt enn det andre. Så mitt spørsmål, å spille. Det er en hobby ikke sant? Bortsett fra de som har det som ett yrke.
Det er nå ihvertfall slik jeg ser det
Sitat av Uklar Vis innlegg
Kan jeg bare spørre dere hva dere mener om dette?

Det har seg slik at jeg liker å spille, gjerne 1 til 5 timer om dagen, og dette medfører da gjerne at kjæresten begynner å klage ang spillinga, " det er ikke sunt! Det er galskap osv" flere enn meg som har opplevd det ikke sant?

Jo også prøver jeg å forklare hun at dette er en hobby som jeg liker å drive med på min fritid og så lenge jeg ikke spiller når jeg og henne er sammen osv. Men neida, fortsatt galskap. Også prøver jeg å sammenligne det med andre hobbyer.

F.eks modelltog. Hva er forskjellen mellom modelltog og spilling spør jeg? Jo det ene er som regel mer sosialt enn det andre. Så mitt spørsmål, å spille. Det er en hobby ikke sant? Bortsett fra de som har det som ett yrke.
Det er nå ihvertfall slik jeg ser det
Vis hele sitatet...
Unnskyld meg men er du 14 år eller noe? Og jeg ville ikke akkurat sett opp til noen som driver med modeltog...

ontopic:
Termologien i ordene gamer har jo ikke noe å gjøre med spillegalskap. Hele dette her er litt latterlig. Så lenge det ikke er et problem bør det ikke være noe stress for noen av dere, burde ikke være noe big deal, men om det er et statusproblem for henne at du liker å spille, så får du bare dumpe hun eller overtale henne at det ikke er noe ille. Dunno syntes bare dette her høres ut som noe barne intriger hvor det er for ukult å spille spill, så du må slutte med det for at hun skal ville være med deg, eller noe slik

Om ikke spillinga kommer i veien for andre ting er det jo ikke noe værre enn å se på serier eller noe slik, så da er muligens din kvinnevenn litt trangsynt
Sist endret av iSatan; 30. mars 2013 kl. 02:08.
Sitat av Benjy Vis innlegg
så det du sier er at jeg er en svettsvettsvettsvettsvettsvettsvettsvettsvettsvettsvettsvett gamer? fordi jeg spiller 11-13 timer om dagen
Vis hele sitatet...
vist du gamer 11-13 timer vær dag så ja... gjør noe med deg selv..!

jeg klarer og sitte 2 timer max og spille så MÅ jeg finne på noe annet..
jeg spiller selv par ganger i uka kanskje 5 timer i uka. og syns jeg taper mye tid jeg kunne brukt på og gjøre noe annet litt mere fornuftig..
Sitat av iSatan Vis innlegg
Unnskyld meg men er du 14 år eller noe? Og jeg ville ikke akkurat sett opp til noen som driver med modeltog...
Vis hele sitatet...
Det var jo et eksempel??

Gamer er vel en som spiller mye, men ikke altfor mye, og spiller mest for å kose seg.
Sitat av Benjy Vis innlegg
så det du sier er at jeg er en svettsvettsvettsvettsvettsvettsvettsvettsvettsvettsvettsvett gamer? fordi jeg spiller 11-13 timer om dagen
Vis hele sitatet...
Ja. [COLOR="White"]titegn[/COLOR]
gamer: en person som bruker for mye tid på spill
Sitat av Claryn Vis innlegg
Regelmessig som hvertfall en gang i uka.
Vis hele sitatet...
Uenig her gitt!!

Hvis du har en hobby som for eksempel planter, som du bruker 1-2 timer på daglig, så blir det det samme.

Gaming\spilling er en hobby for noen, som holder hjernen i aktivitet. Ingenting galt i det så lenge det ikke blir for mye. Det kan også være en veldig fin måte å slappe av på, hvis det har vært veldig mye stress og en vil finne på noe som tar en vekk fra det stresset..

1-2 timer daglig er regelmessig. Det må bare ikke bli et problem for en selv, for eksempel slik at stedet en bor i ikke blir fullt av rot, at ting er litt rent, at man lager seg selv mat osv......
shiiiibe mjau mjau!!
aeon_illuminate's Avatar
En jeg bor ved spiller faen meg steike sikkert 15 timer i døgnet, hver dag. Det kan ikke være bra helsa, og ærlig talt har vedkommende fått seriøst kommunikative problemer etter å ha hatt det siste året rett foran PC-skjermen.

Selve definisjonen på søppel-gamer er'n. Grandis 80% av alle måltid, firstprice-baguetter ellers. Ser ikke sola så mye, derfor likblek hud...
Sist endret av aeon_illuminate; 30. mars 2013 kl. 17:08.
:)
Trådstarter
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
En jeg bor ved spiller faen meg steike sikkert 15 timer i døgnet, hver dag. Det kan ikke være bra helsa, og ærlig talt har vedkommende fått seriøst kommunikative problemer etter å ha hatt det siste året rett foran PC-skjermen.

