Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2684
Anonym bruker
"Nyfiken Husmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvor ofte opplevde du å måtte avgi urinprøve under soningen? Var dette hjemme, på jobb eller hos kriminalomsorgen?
Sonet 30 dager hjemme. Anga ingen urinprøve i løpet av den perioden. De visste forresten at jeg hadde et rusproblem, så jeg tror ikke de tester folk ofte.
Brukbar automatiker
BrilleSheik's Avatar
Anbefaler å lese denne tråden for informasjon om soning med fotlenke. https://freak.no/forum/showthread.ph...light=fotlenke
De tar ikke så veldig ofte. Enten må de kjenne til rushistorikken veldig godt, mistanke eller bare "tilfeldig" kontroll. Jeg kjenner flere som har sonet med lenke og ingen av dem pisset da. Jeg selv var på hjemmesoning uten lenke i siste året av straffen min og jeg måtte pisse ca annenhver måned. Tror ikke de kommer til deg med mindre de har en mistanke eller om noen har sunget for KIF vedrørende deg.
Sist endret av Lbeb8515; 2. februar 2018 kl. 20:28.
Digital nomade
trippy's Avatar
Sitter lenka nå. Har hatt en urinprøve i løpet av snart 4 uker. Er alko-testing på alle andre møter. En uke var de her nesten hver dag og tok blåseprøve. De veit godt at jeg har brukt rusmidler også. Tror ikke de tar urinprøver hjemme hos deg, kun på de pliktige oppmøtene (virker det som iallefall).

Tror det kommer en del an på om du tester positivt eller ikke på den første prøva de tar når du setter på lenka.
Sist endret av trippy; 3. februar 2018 kl. 14:31.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Har ikke hatt fotlenke selv, men har 3 kamerater som har vært gjennom.

Som trippy over her sier, virker det som man legger listen ved første avgitte prøve.
Venn av meg satt med fotlenke I 2 mnd.
Da kom de innom for å ta prøve 4 ganger.
Anonym bruker
"Ergerlig Rein"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hatt fotlenke i 14 dager to ganger.
De tok kun urinprøve før de satt på lenka. Denne var negativ for rusmidler, og det ble ikke tatt flere urinprøver.
Blåseprøver for å sjekke evt promille skjedde ca 4 ganger. Ellers var de også og sjekket at jeg faktisk var på arbeidsplassen 1 gang i den første dommen. 2 ganger i den andre.
Kommer an på hvilken region du tilhører også. Region vest har øremerket penger til urinprøver i en mye større grad enn andre regioner. Har gitt dem mange liter i løpet av min murer karriere mens her i øst har dem nøyer seg med noen prøver bare. Er du rein lar dem deg være nesten helt i fred.
Sist endret av Lbeb8515; 3. februar 2018 kl. 16:09.
Satt i lenke i 40 dager. ble testet kun før de satt på lenka, de var da både urintest og blåsetest.

Men opplevde aldri å måtte ta urintest under selve soninga, kun alko test. Ble alko testet flere ganger i uka.