Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  281 99067
Sitat av Amitabha Vis innlegg
Om du prøver å løpe i fra noen og skjønner at du ikke har mulighet til å springe fort nok til å unnslippe, da venter du til personen er omtrent en meter fra å nå deg, så kaster du deg ned på huk. Ingen rekker å reagere på et slikt røvertriks. Husker jeg gjorde dette en gang på barneskolen etter å ha kastet snøball på en type som gikk på ungdomsskolen. Han endte med ansiktet plantet i isen, og jeg klarte å stikke av. Gud, så godt det føltes å slippe unna juling!
Vis hele sitatet...
Okei, hadde noen jeg løp etter lagt seg ned og prøvd å "spenne" meg hadde jeg bare sparka den personen alt jeg kunne i trynet. Tviler på at den personen ville prøvd det samme igjen.
Sitat av Executer Vis innlegg
http://www.itromso.no/nyheter/article406822.ece

Du er ikke involvert i denne saken eller?
Vis hele sitatet...
Etter litt research fra meg: Han fyren her er fra Tromsø, hvor politiet jaktet på en ukjent tagger. Han har også skrevet innlegg om tagging, og skrev dette innlegget 2 dager etter det kom opp i avisa. Busted

Har selv aldri løpt fra politiet, men kan tenke meg hva for et sykt adrenalinsjokk det er!
Sitat av Frityrgryta Vis innlegg
Har selv aldri løpt fra politiet, men kan tenke meg hva for et sykt adrenalinsjokk det er!
Vis hele sitatet...
Det som var et sjokk var at jeg sklei da jeg skulle runde et gatehjørne og en liten dverg av en purk hoppet i meg bakfra.

Forhistorie: Hørte ordene "Stopp - politi" mens jeg var ute og gikk en kveld, og automatisk startet jeg å løpe. De var fire, men kom meg et stykke før de fikk fatt i meg. Insisterte på at jeg hadde tatt amf siden jeg løp så fort og var "oppjaget", men det var jo adrenalinsjokket. Ble sluppet etter en 20 min på glattcelle. Nå i ettertid tenker jeg at jeg kunne spart både meg og onkel en del tid ved å ikke løpe, men der og da var det instinkt. Røyker-noiaen Fjern kriminaliseringen - fjern noiaen. Dagens narkotikapolitikk er en vits.
Sist endret av Tawon; 12. februar 2012 kl. 17:59. Grunn: typo
jeg on noen kompisser skulle sparke noen lyktestolper(vi var rundt 9-10 år) for og slukne de, det var jævlig morro det i den tid. morra og stefaren min skjønte at vi holdt på med dette siden vi drev og fulgte med på når det ble mørkt og gikk ut. så de bestemte for og skremme oss litt. Vi gikk ut og sparka noen lyktestolper, plutselig hørte vi at noen skrek: HEI! HVA DRIVER DERE PÅ MED?!
Vi løp som faen, fordi vi viste at det bodde politi i nærheten og vi var livredde. Han skrek: FAEN! og løp litt etter oss. Vi løp og gjemte oss i bak en busk eller noe.

for litt over et år siden så fikk jeg høre fra mamma at de viste at vi drev på med det og lurte på om vi husket da noen skremte oss. jeg ble paff og spurte hvordan hu viste det, fordi ingen av oss hadde sagt det til noen. Ja da kunne hun fortelle oss at det var kjeresten til søstra mi som gjemte seg i en busk for og skremme oss siden de viste hva vi gjorde. Siden vi da aldri hadde sett han siden han bodde i tr.heim kjente vi ikke igjenn stemmen hans og trodde at han var politi.

var ikke akuratt politi vi løp fra, men er fortsatt en morrsom historie.
Sitat av Frityrgryta Vis innlegg
Etter litt research fra meg: Han fyren her er fra Tromsø, hvor politiet jaktet på en ukjent tagger. Han har også skrevet innlegg om tagging, og skrev dette innlegget 2 dager etter det kom opp i avisa. Busted

Har selv aldri løpt fra politiet, men kan tenke meg hva for et sykt adrenalinsjokk det er!
Vis hele sitatet...
Det var akkurat derfor jeg skrev det
Har ved flere anledninger sprunget fra politiet, men har en god historie fra en gang jeg rømte hjemmefra.

Hadde vært savna i 5 døgn. Alle visste ca hvor jeg var, og fikk i ettertid vite at det var opptil flere patruljer ute å leita etter meg. En dag tok vi bussen inn til byen for å møte noe folk og bare chille. Bussen stoppa, og noen småjenter skulle av. Da ser jeg at snuten går på sida av bussen, og tenkte at jeg var fucked. Kompisen min sa at jeg skulle sette meg helt inn til vinduet å late som jeg ikke kjente de 4-5 andre jeg var med. Snuten kommer inn i bussen og sier til sjåføren at ingen får gå av bussen før de var ferdige. De roper navnet mitt og spør om noen kjenner meg osv, spurte ei vi var med om legitimasjon. Så kom de til meg, spurte hva jeg het. Og sa det første som kom opp i hodet på meg; Thea (haha). Ok sa de, og gikk av bussen. Har aldri følt meg så letta i hele mitt liv, så de er egentlig ganske lette å lure
Fikk også vite i ettertid at de hadde sendt ut bilder av meg til politi også, men de kjente meg fortsatt ikke igjen
Hvorfor stakk du?
sertifisert idiot
har løpt noen ganger, men aldri fordi jeg egentlig har gjort noe galt.
første gang:
vi var på vors, og fant ut at en nyinnflytt i bygda skulle ha innflyttningsfest(åpent hus), så vi bælma nedpå noen øller til, pakka sekken og dro dit. når vi kom dit var stemninga god og vi drakk en stund til, før det kommer noen som nesten ingen kjente, og begynnte å sloss med de som eide huset. noen ringte politiet, og jeg og noen andre, bestemte oss for å gå oss en liten tur(var jo 15 år) så vi går en runde i nabolaget, og kommer utat på "hovedveien" da ser vi en bil som kjører ned i gata vi akkurat kom opp fra, den snur og på med blå lysa, vi kasta sekkene med øl ned i en grøft og løp som faen, jeg tok ett svalestup over ett gjerde med en ganske tjukk hekk bak, og legger meg langflat. hører sirenene og ser lyset fra maglightene som lyser etter oss. men ble ikke tatt
▼ ... over en uke senere ... ▼
Var i Kr.sand en sommer rett med havna, det var mist på natta og jeg hadde ingen plass og sove så la meg drita oppi en politibåt på havna. Var digg i 5 min men så ble det litt kaldt så rev av kalæsjen til fører huset så jeg kunne gå inn. Ca 1 sekund etter jeg hadde revet den av gikk verdens høyeste båt alarm og jeg skjønnte raskt at nå måtte jeg komme meg vekk. Det var tross alt sivile folk i båtene rundt som kom opp for å sjekke hva denne lyden var. Løp sjanglete bortover flytebrygga til jeg kom til en ny mur brygge, her gjemte jeg meg bar en container eller noe sånt og satt der i ca 15 min med 200 i puls får polisen dukket opp. Straks jeg så politi bilen fikk jeg helt noia og hoppe ned fra mur brygga på noen stiener som så vidt stakk opp av det relativt dype vannet og la meg ned i foster stilling så bølgene sprutet godt opp på meg. Lå der i gode 30 min til jeg forskitig klarte og dra meg opp brygge kanten og gå innover til sentrum der jeg sovnet på en benk i markens. var ganske paranoid på den tiden :=)
Stjal en bil ble stoppet i kontroll. Kjørte fra di . Hopper ut av bilen med 2 stk politi etter meg klare og løpe fra di .gjemmer meg i et skur lant vekke. Men etter 30 min høre jeg hunder som bjeffer !?? Ja ble da tatt . Men klarte det nesten he he . Så sinte og sure di var forventet og få juling. Men ble kastet i glattcelle.

