Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  347 68394
Sitat av Sauu Vis innlegg
Mkvarner:
Det har egentlig ingenting å si at binærfilene er publisert i AOSP. Fordi binærfiler != kildekode, binærfiler == ferdigbygde filer. De samme filene har vært tilgjengelige i offisielle roms fra før av. Den store nyheten om at alle de binære filene til Nexus 4+7 er tilgjengelige i AOSP betyr egentlig bare at utviklerne nå kan bygge direkte fra AOSP, uten at de trenger å hente enkelte av binærfiler fra enhetene. Grunnen til at ikke alle binærfilene ligger i kildekoden til Google har bare en simpel grunn, rettigheter...



Det er fullt mulig å bruke IP-telefoni fra Nexus'en din over 3G. Skype er også et godt alternativ, men ingen av disse kan måles med vanlig telefoni mht. stabilitet.

Jeg vet ikke om noen apper som lar deg ringe med tableten din via telefonen, men apper som DeskSMS av koush (og mange fler) lar deg sende meldinger med tableten via telefonen over Internett.

Det ganske uklart om man mister garantien ved rooting, men så lenge du unrooter (fjerner superbruker tilgangen) og installerer stock-rom før du sender den inn på service, vil du neppe oppleve noe trøbbel. Men som sagt, les deg godt opp før du prøver noe som helst. Alle Nexus enheter er det rimelig enkele å roote, samt å unroote. Det kan være litt verre på HTC telefonen din, men regner med at det vil gå greit. Vil til slutt anbefale deg å lese "Android rooting" før du begynner, det vil gi deg innsikt i hva du begir deg ut på!

Lykke til!
Vis hele sitatet...
Jeg ringer egentlig VELDIG sjeldent, så det er kun sms som er problemet.
Vil da de jeg sender til få meldingen som sms? Vil jeg bli trukket i både datatrafikk og sms?
Edit:
Vil de også få opp nummeret mitt, og vil de kunne sende sms til nummeret mitt og jeg får de opp på tableten?
Må da mobilen min være koblet på wifi/3g?
Sist endret av Claryn; 2. mars 2013 kl. 13:55.
Linux geek!
Sauu's Avatar
Sitat av Claryn Vis innlegg
Jeg ringer egentlig VELDIG sjeldent, så det er kun sms som er problemet.
Vil da de jeg sender til få meldingen som sms? Vil jeg bli trukket i både datatrafikk og sms?
Edit:
Vil de også få opp nummeret mitt, og vil de kunne sende sms til nummeret mitt og jeg får de opp på tableten?
Må da mobilen min være koblet på wifi/3g?
Vis hele sitatet...
Ved bruk av DeskSMS og lignende programmer installerer du først et program på telefonen som du linker til Google-kontoen din. Deretter installerer du et annet program på tableten, som du linker til den samme kontoen. Når telefonen mottar sms vil du få varsel på tableten, og mulighet til å svare. Det er også mulig å bruke ett webgrensesnitt.

Meldingene vil alltid sendes fra mobiltelefonen din, slik at de du melder med ikke merker forskjell på om du sender fra tableten eller mobilen. Ulempen er slik du nevner at både telefonen å tableten må være tilkoblet Internett. Du må dermed for datatrafikk om du du bruker 3G (selv om det er utrolig små mengder!).

Her er en artikkel med mer info om DeskSMS, men det er et flust av andre(og billigere løsninger). Jeg vil uansett anbefale DeskSMS da det i mine øyne er den beste løsningen. Det er også et pluss at det har en egen tablet app.

Håper du drar nytte av svaret!
Ska customs rom ligge på minne kort (som man setter i) eller på minnet i tlf. Når man skal legge inn ny rom
Sitat av Sauu Vis innlegg
Ved bruk av DeskSMS og lignende programmer installerer du først et program på telefonen som du linker til Google-kontoen din. Deretter installerer du et annet program på tableten, som du linker til den samme kontoen. Når telefonen mottar sms vil du få varsel på tableten, og mulighet til å svare. Det er også mulig å bruke ett webgrensesnitt.

