Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1128
Hei.

Kjøpte til jul en gave til mine foreldre, som klaget på dårlig lyd på TV'en. Phillips HTL5120 Soundbar.
De har fra før av en Sony Bravia KDL-32bx300 TV med HDMI ARC funksjon.

Slår på denne funksjonen på TV'en, kobler til soundbaren, bytter til lyd fra lydanlegg, men får ingen lyd?
Har lest litt rundt på nettet, men finner ingen løsning på dette annet enn at det kan være HDMI kabelen..

Kabelen jeg bruker er en billig ebaykabel jeg har betalt ca 30nok for. Funker til alt annet.. Men her ser jeg at jeg trenger "High speed HDMI cable". Noen referer til HDMI 1.4. Tidligere har jeg lest at "En hdmi kabel er en hdmi kabel.."

Spørsmålet mitt er om det er noen som har en ide til hva jeg kan prøve før jeg går til innkjøp av en 300 kroners HDMI kabel som kanskje ikke hjelper i det hele tatt..
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
En del billigkabler funker dårlig med CEC av uviss grunn. Treng ikkje gå veldig langt opp i pris; clasern sine funker knall, men 4$-kablane frå DX funker ikkje med CEC ser det ut til...
Odin
Waffaz's Avatar
Trådstarter
Kjøpte denne idag og testet uten hell... Noen andre tips?

Har lyst å teste på et annet TV, men får nok ikke muligheten til det før neste uke.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Odin
Waffaz's Avatar
Trådstarter
Nå er nyanskaffet LG LED-SMART-TV på plass.
Lyden funker knall, men må pr idag bruke to kontroller for å styre devicene.. Skal ikke det være mulig å kun bruke èn? Eller er det rett og slett fordi det er to forskjellige leverandører, så må to forskjellige kontroller brukes? Slik jeg forstod det skulle ikke det spille så stor rolle.