Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1795
hei
er på jakt etter et headset til 2500 og lurer på om noen vet hva som er best av disse to headphones, eller om dere har erfaring med et av disse to headphones?

til mobilen altså
Har god erfaring fra begge merkene, men må nesten gi seieren til Sennheiser for komfor. Bose blir litt som Apple, betal litt mer for merket, selv om det selvfølgelig er ypperlig kvalitet.
Sennheiser all the way, har hatt ett sennheiser headset i 4 år, mistet det på gulvet, tråkket på x(, rotet på osv men fungerer fortsatt, sennheiser leverer kvalitet, gå for sennheiser mann!
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
I mitt hode blir det idiotisk å samanlikne dei to. QC15 har støydemping, som går utover lyden om det allereie er stilt rundt deg, men til gjengjeld nyttig på fly e.l.

Så spørsmålet, om det står mellom dei to, bør vere om du vil ha aktiv støydemping eller ikkje.
Har dessverre ingen kjennskap til sennheiser. Dog har jeg brukt QC3 i lang tid, da jeg er ute å reiser ganske mye, og da er Bose sine headset med aktiv støydemping gull verd. Koster litt, men har reddet søvnen(psyken) på mange lange flyturer. QC15 har li-ion 200mah-batteri som gir mange timer musikk, og ved flatt batteri lades til 75% på 30-45minutter, og 100% på ca 60-70minutter. Total "spilletid" på fult ladet batteri er rundt 25timer(uttalelse Bose)

Du kan også bytte ut ledningen, slik at du får headset, og dermed kan også bruke disse direkte på mobilen.

Lyden skjemmes nok litt i forhold til sennheiser momentum, så hvis lydkvalitet er hva du leter etter, så tipper jeg sennheiser. Er det aktiv støydemping, Bose QCx serien.

OBS: Prøv både QC15 og QC3, da disse er vidt forskjellig i hvordan de sitter på øret. QC15 dannet for meg en følelse av overtrykk(aktiv støydempingen) pga de omslutter øremuslingen totalt, kontra QC3 som ligger mer "utpå" øret.

Lykke til.
Sitat av slashdot Vis innlegg
I mitt hode blir det idiotisk å samanlikne dei to. QC15 har støydemping, som går utover lyden om det allereie er stilt rundt deg, men til gjengjeld nyttig på fly e.l.

Så spørsmålet, om det står mellom dei to, bør vere om du vil ha aktiv støydemping eller ikkje.
Vis hele sitatet...
Er det ikke bare å skru av støydempingen hvis det er stille rundt deg?