Selve definisjonen på søppel-gamer er'n. Grandis 80% av alle måltid, firstprice-baguetter ellers. Ser ikke sola så mye, derfor likblek hud...
Vis hele sitatet...
Kanskje han har noen sykdommer/lidelser/depresjoner eller liknende? Gå bort å bli kjent med han (med mindre han er en komplett drittsekk ofc)
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
En jeg bor ved spiller faen meg steike sikkert 15 timer i døgnet, hver dag. Det kan ikke være bra helsa, og ærlig talt har vedkommende fått seriøst kommunikative problemer etter å ha hatt det siste året rett foran PC-skjermen.

Selve definisjonen på søppel-gamer er'n. Grandis 80% av alle måltid, firstprice-baguetter ellers. Ser ikke sola så mye, derfor likblek hud...
Vis hele sitatet...
Jeg beklager, men det er du som har problemer. Altså, de største problemene.

Hva vet vel du om situasjonen? Kjenner du fyren?
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Svettgamer er et så forferdelig stygt ord at jeg blir deprimert.
shiiiibe mjau mjau!!
aeon_illuminate's Avatar
Kanskje han har noen sykdommer/lidelser/depresjoner eller liknende? Gå bort å bli kjent med han (med mindre han er en komplett drittsekk ofc)
Vis hele sitatet...
Sitat av Taurean Vis innlegg
Jeg beklager, men det er du som har problemer. Altså, de største problemene.

Hva vet vel du om situasjonen? Kjenner du fyren?
Vis hele sitatet...
Jeg, problemer? Javel.. Mulig jeg misforstår, men uansett.

For det første; jeg kjenner personen. For det andre har jeg tatt mange ganger initiativ til å få vedkommende på noe gøy, alt gøy som ikke (nødvendigvis) innebærer wow eller lign. For det tredje, det er relativt lite jeg kan gjøre når vedkommende synes det er mye mer artig å grave seg inn i onlinegame-verden i en alder av tjue+, enn å ha kontakt med mennesker.

Et annet moment; jeg har sett nokså mange tilfeller der personer har regelrett gravd seg nedi "wow"-verden - og blitt der... Derfor er det kanskje også at jeg reagerer hardere en andre? For meg så virker denne søppel-gaminga/svett-gaminga som ganske stor avhengighet, ganske likt det å bli avhengig av noeslags rusmiddel.

Så beklager hvis jeg evt virker litt som en dritt når jeg kritiserer søppelgaming, men for meg så virker det(<<) som en av de beste måtene å destruere seg selv på, i very-slow-motion.

Jeg skrev litt om gamere i en annen tråd her på forumet, og der skilte jeg skarpt mellom de som gjør det for gøy og de som er avhengige/driver med gaming nonstop pga usikkerhet på annet hold.. '
Når dét er sagt, må det sies at mesteparten,( kanskje 90+ %?), er i gøy-kvoten. Disse har det gøy med gaming, til og med mye gaming, jeg vil påstå jeg havner i de nitti prosentene -men som også gamer mye. For jeg er ikke avhengig på noen måte, dét vet jeg!
Sist endret av aeon_illuminate; 30. mars 2013 kl. 19:29.
De fleste her inne ville sikkert kalt meg en ''svett gamer'' ettersom jeg spiller på hele fritiden min, men det er faktisk min definisjon av en gamer. Jeg ser ikke på en som bruker med sport/andre aktiviteter som en gamer.
Sitat av jugax Vis innlegg
De fleste her inne ville sikkert kalt meg en ''svett gamer'' ettersom jeg spiller på hele fritiden min, men det er faktisk min definisjon av en gamer. Jeg ser ikke på en som bruker med sport/andre aktiviteter som en gamer.
Vis hele sitatet...
Du er åpenbart en svett gamer.

Man ikke trenger å bruke hele fritiden sin på fotball for å være en fotballspiller. Det samme gjelder for gaming. Spiller man fotball hele tiden vil man svette så mye at man blir en svett fotballspiller. SVETTE
Man svetter ikke av gaming, er bare et ord brukt av fjortisser .
Sitat av Taurean Vis innlegg
Uenig her gitt!!

Hvis du har en hobby som for eksempel planter, som du bruker 1-2 timer på daglig, så blir det det samme.

Gaming\spilling er en hobby for noen, som holder hjernen i aktivitet. Ingenting galt i det så lenge det ikke blir for mye. Det kan også være en veldig fin måte å slappe av på, hvis det har vært veldig mye stress og en vil finne på noe som tar en vekk fra det stresset..

