Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  51 3339
Jeg er en gutt på 14 og et halvt år som lurer på en måte å skaffe seg penger på. Grunnen til at jeg oppgir alderen min er at de som skal svare på min post skjønner at jeg ikke kan ta noen spessielt krevende jobb.

Jeg lurer da på om noen hvet noen gode og ærlige/lovlige måter å tjene, skaffe eller få penger på.
?
Opprinnelig postet av cokeloop
T5PC
Vis hele sitatet...
haha

skaff deg jobb, spørs hvor mye penger du vil tjene.
kan alltids gå med avisa, men det er det ikke mange pengene å hente. Beste måten er å kjenne folk som kan skaffe deg jobb.
Opprinnelig postet av geirmash
Jeg er en gutt på 14 og et halvt år som lurer på en måte å skaffe seg penger på. Grunnen til at jeg oppgir alderen min er at de som skal svare på min post skjønner at jeg ikke kan ta noen spessielt krevende jobb.

Jeg lurer da på om noen hvet noen gode og ærlige/lovlige måter å tjene, skaffe eller få penger på.
Vis hele sitatet...
Avisbud...
Jobbe på lager eller i butikk som ikke krever at du er 18. Du kan få jobb på RIMI som ryddegutt eller noe. Avis og reklame ombæring. Det er mange løsninger!
Det er jo noe som heter jobb da. Har du prøvd å snakke med noen som kanskje kunne ansette deg? Avisbud er jo alltid populært, og samtidig blant de få som ansetter fjortenåringer. Firda kanskje?
Send mail til gates og spør: jeg vil ha noen av ditt stasj.

Skaff deg en avisjobb, noe av det eneste folk på din alder kan tjene penger på
Avisbud! Har gått med avisa i over 3 år selv, men slutta for en stund siden. Det blir faktisk en del penger av det. Hadde en brutto på rundt 40.000,- siste året, og det er vel ikke akkurat galt som avisbud (aften)
Bli avløser på en gård. Du kan tjene syke beløp viss du er heldig. Jeg ligger vel på 80-90 000, er 17 år og jobber i helgene og 2-3 ganger i uka.
Enig med steinarlima, hadde jeg ikke vært slik at jeg bor i bondeland og gjør alt jeg kan for å fjerne evt. bondestempel hadde jeg gjort det samme. Avløser tjener man vist veldig godt på hvis man finner seg en ledig gård. Men det er mye arbeid.
Siden jeg ikke bor på bondelandet hadde det faktisk vært fint å få forklart hva en avløser på en går er

Eller er det rett og slett akkurat det som ligger i navnet? Litt dumt spurt men...
Jeg bor jo på landet. Men hva er en avløser forresten?
"Jeg lurer da på om noen hvet noen gode og ærlige/lovlige måter å tjene, skaffe eller få penger på."

Jeg tar ikke i bruk ulovlige måter takk..
Avisbud?
Bli gategutt?
Bli avløser på en gård?
Selg dop?
Gjøre jobber for de eldre?
Ta kontakt med noen lokale firma i nærheten av deg der du bor, det gjorde jeg og det gav penger i kassen det. Du kan da slenge deg over telefonen eller enda bedre skrive brev til noen i nærheten av deg. Den beste måten å skaffe seg jobb på er engasjement.
Deng ned uteliggere, stjel spylevæsken og selg den.
"Jeg lurer da på om noen hvet noen gode og ærlige/lovlige måter å tjene, skaffe eller få penger på."

Jeg tar ikke i bruk ulovlige måter takk..
Kan du litt om data kan du tillby deg å bygge pcer,fjerne virus etc. Har holdt på med reperasjon av pcer i snart 6mnd. Tjener veldig bra på dette, så lenge du gjør en god jobb. Hvis en kunde er fornøyd så sier han dette videre til andre som har problemer. Plutselig er det mange på døra til deg med pcen
Opprinnelig postet av geirmash
"Jeg lurer da på om noen hvet noen gode og ærlige/lovlige måter å tjene, skaffe eller få penger på."

Jeg tar ikke i bruk ulovlige måter takk..
Vis hele sitatet...
Man får ingen ting her i verden. Enste du kan gjøre for å tjene penger er å jobbe, jobbe og jobbe.
turock: Hørt om stipend?

Veit han bare er fjorten, å det er ikke alle som får stipend..
Men om et par år kan du søke og DA har du gratis penger

Men nå når du er fjorten:

Avisbud
Avløser
Deltidsjobber på f.eks fiskeri/dagligvarer/kiosk osv
Du kan jo lage noe selv, ha loppemarked osv...
åh? Er ikke alle som får stipend vettu Polmen :P
Hvis begge dine biologiske foreldre, evt. adoptiv-foreldre enda bor sammen, og begge er friske og har jobber, får du ikke stipend. Inntil da: avisbud. En bedriten, dårlig betalt jobb, men det funker vel. (1000 kr/mnd for å stå opp 5:30 hver dag og levere avisen til ~140 stk)
Opprinnelig postet av ZODORiX
Selg dop.
Vis hele sitatet...