Meldingene vil alltid sendes fra mobiltelefonen din, slik at de du melder med ikke merker forskjell på om du sender fra tableten eller mobilen. Ulempen er slik du nevner at både telefonen å tableten må være tilkoblet Internett. Du må dermed for datatrafikk om du du bruker 3G (selv om det er utrolig små mengder!).

Her er en artikkel med mer info om DeskSMS, men det er et flust av andre(og billigere løsninger). Jeg vil uansett anbefale DeskSMS da det i mine øyne er den beste løsningen. Det er også et pluss at det har en egen tablet app.

Håper du drar nytte av svaret!
Vis hele sitatet...
Akkurat dette jeg trenger.
Hjertelig takk for svar
Da trenger jeg bare noe som fungerer til å ringe med.
Tablet Talk skal være en god løsning.
https://play.google.com/store/apps/d...QudGFidGFsayJd

Edit: Du kan tydeligvis bare motta samtaler.
Sist endret av Mkvarner; 2. mars 2013 kl. 18:13.
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Tablet Talk skal være en god løsning.
https://play.google.com/store/apps/d...QudGFidGFsayJd

Edit: Du kan tydeligvis bare motta samtaler.
Vis hele sitatet...
DeskSMS fungerer perfekt. Synced det sammen og det funker supert!
Det eneste så er det at om jeg lar mobilen ligge hjemme, vil ingen få tak i meg om de ringer.

Har ikke Skype en funksjon at jeg kan betale en liten sum og gjøre sånn at om jeg er pålogget skype, vil jeg ringes der istedet for på mobilen?
Hei

Har en roota samsung s3, men lurte på hva som skjer med apps som jeg har på tlf nå med org rom før jeg bytter til custom rom?

Vil de forsvinne og må man stille inn tlf på nytt?

D
Sitat av DrD.O.C Vis innlegg
Hei

Har en roota samsung s3, men lurte på hva som skjer med apps som jeg har på tlf nå med org rom før jeg bytter til custom rom?

Vil de forsvinne og må man stille inn tlf på nytt?

D
Vis hele sitatet...

Ja, alt på telefonen blir borte.
ok, da vet jeg ikke om det er verdt det men har tatt backup av apps nå med titanium backup, så da er det vel bare å føre tilbake?
Har et problem med den nye Nexus 7 tableten min.
Har 3g versjonen med et simkort i. Problemet er at når jeg ikke er koblet på wifi, men bruker mobil data, klarer ikke Chrome å koble seg på en proxy server. Facebook eller Google Play klarer heller ikke å koble seg til. Alle andre apper som, skype, messenger og twittrr har ingen problemer.
Har nyeste versjon av Android og Chrome.
Har en Samsung Galaxy S3, er det bare på meg TV2 SUMO suger?
Lyden og bilde er jo helt jævlig!
Sitat av Claryn Vis innlegg
Har et problem med den nye Nexus 7 tableten min.
Har 3g versjonen med et simkort i. Problemet er at når jeg ikke er koblet på wifi, men bruker mobil data, klarer ikke Chrome å koble seg på en proxy server. Facebook eller Google Play klarer heller ikke å koble seg til. Alle andre apper som, skype, messenger og twittrr har ingen problemer.
Har nyeste versjon av Android og Chrome.
Vis hele sitatet...
Oppdaget nå at det kun er Google sine apper + facebook som ikke får koblet seg på når jeg er 3g..
Noen som har noen gode Custom ROM's som gjør at tlf bruker mindre strøm?
Har en Samsung Galaxy S III
Hei igjen, jeg har en samsung galaxy note gt-n7000 såm jeg prøver og finne stock rom til men finner d ikke noen plass :/ Har googlet meg grønn i huet, kunne noen hjulpet meg med og finne stock rom og root til denne?
Takk
Sitat av Snusfanatiker Vis innlegg
Hei igjen, jeg har en samsung galaxy note gt-n7000 såm jeg prøver og finne stock rom til men finner d ikke noen plass :/ Har googlet meg grønn i huet, kunne noen hjulpet meg med og finne stock rom og root til denne?
Takk
Vis hele sitatet...
http://samsung-updates.com/device/?id=GT-N7000
Der har du vertfall stock rom. Usikker på root
Sist endret av redkite; 13. mars 2013 kl. 10:16.
NEE som er nordisk ROM, TEN om du har kjøpt via Telenor.
Muligens et litt teit spørsmål, men fortsatt ny på android.
Har en note 2, og har akkurat fått inn et minnekort. Hvordan i alle dager får jeg lagt over ting og tang? Kan jeg bestemme at f.eks alle bilder som blir tatt legger seg rett på minnekortet?
Sitat av Yorke Vis innlegg
Muligens et litt teit spørsmål, men fortsatt ny på android.
Har en note 2, og har akkurat fått inn et minnekort. Hvordan i alle dager får jeg lagt over ting og tang? Kan jeg bestemme at f.eks alle bilder som blir tatt legger seg rett på minnekortet?
Vis hele sitatet...
Ja, skal være en innstilling under lagring som heter noe ala "use expanded internal storage for apps and media".