Sitat av MR X Vis innlegg
Stjal en bil ble stoppet i kontroll. Kjørte fra di . Hopper ut av bilen med 2 stk politi etter meg klare og løpe fra di .gjemmer meg i et skur lant vekke. Men etter 30 min høre jeg hunder som bjeffer !?? Ja ble da tatt . Men klarte det nesten he he . Så sinte og sure di var forventet og få juling. Men ble kastet i glattcelle.
Vis hele sitatet...
Men har kjørt fra politiet med bil mange ganger .
Sitat av produsenten Vis innlegg
Fikk politi helikopter etter meg og noen kompiser engang da vi var å drakk oppå et skoletak som var riimelig svært. Var vell sånn ca 4 meter ned på den ene siden og 40-50 meter ned på den andre siden. så da bare hoppa vi ned og løp inn i skogen :P men vi kom oss unna da
Vis hele sitatet...
haha... dette skjedde ikke tilfeldighvis på søndre nordstrand?? har en helt lik historie, noen ble tatt, noen kom seg unna.. jeg løp med sekken full av øl, mens helikopteret lyste på meg..
hvis dere gjorde noe ulovelig å du kom deg unna, så kommer det vel ann på hvordan kompiser de andre er :P tyster de på deg eller tar de støyten alene slipper du unna og ikke er noen kjenning så vet de jo ikke hvem du er så da kan du bare lene deg tilbake for de har ikke resusjer til å lete etter en ukjent person på den måten
▼ ... noen uker senere ... ▼
Har vell en historie jeg også , jeg var med noen kompiser på en fest i tredje etasje i en enebolig og drakk endel hjemmebrent , hadde drukket endel og skulle ut med en kompiss og ta noen trekk på flaska , så vi går ut og setter oss på trappa og fyrer opp , det var veldig høy musikk og masse kaos fra leiligheten vi var i og masse folk dær , helt plutselig hører vi en sånn pssh lyd som treffer verandaen rett atmed oss. og vi hører en liten gutt som begynner og grine , en fra festen hadde tydligvis pisset ned fra verandaen i tredje etasje og truffet babyen til hun i første i ansikted , dette ledet da til at moren ringte snuten og festen ble ødelagt, så jeg og kompissen min sjangla rusa rundt nedover gata til bussholdeplassen , mens vi gikk dit la jeg merke til at Sivil snutebil kjørte sakte etter oss og ba oss om og stoppe og snakke med dem, jeg var jo så dumm at jeg ropte : ''Snut!!!! Løp,løp '' og løp for livet , noe som ikke var så lett ettersom at jeg var ganske rusa og fuckedup , så jeg mista buksa og snubbla etter ca 20 meter , og ble satt i håndjern,mens kompissen min kom seg unna


ps: har klart og rømme fra snuten nesten vær gang ellers
Sitat av PeatredMouse Vis innlegg
Har vell en historie jeg også , jeg var med noen kompiser på en fest i tredje etasje i en enebolig og drakk endel hjemmebrent , hadde drukket endel og skulle ut med en kompiss og ta noen trekk på flaska , så vi går ut og setter oss på trappa og fyrer opp , det var veldig høy musikk og masse kaos fra leiligheten vi var i og masse folk dær , helt plutselig hører vi en sånn pssh lyd som treffer verandaen rett atmed oss. og vi hører en liten gutt som begynner og grine , en fra festen hadde tydligvis pisset ned fra verandaen i tredje etasje og truffet babyen til hun i første i ansikted , dette ledet da til at moren ringte snuten og festen ble ødelagt, så jeg og kompissen min sjangla rusa rundt nedover gata til bussholdeplassen , mens vi gikk dit la jeg merke til at Sivil snutebil kjørte sakte etter oss og ba oss om og stoppe og snakke med dem, jeg var jo så dumm at jeg ropte : ''Snut!!!! Løp,løp '' og løp for livet , noe som ikke var så lett ettersom at jeg var ganske rusa og fuckedup , så jeg mista buksa og snubbla etter ca 20 meter , og ble satt i håndjern,mens kompissen min kom seg unna


ps: har klart og rømme fra snuten nesten vær gang ellers
Vis hele sitatet...
Kan gjerne fortelle noe om de andre gangene også
Sitat av dead_rat6 Vis innlegg
Denne karen er jo akkurat hva det norske politi trenger! Hvis en skitten dopdealer hadde fått han på nakken hadde det vel ikke tatt mange sekundene før han satt i baksete på en hvit bil med blåe lys? :P
Vis hele sitatet...
Sant så sant! Det hadde også blitt en fin Action film ut av det også hehe.

Nå trener han med ben proteser også, gir seg aldri! Ja er til og le av

Men det bevise jo at det Norske systemet suger balle!! Dem kan jo takke seg selv. Alle disse sakene han har på seg, og rømmer gang på gang. Er ikke lenge siden jeg pratet med han på byen!

Hei norge
Sist endret av Hydrogen; 16. mars 2012 kl. 21:11.
▼ ... over en uke senere ... ▼
på heltid
iSkurk's Avatar
Løpt fra politi flere ganger, men sykeste gangen var høst ifjor! Jeg og en kompis skulle røyke bønne etter trening, også gikk vi til et sted der det var masse bedrifter, også gikk vi bort til et bord ved en bil forretning, der det tydligvis hadde vært mye tyverier, så alarmene gikk før vi fikk satt oss ned, først kommer eierne elns, skriver ned navnet til kompisen min, i og med at jeg klarte og løpe. Så stikker eierne, og så går vi tilbake, og rett etter det ser vi bare 3 biler som kommer kjørende drit kjapt, jeg får panikk og løper, kompisen min bare sitter der og samler stashet, for så og bare gå.
Jeg fikk en politimann som løp og ropte, og i tillegg hund som han slapp etter meg, løp ut på en bygningsareale med masse jord og gjørme, tryna flere ganger og løp oppi store jordhauer for og komme meg over dem og vidre, hadde det ikke vært for min utrolige gode kondis og løpeferdigheter, så ville jeg aldri kommet til det gjerde der jeg hoppa over og unngikk hund og politi! Adrenalin x1000
▼ ... over en måned senere ... ▼
Politiet hater du men når det skjer no er det rett til onkel blå.

masse bra historier.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av Hydrogen Vis innlegg
Jeg har en kompis, nordisk mester i kampsport! Han har fintet ut politiet flere tusen ganger på gata, og stakk i fra avhør flere ganger, hoppet ut fra 3-6 meter ut fra vinduet! Og ikke nok med det så har han rømt fra fengsler osv her i norge lett som en plett!

Han har lekt katt og mus med politiet i hele sitt liv, banket dem opp osv flere ganger.

Er politiet så dårlig trent?? Eller så må det være at han kompisen min er 100 ganger bedre trent enn dem?

Disse avisene står det litt om han, litt moro og se hvordan han lurer dem

http://www.moss-avis.no/nyheter/roml...gang-1.4385794

http://www.f-b.no/nyheter/hoppet-ut-...gjen-1.1790744

http://www.f-b.no/nyheter/17-aring-r...vhor-1.2207110

http://www.f-b.no/nyheter/jeg-angrer-ikke-1.1797013

http://www.agderposten.no/article/20...004/ABONNEMENT

http://agderposten.no/article/200807...004/ABONNEMENT

http://www.dagbladet.no/2011/07/09/n...itet/17243773/

Han måtte desverre amputere begge beina til slutt!
Vis hele sitatet...
Hvordan går det med han i dag? Er han fortsatt på rømmen eller sitter han inne?
▼ ... noen uker senere ... ▼
You are pointless :)
Sprang ikke fra purken men fader for et adrealin kick jeg fikk!

Jeg og 3 kompiser (ene er ste-broren min) var ute på knask eller knep, da vi kom til et hus så sa personen, nei, jeg har ikke godteri. Gå og finn på noe annet, og slengte igjen døren hardt! Vi tenkte at HAN skal få. (Hadde så klart egg med oss) ^^ Vi går opp gaten og forsetter knask og knep, da vi skulle gå hjem så heiv vi egg på en random bil som stod ved et hus. (Han duden har kjørt etter meg og en aen før. Holdte på i 30 min) og vi forsetter til det huset vi skulle ha hevn på. Vi hiver på ruta han sitter med og vi springer 10m og tenner en sigg, gi gjekk random ut på en mark. Etter 2 min så ser ''Jens'' bak seg og begynner og springe som faen! Vi skjønner ingenting og snur oss, 2 stk spreke 20 åringer etter oss. Vi springer som faen bort til noen trær ved slutten av marka. jeg og ''Pål'' legger oss ned under et stort tre med litt høyt gras. Di 2 andre vet jeg ikke hvor sprang. Vi er dønn stille og hører dem som springer etter oss. Dei så oss heldigvis ikke. Dei skiller lag, og han ene fyren som ca 30 min etter står 2m fra oss(!) han spytter og forsetter og gå, det er da vi ser 2 biler kommer i ein helve*es fart på veien 20 m fra der vi va. Dei stopper og eine personen går i bilen. Bilene kjører rundt i nabolaget og forbi der vi låg MINST 10 gonger! Etter en stund uten og ha hørt fra han andre personen så kommer ''Knut'' bort til oss, han spør om hvor ''Bob'' er. Ingen som vet det, etter nye 30 min så planlegger vi hvor vi skal gå, det var et stort fjell ved siden av marka og vi stressa med og gå opp der, vi kom opp og startet og gå hjem. vi sa hade til Knut. Vi hadde forsatt ikke hørt noe fra Bob. Vi var hjemme og jeg sa hade til Jens og gjekk inn. Som ca 25 min senere så kommer Bog inn( ste bror ) og jeg spør for fader han har vert? Han svarte med at han hadde forsatte over noen marker som var lenger borte og hadde lagt seg under en stein og lugget der helt alene xD Må innrømme jeg var fitte redd!