Ikke akkurat noe og anbefale ^^ ..

Men det er jo penger og hente der også
Å være avløser vil si å avløse han som eier/arbeider på gården til vanlig. Dvs å gjøre det han gjør til vanlig (melke, fore dyr osv)
Lær deg gjøgling, og dra inn penger fra fulle folk på lørdagskvelden. Det er den enkleste måten jeg kan komme på.
Dette er vel kanskje i det meste laget men.. hva med prostitusjon ?
Kjennner en fyr her i området som "lurer" eldre menn ved å late som om han selger dem jenter..
Han setter opp et møte i feks byen.
Lover gull og grønne skoger, men forskudds betaling skal han ha.
Jenta virker interisert i mannen, kysser han osv.

Altså, det er skjeldent dette går, men han har fått noen utbytter på 5000-20 000 kr.
Dette mest fra folk som er handikappede eller mentalt forstyrret.

Jeg vet at dette er strengt ulovlig, og tanken i seg selv er rett og slett ekkel.
Men, en splitter ny motorspania kjørte han nå i sommer.
Og penger i lommen har han hele tiden.

Pedofile skulle ha hatt juling uansett.
De fortjener å bli lurt på den måten spør du meg..

Det kan nevnes at jentene vet hva de gikk ut på, og beløpene ble rettferdig fordelt.
Har snakket med flere av dem.

Ikke vet jeg.. men det er vel like tragisk som å gi blowjobs for kontankort.

[edit]
Bare for å nevne..
Du kan havne i fryktelige problemer for dette, enten via lovens lange arm, som betyr fengsel og bøter.
Eller en snar tur innom sykehuset med brukket nese og arm.

Kanskje bare bedre å importere røyk fra polen eller selge hjemmebrent ?
Sist endret av raz; 28. november 2004 kl. 14:19.
raz: Det er vel kanskje det sprøeste forslaget noen noensinne har kommet med. haha... Pushe fjortiser på handikappede og mentalt forstyrrede mennesker. Hva skjer?
raz: Sykt, bare sykt.
Raz; han spurte om lovlige ting.... Det vil si, ikke lure mentalt syke folk...

Prøv familien først of fremst, undersøk om du har noen slektninger her eller der som kunne trenge litt hjelp på jobben... Hvis ingen i din egen familie har muligheten eller er interessert, så undersøk i avisene, det kan jo stå noe der også... Hvis ikke der heller, så bare let...Det finnes alltid et eller annet sted der folk trenger "billig" arbeidskraft.
Det kimsteinfeld sa.

raz:Når ble det lovlig å lure penger av gamle (mentalt syke?)menn via "prostitusjon" som t.o.m blir betalt for og ikke finner sted?
er forslaget til raz ulovlig i forhold til ofrbrukerloven eller blir det regnet som svindel? det an jo ha noe å si for straffeutmålingen (hvis du skulle bli dømt for noe).
jeg tenkte å bygge litt videre på raz sin ide.. Siden det er ulovelig å selge noe som ikke finnes, kan du jo bare ta på deg et par trange bukser, å gå i sofienberg parken (hvis du bor i oslo) å selge deg selv. Det finnes MANGE homser som er keen på en 14 åring.. masse penger å tjene der, lovelig er det også..
Jeg kan kalle meg maks trygdesnyter :P GÅr førsteåret på vidregående skole, fikk fullt stipend, og har funnet ut at jeg går feil linje, så jeg sitter på skolen, driter i alt og alle, og lever livets glade dager
konstruktivt.
Gå å let i søppeldunker etter flasker som du kan pante.

You'll be rich in no time
Nå synes jeg at denne tråden bli mer og mer offtopic. Ingen med vett i skallen velger å selge seg selv til homser eller drive annen form for halikk virksomhet.

Siden du bare er 14 år er det egentlig vanskelig for deg å få en bra betalet jobb. Du skal være fornøyd hvis du får mellom 50-70kr timen.
Hvilke typer jobber du kan prøve å sakffe:
- Jobbe på lager i en eller annen butikk
- Avløser ( kansje du er litt ung siden du ikke kan kjøre traktor enda
- Måke snø til folk som ikke klarer dette selv
- Gå med aviser. reklame etc
- Vaskejobber. Er ganske ofte at jeg ser annonser lokalavisen der folk ber om vaskehjelp.
- Barnepass?

Skriv en jobbsøknad å lever til små/store bedrifter i nærområdet ditt. Lever denne personlig, så de kan få et godt førsteintrykk av deg. Selv om du kommer til å få høre NEI flere plasser, må du ikke gi opp.

