Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  67 6259
Jeg har i det siste lagt merke til at Freakforum inneholder mindre og mindre interessant stoff.
Alle trådene ser ut til å gjenta seg gang etter gang..
Det virker som om jeg hver uke ser en ny tråd om en eller annen som enten:

- Ikke får MSN til å fungere over nettverket på jobber/skolen
- Hvordan "hacke" skolens server !!11one zomg
- Salpeter ditten, Salpeter datten.. hvor får jeg tak i bomber.
- cs lagger..
- <insert lame treadname here>
- Prøve hasj for første gang, hvordan få bort røde øyne

Ting blir liksom tatt opp gang etter gang, problemet er at nye tråder startes om igjen.. det virker iallefall slik.
Det føles som om NFF ikke er det samme det engang var, det er føles ut som om jeg kommer hit og får slengt old-news på forsiden hver gang jeg entrerer.
Andre forum med liknende innhold klarer å fjærne seg med like tråder, grunnen til dette er fordi de har strengere admins.
De hyggelige menneskene som drifter NFF idag har sikkert bedre å fore på enn å slette tråder, men det er da en del i crew-mannskapet som kan ta et nazi grep på de idiotiske trådene og brukerne som ikke klarer å poste i en eksisterende tråd og lager en ny.

Ting som Nichotins bidrag til tirsdags historier var et genialt opplegg som virkelig fikk smilebåndet til å rykke på seg.
Skulle ønske BVP-magasinet kunne dukke opp igjen.
Flere artikler og guider ville sikkert ha tilltrukket seg mange nye medlemmer.
Det virker som om det er helt tørt for slike ting for tiden.
Jeg skal prøve å få bidratt med noe selv, men er ikke det flinkeste mennesket til å skrive lange artikler eller godt forklarte guider.

Jeg er nok ikke det mest aktive medlemmet her på forumet, heller har ikke bidratt med noe spesielt.
Men jeg liker meg her- og de andre medlemmene og synes dette stedet begynner å bli litt kjedelig, tenkte kanskje noen hadde like tanker rundt emnet?

PS. Kan pr0n forumet komme tilbake? - vær så snill.
hvorfor tror du folk spør? Kanskje fordi er ute ettersvar fra freaker med erfraing, har selv fått hjelp til å reparere pcn min opptil flere ganger her, men nettverks problemer osv.

Mulig det begynner å bli en del Lame tråder her,men takler du ikke det bør du finne deg et nytt forum.

Folk spør om hjelp, får hjelp, diskuterer ting folk tydelig vis finner interesant. Hvis ikke hadde ingen giddi tatt seg bryet med å svare.
Enig her... Noen som husker tråden om SQL-injection? Den ble slettet, selv om det inneholdt mye bra info, og passet rett inn i "blackhat".
Tråden om å ringe gratis via gule sider? Slettet.

Tråd nr. 10 om at omfg msn virker ikke? I god behold.

Jeg savner norsk undergrunn. nFF har blitt ganske så mainstream i det siste. Vi må for all del ikke diskutere "ekte" blackhat f.eks...
Er vi plutselig blitt for "lovlige" til å diskutere warez, men fremdeles "på kanten" nok til å diskutere rusmidler?


Blir denne tråden slettet som alle andre som "klager" på nFF tro?



edit: Og jeg skal ikke en gang tenke på å ta opp pyro delen av forumet...
Sist endret av CoDEmASTeR; 19. april 2006 kl. 23:18.
Nå har jeg ikke akkurat vært utrolig aktiv på nFF, men vil si meg enig meg *Joachim*. For vær tredje tråd som er dum/lame/insert random word, har man 1 tråd som faktisk inneholder noe bra. Man kan jo diskutere om dette kan bli bedre, men er førnøyd bare jeg får lest en fornuftig tråd i ny og ne.
Skal knækkes
Golder's Avatar
Jeg kan si meg enig, men jeg får meg ikke til å klage. Ikke på modereringen av forumene iallefall. Administrasjonen med crew gjør en utrolig bra jobb allerede, om ikke dem skal piskes rundt enda mer. Det er brukerene som lager tråder og poster, og skulle dem ha begynt å slettet alt som hadde blitt tatt opp før hadde det ikke vært noe forum igjen. Jeg koser meg like mye på freakforum nå som jeg gjorde for to-tre år siden.
Jeg kaster meg inn i denne tråden også. Selvsagt kan dette fort bli den klassiske varianten med "alt var så mye bedre før", men poenget går dypere enn som så.

Jeg er veldig enig med raz. NFF er blitt for mainstream og for opptatt av å holde seg innenfor lover og regler (med noen bra unntak her og der).

Klart, som *Joachim* sier er det bare å hoppe av karusellen. Men når man har kost seg på NFF i flere år (noe Joachim neppe har iflg. registreringsdatoen hans), så blir man opptatt av retningskursen som NFF har tatt.
2001-2002 var nFF på sitt beste.
Sjekk freakforum.nu og iblis.nu på archive.org, og legg merke til noen av trådene som gikk i den tiden

Sitat av Gjerrigknarken
Klart, som *Joachim* sier er det bare å hoppe av karusellen. Men når man har kost seg på NFF i flere år (noe Joachim neppe har iflg. registreringsdatoen hans), så blir man opptatt av retningskursen som NFF har tatt.
Vis hele sitatet...
Kunne ikke sagt det bedre selv
Sist endret av CoDEmASTeR; 19. april 2006 kl. 23:23.
Dette går da mye på de forskjellige interessene til folk.
Jeg leser ikke akkurat så mye i politikk avdelingen her på forumet.
Så det blir mindre nytt for meg enn andre som kanskje er interessert i flere ting.
Nå har ikke jeg vært medlem her så lenge, men jeg "merker" at nFF blir mer og mer mainstream.
Grunnen til at jeg registrerte meg her var vel først og fremst for å få god hjelp til div. datating. Og det har jeg da fått, så jeg syns ikke nff blir "dårligere" på noen måte. Bare litt for normalt/kjedlig :/
Jeg har vært her i flere år, og synes egentlig ikke det er altfor irriterende. Flere søppelnerder, og temaer deretter, så klart, men synes nå at stemningen er noenlunde den samme uten de ulovlige foraene. Bare litt mer drit å overse mellom de gode emnene. Litt lavere signal-to-noise-ratio.