Har custom rom på Note 1, så vet ikke helt hva det heter på stock rom på 2'ern.
Ang bilder var det ingen innstilling. Åpna kamera appen, og fikk spørsmål om jeg ville lagre på sd card videre. Flaut..
▼ ... over en uke senere ... ▼
Dette er kanskje litt OFF-TOPIC, men jeg må bare advare alle sammen! Til de som har installer Custom Recovery og spesielt TWRP, vær nøye med å lese absolutt alt hva som står. Jeg kom fra CWM og skulle installere et nytt ROM. Selvfølgelig hadde jeg tatt en Nandroid Backup. Før jeg installerte, måtte jeg jo selvfølgelig wipe Cache, Dalvik Cache og Data, men fant aldri noen knapp som het data, men den ene het "Format Data," og siden det i CWM fabrikkinnstiller nettbrettet/telefonen, så trykket jeg selvfølgelig der...
Det som skjedde da, var at den sletta absolutt alt som var på hele nettbrettet (Nexus 7 i dette tilfellet), og .zip-en med Custom ROM på var sletta + hele Android + alt av personlig data som filmer og musikk + Nandroid Backupen jeg nettopp hadde laget. Det gjorde at jeg ble litt freaka ut, men klarte til slutt å installere Factory Image og deretter installere et nytt Custom ROM i CWM!

Anbefaler alle som ikke er veldig kjent med ADB og Fastboot til å ikke bruke TWRP Recovery!! Isåfall, les på absolutt ALLE knappene! Det var bare det jeg ville si -.-
Sist endret av johbir; 27. mars 2013 kl. 13:14.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg har en LenovoTab som ikke lader. Noen som vet om et sted i Oslo somkan fikse dette?
Har du prøvd med annen kabel, lader? Lader du i PC så kan det gå forferdelig treigt.
Alt er prøvd. Selv varme tanker.....
Micro usb porten er ødelagt tror jeg...
Hei! Har en Samsung Galaxy s2 som har begynt å oppføre seg rart. Når den har mellom 50-75 % batteri skrur den seg av, og når jeg skrur den på igjen så står det at jeg har typ 10 % igjen. Også skrur den seg av igjen iløpet av noen sekunder.
I tillegg så har mobilnettet sluttet å fungere flere ganger, selv om det burde vært 3G dekning der jeg er.

