Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1647
Hei
Vært i lufta med Norwegian.
Plundret først med å logge meg på wifi i flyet. I ettertid går de sidene jeg prøvde på til wifi.norwegian.com helt uavhengig av hvilket nett jeg er på..

Hvordan fjerner jeg dette?

Dette nettstedet er ikke tilgjengelig

Fant ikke IP-adressen til tjeneren for wifi.norwegian.com.
Prøv dette:

Sjekk tilkoblingen
ERR_NAME_NOT_RESOLVED

Det er forresten Chrome på iPad.

På forhånd takk
Sist endret av Dough; 29. desember 2018 kl. 01:13. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Innstillinger -> generelt -> nullstill alle nettverksinnstillinger
Har du forsøkt det?
For sent, sletta Chrome og la inn på nytt gjorde trikset.
Limited edition
Moff's Avatar
For fremtiden så kan jeg legge til at jeg tror dette skyldes DNS caching. Kort forklart så er domener (freak.no, vg.no, 1881.no etc) bare et navn som peker mot en IP-adresse. IP-adressene er de faktiske adressene til de nettsidene du prøver å åpne. Når du taster inn et domene i nettleseren din så kontakter PC-en din en DNS-server. Dette er en telefonkatalog som gir deg IP-adressen til den nettsiden du vil ha. For å spare ressurser så vil datamaskinen din huske disse adressene i en periode, slik at du ikke trenger å gjøre et DNS-oppslag hver eneste gang du skal inn på en nettside.

Når du har vært på flyet så har du brukt Norwegian-nettverket sin DNS-tjeneste, og disse adressene fungerer sannsynligvis bare når du er på flyet, ikke når du kommer hjem. Problemet er at maskinen din ikke aner hvor du er hen, så den tror at adressene fremdeles er gyldige.

For å løse dette må du tømme adresselisten din slik at maskinen din gjør et nytt DNS-oppslag og får en adresse som fungerer der du er nå. Dette kalles gjerne "DNS-flushing". I Windows så gjør du dette slik:

Trykk på Windows-tasten + R på tastaturet for å åpne Kjør. Skriv "cmd" og trykk Enter for å åpne Command Prompt. Skriv kommandoen "ipconfig /flushdns" og trykk Enter. Du skal nå se denne teksten:

Kode

Microsoft Windows [Version 10.0.17134.472]
(c) 2018 Microsoft Corporation. Med enerett.

C:\Brukere\Moff>ipconfig /flushdns

Windows IP Configuration

Successfully flushed the DNS Resolver Cache.

C:\Brukere\Moff>
Dette er ikke en prosedyre du skal trenge å gjøre ofte, men av og til så går ting litt skeis.

(Det kan selvsagt være noe annet som er problemet her, men sannsynligheten er stor for at det dreier seg om DNS-caching.)

For iOS så er fremgangsmåten slik anVa skrev, med å nullstille nettverksinnstillinger.
Sist endret av Moff; 29. desember 2018 kl. 02:32.