Og nå som nFF er mainstream, kommer vi jo med på radio og alt
Er enig med både trådstarter og CoDEmASTeR. Men istede for og klage, hvorfor ikke prøve å skrive noen guider eller lage noen gode tråder selv? Samme hvor mye vi klager er det jo vi medlemmer som må forbedre oss, ikke nFF. Ble kansje en litt rar setning dette, men la gå.

Jeg sier ikke at alle her inne kommer med masse dritt poster, tvertimot. Finnes fortsatt mye nyttig her på nFF

Jeg er ikke den mest aktive her på nFF, men når jeg svarer på en tråd prøver jeg å svare så godt som mulig. Ikke svar som dette, "hahahhaha, eid!"

Stå på!

edit:

Vidder, var akkurat det jeg mente man får ikke mer morro en hva man lager selv.
Sist endret av EXzlator; 19. april 2006 kl. 23:32.
Er det den tiden på året nå? Denne tråden kommer også opp med jevne mellomrom. "nFF ER IKKE ARTIG LENGER!!"

altså. DERE er forumet. nFF er hva brukerne selv gjør det til. Isteden for å klage over at det er lite interessant innhold, hva med å bidra med noe selv? Det løser ikkenoe å bare forlate forumet heller, sånn som mange har gjort.

Man får ikke mer moro enn det man lager selv.

edit: det med at man ikke lenger kan ha 'ulovlige' diskusjoner på nFF ligger vel litt i kortene. Når man har ett forum med 10,000 brukere og flere tusen besøk i uken kommer det fort ut om noe som diskuteres er litt på kanten, kontra før i tiden hvor det var ett lukket communty på 500 brukere. Har vel også noe med at ting ikke var så problematisk før, da det stort sett var en minoritet som brukte internett til slikt bruk, så det ble på en måte en dråpe i havet om noen feks la ut en MP3-fil av Absolute Music 13. Nå er jo alle ogenhver koblet på nettet..
Sist endret av vidder; 19. april 2006 kl. 23:35.
Sitat av Gjerrigknarken
Jeg kaster meg inn i denne tråden også. Selvsagt kan dette fort bli den klassiske varianten med "alt var så mye bedre før", men poenget går dypere enn som så.

Jeg er veldig enig med raz. NFF er blitt for mainstream og for opptatt av å holde seg innenfor lover og regler (med noen bra unntak her og der).

Klart, som *Joachim* sier er det bare å hoppe av karusellen. Men når man har kost seg på NFF i flere år (noe Joachim neppe har iflg. registreringsdatoen hans), så blir man opptatt av retningskursen som NFF har tatt.
Vis hele sitatet...

Neida, har ikke holdt til her så lenge, men hadde en konto før denne også, den het vel bare joachim eller noe sånt tror jeg.
Så har jo erfaring herfra i et par år da. Så litt oppdatert har jeg vært.

Merker jo seff at det er dalene med bra poster, dvs= økende med lame poster. Vet veldig godt selv at jeg kanskje har hatt en del Lame poster med n00b spørsmål, grunnen til dette er at jeg faktisk ikke har vært en aktiv søker. Ris på baken min.

Men om alle faktisk tar seg det bryet med å søke så skal du se at det blir mye færre av de lame postene. men noen lame poster håper jeg alltid det vil være, uten noen poster blir det ingenting å diskutere.

Edit; om alle her skulle lagd prikkfrie gudier om alt fra reparasjon av data til sprengning av skorsteins piper, ville alle starta med å si takk, fin post..,flott osv. etter 2 uker gidder ikke folk skrive takk til alle postene de leser og uten god respons og konstruktiv kritik gidder ingen lage flere nyttige innlegg. å da er vi tilbake til der vi starta.
Sist endret av Sokkull; 19. april 2006 kl. 23:34.
Blackhat og warez forumet førte også til en god del lame threader. Spess warez. Husker warez-seksjonens siste tider da det hele tiden dukket opp REQ etter REQ, folk som bare ville ha masse varer og stæsj. Det er jo fortsatt mye interessant som blir tatt opp, men med tanke på nff har passert 10 000 brukere er det naturlig at det kommer opp dustetråder. Det skjer med alle forum når de når en viss størrelse. Bare se på hardware.no forumet
Sitat av vidder
Er det den tiden på året nå? Denne tråden kommer også opp med jevne mellomrom. "nFF ER IKKE ARTIG LENGER!!"

altså. DERE er forumet. nFF er hva brukerne selv gjør det til. Isteden for å klage over at det er lite interessant innhold, hva med å bidra med noe selv? Det løser ikkenoe å bare forlate forumet heller, sånn som mange har gjort.
Vis hele sitatet...
Hva når tråder med bra innhold blir slettet? F.eks. som jeg nevnte i første posten min, tråden om SQL injection?
Det er flere andre også, men jeg kommer ikke på de akkurat nå
Tråder som rett og slett ble for "skumle"
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
tSig: Du har ikke tenkt på at det blant annet er datatingene dine som trekker ned kulhetsfaktoren? Jeg er da like møkklei dine innlegg som jeg er lei alle andre andre innlegg her på forumet. Især dataunderforaene. Dataspørsmål er vel egentlig det mest "mainstreame" og "normale" man kan prate om på et IT-forum? Så ikke kom her å bæse over kvaliteten på forumet, intellektleecher.
Sist endret av Kakcoo; 19. april 2006 kl. 23:40.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Sitat av CoDEmASTeR
Hva når tråder med bra innhold blir slettet? F.eks. som jeg nevnte i første posten min, tråden om SQL injection?
Det er flere andre også, men jeg kommer ikke på de akkurat nå
Tråder som rett og slett ble for "skumle"
Vis hele sitatet...
Siden jeg ikke finner noen tråd som inneholder ordet "injection" som passer den beskrivelsen (jeg sql-injecter databasen og henter frem "slettede" tråder, som i realiteten bare er skjult) er det veldig vanskelig for meg å svare på dette spørsmålet. Jeg syntes dog å minnes en tråd i den sjangeren for ikke så alt for lenge siden, og den var skrevet på hardcore sms-språk, så kanskje det er den du tenker på.