Bokmål FTW er ikke såå god på det. forklaringen suger men..
Sprang fra politiet i førsteklasse! easy shit.
Sitat av w3lbeck Vis innlegg
Sprang fra politiet i førsteklasse! easy shit.
Vis hele sitatet...
Det handler ikke om hvor lett det var for deg, tråden er mest om å fortelle historien som ledet opp til det, og selve flukten.

Om du ble tatt for å pisse på en vegg og klarte å løpe fra en halvfeit 50åring, er det ikke særlig imponerende.
En kald natt i januar var det fest i en knøttliten enebolig. Etter et par jointer og shots ble klokka sen, promillen høy og plutselig måtte jeg kaste opp noe inni helvette. Raska meg til toalettet, som selvfølgelig var låst av to kåtinger. Styrtet derfor ut døra, og kastet opp over balkongen, ned på parkeringsplassen. Herregud så deilig. Så kommer det en fyr ut fra en bil nede på parkeringsplassen å skriker til meg, ett eller aent jeg ikke klarer å høre.

Jeg går ned en lang trapp for å høre hva han sier, og med en gang jeg kommer ut døra fra bygget, skriker han meg i ansiktet: "KA FAEN HOLLE DU PÅ ME, RINGT PURKEN DE KOMME Å TAR DEG NÅ"

Jeg fikk akutt noia, og akkuratt når jeg snudde meg, er det selvsagt onkel blå som svinger inn til parkeringsplassen. I full panikk beiner jeg forbi bilen, ut gata og videre ut i mørket. Hører en purk bak meg, "STOPPNEDPÅALLEFIRE". Jeg hopper over et gjerde, gjennom en hage, ut en annen vei, og springer rett over en motorvei. Da hører jeg ett stort skrik bak fra andre siden "MEN FOR HELVETTEEEEE". Jeg sprang opp videre inn i en jævla stor skog hvor jeg snublet uendelig mange ganger og gjennom et meget stort jorde, til en gammel låve, hvor jeg gjemte meg og sovna etterhvert.

Våknet dagen etterpå i full panikk da en sint bonde stirret meg i øynene i tro om at han fant en innbrudstyv i låven sin.

Igjen sprang jeg alt jeg klarte med den verste hangoveren jeg noensinne har opplevd. Måtte stoppe og kaste opp flere ganger, men etterhvert kom jeg meg hjem.

Etterpå viser det seg at jeg hadde kastet opp på kjæresten til han mannen som skrek til meg. Hun stod rett under balkongen og røyket. Politiet som kom, hadde blitt tilkalt mye tidligere av en sint nabo, og var egentlig ikke etter meg. Helt til jeg startet å springe. Virker som de gidde opp/ikke gadd å bry seg etter jeg kryssa motorveien.
Har aldri blirr jaget av politiet, men fikk noen naboer på nakken to uker etter 22. Juli...

Noen kompiser jeg hadde overtalte meg til å lage noen "kinaputter" av flash som vi kunne leke oss med oppe i en skog rett atme der jeg bor. Jeg bor på landet, så har ikke så mange naboer, og de har aldri klaget på meg før, så jeg tenkte det gikk bra.

Vi lagde tre stk kinaputter og la på tur 100m inn i skogen, langs en skogsvei. Jeg bruker trådløs avfyring, så vi gravde ned kinaputtene og gikk noen meter unna og gjemte oss bak noen paller med ved. *PANG* sa det, det regnet jord og adrenaliet var på topp! Jeg kjente jeg angret på at jeg lot meg overtale, det var tross alt ca to uke etter 22. Juli.

De andre var fortsatt i topp form og kjempeivrig, så igjen lot jeg meg overtale til å sprenge de siste to. Alt så ut til å gå bra, helt til vi fant frem et batteri/bakkefyrverkeri vi hadde igjen fra nyttårsaften som vi tennte på. Rett etter vi hadde tennt på hørte vi en bil som bråbremste på hovedveien, og satte giret i revers. Pluttselig hører vi at bilen spøler og kommer humpende i full fart innover den veien der vi var.

Ingen av oss sa en ting, alle bare sprang i hver sin rettning i full fart. Pluttselig var alle borte. Jeg fortsatte innover i skogen, og etterhvert så fant de andre igjen meg. Vi venten sammen inne i skogen i ca 30min før vi våget oss ut på hovedveien igjen, i håp om å komme oss hjem til meg. Vi legger merke til at to biler kjører frem og tilbake på veien og speider etter oss. I det den ene bilen er på vei mot oss hopper alle ut av veien og gjemmer seg mellom noen paller med ved som sto langs veien, til bilen hadde passert. Etterpå sprang vi inn i gårdsplassen vår, der vi bråstoppet og sprang tilbake, en av naboene hadde nemlig parkert bilen der og var på vei til å ringe på døra. Helldigvis var ikke foreldrene mine hjemme.

Så mens 3 av mine 4 naboer patruljerte veien så lå vi på låven og var musestille. For et adrenalinkick!

Dette resulterte med en politianmeldelse mot meg, som ble trukket tilbake etter at jeg hadde sagt unskyld og lovt å legge pyroteknikk på hylla til alle naboene min! (naboene vet jeg driver med slik, så de sa til politiet at dev var meg)

Noen uker senere satte PST pyrokarrieren min helt på hylla.

End of the story!

BTW: Brukte å dra på plummeslang hos to stk på et boligfelt inærheten. En av de vi tok plummer fra jaget oss på sykkel dette gjorde bare plummeslangen enda mer morro! Hun andre vi var på slang til sto med vannslangen til slutt og spylte oss, for så å plukke ned alle plummene

edit: glemte å skrive at de kinaputtene ikke var normale kinaputter, de var litt oversize. De lå på rundt 120g flash hver
Sist endret av GreenRay; 15. juli 2012 kl. 05:07.
Jeg har sprunget fra politiet flere ganger, min erfaring var at damene holder ut lenge og springer fort som F*EN!

Kjenner også en politimann som forteller historier over ting han har opplevd og gjør som politi!
Politiet gir ikke full gass hele tiden, de springer for å holde følge før de slakker ned for å kunne ligge bak du/dere til du/dere blir sliten som fy og stopper før de tar du/dere..

Ikke gi full gass, spring plasser du kjenner godt, og pust godt med magen!
Sitat av Amir-Alexander Vis innlegg
Når jeg var russ, i mine yngre dager kom jeg og noen kompiser på den kanonmorsomme ideèn. Gå inn i en bank med finnlandshette og rope "DETTE ER TRAN, DETTE ER TRAN!" mens vi holdt en tranflaske i handa. Betjeningen trodde jo at vi ropte noe annet og ble livredd, og da ble vi også livredd som da endte med at vi sprang ut derifra i full panikk. Vi var long gone når purken kom, men siden så mange medruss visste om stuntet vårt ble vi tystet på og fikk en klekkelig bot.. ble ihvertfall kjendiser i lokalavisa dagen etterpå!
Vis hele sitatet...
HAHA, made my fucking day!
Mongo på heltid
Soppsui's Avatar
Før når jeg var redd purken løp jeg om jeg kom opp i situasjoner hvor jeg hadde sjangsen, ikke at jeg drev med noe shady greier, men det viste jo ikke jeg?

En gang jeg var under den seksuelle lavalder. Var i en gapahauk å drakk med en del folk, så svinger purken inn. Alle begynte å løpe vekk i panikk, lot alt ligge igjen Det så så f*rbanna patetisk ut. Jeg sitter med en kamerat, pilsen i hånda og fyrer opp en røyk idet de kommer bort til oss. De begynner å bable i vei om drikking, boter og masse annet piss. Så de hiver alt av sekker, vesker og poser inn i bilen. Jeg hadde satt fra meg sekken, med 24 pils, ved en benk, de lurer på hvem sin sekk det er. "Det der er min" sier jeg. Politimannen smiler til meg, før han sier:" Jaja, du får beholde sekken siden du ikke la på sprang når du så oss". Mitt tips: ikke løp om du ikke nylig har brutt en lov eller bryter en når de ser deg. Det er unødvendig.
En gang når jeg og to kompiser var ute å råkjørte med en stjålet varebil for å skyte med paintball, var plutselig purken bak oss med fult blålys . Kompisen min ropte stopp og jeg stoppet, når jeg stoppet fyrte han av med paintball geværet på politibilen, da spratt det to mener ut av snutebilen.

Han andre kompisen min skjønnte da fort at han måtte hjelpe til, å åpnet bagasje døra og peppra purkene med begge paintgeværene. Jeg satte da pedalen i bånn med brekke på (det peip som faen langs stripa) skjønnte også fort selv at det var en lur idee å ta av handbrekket.