Når jeg var 14år gikk jeg med VG, tjente vel 2.50avisen. Solgte 80aviser hver søndag. Ikke så mye fortjeneste. Men siden få vil ansette 14åringer er avisbud en utvei.

Lykke til

edit:
Jeg er år å jobber i en lokal databutikk etter skolen. Jeg tjener 120kr timen. Jeg driver også med reperasjon og salg av datautstyr hjemme.. Så det blir noen kroner i kassen av dette Jeg anbefaler deg hvis du kan litt innenfor pc og høre med bedrifter (nyopstartet?) som driver med reperasjon av data etc om de trenger hjelp. Eller starte hjemme på gutterommet.
Sist endret av EXzlator; 28. november 2004 kl. 15:50.
jobber faktisk i pakkeriet på den lokale avisen her i byen, tjener 95 kroner timen, men det Blir bare 4-5 timer i uka da...Men penger er penger uansett!
Faen så mye dritt det virkelig går ann å få inn i en tråd. Her er det en som spør seriøst om jobbforslag, og så fylles tråden med dritt fra alle søppelnerdene. Frustrerende!
Opprinnelig postet av raz
Dette er vel kanskje i det meste laget men.. hva med prostitusjon ?
Kjennner en fyr her i området som "lurer" eldre menn ved å late som om han selger dem jenter..
Han setter opp et møte i feks byen.
Lover gull og grønne skoger, men forskudds betaling skal han ha.
Jenta virker interisert i mannen, kysser han osv.

Altså, det er skjeldent dette går, men han har fått noen utbytter på 5000-20 000 kr.
Dette mest fra folk som er handikappede eller mentalt forstyrret.

Jeg vet at dette er strengt ulovlig, og tanken i seg selv er rett og slett ekkel.
Men, en splitter ny motorspania kjørte han nå i sommer.
Og penger i lommen har han hele tiden.

Pedofile skulle ha hatt juling uansett.
De fortjener å bli lurt på den måten spør du meg..

Det kan nevnes at jentene vet hva de gikk ut på, og beløpene ble rettferdig fordelt.
Har snakket med flere av dem.

Ikke vet jeg.. men det er vel like tragisk som å gi blowjobs for kontankort.

[edit]
Bare for å nevne..
Du kan havne i fryktelige problemer for dette, enten via lovens lange arm, som betyr fengsel og bøter.
Eller en snar tur innom sykehuset med brukket nese og arm.

Kanskje bare bedre å importere røyk fra polen eller selge hjemmebrent ?
Vis hele sitatet...
Si meg, har du tenkt i det hele tatt over hva du skriver her?
Da jeg var 13, begynte jeg på en RIMI-butikk (stormarked). I begynnelsen jobbet jeg 10 timer i uka, 70,- pr. time. Etterhvert fikk jeg lønnspålegg og hadde 78,-. Jobbet litt ekstra på lørdag og fikk tilegg fordi jeg jobbet over 12 timer. Tilslutt var lønna mi oppe i 3300,- pr. måned. Skattefritt inntil frikortet gikk ut ved 27000,-.
Måtte slutte pga. skole. Surt.
Men dette er absolutt å anbefale hvis du har mulighet til det. Er vanskelig å få en slik jobb.
Lykke til
Ta svenskebussen til Sverige en gang i uka, kjøp masse røyk og eller snus, selg det videre. Jeg tjente meg en god del penger på dette i sommer.
http://www.dagbladet.no/nyheter/2002/02/06/310827.html

på denne måten tjener du mye mer penger enn andre unger på din alder. de gir nok ekstra mye hvis du er unge også, så du kan sikkert legge på en ekstra hundrings i timen.
Sitert fra StylePower "Faen så mye dritt det virkelig går ann å få inn i en tråd. Her er det en som spør seriøst om jobbforslag, og så fylles tråden med dritt fra alle søppelnerdene. Frustrerende!"

Ja, det kan jo faen meg vere måte på!

Takk for masse tips. Håper dere fortsetter å sende inn
Opprinnelig postet av Robin
Si meg, har du tenkt i det hele tatt over hva du skriver her?
Vis hele sitatet...
Vel, altså.
Jeg skrev det jeg vet.
Dette er altså en ungdom som har litt vel kreativt tenkt på ossen han skal få skaffet penger.
Dette er kort og greit svindel, men ikke en type svindel som du og jeg driver med til hverdags (warez).

I teorien fungerer denne ideen ganske godt, men den mangler fullstendig moral og ommtanke av andre mennesker.

En ting som er sikkert, er at du slipper ikke unna med dette.
Men ikke se på det som noe sykt.
Dette er altså.

kunde -> produkt -> selger -> svindel

Dette skjer hver eneste dag rundt oss, og med oss.