Jeg hadde ingen planer om å kommentere denne "yet another nff er lammere" tråden, men når har det seg engang slik at ting skjelden blir som jeg har tenkt det.

Jeg minnes også en nFF som var spennende, mystisk og veldig undergrunn. Det jeg dog, tydeligvis, i forskjell til deg besitter er en evne til å se meg selv utenfra i denne situasjonen.
Disse fantastiske trådene som du henviser til hos archive.org var vanligvis gjennomsyret av svada og det jeg i dag kaller newb-faktor 4.
nFF var ikke bedre, jeg var yngre, jeg var mer uvitende, og jeg var dummere. Det var også du, og alle andre som har vært medlem her i lengre tid.

Mange nye medlemmer sitter med akkurat samme følelse om nFF som det jeg beskriver i første setning i forrige avsnitt. Kanskje nFF ikke har warezforum lenger, men public warezforum har aldri vært undergrunn.

Det er en grunn til at man ikke lar 18-åringer kjøpe sprit, men det er helt greit når man er 20. Man modner med tiden.

Syrlige kommentarer som "denne blir vel slettet også" kan du spare deg for.
Syntes du fikk frem et godt punkt nso.

Siterer: "Jeg minnes også en nFF som var spennende, mystisk og veldig undergrunn."
sitat 2: "Mange nye medlemmer sitter med akkurat samme følelse om nFF som det jeg beskriver i første setning i forrige avsnitt. Kanskje nFF ikke har warezforum lenger, men public warezforum har aldri vært undergrunn."


-
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
De forskjellige brukerne ønsker ulike ting med forumet. Personlig mener jeg at forumet ikke trenger mennesker som f.eks *Joachim*. Folk som ikke bidrar med noe (lurkers) plager meg ikke så mye, det er folk som bare poster søppel som er farlige for forumets fremtid.
Vi medlemmer som har vært her en stund har vokst i takt med dette forumet, nesten alle av oss begynte fra scratch, men det er flere år siden vi var så uerfarne som mange av dere er nå. Det som har plaget meg i lengre tid er at denne progresjonen har begynt å stogge. Dette er et direkte resultat av vi nå har 10.000 medlemmer blant oss, hvorav den største delen av disse menneskene er blant de som ikke kan.

Jeg ser nå, mens jeg sitter midt i skrivingen her, at nso har laget en svært vesentlig post. Jeg er enig i det han sier. Mitt problem i denne saken, og sikkert mange andres, er dog at jeg så tydelig ser hvordan nesten alt som er bra (eller kunne vært bra) drukner i kaoset de yngre skaper fordi de ikke vet bedre.
Sist endret av Mullah; 20. april 2006 kl. 00:54.
Problemer med tråder som gjentar seg? Lag en samletråd da, gjerne en som er så god at vi kan tenke oss å klistre den fordi den rett og slett løser alle de problemene som kommer. Da er det enklere for oss i crew, og for de i vif som er blitt moderatorer å bare kunne si; se denne tråden du, og lukke/slette den gjentagene saken.

Desverre er det blitt slik at selv ikke vi i crew klarer å holde oversikt over hva som finnes av løsninger på problemer, så vi klarer ikke ta alt, men jeg kan forsikre dere om at det daglig forsvinner mengder av tråder om emner som er blit informert og diskutert til døde her gjentatte ganger. Men dere kan ikke se hva vi gjør, med mindre dere plutselig legger merke til at en tråd magisk forsvinner. Kan nevne at jeg med stor glød dreper de fleste ANFO tråder i pyroforumet med mindre jeg ser det er kommet noe matnyttig i de(ikke ofte). Noen ganger ser vi at gjentagende tråder bringer opp nye problemstillinger/løsninger, og da lar vi de ofte være. Det hjelper heller ikke noe særlig på at hver gang noen trekker opp en gammel tråd så er det "OMG!!111 gammel tråd" på de 3 neste postene uansett om den som trakk den opp igjen hadde noe nyttig å legge til eller ei.

Kan nevne at bare på første side av "vanlig diskusjon" ligger det 5 sletted emner som er drept i dag.

Joda, vi vet at mange av de nye trådene kunne vært unngått om folk hadde kunnet søke, men desverre så er det ikke alle som vet hvordan man søker skikkelig. Heller ikke alle skjønner at tråder som forsvinner vil si at de er slettet, og poster derfor en ny en.

Vil dere har artikler, eller guider, så lager dere en og sier i fra til crew så gjør vi vår magi.

Til trådstarter og alle andre:Jeg begynnte som forummod i denne typen fora; halvundergrunn og data/it i '99, og det eneste som har steget siden det, er antall folk og postcount. Antall drittposter med svada er omtrent det samme som antall nyttige poster sett prosentvis.

Og neida, vi sletter ikke tråder som gjelder klager ang nFF. De kommer med jevne mellomrom så vi må gjenta det vi har sagt en gang før. Felles for alle er at ingenting skjer. Alle som klager gjør stort sett ingenting. Ingen guider. Ingen artikler. Ingen ingenting. Jo ventelite, de klager ved neste tråd om saken.
Sitat av nso
Siden jeg ikke finner noen tråd som inneholder ordet "injection" som passer den beskrivelsen (jeg sql-injecter databasen og henter frem "slettede" tråder, som i realiteten bare er skjult) er det veldig vanskelig for meg å svare på dette spørsmålet. Jeg syntes dog å minnes en tråd i den sjangeren for ikke så alt for lenge siden, og den var skrevet på hardcore sms-språk, så kanskje det er den du tenker på.
Vis hele sitatet...
Er usikker på hvor lenge siden dette var, men husker helt klart at det ble skrevet "SQL-injection" i tråden. Samt ordene ASP og PHP om jeg husker rett...
Det ble etterhvert postet linker til sider man kunne "utnytte", men jeg syns heller linkene evt. kunne blitt fjernet i så fall, og ikke hele tråden.