Politien var fort i hælene på oss, men kompisene mine gidde seg ikke og fortsatte å late som marinesoldater, til slutt var purke bilen grønn av maling og polittiet stoppet bilen, vi fant fort en skau og dumpet bilen i elva i dalen, har ikke hørt et pip siden.
shit was so cash
Anda22's Avatar
For ca 1-1,5 år siden fikk meg og en kompis en pakke fra polen med noe kjemikalier i, vi tenkte det første vi skulle lage var en flash bombe.
Så vi satt innpå rommet mitt og mekket flash, fulgte jo bare en guide og trodde dette skulle gå meget bra. Kom på ca 30g eller noe sånt, husket ikke helt anntallet.

Men vi tok jo og grytet dette opp i en tom snusboks, hev en lunte oppi og pressa ned lokket. Så fyrte vi på, mitt i et bygge felt med ca 100-200 boliger.
Vi trodde jo bare lokket skulle 'poppe' opp men isteden ble det et J****G smell, åfyfaen, det pep i øra.

Vi sprang så fort vi kunne inn i huset mitt og gjemte oss, heldig vis var det ingen der bare meg og han. Etterkvert våget vi oss ut, det låg en svær røyksky rett over huset, han hev seg på sykkelen og for hjem. Noen timer senere har jeg 5-6 naboer på døren som truer med anmeldelse, sa det var berre og kjøre på og at di ikke hadde noe på meg uansett.
Og som det jeg håpet på ble det ingen anmeldelse og har ikke hørt en lyd siden.

Ikke akkuratt og springe fra purken men tenkte det var litt relevant til en politi historie.
Og vist jeg har forklart litt feil beklager jeg, litt for mye og drikke.
anda22
Sist endret av Anda22; 20. juli 2012 kl. 01:26.
Sitat av Louis Fire Vis innlegg
Husker når jeg var 16 år og gikk VGS på Stjørdal. Jeg var ganske så ny på det med maling, men klarte å få med meg 2 yngre kids på moroa den kvelden.

Jeg hadde faktisk planlagt til punkt og prikke hva vi måtte gjøre dersom snuten ferska oss. Vi møttes i et skogholt ca 500 meter fra der vi skulle male med mørke klær jogge klær, joggesko, sekker, finlandshetter, hansker, etc.

Vi gikk dit vi skulle, og begynte etter ca 10 min med spaning på location for å forsikre oss om at det var stille. Det går som det går, og den triste grå veggen får et psykedelisk strøk over hele linja. Vi hadde avtalt på forhånd at vi skulle rullere på å være spotter. Første spotter ropte etter 10 min POLITI, og vi får grisepanikk. Før vi rekker å gjøre mye sier han "Kødda, testa bare reaksjonsevnen." Andremann som spotter roper etter ca 10 nye minutter "POLITI" og vi løper inn i hverandre og tenker ikke over at det kan være kødd. Vi hadde såpass med noia.

Denne gangen løp vi litt lengre, men.. Ulv ulv. Vi lo av det hele og fortsatte jobben. Min tur til å være spotter. Jeg roper selvfølgelig "politi" og kidsa flipper og springer hver sin vei. Jeg husker hvor hardt jeg lo, smiler når jeg tenker på det den dag i dag. Klarte å hente dem igjen, og vi fortsatte.

tre kvarter hadde gått, og nå var det førstemann sin tur til å være spotter igjen. Med en gang han går til location (Opp ei trapp) nærmest HYLER han; "POLETIET Æ KØDD ITJ SPRENG FOR FAN".

- "Vi tru itj på dæ. Hahah. Ska vi sjå da?"

Det neste som skjer er at vi går opp trappa, og hører et SNERR og noe som minner om et brøl. Selveste lensmannen i full uniform hakk i hæl bak kompisen min. Hva som skjedde så husker jeg ikke, men vi klarte alle mann og dodge han i trappa, og løpe retningen han kom fra.

Jeg ser en sivilt uniformert bil rett forran oss, Lensmannen snerrende bak oss, og to betjenter til høyre. "HVA FAEN?" De to beiner alt de kan til venstre for tunnelen, og jeg følger etter. Jeg var tregest, for jeg stirret i vantro på hvor mange snut det var, og dermed måtte jeg løpe opp på E6, og springe parallelt med retningen de la på sprang. SELVFØLGELIG er det blålys bak meg. Vi beiner alle tre, og jeg må kort og godt hoppe 3-4 meter ned fra veien, til bak kjøpesenteret og holde følge med dem. Ser oss bak.. 4-5 snut i full gallopp, og så skjer det noe helt utrolig. Kompisen mister skoa, og roper "FAEN jeg må ha tilbake skoa", løper mot snuten. Den andre kompisen får panikk, kjører reneste Northug sprinten og tar han igjen, henter skoa rett forran trynet på snuten. Da ser eg ett stk betjent ligge vertikalt i lufta, forså forsøke en takedown. Kompisen min ruller unna i en syk manøver og betjenten dæljer i bakken.

Nå var det "every man for himself". og jeg skulle komme meg unna. Så her kommer tre kids løpende en fredags kveld med snuten hakk i hæl som perler på en snor midt i Stjørdal sentrum. Dette så mange av de som var i byen for å drikke på puben etc.. seff kom de løpende etter. Plutselig ut av ingensteds kommer det en betjent mot meg fra siden, og jeg klarer akkurat å dukke sånn at han smeller inn i veggen på Torgkvartalet (kjøpesenter) Jeg løper mot bunnprisen, over en stor parkeringsplass og kommer meg ut av synsfeltet Snur meg kjapt bak, og ser snuten stå der og se den andre retningen. Som om han venter på noe. Ganske riktig, der kommer kompis 1 løpende, runder hjørnet og blir grisetakla. 2 to go!

Husker at jeg begynte å le for meg selv da, og tenkte; "Snart hjemme". Jeg står nå forran et fotgjengerfelt, og går rolig mot det. Akkurat i det jeg skal krysse, så kommer det faen meg en uniformert bil, som stanser for meg. "Fy faen..." tenkte jeg. "Skal jeg løpe, eller play it cool?" valgte sistnevnte. Hjertet mitt eksploderer nesten i det jeg begynner å gå over. kommer meg over veien.. ingen reaksjon. "phew..." Akkurat i det jeg snur meg kjapt tilbake, så står fortsatt bilen der, og jeg bæder skikkelig med magekrampe for jeg vet der og da at de netopp fant ut at jeg matcha signalementet til ene duden de jakta på. Nå løper jeg, igjen. Hører motoren dems ruser i det dem svinger mot meg, men de må kjøre en omvei grunnet gjerdet rundt bussholdeplassen.

200 meter senere hopper jeg over en hekk med snuten hakk i hæl. Ender med at jeg klatrer opp et tre og blir liggende der i ca 5 min. Lommelykter fra 4-5 forskjellige vinkler danser over hagene til naboene. Ut av det blå, hører jeg en svak lyd som til slutt sier *knekk*, og faller rett ned. Fuckings tre! Jakta er atter i gang. Klarer igjen å riste dem av meg i nabolaget.

På dette tidspunktet trodde jeg virkelig at jeg hadde sluppet unna, den eneste hindringen var å komme meg over en kjerrevei, så gjemme meg i busker og kratt i det vi kaller "100 meter" skogen. Jeg har akkurat kommet meg midt over veien når jeg ser en bil forran meg. Før jeg rekker å reagere på den overaskelsen smeller de på 1000-metringene og treffer meg midt i trynet. Jeg løper rett mot dem, og gjør en unnamanøver mot høyre. Løper ca 200 meter til, og ligger nå helt gjemt blant bregner osv i skogen. Snuten er på det nærmeste 10 ish meter unna, men jeg ligger urørlig. Det øyeblikket der var noe av det verste i mitt liv, fordi smerten, adrenalinet, pusten, alt var så jævla intenst. Utmattet og livredd.

Skogen lyser opp, og de bruker lykta fra bilen til å streifsøke terrenget. Jeg reagerer ikke videre på det, før jeg faktisk skjønner at de har spotta hvor jeg ligger takket være refleksstripa i flava keychain min. Again; før jeg reagerer og agerer på det blir jeg sjokk overaska nok en gang. Hører et knekk bak meg, og hyler som en gris når jeg ser en snut som var rett bak meg og i ferd med å tiger ambushe meg. Spenner han i trynet i ren refleks og beiner. På dette tidspunktet kommer snuten fra alle vinkler, så jeg løper egentlig bare i ring, utmatta og forvirra. Dersom dere har sett et dyr som blir trengt opp i et hjørne og får panikk, var det nesten slik. Omsider så ser jeg en mulighet, og løper mot den lokale svømmehallen. Dumt valg, for der sto det en bil. Ender med at jeg får enda mer grisepanikk når jeg ser fler snut og springer rett inn i en murvegg og K.O'er meg selv. Våkner i baksetet på en patruljebil *Vi har pakken. Spraaak*

Det viser seg at det var over 10 tjenestemenn engasjert i jakten på oss. En "ko-ordinert" aksjon fikk jeg vite. I mean 10? Geez. Aldri vært så redd i mitt liv.

