Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  90 9998
Den linken fungerer ikke for meg heller...


Men har tatt meg anledningen til å laste ned dette albumet fra bukta, og holder på å lytte igjennom det nå!

Synes det jeg har hørt til nå, blir litt for chill i forhold til hvordan jeg liker at Daft Punk skal være.
Live-albumet Alive 2007 er min store favoritt til nå. Daft Punk klarer nok aldri å slå det!
Sitat av Sosjojuror Vis innlegg
Glad jeg fant det i 320 kbps
Vis hele sitatet...
Sikker på at det ikke bare er en transcode?

Versjonen jeg har er transcoded fra 128kbps (itunes stream) til 192kbps.
Er egentlig ikke så fan av "elektronisk" musikk, men dette albumet er helt fantastisk! Blir nok stående på hylla etterhvert
Sitat av FatMan Vis innlegg
http://open.spotify.com/album/4m2880jivSbbyEGAKfITCa
Her er albumet på Spotify, for alle oss lovlige sjeler (>implying jeg ikke lasta det ned fra bukta)
Funket ikke for en kompis, men fint for meg.
Vis hele sitatet...
Å klikke på linken funket ikke hos meg hvertfall.

Løste problemet ved å kopiere linken og lime den inn i søkefeltet i spotify
Sitat av GreenRay Vis innlegg
Å klikke på linken funket ikke hos meg hvertfall.

Løste problemet ved å kopiere linken og lime den inn i søkefeltet i spotify
Vis hele sitatet...
Ah, det lyder så mye bedre enn de elendige mp3 filene fra tpb som liksom var "320kbps"

Takk
Sikker på at dere ikke bare har importert sangene og hører på samme filene?
Sitat av Starra Vis innlegg
Sikker på at dere ikke bare har importert sangene og hører på samme filene?
Vis hele sitatet...
Har ikke lastet ned sangene enda, men ser ut til at jeg må det nå. Får ikke tilgang til albumet lenger på spotify. Hmm, det fungerte før idag :/
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Har merket mye rart med linken min, men den linker ihvertfall til albumet noen ganger, og lyden er mye bedre på spotify enn med filene fra bukta
Biever Fever Forever
ZayCuBez's Avatar
Wow, bare spolt igjennom, skal høre alt imorgen, men WOW! Synes ikke de har hypet albumet unødvendig, det var råbra! Haha, ny musikk, lite som er så digg
Merkelig hvordan det nye albumet bare fungerer for noen på spotify. Ingen av vennene mine har tilgang, men fungerer strålende for meg.
Tidsmisbruker
Slaps's Avatar
Sitat av Flue Vis innlegg
Merkelig hvordan det nye albumet bare fungerer for noen på spotify. Ingen av vennene mine har tilgang, men fungerer strålende for meg.
Vis hele sitatet...
Du har kanskje filene lokalt?
Sitat av Slaps Vis innlegg
Du har kanskje filene lokalt?
Vis hele sitatet...
Vel, jeg har de lokalt. Men de lokale filene var av så dårlig kvalitet at det var lite vits å høre på de. Kan det være at de lokale filene lurer spotify til å la meg streame dem i høyere kvalitet?
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Tror du er inne på noe her Flue. Men jeg får ikke hørt Doin' it right på spotify, må ty til min versjon fra libraryet. Samme med dere?

Never mind, nå funker Doin' it right.
Sitat av FatMan Vis innlegg
Tror du er inne på noe her Flue. Men jeg får ikke hørt Doin' it right på spotify, må ty til min versjon fra libraryet. Samme med dere?
Vis hele sitatet...
"Mysteriet" er løst. Hørte på de lokale filene hele tiden. Det var bare VLC som sleit med å spille filene uten å lage støy og ødelagt bass, mens spotify og windows media player spiller de helt fint.