Sitat av nso
nFF var ikke bedre, jeg var yngre, jeg var mer uvitende, og jeg var dummere. Det var også du, og alle andre som har vært medlem her i lengre tid.
Vis hele sitatet...
Heh, der tror jeg du er inne på noe. Vi som har vært medlem siden dag 1 har jo egentlig fått med oss så å si alt av både gode og dårlige tråder.
Ikke dum den, nso... Ikke dum...

Sitat av meitemark
Kan nevne at bare på første side av "vanlig diskusjon" ligger det 5 sletted emner som er drept i dag.
Vis hele sitatet...
Savner "søppelbøtta" (eller hva det var) vi hadde her tidligere. Selv om tråder bør slettes, er det ofte morsomt å lese for det om
Men det henger vel folk ut på en måte da
Sist endret av CoDEmASTeR; 20. april 2006 kl. 00:13.
Sitat av Mullah
De forskjellige brukerne ønsker ulike ting med forumet. Personlig mener jeg at forumet ikke trenger mennesker som f.eks *Joachim*. Folk som ikke bidrar med noe (lurkers) plager meg ikke så mye, det er folk som bare poster søppel som er farlige for forumets fremtid.
.
Vis hele sitatet...

joda, takk for at du bruker meg som eksempel. Jeg kommer bare med min mening i denne posten.

Greit jeg kanskje ikke er den som har flest guider og nyttige poster på dette forumet.
Men hvor mange av oss 10,000 har egnetli så mye bra poster?
Det er 100stk som gjentar og hjelper til med alt. Men som du sier. dere har vært med fra scratch, hvordan skal vi andre få hjulpet like bra som dere med mange års erfraing herfra?

Vi må få lov å lure på ting,spørre n00b spørsmål for å i det heletatt kunne bli bedre.

F.eks i pyro delen av forumet var jeg en gang en nybegynner som ikke klarte lage svart krutt en gang, men det ser jeg på som veldig enkelt nå. Nå som jeg har erfraing pga deres hjelp og poster. Nå kan jeg faktisk hjelpe andre som har samme problemer som jeg engang hadde. Dette gjelder både pyro forumet og dataforumet.
Sist endret av Sokkull; 20. april 2006 kl. 00:13.
Ikke alle er like flink til å søke, for nyere brukere så er en del mest opptatt av å "komme i gang" med å vise sitt ansikt her, derfor kommer det gjerne de samme trådene opp med jevne mellomrom, bare med forskjellig tittel og forfatter. Kvaliteten på trådene varierer jo også mellom de nyere og gamlere brukere, her, som på alle andre nettforum.

Ikke glem at admins har et liv utenom å moderere her på forumet, og reglene blir jo utprøvd, tøyd og strammet ettersom det behøves. Hadde det ikke vært for linja crew holder, hadde jeg nok ikke gidder å tilbragt mye tid her. Om forumet er kjedelig eller ikke varierer jo fra hvilke interesser den enkelte bruker har. Mens noen folk storkoser seg med å teste nye spennede rusmidler og metoder å spenge av seg fingre, syntes andre, derimot meg, at det er helt uinteresant.

For min egen del så kunne jeg ikke brydd meg mindre om pyro og rusforumet, det er først og fremst dataforumet, og det å hjelpe andre folk med datatrøbbel, som jeg "henger" her for. Det nso sier om modning ligger det mye sannhet i, min første tråd her på forumet var faktisk en request på cs cheats om jeg ikke tar helt feil. Idag ler jeg jo av sånt, samtidlig som jeg ser andre ferske brukere skrive de samme dumme tingene som jeg gjorde, uten at det var like mye tabu som da jeg var njub.

Artikler og guider finnes det en god del av, med mye relevant innhold, men mange av brukerne her er faktisk ikke klar over innholdet av de faktisk kan svare på en god del av enkelte "msn-tråder" osv som forekommer.

Pr0nforum er noe av det siste vi trenger tilbake hit, det finnes så mye der ute på nettet at det burde ikke være noe problem å finne det uten å innom hit.

Det var iallefall mine meninger og tanker rundt dette emnet.
Jeg synes Pyro og Rus forumene begynner å ta for mye over.. Før var det så mye annet morro å lese, men nå ser jeg ikke mer enn de to forumene på forsida
Sitat av Pumpkin
Jeg synes Pyro og Rus forumene begynner å ta for mye over.. Før var det så mye annet morro å lese, men nå ser jeg ikke mer enn de to forumene på forsida
Vis hele sitatet...
True. Jeg syns det er for mange rus tråder som igjenn fører til svar som "søk på http://www.erowid.org/" nesten litt googleaktig. Jeg er ikke selv interessert i å lese om rusmidler, men må i den sammenheng si at jeg syns "informer ikke skrem" tonen her i forumet er bra.

En annen ting som jeg heller ikke syns er spennede lenger tråder av typen "oooh snuten/vektere er så ut! hvordan lure snuten11!!" Men det er vel en naturlig følge av lovgivningen her i landet. Nok om det.

Ellers savner jeg tirsdagshistoriene, de var et friskt bidrag.

Det er vedlig kjekkt å ha freakforum på nattevakten siden det ofte er aktivitet her om natten. Også veldig mange tråder jeg liker. Så Cred til freakforum for det. At det blir mer mainstream gjør meg egentlig ingenting så lenge de verste trådene fjernes (feks. jææælp mei m msn pliiiiz får ikek lågget in!!"
Jeg synes nesten allt er flott her jeg da...
Skulle jeg klage på noe så må det bli at i det siste har det dukket opp noen tråder som handler om salg/kjøp av store kvanta rusmidler. Personlig liker jeg ikke den utviklingen, men det er da tross alt ikke jeg som bestemmer allt her i verden.

(Tråder om bol er også triste greier. Stakkars folk.)
Kunne like gjerne kalt forumet narko-pyro-forum.nu.
Hva med http\IT-tele-parabol-samfunn-handel-rus-pyro-film-hacking-audio-design.nu?