Glattcelle. Mobilen beslaglagt, og ransakelse samme kveld på hybelen. De beslagla skisser, tegnesaker, cans, etc. Konfliktråd senere, og et helvetes antall timer med samfunnstjeneste. Vi alle måtte jobbe i byforskjønnelse avdelingen eller hva det var. I mitt tilfelle besto det av å plukke søppel og tømme søppelkassene rundt skolen. Seff var det på morgenen når alle elevene steg ut av bussen på morgenen.

Hva skjedde med tredjemann? Han kom seg unna. Hadde gjemt seg i en komposthaug like ved fotgjenger feltet for å unngå eventuelle bikkjer. Ble grønn i maska etter 2-3 timer, og gikk hjem i t.skjorta. Han møtte faktisk snuten på veien, men de stoppa han ikke. Han kom hjem, og fikk vite av faren av snuten hadde vært på døra og spurt etter han. Snuten kom så på ransakelsesbesøk senere.

Planen min funka ganske enkelt ikke slik jeg hadde forestilt meg.
Vis hele sitatet...
Kan ikke tenke meg hvor mye adrenalin du hadde
på heltid
iSkurk's Avatar
Løp fra purken engang når jeg og kompisen min skulle paffe, så kjørte de forbi når vi mekka, så løp jeg og han ble igjen, de slapp bikkjer etter meg, måtte over et høyt gjerde så løpe bortover tog skinnene, syyykt adrenaliiin!!!
Batshit insane
Quadraxis's Avatar
Før dere leser dette så vil jeg bare si at jeg har skjerpet meg siden denne hendelsen tok plass, dette + det andre som skjedde rundt denne tida fikk meg til å innse at jeg hadde ferdes i en retning med et potensielt fatalt utfall og bestemte meg dermed for å snu om livet mitt til et med en mer lysende framtid.
Det skal nevnes at 4 dager før dette hendte så var jeg og to andre kamerater få sekunder fra å miste livet, det som reddet oss var ekstrem flaks fra min side, men det får være en historie til en annen anledning.

Hendelsen tok plass i Februar 2011, året jeg fylte 18. Dette var i en periode hvor jeg og kompisene spiste mye rivotril og drev å eksperimenterte med diverse andre droger. Det hele startet med at jeg ble oppringt av en kompis (kaller han T for ordens skyld) som lurte på om jeg ble med ut på en kjøretur, hadde hevet i meg endel rivotril dagen før så den kritiske sansen var ikke akkurat på plass, T hadde jo faen ikke lappen og jeg skjønte jo egentlig at han var rusa som fy.
T plukket meg opp i den dyreste bilen til faren hans, en flunkende ny Mercedes med en prislapp på godt over en halv million som han hadde stjålet nøklene til. Satte meg godt til rette i bilen så dro vi å kjørte rundt på diverse skjulte plasser for å røyke og slappe av.
Vi fortsatte med dette i et par timers tid før vi kjørte tilbake i retning der vi bor, plutselig så ser T en politibil bak oss, T får panikk og gasser på som en idiot og kjører bilen i en sinnssvakt høy fart bortover veien.

I det politibilen er nesten ute av siktet så kjører vi nedover en jævlig bratt bakke som var helt isbelagt, T mister kontrollen og sklir fram og tilbake, dum som et brød av pillerusen så roper han "TOKYOO DRIIIIIIIFT!!" av alle ting. Omsider så kommer vi oss til bunnen av bakken, men på bunnen av bakken så har vi foran oss en snøhaug som går opp til autovernet til veien over, og til høyre en brå sving. Med den farten vi kjørte med så hadde ikke T sjans til å klare svingen og kræsjer dermed i snøhaugen, vi spretter opp i lufta og får fronten rett inn i autovernet. Nærmest tostemt så sier begge "Nå er vi fucked!", og T kaster i fra seg hasjklumpen ut ruta.
Vi går ut av bilen i en temmelig forvirret tilstand og var et lite øyeblikk senere omringet av 5 politibiler.
Ikke lenge etterpå så satt vi i glattcelle på hovedstasjonen her i Trondheim, prøvde å sove mens jeg lå der, men en rabiat jævel i nabocella klarte ikke å være stille i et sekund så det var klin umulig. Et par timer senere så henta de meg fra glattcella og ble bedt om å pisse, nektet i en halvtimes tid før jeg innså at det var nytteløst og scora heldigvis positivt på kun THC (må bare elske hurtigtester). Etter å ha pratet en liten stund med politiet så fikk jeg omsider dra hjem.

Logga på Facebook i det jeg kom hjem, og etter en liten stund poppa T opp og spurte om jeg ble med ut en tur igjen, vi skulle nemlig hente klumpen han hadde pælma ut. (et under at vi i det hele tatt fant den) Han fortalte at han hadde påtatt seg skylden for alt, og jeg fikk bekreftet dette i et senere politiavhør, så ble heldigvis kun tatt for bruk av cannabis.
Det tok T en del lengre tid for å få livet på rett kjør, men per dags dato er han i full jobb og har ikke hatt trøbbel med politiet siden. Selv så gjør jeg det bedre på skolen enn noen gang tidligere (ga faen i skolen fra tidlig på barneskolen fram til skoleåret som var nå), har ikke vært i kontakt med politi og har ganske gode framtidsutsikter. (Når enden er god er all ting godt?)

Link til avisartikkel relatert til saken.
Jeg hadde slått hul i hodet med og ramle på en fortauskant og i tillegg slått hofta til den grad jeg bare kunne halte, hvor ei som kjørte bil ved veien ringte etter sykebil. Fossblødde fra hodet der vi sto og måtte vente (Kunne jo selvfølgelig ikke bare gå), og plutselig ser vi svartemarja kommer rullende nedover veien mot oss.. Vi var tre stykker på fylla i trondheim, dette må ha vært høsten 2011. Vi fikk panikk og de andre to sprang, og jeg haltet vekk i jogge tempo. Tok ikke mange sekundene før en bøs politimann tok en flying takedown på meg, og da så kompisene att dette ble for dumt. Vi forklarte det sånn som det var, og de trudde det var slossing siden dette var ca kl 1 lørdags kveld og det var ringt inn at en mann blødde fra hodet.. Vi ble kjørt til St Olavs hospital hvor jeg ble lappet sammen, før vi dro videre ut på bar..
▼ ... noen uker senere ... ▼
Satt på jobb å så denne siden så tenkte jeg skulle slenge inn en historie jeg også..

Det er ingenting å skryte av, kanskje noen her inne vet hvem jeg er når historien blir fortalt også menmen

Det var den i starten av januar 2009, jeg hadde endelig fått lappen til bil, hadde hatt den knapt 1måned før dette skjedde, jeg å en kompiss som jeg kaller "X" i denne sammenhengen hang mye sammen å kjørte rundt! Han drev å kjørte cross i den tiden å hadde en Yamaha yzf 2504t stående i garasjen.

Hver dag så tenkte jeg hvor kult det hadde vært å kjørt i gaten med den, jeg viste at X brukte den til butikken noen ganger.

Det hele startet med en fleip at vi skulle kjøre 2stk på å han hadde cross utstyr for 2stk hjemme så vi hadd på oss det å han kjørte som en IDIOT!! I trafikken!(vikhammer)! Dette skjedde vel 3ganger den uken etter hverandre! Om jeg tenker tilbake så var det veldig domt!

19.jan så fikk jeg kjøre den alene, det var en onsdag klokken 4 i rush trafikken, det adrenalinet var ikke til å spøke med, kjørte forbi bilene å bakhjul som begynte å få til ganske langt. Parkerte den kvelden å dagen etterpå så skulle vi også kjøre. Da hadde vi kjørt hverdag denne uka.. 5dagen på rad.

20.jan, da startet vi sykkelen å dro å fylte bensin på stav, det vill si at vi kjørte motorveien fra vikhammeråsen, med en toppfart. På 120km/t så hang vi på trafikken. Vi kjørte tilbake ned vikhammeråsen så startet å prøve å kjøre bakhjul opp den bakken, holdt på i 1-2timer annenhver gang, plutselig ble det så sinnsykt mye trafikk så vi ventet litt!

Jeg satte meg på sykkelen å skulle slappe av da je hørte en bil kom fort som faen bak meg å brå bremset på grusen! (X) ropte "KJØR! KJØR! KJØR!" jeg hadde på meg hjelmen å fikk kicket den igang å snudd!(et under at jeg rakk det"!

Akkurat når jeg fikk snudd så så jeg politiet kom i sidesynet, han fikk taki skjorten jeg hadde på, men med tanke på at at jeg hadde 30-40km/t så han fikk ikke revet meg av!