Doin' it right fungerer heller ikke i spotify for meg.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Sitat av Flue Vis innlegg
"Mysteriet" er løst. Hørte på de lokale filene hele tiden. Det var bare VLC som sleit med å spille filene uten å lage støy og ødelagt bass, mens spotify og windows media player spiller de helt fint.

Doin' it right fungerer heller ikke i spotify for meg.
Vis hele sitatet...
Confirmed, flyttet albumet til en annen harddisk, og plutselig har jeg de ikke lenger. Men det var mye bedre lyd på spotify enn i VLC.
Hørte akkuratt gjennom albummet på Youtube. Blir nok en del faste innslag i spillelista mi nå.
Tidsmisbruker
Slaps's Avatar
Du finner RAM "u-trancecodet" i 320kbit/s nå
Sist endret av Slaps; 14. mai 2013 kl. 23:58.
Random Access Memories/Daft Punk/Unboxing (OFFICIAL TEASER), fet movie der de unpacker Lp'n og en liten preview på en sang.
Sitat av Slaps Vis innlegg
Du finner RAM "u-trancecodet" i 320kbit/s nå
Vis hele sitatet...
Og det har man vel gjort siden natt til i går.

Sitat av fustercluck Vis innlegg
Sikker på at det ikke bare er en transcode?

Versjonen jeg har er transcoded fra 128kbps (itunes stream) til 192kbps.
Vis hele sitatet...
Ja, ganske. Jeg hører forskjellen på det jeg har på ørene akkurat nå og både Grooveshark og iTunes-streamen.
Sist endret av Sosjojuror; 15. mai 2013 kl. 09:26.
Fingerleddsoperatør
Heffalompen's Avatar
Jeg har hatt albumet på ørene et par dager nå og er VELDIG happy. Instant Crush og Contact sitter som skudd. Virkelig spot on. Det som var aller best er at jeg tidligere ikke har likt Daft Punk noe særlig, så hadde absolutt ingen forventninger, endte opp med å bli kjempehappy. Mulig jeg har funnet oppskriften til livsglede her. Expect nothing, get thrilled.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Du er nok inne på noe der Heffalompen, min bestemor på 80+ sier ofte "gru deg til alt, så blir du kanskje positivt overrasket.
Fisefint album, men det kan ikke måle seg med "discovery"! Eller det som føre var!
Sist endret av A-tillah; 16. mai 2013 kl. 15:27.
Sitat av FatMan Vis innlegg
Du er nok inne på noe der Heffalompen, min bestemor på 80+ sier ofte "gru deg til alt, så blir du kanskje positivt overrasket.
Vis hele sitatet...
Det har jeg alltid gjort.

Ikke ha forventninger, se ikke lyst på livet, vær alltid negativ, og kanskje blir du positivt overrasket her og der. Fungerer utmerket. Jeg blir stort sett positivt overrasket et par ganger i året.
Shady Banana
Quix's Avatar
Instant Crush må være noe av det deiligste jeg har hatt på ørene på lenge.
Faen. Jeg er nødt til å trekke tilbake kommentaren min tidligere i tråden. Dette albumet bare vokser og vokser på meg. "Instant Crush" er faen i meg det deiligste jeg har hørt på flere år. Ingen tvil om hvem som er kongene av electronica!
Shady Banana
Quix's Avatar
At the moment så er RAM tilgjengelig på Spotify
Fikk plata i posten fra CDON i dag!
Sitat av Quix Vis innlegg
At the moment så er RAM tilgjengelig på Spotify
Vis hele sitatet...
Får "this song is not currently availible in Norway..."
Sitat av F4celess Vis innlegg
Får "this song is not currently availible in Norway..."
Vis hele sitatet...
Fikk beskjed fra Spotify nå at albumet var tilgjengelig i Norge, så det har vel vært låst til nå.
Hva synes folkene da? For å være helt ærlig er jeg litt skuffet. Det er fortsatt herlig musikk og kommer til å høre på dette, men langt ifra den kvaliteten jeg forventet. Kanskje også på grunn av at forventningene har vært så sinnsykt store. Fikk til og med egen melding av spotify på mobilen at det hadde kommet ut der, har aldri fått det før i hvert fall.