Man kan jo diskutere i det lange og breie om det som diskuteres er verdt å diskutere, men da kommer man vel ikke fram til noe løsningsorientert materiale ang. først anslåtte emne.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Sitat av Odne
Jeg synes nesten allt er flott her jeg da...
Skulle jeg klage på noe så må det bli at i det siste har det dukket opp noen tråder som handler om salg/kjøp av store kvanta rusmidler. Personlig liker jeg ikke den utviklingen, men det er da tross alt ikke jeg som bestemmer allt her i verden.

(Tråder om bol er også triste greier. Stakkars folk.)
Vis hele sitatet...
Jeg skulle likt å se hvilke tråder dette er, fordi jeg tror du tuller godt her. Det er forresten en fin lenke under hvert innlegg som heter "Regelbrudd?", og grove brudd som det skal rapporteres.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Såvidt eg har forstått reglane har eg ikkje lov å spør om nokon kan hjelpe meg med å skaffe 1kg hasj, men eg har lov til å spør om pris, og kor vanleg det er å selje... Så trådar om pris, tilgjengelegheit, bruk er vel lov?
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Distribuering/omsetning (og oppfordring til bruk) av narkotika skal ikke foregå på rusmiddelforumet, men ellers står man fritt til å diskutere temaet, ja. Jeg vet at det kan virke som en hårfin linje for mange, men det er slik vi må gjøre det hvis vi skal ha rusmiddelforumet.
Jeg vil bare dele litt av mine synspunkter.
Når jeg først begynte å henge her på forumet (har hatt en tidligere bruker), var jeg ofte innom pyroteknikk forumet. Stemningen ble liksom "wow, du.. jeg fant en knall tøff side, *hvisketiskeURL* ikke gi den til noen andre" I den tiden var nok jeg som flere av de nye brukerene idag er, "leechers". Folk som bare går rundt og spør og gjerne "maser", men sånn er det jo. De er nye, kan ikke like mye og må jo lære det de også. Porno forumet var jo også sykt fett ved en alder av 12-13.

Nå, har jeg vert her en stund og bruker nå somregel tiden min på å ta en svipp innom rusmiddel forumet, gjerne en titt på vanlig diskusjon også. Interessen om pyroteknikk er så å si borte.
Jeg ble lei av å se 6 nye tråder om hvordan å lage en røykbombe hver uke på fremsiden, så jeg tok litt iniativ og lagte "Den store røykbombe tråden". Somsagt har jeg for tiden minimalt med interesse for pyroteknikk og dermed ble jeg lei av å se alle de nye trådene om røykbomber.
Etter at jeg hadde mekket "Den store røykbombe tråden" gikk antall nye tråder om det ned. Nå ser det ut til at de fleste postene ang emnet blir satt i den tråden.

Jeg ser også folk nevner at de iriterer seg over "hjelp, jeg skal røyke hasj første gang", tråder.
Hvorfor ikke ta iniativ til å lage en god tråd som forklarer det? Er det noen som gidder det? NEI! Det er så mye lettere å bare syte som små sutreunger på 5 år som ikke får viljen sin.
Jeg ble også lei av å se en drøss med "wow, hvordan røyker jeg hasj?" "hey, åssen lager jeg en bong?", men satt jeg meg ned og klaget? NEI, jeg tok IGJEN initiativ og laget "Den store cannabis tråden", og "Den store bong/røykeutstyr tråden".

Jeg føler at jeg bidrar litt til forumet, om jeg kommer over noen tråder på fremsiden som jeg kanskje kan hjelpe går jeg innom selv om det ikke er av min interesse. Får jeg hjulpet personene så er det vel og bra, har jeg ikke noe å tilføye så dropper jeg det.

Jeg syntes heller at dere skal ta litt iniativ og lage en "Den store xxxx tråden" en å sitte her å kjefte å smelle over hvor leie dere er å se en haug med tråder om så å si det samme.

----
Ja, nFF var før mye mer "underground", men når det kommer mer og mer medlemmer så må man jo våkne opp og se at ting ikke lenger er underground. Om så warez og pr0n forumet kom opp igjen, det ville slettes ikke blitt noe mer underground feeling, av den grunn at det gjerne var rundt 500-1000 medlemmer før i nFF's beste tid. Når det er 10k medlemmer så er ikke saker underground uansett hvor "på kanten" selve emnene er.
Hvorfor ikke sette opp et eget "underground" forum? Jeg sitter å pusler litt med en liten UG (underground) side for noen kompiser, så går ikke mer innpå den her.

Hva skal admins gjøre? Slette 9k medlemmer slik at dere kan få et underground feeling igjen? Om de skulle slette 9k-9,5k medlemmer kan jeg garantere at noen av dere som sitter her og syter ville vert de første i køen om å bli fjernet.

----
Konklusjon: Få fingen ut av ræva å gjør noe selv om du ser noe galt! Lag en bra "Den store xxx tråden" om det er av nødvendighet iogmed at det er masse tråder som tar opp det samme hele tiden.
Finn dere andre sider å henge på om man vil ha et mer underground feeling, en side som ikke har 10k medlemmer.
Edit: Lag tråder om dine interesser da om det er så lite interesant innhold her, men pass deg! Ser jeg at det kommer flere nye tråder om samme emne lover jeg deg at jeg skal flame og syte til admins, slik som dere gjør.

Stå på admin og crew
Mvh
Sist endret av møkk; 20. april 2006 kl. 09:29.
Siden det passer en bitteliten smule inn i sjangeren så ville jeg bare nevne ti-tegn regelen. Burde det ikke være på sin plass med en smekk over fingrene når man jukser å skriver "Nei! (10-tegn)"?
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Det er 20-tegnsregelen, og vi sletter de innleggene du beskriver når vi ser dem. Forøvrig viser jeg atter en gang til "regelbrudd?"-lenken
Sitat av nso
Distribuering/omsetning (og oppfordring til bruk) av narkotika skal ikke foregå på rusmiddelforumet, men ellers står man fritt til å diskutere temaet, ja. Jeg vet at det kan virke som en hårfin linje for mange, men det er slik vi må gjøre det hvis vi skal ha rusmiddelforumet.
Vis hele sitatet...