Startet å kjøre opp mot feltet å de jo bak, sa til meg selv at jeg skulle slappe av å komme meg unna som faktisk funket! MEN det var helt til han kjøre bak i hjulet mitt 3ganger, da tenkte jeg at be må komme meg unna! Dro ut alle girene å lå på sperra oppover med politiet hakk i hæl, kjøre inn en vei der jeg vet det er fartsdumper, hadde kanskje 80-90km/t, jeg hørte hvor mye politibilen slo neddi på HVER fartsdump!

Jeg tenkte hva faen, hjertet pumpet å jeg var så skjerpet! Kom til den siste svingen før jeg kom på hovedveien så var det is å jeg for på trynet! Kom meg opp å startet å springe! Med andrenalin å puls på 180 så kjente jeg hvor klar jeg ble men sprang uansett, helt til je kastet opp i hjelmen! La meg ned bare for å få tilbake pusten! Da kom han å rev taki meg, rev av meg hjelmen å satte på meg håndjern!

Han andren sto der med en annen politi, så kom han i bilen så ble vi kjørt til Trondheim i glattcella..

Dette ble det 4avhør og 1rettsak av, han gikk 20tusen i bot, jeg mistet lappen i 1år å 6måneder å fikk 36timer i samfunnsstraff! ALDRIG MERE!
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Denne tråden fortjener en bump.
Helt enig!

Aldri hatt det så morsomt å lese igjennom denne tråden.
Herlig tråd, får vel komme med et innspill.

Dette var i the grand old days of 2007, når jeg og gutta var fæle på å drive med ymse fantestreker. Favorittaktiviteten var helt klart å stjæle biler til diverse formål, enten for joyrides eller for å komme oss fra A til B.

Dette var altså en kveld hvor jeg, A og J skulle til Drammen for å hente fort. Jeg og A hadde skopa ut en gammal Dodge van på dagen, og kobla og fått start på den. På kvelden kom A for å hente meg, J var med. Vi kjørte på vei over Kroksskogen for å ta en lur vei til Drammen, når jeg kommer på at jeg har glemt hasjen hjemme. Vi bestemmer oss da for å snu, hente gallen, og ta en svipptur nedom Hønefoss mens vi først var i gang. Vi parkerte bilen bak et skur, og puffa opp. Når vi skulle reise av gårde igjen, satt vi børr fast, kom oss ikke noe sted og bestemmer oss for å finne en ny bil. Vi finner først en sliten Chevy, og begynner å koble. Null stress, right? Av en eller annen grunn, begynner hornet å tute, noe helt vanvittig høyt. Vi napper og river i ledninger, men hornet gir seg ikke. Vi piper opp i skogen rett bak parkeringa, og ser plutselig en politibil som stanser for å titte på den tutende bilen med åpne dører og ingen bak rattet. Vi beinflyr oppover skauen, og hører de roper etter oss, vi var sett. Etter en laaaaaang løpetur gjennom skog og mark ender vi opp i en barnehage, og er selvsikre på at vi har mista snuten. Vi fyrer opp ei pipe, og trasker videre. Vi kommer over en Nissan Micra, som vi snart sitter bak rattet på. Dette var åpenbart en familiebil, men A kjører skroget som den verste rallybilen. Vi kommer oss kanskje et par kilometer avgårde, før et høyt smell under panseret og påfølgende flammer får oss til å skjønne at det atter en gang er på tide å bytte bil. Vi rømmer over jernbanesporet og ut i buskaset, når vi ser politiet stoppe ved bilen som nå står i full fyr og flamme. Vi er rett i nærheten av en kjenning av A, som i følge han alltid har nøklene i tenninga på volvoen sin, så vi bestemmer oss for å bryte oss inn i garasjen hans. Akkurat når vi får benda opp garasjeporten, hører vi det bråskrenser flere biler nede ved veien, og purken spurter ut. Vi niflyger av gårde, og klarer på mirakuløst vis å miste de. Vi bestemmer oss for at nok er nok, og sniker oss gjennom skog og mark hjem til A sitt bosted, røyker ei pipe, eter en pizza og slokner på hver vår sofa. Vi våkner av at stua er propp full av snut, håndjern på, rett på cella. Dømt for bruk, besittelse, grovt innbrudd og bilbrukstyveri. 5000 i bot og etter litt anking, 75 timer samfunnstjeneste. Shit happens.
Sitat av Doktor Torpedo Vis innlegg
Herlig tråd, får vel komme med et innspill.

Dette var i the grand old days of 2007, når jeg og gutta var fæle på å drive med ymse fantestreker. Favorittaktiviteten var helt klart å stjæle biler til diverse formål, enten for joyrides eller for å komme oss fra A til B.

Dette var altså en kveld hvor jeg, A og J skulle til Drammen for å hente fort. Jeg og A hadde skopa ut en gammal Dodge van på dagen, og kobla og fått start på den. På kvelden kom A for å hente meg, J var med. Vi kjørte på vei over Kroksskogen for å ta en lur vei til Drammen, når jeg kommer på at jeg har glemt hasjen hjemme. Vi bestemmer oss da for å snu, hente gallen, og ta en svipptur nedom Hønefoss mens vi først var i gang. Vi parkerte bilen bak et skur, og puffa opp. Når vi skulle reise av gårde igjen, satt vi børr fast, kom oss ikke noe sted og bestemmer oss for å finne en ny bil. Vi finner først en sliten Chevy, og begynner å koble. Null stress, right? Av en eller annen grunn, begynner hornet å tute, noe helt vanvittig høyt. Vi napper og river i ledninger, men hornet gir seg ikke. Vi piper opp i skogen rett bak parkeringa, og ser plutselig en politibil som stanser for å titte på den tutende bilen med åpne dører og ingen bak rattet. Vi beinflyr oppover skauen, og hører de roper etter oss, vi var sett. Etter en laaaaaang løpetur gjennom skog og mark ender vi opp i en barnehage, og er selvsikre på at vi har mista snuten. Vi fyrer opp ei pipe, og trasker videre. Vi kommer over en Nissan Micra, som vi snart sitter bak rattet på. Dette var åpenbart en familiebil, men A kjører skroget som den verste rallybilen. Vi kommer oss kanskje et par kilometer avgårde, før et høyt smell under panseret og påfølgende flammer får oss til å skjønne at det atter en gang er på tide å bytte bil. Vi rømmer over jernbanesporet og ut i buskaset, når vi ser politiet stoppe ved bilen som nå står i full fyr og flamme. Vi er rett i nærheten av en kjenning av A, som i følge han alltid har nøklene i tenninga på volvoen sin, så vi bestemmer oss for å bryte oss inn i garasjen hans. Akkurat når vi får benda opp garasjeporten, hører vi det bråskrenser flere biler nede ved veien, og purken spurter ut. Vi niflyger av gårde, og klarer på mirakuløst vis å miste de. Vi bestemmer oss for at nok er nok, og sniker oss gjennom skog og mark hjem til A sitt bosted, røyker ei pipe, eter en pizza og slokner på hver vår sofa. Vi våkner av at stua er propp full av snut, håndjern på, rett på cella. Dømt for bruk, besittelse, grovt innbrudd og bilbrukstyveri. 5000 i bot og etter litt anking, 75 timer samfunnstjeneste. Shit happens.
Vis hele sitatet...

Kilder? En sak som dette må ha stått i avisa, pluss hvordan vet purken at det bar dere?
Sitat av Elshop Vis innlegg
Kilder? En sak som dette må ha stått i avisa, pluss hvordan vet purken at det bar dere?
Vis hele sitatet...
http://www.webavisen.no/artikkel/280...-biltyveri.htm
Smal dekning, finner ikke tilbake til det i ringerikes blad sine arkiver.

Vi hadde visstnok blitt observert, men tipper de gjetta seg fram. De fant også fingeravtrykk i den kjerra som ikke brant.
Sist endret av Doktor Torpedo; 12. mars 2013 kl. 05:09.
jeg har holdt på aktivt med graffiti i over 10 år, så man kan vell si at det har blitt en "chase" eller 50.. har faktisk aldri blitt busta hvis jeg har hatt muligheten til å løpe, men forleden dag var det ganske nærme: hadde bomba byen til de grader med en kompis og på vei hjem skulle vi tømme cænsa så vi trasha flere kvartaler ganske bra, og fyren jeg skulle til bor vis a vis politistasjonen, og mens jeg drar noen tags ser jeg blålysa komme i full fart mot meg, og ankelen min var fucked up og det var sikkert 100 meter til inngangen til kompisen min(bofelleskap) jeg hinker det jeg er god for, og akkurat i det jeg kommer til døra er onkel på vei ut av bilen... det ender opp med at jeg i samme sekund som onkel tar i dørhåndtaket rekker å låse Endte opp med prolaps en annen gang jeg løp fra rovdyra, men det er en annen historie
Var på en fest for noen år siden. Alle var helt dust dritings, og jeg gikk ut for å slå lens. Ser da rett i øynene på en politimannen, med kuken min på knærne legger jeg anklene på nakken og amok panikk-sprangt nedover en isbelagt skog. Ender opp med hjernerystelse og en mørbanket kropp, tror jeg velger bota neste gsng.
Valgfri brukertittel
ArtOfHacking's Avatar
Sitat av Mozzie Vis innlegg
Var på en fest for noen år siden. Alle var helt dust dritings, og jeg gikk ut for å slå lens. Ser da rett i øynene på en politimannen, med kuken min på knærne legger jeg anklene på nakken og amok panikk-sprangt nedover en isbelagt skog. Ender opp med hjernerystelse og en mørbanket kropp, tror jeg velger bota neste gsng.
Vis hele sitatet...

