Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 1273
I 2009 kjøpte jeg en GPS-logger til katta mi. Loggeren heter Mr Lee Cattrack 1, er 22 gram og 4.4 x 2.7 x 1.3 cm, og kostet latterlig lite (34 eur).

Loggeren går også under navnet i-gotu gt-120 fra andre forhandlere. I følge archive.org har den blitt solgt siden 2007.

I ettertid har jeg ikke funnet noen mindre loggere. Burde det ikke ha skjedd noe de siste sju åra? Eller burde det ikke finnes noe tilsvarende med nyere chipset/mindre størrelse/lavere batteriforbruk?

SEO: gps tracker cattrack catlog

Og der fant jeg G-PawS som er 12 gram og 35 × 15 × 10 mm
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av hnrk Vis innlegg
I 2009 kjøpte jeg en GPS-logger til katta mi. Loggeren heter Mr Lee Cattrack 1, er 22 gram og 4.4 x 2.7 x 1.3 cm, og kostet latterlig lite (34 eur).

Loggeren går også under navnet i-gotu gt-120 fra andre forhandlere. I følge archive.org har den blitt solgt siden 2007.

I ettertid har jeg ikke funnet noen mindre loggere. Burde det ikke ha skjedd noe de siste sju åra? Eller burde det ikke finnes noe tilsvarende med nyere chipset/mindre størrelse/lavere batteriforbruk?

SEO: gps tracker cattrack catlog

Og der fant jeg G-PawS som er 12 gram og 35 × 15 × 10 mm
Vis hele sitatet...
Er jo en del grunner, skjermen skal vaere like stor, batteriet vare lenger, sterkere prosessor, mer minne, sterkere antenne og antenneforsterker osv. Pluss at det er vel hovedsaklig det analoget i gpsen som tar plass, ikke selve elektronikken, men gpsen, batteriet, knapper osv..