Hmm .. Kanskje jeg har missa litt, men som du skriver "(og oppfordring til bruk)" er altså ikke lovt.. I de fleste trådene virker det som mange oppfordrer til bruk av forskjellige stoffer å brukerutstyr, er ikke dette et regelbrudd da ?
som dere ser på innleggs statistikken min, er ikke jeg den som prater mest her inne, og ikke har jeg vært her inne lenge hellet.. men en ting vet jeg, _søk_ på det du leter etter før du snakker..

først på google, så på nFF. hadde nok spart noen kb med lagringsplass om alle forstod dette.. hvis jeg har lurt på noe, finner jeg som regel 2-3 tråder som gir svar på dette, lett. det er faktisk ikke vannskelig å søke..

og alle som skriver: "søk på google", de går jo igjen og igjen og igjen.. de er nesten værre en "min msn funker ikke, hva er galt?" trådene..

og søke på en tråd, finne ut at den er 2 år gammel, og så legge til en post, fordi du lurer på noe mer, fungerer helt konge.. da får du jo faktisk svar, og du har spart forumet for masse teite "gjengangs-spørsmål.."

off topic: men all cred til de som drifter stedet, de gjør en god jobb, og de blir jo ikke akkurat rike på det.. iallefall kler ikke nso seg som om han har ræven full av cash.. eller kasnskje det er fordi han tilt'er og mister alt på poker? lol
Sist endret av asphaug; 20. april 2006 kl. 10:45.
Sitat av Pumpkin
Hmm .. Kanskje jeg har missa litt, men som du skriver "(og oppfordring til bruk)" er altså ikke lovt.. I de fleste trådene virker det som mange oppfordrer til bruk av forskjellige stoffer å brukerutstyr, er ikke dette et regelbrudd da ?
Vis hele sitatet...
Jeg har aldri sett en oppfordring, men jeg har derrimot sett mange poster hvor det står det negative likevel som det positive i rusmiddelforumet. Folk der beskriver rusen hvordan man får tak i det, men de oppfordrer aldri!
raz
raz's Avatar
Trådstarter
Jeg har på følelsen over at de fleste her missforstår hva jeg som trådstarter mener.

hvorfor tror du folk spør? Kanskje fordi er ute ettersvar fra freaker med erfraing, har selv fått hjelp til å reparere pcn min opptil flere ganger her, men nettverks problemer osv.
Vis hele sitatet...
Enig med deg her.
NFF er det første forumet jeg leter etter eller starter en tråd når jeg har ett problem med maskina mi.
Gunnen til dette er at jeg som oftest et utfylende svar på under en halvtime, dette skal NFF ha drops for!
Det er da ingen synd å poste en ny tråd når maskinen dør og vill ikke starte på nytt igjen.
En av grunnene til dette er at alle maskiner inneholder forskjellig hardware, forskjellig hardware betyr forskjellig grunn til problem eller løsning.
Problemet oppstår når brukere starter en ny tråd om cs eller msn, igjen.. og igjen.. og igjen.
Svaret står utfylt i en annen tråd- og ikke kom her og si at "nye brukere har det vanskelig med å finne svar" fordi det trengs virkelig ikke en rocket-scientist for å kunne bruke søk funksjonen.

Det er ingen fare i å skape en "dum" tråd, det er ingenting som heter en "dum" tråd.
Alle tråder har en eller annen nytte for en eller annen.
Men tråder som blir skapt gang etter gang etter gang og inneholder det samme, jævla dumme drittet er til ingen nytte for noen.
Dette er et forum, ett sted hvor mennesker diskuterer tema relaterte ting.
Det er ingenting som er en "lame post" heller, alle har sitt syn og sin mening.
Men re-posting av tråder som finnes fra før av er tåpelig.

Er enig med både trådstarter og CoDEmASTeR. Men istede for og klage, hvorfor ikke prøve å skrive noen guider eller lage noen gode tråder selv? Samme hvor mye vi klager er det jo vi medlemmer som må forbedre oss, ikke nFF. Ble kansje en litt rar setning dette, men la gå.
Vis hele sitatet...
Prøver ikke å klage, men å rette fokus mot et problem som vokser i større grad for hver uke som går.
Prøver vel kanskje bare å vekke opp folk litt, har noen her noe på hjertet eller en ide i hodet, så skriv en artikkel eller en guide ffs!
Mange kreative hoder rundt omkring her.

Hvorfor drar noen av dere inn det nedlagte warez forumet?
Det er en god grunn til det er borte og det er likegreit.
Det var bare spammet til helevete med REQ, "takk!" og "klarer ikke å åpne .rar".
Trenger ikke å være et undergrunsforum for å ha en warez seksjon.. folk her kan prate så mye om warez de bare vill, det er bare ikke lov å direkte distribuere eller requeste.
Problemet oppstår når en bruker ikke vet hva han\hun skal gjøre med en .bin fil som de har lastet ned fra KAaza selv etter at det har blitt postet 5 tråder og en guide.

Hadde dette skjedd en gang i blandt hadde det ikke gjort noen verdens ting, alle forum i lignende størrelse har samme problem, men løser dette ved å være litt strenge på tråder som allerede finnes fra før av.

Er det den tiden på året nå? Denne tråden kommer også opp med jevne mellomrom. "nFF ER IKKE ARTIG LENGER!!"
Vis hele sitatet...
Grunner til hvorfor det skjer står forklart over 2 sider i denne tråden.
Jeg søkte med fant ikke noe særlig lignende.
Du som crew burde se på dette som konstruktiv kritikk fordi det er du som eier en form for ansvar som crew-medlem.

Problemer med tråder som gjentar seg? Lag en samletråd da, gjerne en som er så god at vi kan tenke oss å klistre den fordi den rett og slett løser alle de problemene som kommer.
Vis hele sitatet...
Det finnes jo for det meste allerede, men folk lager jo nye tråder likevel.
Samletråder er ingen nødvendighet om folk hadde søkt.

Crew gjør en god jobb, jeg hadde sikkert ikke klart å gjøre det i nærheten av likegodt selv.
Av en eller annen grunn så var det mye mye bedre her før.
Nå er det ensformelig og repeterende, ingen dag var lik på NFF før i tiden.
Det er medlemmer som forlater dette stedet av forskjellige grunner, husker en tråd laget av bla Carlo.
----
Konklusjon: Få fingen ut av ræva å gjør noe selv om du ser noe galt!
Vis hele sitatet...
Hva er det du tror jeg prøver å gjøre...

