Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 925
Hei
Jeg lurer på om jeg som har fagbrev i produksjonsteknikk vil kunne få jobb som anleggs/industrimekaniker?
Nei, det vil jeg ikke tro. Det er ingenting i veien for det sånn rent praktisk, det er bare at de aller, aller fleste bedrifter vil ha noen med det rette fagbrevet til den jobben. Om du får karret til deg den stillingen, kan du jobbe den i fem år og så ta fagbrev som mekaniker.
Sannsynligvis ikke. Det er mulig å få jobb som anleggsmekaniker med fagbrev som bilmekaniker (både lett og tung), men faget ditt er trolig ikke relevant nok.
Er du flink til og skru så er det fult mulig. Ser stadig det søkes etter personell på Finn.no
Det er jo bare å søke på jobber. De fleste er mer opptatt av hva du kan enn hvilke papirer du har, selv om papir gjør det enklere å vurdere deg. En nevenyttig kar som forstår både produksjon og mekanikk kan gjøre god nytte for seg.

Jeg vet om en fyr som jobbet i en dyrefor-fabrikk. Han endte opp med fagbrev som kokk før han tok fagskolen i maskinfag.
Sist endret av Prof. Vrøvel; 8. november 2023 kl. 23:24. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det positive her er jo at du har et a3 ark som forteller en potensiell arbeidsgiver at du har tatt deg bryet med å anskaffe deg et papir.

Jobber i byggebransjen selv, er utdannet innen mediefag. Måtte kjempe med nebb og klør for og få en sjans hos den lokale entreprenøren. Men jeg fikk sjansen ene å alene fordi jeg viste at jeg hadde tatt meg bryet med en utdanning selv.

Noen år igjen nå som ufaglært håndverker så blir det fagbrev innen byggebransjen her