Du kan liksogodt kalle t5pc for sykt.
For det er også svindel.
Det er bare det at denne svindelen er smakløs.

La nå fyren få tjene litt ordentlige penger.
Jeg har selv jobbet som avisbud og alt det der når jeg var noe yngre, og jeg jobber fortsatt som vaskehjelp og pakkehjelp på et firma.
Jeg kommer ikke til å gjennomføre en slik ide selv, tror jeg.

- Kids, stjeling er fy fy..

Trenger dere penger, så er alltid lommeboka til mor i veska på badet.
Sist endret av raz; 28. november 2004 kl. 23:26.
Nå skal jeg lukke kjeften min i 2 sekunder og bruke hjernen litt før jeg blir banna.

Du må tenke litt, hva er du flink til?
Er du flink til å lage websider? da kan du prøve deg som webdesigner, det er alltid litt penger å hente der.

Liker du musikk? hvorfor ikke prøve deg som Dj?
Kjenner en 15 åring her i området som spiller på den lokale ungdomsklubben, han får 150,- kr i timen for å spille fredag og lørdag kveld.

Hva med telefonsalg ?
Jeg er ikke sikker på aldersgrensen der, men tipper desverre at man må være rundt 16.

Arranger noe?
Som f.eks et Lanparty.
100,- kr ingang, en gang i månden.
Det kan bli litt penger å hente der også.

Selg ting over nettet.
Alt fra ting du ikke bruker lenger.
pc komponenter,stereo anlegg,portable spillere, dvd\vhs
Hver gang noe i huset skal kastes, legg det ut for salg på nettet.

I gode gamle dager, solgte jeg litt warez her og der.
Spør venner og bekjente om de trenger noe.
Sett en pris på 50,- kr.
Nå har desverre p2p og bittorrent kommet, noe som gjør det enkelt for den simple bruker å få tillgang til det han\hun trenger.

Det er penger å hente ut fra så å si MANGE ting.
Bare sett deg ned og ta på tenke hatten i noen minutter.
Eventuelt gå i lag med noen venner og prøv å finn på noe.
En liten lapp på den lokale oppslagstavla om at dere måker snø, eller vasker biler, eventuelt barnepass.

En av mine større inntektskilder er at jeg har laget en avtale med min mor og far.
Jeg får penger hvis jeg kommer hjem med bra karrakterer.

4 = 200,-
5 = 500,-
6 = 1000,-

Her får du 2 fluer i en smekk.
Både god økonomi, og flotte karrakterer.

[edit]
Nå kom jeg faenmeg på en jævla bra ide som kan gjøre deg rik.
Det er vinter, ikke sant ? folk liker ikke å betale store strømregninger, så hva gjør de ?
JO ! de fyrer i peisen.
Ta med deg en øks eller en motorsag.
Pell deg langt inn i skogen, og høgg ned noen fine treer.
Kapp dette opp i ved.
Putt det oppi noen sekker og heng så opp på en oppslagstavle at du selger ved hjemmeifra.
Jeg tipper vel at 100,- kr er nok pr. pose.
Hør, dette er mye slit og arbeid.
Men, skulle du klare å selge 100 poser, så sligger du og griner.
Fordi du har 10 000 kr i lomma.
Sist endret av raz; 29. november 2004 kl. 00:08.
Opprinnelig postet av raz

Nå kom jeg faenmeg på en jævla bra ide som kan gjøre deg rik.
Det er vinter, ikke sant ? folk liker ikke å betale store strømregninger, så hva gjør de ?
JO ! de fyrer i peisen.
Ta med deg en øks eller en motorsag.
Pell deg langt inn i skogen, og høgg ned noen fine treer.
Kapp dette opp i ved.
Putt det oppi noen sekker og heng så opp på en oppslagstavle at du selger ved hjemmeifra.
Jeg tipper vel at 100,- kr er nok pr. pose.
Hør, dette er mye slit og arbeid.
Men, skulle du klare å selge 100 poser, så sligger du og griner.
Fordi du har 10 000 kr i lomma.
Vis hele sitatet...
Ved skal gjerne ligge å tørke i nesten ett år før den kan brukes til å fyre med da.. dessuten er det ulovlig å hogge ved uten å spørre om lov først..
gjør som jeg gjore!

Søk job på nærmeste dagligvare butik.

enkel job.. setter bare in noen varer i hyllene.
og hjelper folk og finne ting hvis det er noe de ikke vet hvor er..

Grei job!
Opprinnelig postet av supertruza
gjør som jeg gjore!

Søk job på nærmeste dagligvare butik.

enkel job.. setter bare in noen varer i hyllene.
og hjelper folk og finne ting hvis det er noe de ikke vet hvor er..

Grei job!
Vis hele sitatet...
Kunne ikke sagt det bedre!