Det er ikke meningen å whine, men å rette fokus på et problem som gjør at dette forumet mister kvaliteten sin.
Sist endret av raz; 20. april 2006 kl. 11:24.
Når et forum er så stort som nFF, så er det bare et spørsmål om tid før en har diskutert "alt", da oppstår problemet repetisjon.
Nye medlemmer har også skyld i det, da det er svært vanskelig å bruke søk knappen. (ironi)
Sitat av fappaggagga
Jeg har aldri sett en oppfordring, men jeg har derrimot sett mange poster hvor det står det negative likevel som det positive i rusmiddelforumet. Folk der beskriver rusen hvordan man får tak i det, men de oppfordrer aldri!
Vis hele sitatet...
Nope. Det nærmeste blir vel sitater som f.eks. "røyk det reint, da vel" som svar på f.eks. en problemstilling ang. hasjinntak uten tobakk. Selv om setningen frittstående kan se ut som en oppfordring, vil det i de aller fleste tilfeller fremgå av teksten rundt at det ikke er ment slik.
http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=64132
http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=62056
http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=57748

Det kom kanskje litt feil ut. Disse trådene handler om pris på større kvanta dop.
Det blir ikke solgt eller kjøpt noe her, men man diskuterer hvor mye man kan tjene på å kjøpe/selge...

Hårfint innenfor reglene.

Hovedpoenget mitt i innlegget er at selv om ikke jeg liker det, så er det ikke jeg som bestemmer.
Og at jeg synes freakforum er et levende og nyttig og spennende og fett og ikke kjedelig forum, som enkelte påstår...
Jeg vil si meg enig med CoDEmASTeR om at jeg savner søplebøtta, hva skjedde egentlig med den? Ellers vil jeg si at nFF er et forum jeg besøker hver dag, uavhengig om jeg har noe bedre å gjøre eller ikke
Synes forumet begynner å bli litt kjedelig nå.... men det er ikke fordi det ikke er bra! Det er fordi det nesten ikke er mer å snakke om.
Sitat av cryo
Jeg vil si meg enig med CoDEmASTeR om at jeg savner søplebøtta, hva skjedde egentlig med den? Ellers vil jeg si at nFF er et forum jeg besøker hver dag, uavhengig om jeg har noe bedre å gjøre eller ikke
Vis hele sitatet...
Folk synes det var gøy å komme i den som en slags hall of fame. Men jeg likte trashforumet og jeg prøver stadig å få nso til å gjeninnføre den.

Angående selve emnet: Dunno. Selv om man blar langt tilbake, så kommer det ikke fram noen total kvalitetsøkning akkurat. Det er ikke lenge siden nFF var et lite community hvor "alle kjente alle" og derfor ble slike ting i større grad tolerert fordi folk kjente vedkommende. Nå er det bare blitt langt flere, både av kvalitetspostere og ikke-fullt-så-kvalitetspostere. DET ER EN VERDEN HVOR MAN ER ENSOM BLANT MENNESKER OG DEN ER SÅ KALD SÅ KALD

Og så går man lei internettfora til tider. Det er masse gutter som sitter og skriver ting på Internett - variasjonsfaktoren er ikke så stor. Les en bok eller noe.
Sitat av multisync
Synes forumet begynner å bli litt kjedelig nå.... men det er ikke fordi det ikke er bra! Det er fordi det nesten ikke er mer å snakke om.
Vis hele sitatet...
Nå vet jeg ikke om du har hatt tidligere kontoer, men når du har 5 innlegg, og registrerte deg denne måneden, syntes ikke jeg at du sitter med nok kompetanse til å si at forumet begynner å bli kjedelig. Spør hva de som registrerte seg i Januar 2001 mener, så får du nok et svar som har litt mer bakgrunn. Og det er jo som mange andre nevner her, at du får det ikke gøyere enn du selv gjør det. Det er alltid "lol pwnd n00bs" å hjelpe, og spennende ting å lese om/diskutere. Det er uendelige mengder meg brukendes informasjon på forumet, og er mitt søkested nr.2 - et stykke bak google

Hører også VIF'er si at alt var bedre før, men tror det er som med morfar: Du blir eldre, minnene færre og det er rett og slett bare flere brukere.

Edit: og her er det relativt varmt, ivi
Syns slettes ikke forumet er kjedelig, selv om jeg er en av de "gamle"
Så klart, det er ting jeg savner, men jeg er nå her fortsatt
Og det er ikke så mange fra "gamlegjengen" som har kutta ut nFF (Carlo, mia og selvfølgelig iblis er de eneste jeg tar igjen i farta, av de som var veldig aktive, er nok flere da)
Registrerte meg i fjor sommer jeg fordi jeg syntes det var ett interesangt forum, og jeg synes fortsatt det.

Det at du sier at "msn funker ikke" osv. gjentar seg er fordi det er en del feil med msn på forskjellige oppkoblinger/rutere og lignende, så disse postene er som regel ikke like.

Det eneste jeg iallefall synes med freakforum som har blitt litt dårlig siste to månedene er at det har kommet en del folk som bare skal være negative og har ene konkuranse med seg selv om hvor mange ganger de klarer å få en tråd offtopic med å rakke ned på gramatikken til folk, orddeling/ord deling og slikt. Blant anna så er det alt for mange som bare skriver "SØK!" eller "Google!" uten at de i de heletatt vet om spørsmålet er spurt før.
Noen ser at det er ett problem med WoW så tror de automatisk at alle problem er tatt opp før, og derfor skriver de bare "SØK!" uten å i det heletatt sjekka ut om det faktisk finnes en slik post fra før!
uten å gidde å kommenter at nff er nedrent av flere brukere i mer eller minder grad, og de positive og negative sider som kommer med dette:
hva med å ignorere at en post sier "HEEEEEEELP MEEEE Æ FÅR IKKE BRUKT DORULLEN TEL Å HACKE NABOEN" istedet for å irritere seg over at det "bare" er slike poster?
▼ ... over et år senere ... ▼
Sitat av raz
Jeg har i det siste lagt merke til at Freakforum inneholder mindre og mindre interessant stoff.
Alle trådene ser ut til å gjenta seg gang etter gang..
Det virker som om jeg hver uke ser en ny tråd om en eller annen som enten:

