Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 426
Heisann.

En kompis har en PC som krasjer av Windows oppdateringer. Det skjedde for en stund tilbake at han oppdaterte windows, og etter restart når oppdateringen installeres, krasjer PCen, "reparerer", og restarter i en uendelig syklus. Det samme skjer når man kjører clean install av windows fra boot USB. Den gangen fikk han den etter mange dager i gang igjen ved å kjøre safe mode uten nett, men da krasjet den når han koblet til nett,men det også løste seg etter hvert på magisk vis.

Men nå er altså problemet tilbake med en ny windows oppdatering. Disken er formatert, og windows installert fra boot USB, men denne installasjonen krasjet også mange ganger før den gikk igjennom. Sånn det er nå funker den kun i safe mode uten nett.

Krasjen er altså BSOD med feilmelding "Page fault in nonpaged area". Når man Google dette er det ikke akkurat et ukjent problem med Windows, men løsningen er heller uklar. Det kan se ut til å være relatert til drivere, eller hardware, lokking eller boost-funksjoner, eller hva som helst. Vi har testet med kun en RAM-brikke (og kryssbyttet). Vi har oppdatert nettverkskort-driver og installert noe Intel drivere som hadde veldig gammel versjon, uten hell.

Jeg har desverre ikke alle detaljene da PCen ikke er min, men jeg skal få den i hende i morgen kveld så jeg kan prøve å feilsøke den ordentlig. Er noe dritt å ikke ha nett så alt av driveroppdateringer osv må på USB fra en annen pc for å få installert.

Jeg skal prøve å oppdatere BIOS, oppdatere alt av drivere, kanskje prøve et annet enn det integrerte nettverkskortet, men er nysgjerrig på om noen her har noen tips eller råd angående denne spesifikke feilmeldingen. Noen som har vært borti det kanskje?

I såfall, på forhånd takk. Jeg skal komme tilbake med mer detaljer og hardware-specs i morgen.
Jeg fikk dette ganske random får noen år siden og etter og ha testa ram og fulgt 1000 guider så formaterte jeg og ikke hat noe problem siden.