Bot for hva ? :s Har aldri hatt noen problemer med å pisse dritas selvom purken er der, sålenge det ikke er i byen selvføglig.



Har selv ikke noen morsomme historier der jeg har sprunget fra politiet, men har kjørt ifra dem på moped noen ganger.
Sist endret av ArtOfHacking; 12. mars 2013 kl. 10:28.
Sitat av ArtOfHacking Vis innlegg
Bot for hva ? :s Har aldri hatt noen problemer med å pisse dritas selvom purken er der, sålenge det ikke er i byen selvføglig.



Har selv ikke noen morsomme historier der jeg har sprunget fra politiet, men har kjørt ifra dem på moped noen ganger.
Vis hele sitatet...
Jeg har hatt mine episoder med dem, og dem er nok hestkuk til å forelegge meg for den minste ting.
Husker jeg gikk på "offentlig" sted i Drammen. Var noen vektere som gikk i området grunna ett arangemang ikke langt unna. De har jo null politimyndighet så da de skreik stopp til meg ga jeg langt faen i dem. De forsøkte å kaste en maglite i bena mine for å få meg til å stoppe. Makan til tullinger egentlig og løkta sendte jeg rett ut i drammensfjorden. Fikk aldri tak i meg så feite å slappe de er uansett. Men litt god underholdning var.
Sist endret av Rolfhoest; 12. mars 2013 kl. 11:42.
Dette var en helg for 1 år siden. Jeg hadde fått låne bilen til en kompis av meg som var en splitter ny Volkswagen Scirocco, og den kostet vel 300 000 tenker jeg!
På kvelden hadde jeg kjørt noen folk fra Kongsvinger til Jessheim. Dette var vennene til han jeg lånte bilen av. Jeg følte meg vel plikta til å kjøre dem, siden jeg fikk låne den råe bilen!
Det var en 4 timers kjøretur fram og tilbake, og jeg var dødssliten. Vi hadde også røyka samme kvelden og jeg hadde henta 5-6 gram med god grønt som lå i bilen!

Folka fra vinger hadde vært på fest på Jessheim og når klokka var 1 spurte de om jeg kunne kjøre dem tilbake igjen. Fy faen, 4 timers kjøretur IGJEN. Helvete!
De tryglet og sa at de ikke hadde andre sjåfører, så jeg tenkte å være good guy den natta. Vi snakka hele veien til Vinger og når klokka var 3, hadde jeg fått sluppet av gjengen!
På veien tilbake var jeg bare helt dødssliten og hadde ikke noe musikk i bilen. Skrudde på "klassisk musikk"-kanalen, hahaha. Første gangen i mitt liv at jeg frivillig har valgt å høre på det!

På veien tilbake ringte jeg en gammel kompis. Sola hadde stått opp, og klokka var 5 når jeg var nesten hjemme igjen. Jeg lurte på om han var keen på å fyre litt. Og det var han selvfølgelig!
Etter en sinnsyk lang natt, følte jeg at jeg fortjente en belønning!

Han hadde med seg en fyr som kjørte (siden han ikke hadde lappen selv). Vi avtalte å møtes på en barneskole, vi stod der på en parkeringsplass og rulla opp!
Litt senere ble alle tre jævlig fjerne. Men sjåføren i den andre bilen ble helt borte. Han var ikke i stand til å prate en gang, han bare lå ut av bilen sin og var helt grøt i huet. Jeg freaka ut litt og lurte på åssen de skulle komme seg hjem nå, han fortalte at det hadde skjedd før og han trengte bare litt hvile så skulle det gå bra.

Plutselig kjører vaktselskapet inn på barneskoleparkeringa og stopper opp og ser på oss. Jeg og kompisen min går ut av bilen og tar en sigg, prøver å virke normale, han andre i bilen ligger helt rolig i forsetet. Vi har ikke noia i det hele tatt, vi bare står der og prater utenfor bilen og observerer vaktselskapet som til slutt velger å stikke fra stedet.
Vi bestemte oss for å dra til en lokal kiosk som nettopp hadde åpnet, vi hadde stått der så lenge at det hadde blitt dag, og vi hadde fått syk munchies. Men han andre sjåføren var fortsatt helt fuckings borte, så jeg og kompisen min dro for å hente munch i mens han andre satt i den andre bilen og skulle vente. Og for et syn det var, nå ligger'n halvveis ut av døra og brekker seg flere ganger.

Veien til kiosken var ca. 10 minutter fram og tilbake. Jeg hadde blitt jævlig fjern av røykinga og med tanke på at klokka var ca. 8, og jeg ikke hadde sovet på X antall timer, var jeg ikke akkurat stabil på veien. Men det gikk bra. Vi kom oss fram til kiosken og bestilte maten. Vi hadde ingen bekymringer, for det første skulle vi endelig få i oss litt mat, og itilegg hadde vi et par grammere til vi skulle fyre opp når vi kom tilbake. Når vi hadde kommet rundt kvartalet før barneskolen, kødda vi med at "Nå står sikkert snuten der også, haha... hadde faen meg tatt seg ut". Kompisen min svarte kjapt: "Ja, det gjør de!"
Og jeg får helt fuckings noia, vi hadde allerede kjørt innpå veien mot barneskolen og det var ingen vei og snu, vi kjørte forbi inn på en liten vei forbi barneskolen og så en politibil, som stod ved siden av bilen til han andre kompisen vår. Det første jeg tenkte var at "FAEN, nå er han der så jævlig fucked. Han kommer til å bli tatt i rusa tilstand bak rattet, og han mister lappen. Stakkars jævel!"
Det andre jeg tenkte var at politiet sikkert hadde observert oss siden vi kjørte forbi der, og vaktselskapet hadde jo sikkert rapportert inn bilen. Og ja, det hadde de!
Vi ringer kompisen vår, mobilen er skrudd av. Vi tenker det verste. Vi har kjørt et godt stykke forbi barneskolen og kjører rundt i et boligfelt og vet ikke hvor vi skal gjøre av oss. Jeg ser i speila, og ser en politibil som har fulgt etter oss, jeg gir på gassen alt jeg har og ser blålys i speilet. FY FAEN, nå blir vi tatt tenker jeg. Det samme kommer til å skje med meg!
Jeg skjelver i hele kroppen, fjern, trøtt som faen og helt disorientert kjører jeg på alt jeg har, i en bil verdt 300 000 kr. Hvis jeg crasher nå, blir livet mitt ødelagt. Jeg hadde aldri forventa at dette kom til å bli car chase, men nå var det i gang!

Jeg har aldri vært på den veien før så jeg aner ikke om vi kommer til å møte på en blindvei, vi kjører på i 80 i et boligfelt, bråbremser foran en fartsdump, før vi slår fronten nedi bakken. FAEN!
Men kompisen ved siden av meg kjente veien godt, og forklarte hvor jeg skulle kjøre. Politibilen ligger ca. 50-100 meter bak oss, men følger i ca. samme fart som oss. Vi tar noen fine snarveier, og plutselig er blålyset i speilet borte. Vi har fortsatt jævlig noia, og vi veit ikke hvor vi skal gjøre av oss. Er vi uheldige, kan vi møte på dem igjen, for det var ikke et jævlig stort boligfelt akkurat!

