Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1475
jeg hater musikk folka, de sier mp3 ødelegger for dem, men det er deres egen skyld at folk kopierer sanger, fordi prisene er for høye!
så fint for deg da........sikkert ingen andre som liker dem heller
< 0 >
reallife's Avatar
Trådstarter
penger er alt det dreier seg om ALTID!
Opprinnelig postet av reallife
penger er alt det dreier seg om ALTID!
Vis hele sitatet...
Du er jo altfor vid i uttalelsen din da. "Musikk folka". De ekte "musikk folka" lager ikke musikk for å tjene penger, eller fordi de har ambisjoner om å bli populære, men fordi de elsker musikken de lager, de elsker å lage den, og de har gjerne noe de vil si med musikken.

NOFX tar for seg litt av problemene med pop-industrien i sangen "Dinosaurs will die". Last den ned og hør på den. Om du virkelig liker musikken til artistene kjøper du uansett platene, noen jævla MP3'er gir deg ikke på langt nær samme lyd opplevelsen som f.eks. god gammel vinyl.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
AMEN! /me slikker på vinylplate .. theez taste goood!
< 0 >
reallife's Avatar
Trådstarter
ok, jeg gir meg
Det ble gjort noen undersøkelser da napster var ultrapopulært, som viste at de som lastet ned mye musikk faktisk også var de som kjøpte mest. Altså tjente musikkfolka på reklamen napster ga dem.
< 0 >
reallife's Avatar
Trådstarter
ok, det hviste jeg ikke, men på en måte så skjønner jeg det, for jeg skulle kjøpe en cd etter jeg hadde hørt på noen sanger via napster, så det du sier stemmer!
I den perioden(99/00) som musikk bransjen mente att Napster "stjal" kunder, gikk faktisk cd salget opp 15% på verdens basis!
Skjønner ikke helt hvordan bransjen regner fortjenesten sin.
Better than thou.
De regner den vel ut etter hvor mye salget har steget de siste årene, og tar prosenter fra det og legger det til det neste året. Eller noe i den duren.

Tror nok napster stjal noen kunder egentlig ja.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Opprinnelig postet av parapax
I den perioden(99/00) som musikk bransjen mente att Napster "stjal" kunder, gikk faktisk cd salget opp 15% på verdens basis!
Skjønner ikke helt hvordan bransjen regner fortjenesten sin.
Vis hele sitatet...
Joa, men det er også eksempler på små platebutikker som har gått konkurs pga. dette. Grunnen til at salget er gått opp så mye er fjortis-musikk-trenden (hmmm).
Jeg synes MP3 er topp jeg, men er "DIE-HARD" Metallica fan så jeg må jo støtte dem litt
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Gammel gammel gammel thread

< 0 >
reallife's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av Ond^Sofa
Gammel gammel gammel thread

Vis hele sitatet...
hva var meningen med å poste det?
for å få flere postz?
Opprinnelig postet av reallife


hva var meningen med å poste det?
for å få flere postz?
Vis hele sitatet...
Uhm ... var vel mer for å gjøre DAP aware of at denne threaden var noe gammal.

PS! Wow, jeg har fått musikk. *Stenger*
Sist endret av AnaMorph0s|s; 8. desember 2001 kl. 19:17.
Opprinnelig postet av reallife

hva var meningen med å poste det?
for å få flere postz?
Vis hele sitatet...
Ahem! Tror ikke du har så mye du sku ha sagt i slike sammenhenger, reallife...
Better than thou.
Vennligst steng denne threaden.