Jeg synes det hele ble litt kjedelig og langdradd. Men fortsatt mye bra, giorgio by moroder og lose yourself to dance er mine favoritter i hvert fall.
Hadde vel store forhåpninger til albumet og trodde jeg skulle like det bedre, men totalt et veldig deilig og behagelig album. Likte spesielt instant crush
Dun know what to do
appleaya's Avatar
Hører på det for andre gang nå og syntes bare det er utrolig chill.
Mange er skuffet over albumet siden de forventet mye mer house og electro, men jeg gir enorm respekt til Daft Punk for måten de hyller 70/80 tallets disco og funk på. Og ingen kan benekte kvaliteten på lyden og hvor bra låtene er bygd opp, den franske duoen vet hva de gjør.

Lose Yourself to Dance og Fragments of Time er favoritt låtene mine til nå, men jeg har ikke hørt igjennom hele albumet enda. Jeg elsker stilen/temaet på albumet!

The Needle Drop har et fantastisk bra review av albumet som reflekterer ganske likt det jeg føler om albumet.
Sist endret av Juicekongen; 21. mai 2013 kl. 23:07.
Er jo det som er problemet, alle har hatt så sinnsykt store forventninger. Fortsatt deilig musikk, men skuffende med tanke på hva jeg forventet.
Sitat av happy violence Vis innlegg
Er jo det som er problemet, alle har hatt så sinnsykt store forventninger. Fortsatt deilig musikk, men skuffende med tanke på hva jeg forventet.
Vis hele sitatet...
Men hva forventet du? Dundrende beats?
Albumet ser nå ut til og bli det mest solgte albumet i 2013. Da slår det comebacket til Justin Timberlake. "Get lucky" slår rekord med mest solgt i 2013, og mest streamet i Spotifys historie!
Ikke dårlig!

Sitat av Obster Vis innlegg
Men hva forventet du? Dundrende beats?
Vis hele sitatet...
Ja.
Hadde egentlig forventet en litt annen sjanger, men noen av sangene i albumet var jo helt fantastiske!

Utrolig god lyd!

"Get lucky" er favorittlåta mi
Jeg synes denne videoen fortjener en plass i denne tråden

http://www.youtube.com/watch?v=4rV2pfTbBxU

Det er jo grisefett! Haha!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Det er ikke et partyalbum. Egentlig bare fett at de noe uventa kom med et mer nedtona album, selv om jeg personlig foretrekker tidligere Daft Punk. Musikalsk sett er Random Access Memories helt sinnsykt bra gjennomført.
Stopper bare innom for å slenge en påstand på bordet:
'RAM' er det beste som har skjedd Daft Punk siden 'Homework'.

Noen sier at de har solgt seg billig ved å samarbeide med popartister, og at de er blitt en del av mainstream kulturen og prøver å skape seg et nytt renomé. Dette er BS:

De har jo alltid vært mainstream. Siden de slo igjennom med Homework.
Man må være nyskapende for å skape interesse hos lytterne. Dette er også kjent som originalitet.
Og at de trekker fram andre artister på vokaler istedet for å bare bruke sine egne stemmer går også inn under originalitet. Samme gjelder det at de har brukt flere live instrumenter på denne skiva enn de har brukt samples.

Noen av tekstene ble kanskje litt corny og en smule kjærlighets befengt. Men siden dette albumet er et mer Disco lignende album, så er det heller ikke så rart at de trekker fram kjærlighet som tema i tekstene sine.

Om du ikke likte RAM først, men har vært fan av Daft Punks tidligere skiver; Les det jeg skrev, hør RAM på nytt med dette i bakhodet. Ikke vær så trangsynt å tro at Daft Punk prøver å selge seg billig. De gjør bare noe som er litt mer nyskapende enn de forrige albumene.