Kompisen i den andre bilen ringer oss opp igjen og forteller at bilen jeg kjører i, er etterlyst i hele bygda. Og da skjønner jeg hvor fucked vi er, for politiet her i bygda gir seg ikke med det første!
Vi kommer oss til slutt ut på hovedveien uten at vi ser politiet igjen, vi kjører hjem kompisen min som er et stykke unna. Og vi møter på politiet igjen, men denne gangen kjører de forbi oss. Fy faen så flaks vi har, dette må nok ha vært en annen politibil heldigvis!
Jeg kjører hjem helt sjokka over alt som har skjedd, kommer meg til slutt hjem i sikkerhet. Når jeg står opp lurer jeg naturligvis på hva som har skjedd med kompis-sjåføren vår som ble busta'.
Han hadde spilt drita full, og forklart politiet at han hadde vært på en fest i nærheten og hadde parkert bilen på barneskolen. Deretter hadde han spurt folk om de kunne kjøre han hjem, men da ingen kunne kjøre, hadde han valgt å sette seg inni bilen og sove av rusen. Han hadde tatt ut nøklene av bilen også, noe som gjorde at de egentlig ikke hadde noen ting på han. Han slapp unna, og politiet gjorde ingenting med saken

Politiet kjørte visst etter oss fordi det var vanlig prosedyre, siden vi hadde blitt meldt inn. Men vi kom oss også unna, dagen etter bare slappet jeg av hjemme på rommet mitt og tenkte over hvor flaks jeg hadde hatt, og tente meg en ny spliff!
Er du alene og faktisk klarer å springe fra politiet så ja. Go for it, har du en kompis så sladrer på deg er du jo fucked.
Er det kameraer der du gjør noe ulovlig så er du jo og fucked.
Kjenner de deg igjen kontakter de deg sikkert å vil ha deg inn til avhør. Då er du fucked igjen siden de vet hvem du er.

Er det en liten bygd hvor politiet er ute å kjører hver dag er det nå lett for de og kjenne deg igjen.
Tilstå og få strafferabatt.
Løp en gang fra noen kraftige karer i SOS Rasisme. Er ikke akkurat politiet, men tror det hadde vært ganske vondt å bli tatt igjen.

Det var et årsmøte i SOS Rasisme ikke lange biten fra der jeg bor for noen år siden. Da jeg fant ut dette fikk jeg samlet noen venner og vi fant en morsom plan. Tok på oss joggebukser og hettegensere. Ladet lommer med knokejern og snek oss bort til lokalet. Den ene av oss (liten asiater) finner ut han han skal snike seg inn og stjele noen dokumenter som ligger ved den midlertidige resepsjonen de hadde satt opp. Dette går helt fint og vi sniker oss bort fra stedet.
Så unge og vågale som vi er finner vi ut at vi skal binde inn hettene og gå bort til et av rommene i lokalet. Her sitter 15 stykk venstreekstreme og aner fred og ingen fare.
Etter noen ord er delt under vinduskanten i maksimal stillhet finner vi ut at jeg skal banke på ruta, samtidig som de andre reiser seg opp bak meg. Etter 3 sekunder, på mine ord, skal vi alle heve vår høyre arm i en dristig salutt.
Jeg reiser meg opp, ser inn på den intet-anende gjengen og banker på. De skvetter til da mine kraftige slag slår mot ruta. Smilet brer seg om ansiktet mitt, og da min munn har telt til tre braker det løs. Tre-fire stykker fyker opp mens vi står der. Sekundene tikker og frykten og hatet brer seg på innsiden av det bølgede glasset. Etter 5 sekunder (føltes ut som en evighet) går vi sakte tilbake og finner oss en posisjon på en liten høyde et steinkast fra rommet. I motsatt enda av luftegården kommer fire store mannfolk ut. Av hån begynner vi å klappe, men spenningen holder på å koke over. En av oss begynner å løpe, samtidig som skrittene fra antirasistene gikk opp i et mye kjappere tempo. Vi fyker etter (en for alle, alle for en) og løper som vinden. Følelsen er gudlik og vi hopper over gjerder og gjennom kratt før vi setter oss ned. Dette er ikke over enda!
Adrenalinet tåker fortsatt til våre tankemønstre og vi lister oss tilbake. Noen ønsker blod, andre bare spenning. Når vi runner hjørnet og er på vei inn til tomten der møtet holder sted, bråvåkner vi av noen stemmer. «Der er de! Nå tar vi dem.» skrikes det fra bak et hjørne. Det løper ut rundt 10 stykker og vi er overbemannet 2/1. Vi springer som søren langs en rett vei, med blodsinte tyver (se saken om juks i medlemstall) hakk i hælene. En plukker opp en liten jentesykkel og farer etter oss. Heldigvis kjenner vi til stedet godt og vi hopper over et gjerde og gjemmer oss bak en komposthaug i en uryddig hage. Vi sitter her i vel 20 minutter, mens biler patruljerer området og flere mennesker går rundt og snuser i løvet. Er det villeste jeg har vært med på.
hehe..

her var det mye vittig.

jeg har selv både løpt å kjørt fra politiet på diverse kjøretøy i mine yngre dager begynner bli noen år siden men minnene sitter godt..

begynner med en god gammel en: jeg var 13 år å hadde kjøpt min første moped. samme dag og time skulle jeg bare kjøre en kompis hjem etter vi hadde vært å hentet den. måtte kjøre 2 km på motorvei for å få denne karen hjem. Etter ca 1km kom politiet kjørende i motsatt kjørefelt. vi så de snudde litt lenger nede og slo på blålysa. vi kjørte på det vi hadde. de tok oss selvfølgelig igjen. det var veldig mørkt ute å etterhvert som de tok oss igjen kjørte de inn mot oss for å presse oss inn i siden.

var heldigvis en grei grøfte kant så vi bare kunne kjøre videre, det endte med at de kjørte litt framfor oss og han i passasjer siden åpnet opp døra å lyste oss rett i øynene med ei sterk lomme lykt. var skummelt som faen! holdt på å tryne. men kom heldigvis en liten grusvei vi svingte av på.

kjørte videre på denne veien ettersom den kom ut lengre nede. når vi kom ut på motorveien igjen kom de søren med bak oss atter en gang.
Etter 500m fant vi enda en stikk vei. men de heiv seg etter, 800m på denne sideveien gikk jeg faen med tom for bensin. stoppet jo dessvere da. og før vi visste ord av det fikk jeg smelt inn døra på politi bilen rett i hofta. var jævelig vondt. datt med mopeden ned å en skråning. men reiste oss så fort vi kunne og satt på sprang inn i skogen med politiet etter. jeg visste om en elv som gikk litt lenger inne i skogen. vi løp in til denne å hoppet i elva. fulgte den et lite stykke ned. så aldri mopeden igjen. var heldigvis ikke noe ramme nummer på den.

jaja.vi kom oss vekk til slutt da. Andrenalinet jeg hadde den kvelden kan ikke måles. var som en fantastisk euforisk rus



har mange andre morsome historier.
husker vi mange ganger meldte oss selv til politiet når vi var ute på trail. var altid like gøy. å lettere å rømme på.

har heldigvis bare blitt tatt en gang.
men det gikk til veldig galt. jeg var 16/17 å vi var ute med bil. politiet kom etter oss på noen grussveier å det pleide jo gå greit. men endte med at vi havnet med bilen på hode i grøfta. fikk bot og utsettelse. noe som var kjipt men vel fortjent. sluttet med alt sånn tull etter den episoden.

den dag i dag skjønner jeg forsatt ikke hva som var galt med oss. men blei nesten som en sterkt tiltrekning til et andrenalin kick. som ble 30x bedre når en visste politiet var på vei for å ta oss. hele gjengen digget det liksom max.

men skal se seg utrolig heldig at en ikke har blitt grønnsak eller at noen har død.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Amitabha Vis innlegg
Om du prøver å løpe i fra noen og skjønner at du ikke har mulighet til å springe fort nok til å unnslippe, da venter du til personen er omtrent en meter fra å nå deg, så kaster du deg ned på huk. Ingen rekker å reagere på et slikt røvertriks. Husker jeg gjorde dette en gang på barneskolen etter å ha kastet snøball på en type som gikk på ungdomsskolen. Han endte med ansiktet plantet i isen, og jeg klarte å stikke av. Gud, så godt det føltes å slippe unna juling!
Vis hele sitatet...
Jeg gjorde alltid det på isen mot folk som var raskere enn meg, det var den eneste måte å unnslippe, hehe :P
In Wonderland
om politiet kommer etter deg når du løper og skal tase deg, kan du faktisk rope ut at du feks har svakt hjerte eller har tatt amfetamin. Da vil det være helseskadelig/livstruende å få elektrisk sjokk av en taser ettersom hjertet kan stoppe og slag kan forekomme. Så politiet får ikke lov å utføre det og du kan sprinte videre har hørt om en del folk som har dratt denne i situasjoner de nesten ble tatt av onkel blå.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Sitat av HAlice Vis innlegg
om politiet kommer etter deg når du løper og skal tase deg, kan du faktisk rope ut at du feks har svakt hjerte eller har tatt amfetamin. Da vil det være helseskadelig/livstruende å få elektrisk sjokk av en taser ettersom hjertet kan stoppe og slag kan forekomme. Så politiet får ikke lov å utføre det og du kan sprinte videre har hørt om en del folk som har dratt denne i situasjoner de nesten ble tatt av onkel blå.
Vis hele sitatet...
Vet ikke om det er helt reelt, jeg har også hørt en pen del slike: "Si at du har spist sopp for da kan dem ikke ta rei!"

Tror at om de først skal ta deg driter de i om du har et dårlig kne osv, da skal du tas.