- Ikke får MSN til å fungere over nettverket på jobber/skolen
- Hvordan "hacke" skolens server !!11one zomg
- Salpeter ditten, Salpeter datten.. hvor får jeg tak i bomber.
- cs lagger..
- <insert lame treadname here>
- Prøve hasj for første gang, hvordan få bort røde øyne

Ting blir liksom tatt opp gang etter gang, problemet er at nye tråder startes om igjen.. det virker iallefall slik.
Det føles som om NFF ikke er det samme det engang var, det er føles ut som om jeg kommer hit og får slengt old-news på forsiden hver gang jeg entrerer.
Andre forum med liknende innhold klarer å fjærne seg med like tråder, grunnen til dette er fordi de har strengere admins.
De hyggelige menneskene som drifter NFF idag har sikkert bedre å fore på enn å slette tråder, men det er da en del i crew-mannskapet som kan ta et nazi grep på de idiotiske trådene og brukerne som ikke klarer å poste i en eksisterende tråd og lager en ny.

Ting som Nichotins bidrag til tirsdags historier var et genialt opplegg som virkelig fikk smilebåndet til å rykke på seg.
Skulle ønske BVP-magasinet kunne dukke opp igjen.
Flere artikler og guider ville sikkert ha tilltrukket seg mange nye medlemmer.
Det virker som om det er helt tørt for slike ting for tiden.
Jeg skal prøve å få bidratt med noe selv, men er ikke det flinkeste mennesket til å skrive lange artikler eller godt forklarte guider.

Jeg er nok ikke det mest aktive medlemmet her på forumet, heller har ikke bidratt med noe spesielt.
Men jeg liker meg her- og de andre medlemmene og synes dette stedet begynner å bli litt kjedelig, tenkte kanskje noen hadde like tanker rundt emnet?

PS. Kan pr0n forumet komme tilbake? - vær så snill.
Vis hele sitatet...
Jeg ønsker nå og ta frem denne tråden igjen. Forumet er ikke som det en gang var. Forumet inntas av yngre, uvitende personer som ikke har lært seg hvordan forumet skal behandles, ved tanke på hvordan søke. Likevel gjennom alle årene jeg har vært her (desember 2003) har jeg vært en av de, men i den perioden har jeg også fått innstramminger av admins ol, og lært meg mer for hver dag.

Etter det nye designet kom, har ting fort blitt annerledes. Jeg husker veldig godt warez forumet, som jeg husker var et av de mest aktive underforumene. Også underforumet porno var et apetittvekker for mange
Den ene grunnen til warez forumet ble borte var blant annet med tanke på piratkopiering. Det ble mer utbredt, og utgivelse av direktelinker ble også bannlyst med tanke på serialer, programmer ol.
Det var kanskje ikke tanken med warez forumet, at det skulle utvikle seg i den retningen og "oppfordre" til piratkopiering ol. men igjen mellom disse postene kom det en god del mer IT relaterte artikler som siktet seg inn mot det freakforum skulle stå for. Likevel om piratkopiering er blitt godtatt sosialt sett er det likevel ulovlig, og med tanke på loven vil man kanskje gå mot denne.
Likevel synes jeg at dere som drifter dette forumet kan se nærmere på dette, med tanke på utgivelse av linker, programmer ol.
Jeg vet det var en del pes rundt dette når warez forumet ble fjernet, folk ville ha det, og jeg tror flere ville ha vært på forumet om det hadde vært relatert til mer IT og ikke så vide vinkler.

Men per i dag ser jeg et mye bredere spekter mellom alle emner og innlegg.
Vi har et eget forum til rusmidler som oftest går under alle typer narkotika, kanskje spesielt mot hasj, cannabis og marihuana. Da kan man heller holde seg til norcan er min mening for og sette det på spissen.

Men over til det som skjer i dag.
Her, her, her, her, her, og her er bare noen av trådene som mer eller mindre er litt sånn på kanten om du spør meg, men freakforum.nu holder virkelig på og skli ut!

Hvordan kan vi gjøre dette til et bedre forum?
Sist endret av CorLeX; 31. mars 2008 kl. 23:40.
Jeg tror noe av løsningen vil ligge i å ha mere avgrensede fora. For eksempel rommer "Samfunn, etikk og politikk" alt fra "jelp jeg har blitt arstert" til "Hva er meningen med livet?". Jeg tror det ville være en fordel å ha et forum for de virkelig dype emnene og et annet for folk som vil spørre om ting som neppe vil føre til noen ordentlig debatt.

Jeg har også alltid hatt lyst til å lage et liberalistisk forum, men jeg tror ikke administratorene går med på det.
Sitat av Vindheim
Jeg tror noe av løsningen vil ligge i å ha mere avgrensede fora. For eksempel rommer "Samfunn, etikk og politikk" alt fra "jelp jeg har blitt arstert" til "Hva er meningen med livet?". Jeg tror det ville være en fordel å ha et forum for de virkelig dype emnene og et annet for folk som vil spørre om ting som neppe vil føre til noen ordentlig debatt.

Jeg har også alltid hatt lyst til å lage et liberalistisk forum, men jeg tror ikke administratorene går med på det.
Vis hele sitatet...
Det du prøver å si er at du vil ha enda et drøssevis med underkategorier - da vil jo folk slite enda mer med hvor de skal legge innleggene sine, sett at et innlegg går på tvers av flere underkategorier?

Masse underkategorier er jo en måte å løse et sorteringsproblem, og ikke kvalitetsproblem.

Anyways, jeg synes ikke at kvaliteten har gått så ekstremt mye ned i løpet av de siste årene, men jeg må si meg enig i at det er komt en del "yngre" - Da jeg ikke har så mye å klage med, for jeg var på den alderen da jeg først oppsøkte freakenes fengende univers.