Er dette noe som kan fikses enkelt? Tlf er ca 1 år og 3 mnd, så kan vel hende at den rett og slett er på vei til å gå i stykker?
Sitat av sikk1996 Vis innlegg
Nexus 4 <3
Vis hele sitatet...
Rakk å ha min i 2 dager før den knuste :P
Så pakk den godt inn - venter på å få den tilbake med ny skjerm etc nå .. men veldig fornøyd med den det lille jeg rakk å leke med den
Sitat av roffern Vis innlegg
Rakk å ha min i 2 dager før den knuste :P
Så pakk den godt inn - venter på å få den tilbake med ny skjerm etc nå .. men veldig fornøyd med den det lille jeg rakk å leke med den
Vis hele sitatet...
Serr? hvordan greide du det, har mistet min et titalls ganger i bakken uten at den har blitt knust, dog så bruker jeg Ringke Fusion beskytter Beste beskyttelsen jeg har prøvd sålangt in terms of look and protection
Hei, ditta e for meg ein heilt ny verden med mulighetar som syntest virkar veldig interessant og som eg godt kunne tenke meg og utforske men kunne trengje eit lite spark bak så eg nett kjem igong.

Er det noken som kunne tenke seg og forklare rooting og korleis det gjerast derreter ein like noob venleg liten tekst om roms og slikt? Vist noken kunne ha gjort dette ville det bli belønna med eit trykk på den lille grøne knappen oppe til venstre på innlegget ditt!
Sitat av Spørsmåltegn? Vis innlegg
Hei, ditta e for meg ein heilt ny verden med mulighetar som syntest virkar veldig interessant og som eg godt kunne tenke meg og utforske men kunne trengje eit lite spark bak så eg nett kjem igong.

Er det noken som kunne tenke seg og forklare rooting og korleis det gjerast derreter ein like noob venleg liten tekst om roms og slikt? Vist noken kunne ha gjort dette ville det bli belønna med eit trykk på den lille grøne knappen oppe til venstre på innlegget ditt!
Vis hele sitatet...
Hvis du syntes dette virker interresant anbefaler jeg deg å google det, som med alt annet.

Les litt om rooting og hva slags muligheter det gir deg. Google noen kjente custom roms, Cyanogenmod f.eks og se noen youtube reviews osv. Lok litt rundt på xda developer forum.

"How to root (din telefon)" er neste steg.
Du lærer veldig mye av å gjøre slike ting, så det er rett og slett bare å kjøre på. (Du har såklart lest litt om risikoen ved å gjøre dette på forhånd og er sikker på eksakt hvordan det skal gjøres.)

Så kan du google "how to install custom rom on (din telefon)".
Sitat av Spørsmåltegn? Vis innlegg
Hei, ditta e for meg ein heilt ny verden med mulighetar som syntest virkar veldig interessant og som eg godt kunne tenke meg og utforske men kunne trengje eit lite spark bak så eg nett kjem igong.

Er det noken som kunne tenke seg og forklare rooting og korleis det gjerast derreter ein like noob venleg liten tekst om roms og slikt? Vist noken kunne ha gjort dette ville det bli belønna med eit trykk på den lille grøne knappen oppe til venstre på innlegget ditt!
Vis hele sitatet...
Hvilken mobil er det snakk om?
Sitat av KarlsenK Vis innlegg
Ah, okei.. Det var jævla trist. Det med Smart View altså. Rart om ingen kommer til å jukse til dette på et vis

Remote appen fungerer fint mellom min HTC og Samsung Smart-TV i såfall. Kjører på Android 4.
Vis hele sitatet...
Er det noen som vet om man bruke trådløs dongle på SW?
Får ikke min til og virke, og har kabla nett til tv`n. Fant ikke noe brukbart på Google heller.Har en S3.
McIvar
Hvordan får jeg sett YouTube i HD og ikke bare HQ over mobilnett? Det ser jo helt forferdelig ut.
Nexus 7.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Er det mulig å koble Nexusen i maskinen og bruke det som et webcamera for skype osv?
Linux geek!
Sauu's Avatar
Sitat av Claryn Vis innlegg
Er det mulig å koble Nexusen i maskinen og bruke det som et webcamera for skype osv?
Vis hele sitatet...
Har du googlet?