1-2 timer daglig er regelmessig. Det må bare ikke bli et problem for en selv, for eksempel slik at stedet en bor i ikke blir fullt av rot, at ting er litt rent, at man lager seg selv mat osv......
Vis hele sitatet...
Vurder gjerne hvert ord i setningen med like mye betydning. Hvertfall en gang i uken. Jeg spiller vanligvis 3-4 timer 3-4 ganger i uken. Noen ganger spiller jeg en time om dagen.
Jeg mener bare at man må gjøre det ukentlig for at det skal kunne være en hobby, altså da er man en gamer.
Sett opp en avstemning over hvor mange timer man spiller til dagen i ukedager og eller helger av oss freaks, så finner vi fort ut hvor mye regelmessig å svett er..
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Jeg synes ikke det er noe poeng i å lage navn over hvor mye eller hvor lite en gjør en ting.
Tja, når jeg var liten var å spille dataspill ndet man gjorde når man satt seg ned for å, vel, bare spille..uavhengig av hvor lenge eller hvor mye man gjorde det.. imens en gamer var en som virkelig forsøkte å bli god og tok det seriøst. Typisk menneskene som ser på replays av seg selv spille for å identifisere svakheter og luke ut feil.. de som virkelig ligger innsats i det.

Litt som forskjellen på å spille kort kontra å være en kortspiller egentlig... eller å på stå på snowboard kontra å være en snowboarder.

Nå om dagen synes jeg folk bruker det i hytt og pine, så det er ingen distinksjon mer. Å game brukes istedenfor spille fordi det høres tøffere og mer seriøst ut.. for å maskere over at man egentlig bare skal sitte og loke
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Sitat av cheetos Vis innlegg
gamer: en person som bruker for mye tid på spill
Vis hele sitatet...
Definer ''for mye''.

Jeg spiller 3-5 timer om dagen, og har ingen problemer med noen 10-12 timers økter om det kommer ut noen nye spill som jeg virkelig liker og har tid til å sitte å spille.

Jeg vil da virkelig definere meg selv som en gamer, men jeg gamer ikke ''for mye''. Min spilling går fint lite utover jobb og skole.
Jeg liker bare dataen min bedre enn å sitte å se på tv, legge puslespill eller strikke gensere på fritiden min.
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Definer ''for mye''.

Jeg spiller 3-5 timer om dagen, og har ingen problemer med noen 10-12 timers økter om det kommer ut noen nye spill som jeg virkelig liker og har tid til å sitte å spille.

Jeg vil da virkelig definere meg selv som en gamer, men jeg gamer ikke ''for mye''. Min spilling går fint lite utover jobb og skole.
Jeg liker bare dataen min bedre enn å sitte å se på tv, legge puslespill eller strikke gensere på fritiden min.
Vis hele sitatet...
Er slik med meg også, så jeg er helt enig!
Svettgamer er ett styggt oppbrukt fjortis ord, la oss slutte og bruke det!

Når jeg skrev jeg spilte så mye tidligere er det mest i helger og ferier. Gaminga går ikke så mye utover skole, og Ja noen ganger har jeg heller lyst og spille En og dra ut med kompiser og gjør noe. rett og slett for det er min hobby og jeg liker det.

Definisjonen gamer er ganske enkel. En som spiller og har det gøy med det, eller har det som hobby
Ekte gamer: en som liker alle typer spill, og er villig til å prøve alt, sette pris på utviklingen av spill og se dypere enn grafikk, lyd og gameplay.
Ali-A er et kremeksempel, eneste kommentatoren jeg tåler høre på.

Svett gamer: en som holder seg til en type spill og kaller folk som slår dem i CoD nigger-fag. Aka - ignorante drittunger.
The one who knocks
CosmoKramer's Avatar
Svaret ligger på håndleddet. The Mark Of The Gamer!
http://img576.imageshack.us/img576/2331/1280791894768.jpg
Sitat av Bravehammer Vis innlegg
Svaret ligger på håndleddet. The Mark Of The Gamer!
http://img576.imageshack.us/img576/2331/1280791894768.jpg
Vis hele sitatet...
haha! tipper på at alle som var på tg hadde tilsvarande :P har i alle fall eit sjølv, men ikkje fult så gale :P
Sitat av R0flcopter Vis innlegg
haha! tipper på at alle som var på tg hadde tilsvarande :P har i alle fall eit sjølv, men ikkje fult så gale :P
Vis hele sitatet...
Hvor lav sensitivitet har dere på musa som må veive rundt med hånda sånn?
Klasse 1A ; Normal person.
Klasse 1B ; Normal person med sosial klikk som er glad i spel, dermed meir speling på besøk etc.
Klasse 1C ; Normal person med ei spesiell interesse som er i eit spel, dermed meir interesse for speling.

Klasse 2A ; Gamer.
Klasse 2B ; Gamer med ein online sosial klikk eller online community som sug gameren inn i skjermen kvar dag.
Klasse 2C ; Gamer med PC interesse på en sunn måte og eit guild eller community.

Klasse 3A ; Svett gamer.
Klasse 3B ; Svett gamer som er administrator eller moderator i ein klikk / guild / community på nettet.
Klasse 3C ; Svett server eigar som har ei veldig stor interesse i data og lev av donasjons-systemet til serveren.

Neida! Eg lev etter den regelen att ein person er så individuell att det er umuleg å navngje han som 'gamer', 'svett gamer' etc. Men hvis du forklarar ein person som 'svett gamer' tenke vi sikkert på den samme typen person og livsstil?