Det resulterte i denne: How To Use Your Android As A Webcam!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg sliter litt med snapchat "android versjon". Idet jeg får en video snap og idet jeg skal åpne den får jeg feilmelding " beklager videoen kan ikke vises". Jeg har en LG L7 P700 Telefon med android 4.0.3. Noen som vet hva som skal til for å få løst problemet?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Samme problem som Claryn. Har du fått løst dette?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Halla! Det mobile nettverket mitt sluttet å fungere for noen timer siden, på min nye Xperia V. Wifi fungerer fortsatt. Har noen tips til hvordan jeg kan fikse det?
Har fått et lite problem.

Så plutselig nå at jeg har fått tre "apper" liggende på den ene hjemskjermen min. Det er "Candy crush", "New Antivirus" og "War of the fallen". Jeg får ikke slettet de. Får bare feilmeldingen "Trebuchet har dessverre stoppet". Har rootet telefonen og kjører CM9. Hvis jeg trykker på en av de åpner nettleser seg og prøver å laste Iconadserve.com og redirecte videre derfra, men ikke noe skjer.

Noen som vet hvordan jeg kan få dette bort?

Jeg har oppdatert flere av appene mine den siste uken, men vil helst slippe å avinstallere en og en, da jeg har en del instillinger lagret.
Tidsmisbruker
Slaps's Avatar
Mr Flash, har du prøvd en annen launcher? Høres ut som det kan være noe med Trebuchet.
Sitat av Mr. Flash Vis innlegg
Så plutselig nå at jeg har fått tre "apper" liggende på den ene hjemskjermen min. Det er "Candy crush", "New Antivirus" og "War of the fallen".
Vis hele sitatet...
Om du ikke har installert de appene selv kan det lønne seg å kjøre AirPush Detector.
Har fått fjernet de nå. Hadde ikke installert de selv. Var faktisk enda flere på noen andre hjemskjermer også. 6stk tilsammen. Var egentlig snarveier. Plutselig fungerte det med å dra de opp og avinstallere.
Kjør applikasjonen jeg linket til. Stor sannsynlighet for at de kommer tilbake hvis ikke.
Sitat av Starra Vis innlegg
Kjør applikasjonen jeg linket til. Stor sannsynlighet for at de kommer tilbake hvis ikke.
Vis hele sitatet...
Takk for tips. Ser ut som det var kalkulator-widgeten jeg hadde som forårsaket problemet. Byttet til en annen nå.
Noen som vet hvor de er mulig å bestille billige deksel til en S4? Tenkte på flip cover, både den med display og hel dekkende. Sjekket på Amazon, men de leverer kun til U.S atm, og Dealextreme hadde ikke noe serlig. Og blir dyrt å kjøpe deksel i norsk butikk :P
KSF
Androidist
KSF's Avatar
Ebay har vel en del. I hvertfall på den Amerikanske siden
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Mr. Flash Vis innlegg
Takk for tips. Ser ut som det var kalkulator-widgeten jeg hadde som forårsaket problemet. Byttet til en annen nå.
Vis hele sitatet...
Noen apper kan være litt skumle

Det som også går er å holde på appen i app draweren så du kan få informasjon via App Info/appinformasjon på norsk(?) om den. Da står det også hvilken applikasjon den kommer fra.
Sitat av Ghostskull_96 Vis innlegg
Jeg sliter litt med snapchat "android versjon". Idet jeg får en video snap og idet jeg skal åpne den får jeg feilmelding " beklager videoen kan ikke vises". Jeg har en LG L7 P700 Telefon med android 4.0.3. Noen som vet hva som skal til for å få løst problemet?
Vis hele sitatet...
Har du skrudd multimedielyden helt av?
Vet at noen app'er gir dene beskjeden når de prøver å spille av video og lyden er av.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hvordan får man Spotify til å lagre data på SD-kortet?
Sist endret av Skatteetaten; 27. juni 2013 kl. 02:23.
Sitat av Skatteetaten Vis innlegg
Hvordan får man Spotify til å lagre data på SD-kortet?
Vis hele sitatet...
http://teknologibloggen.no/2012/10/spotify-og-android-quicktips-til-offline-lagring-pa-eksternt-sd-kort/

Flott! Det finnes ikke en mindre polsk måte å gjøre dette på?