Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1264
Hei! Bestilte en pakke med ekspress fra england, og fant nettopp ut den spesifikke fraktmetoden selger har brukt koster 12 £ når jeg betalte 30£. Seriøst, er dette okey? kan man bare gjøre sånt? eller kan jeg gi beskjed om at jeg vet det og at ikke finner meg i det, syns jo egentlig ikke at det er i orden iom at varene kostet så mye i utgangspunktet, og han postet heller ikke pakken når han skulle. Er dette noe jeg kan ta igjennom paypal, eller kan selger gjøre som de vil når det kommer til stykket? forstår jo at esken etc også koster, men ikke 18£ ekstra, det er vell litt spesielt? erfaringer? tanker?
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
12 eller 18£? Hva står det på nettsiden? Hva står det på ordrebekreftelsen? Hva trodde du selv frakten kom til å koste? Hva veier varen cirka?

Jeg synes ikke verken 12 eller 18£ for ekspresslevering fra utlandet er spesielt dyrt, men det kommer jo litt an på hva slags vare du har bestilt.
Trådstarter
4 0
Jeg betalte 30 £ for shippingen, pakken veier i ca 400g. På nettsidene til posten står det at den type pakker koster 12£ for priority, ergo jeg har betalte langt over det dobbelte. Vanligvis er ikke jeg kranglete på slik, men måtte ha ekspress fordi jeg skal ha det før jeg skal ut å fly fredag, bestilte i helgen og han sa han skulle poste det mandag morgen. Nå viser det seg at han ikke postet det før idag, når jeg etterlyste sporingsnr. Og når jeg sjekket opp sporingsnr kom jeg over den ¨egentlige¨ prisen, derfor spørr jeg. Hadde han gjort som vi avtalte hadde jeg nok bare vært takknemlig og ikke brydd meg så mye, men når han slutter å svare når jeg har betalt varen og i tillegg ikke poster når han skal og prøver å lyge om det etterpå, da kjenner jeg at det sitter litt lenger inne å betale over dobbelt.

400g maks MED all emballasje. Varene i seg selv veier nok maks 300g.
Sist endret av beebee; 11. oktober 2017 kl. 05:43. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sjekk priser hos Posten så ser du hva tilsvarende koster å sende herfra. Er sikker på at det er dyrere. Ekspress ER dyrt. Selv betaler jeg ofte 30 Euro for pakker fra Tyskland, og det er ikke ekspress engang.

Men du skal selvfølgelig vite hva du må betale før du binder deg til bestillingen. Alle seriøse selgere jeg har vært i kontakt med har oppgitt totalprisen inkl frakt før jeg bekrefter kjøpet. Det eneste som kommer i tillegg er evnt toll og moms. Ta å se litt nøyere på korrespondansen mellom deg og selgeren samt nettsidan dens.
Selger kan ta det han vil for frakt. Det er opp til deg om du vil benytte tjenesten.
Anonym bruker
"Trekantet Kynokefal"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Yalla Vis innlegg
Selger kan ta det han vil for frakt. Det er opp til deg om du vil benytte tjenesten.
Vis hele sitatet...
Nesten komisk å se hvor entitled visse personer oppfører seg idag. Som om en selger ikke skulle ha lov til å kreve en hundrelapp i frakt for å sende noe fra England til Norge.. Vi har det jammen det godt i Norge når noen tror det ulovlig å ta betalt for internasjonale fraktkostnader..
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Nesten komisk å se hvor entitled visse personer oppfører seg idag. Som om en selger ikke skulle ha lov til å kreve en hundrelapp i frakt for å sende noe fra England til Norge.. Vi har det jammen det godt i Norge når noen tror det ulovlig å ta betalt for internasjonale fraktkostnader..
Vis hele sitatet...
Det som derimot, ganske universelt, ikkje er lov er å drive villeiande markedsføring. Om ein tar seg ekstra betalt for frakt, og lover å sende det 'first business day' - også drøyer to dager, så er det antakeleg minimum brot på avtalen. Og det er vesentleg del av klagen til trådstarter, ref. ' og han postet heller ikke pakken når han skulle'.

Eg ville prøvd med ein svært klar klage til seljar. Det er ikkje fullstendig utenkjeleg at seljar vel å ettergi delar av fraktkost på grunn av det.
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Det som derimot, ganske universelt, ikkje er lov er å drive villeiande markedsføring. Om ein tar seg ekstra betalt for frakt, og lover å sende det 'first business day' - også drøyer to dager, så er det antakeleg minimum brot på avtalen. Og det er vesentleg del av klagen til trådstarter, ref. ' og han postet heller ikke pakken når han skulle'.
Vis hele sitatet...
En dag!

Og til det med pris, så er det vel ingen som oppgir pris etter vekt som posten. Selgere, nettbutikker osv har som regel en fastpris som representerer de fleste pakkene de sender. Så ja, kjøper du et lite og lett produkt betaler du ofte for det samme som et stort og tungt.
Og en har noe som heter volumvekt.. lette men store ting er dyrt å sende.
Regner med du handlet på eBay?
Det du har betalt for er Shipping and handling. Selger har da tatt seg betalt for embalasje, pakking og litt for å gidde å dra ned på posten (eller hvordan han fikk sendt pakka).
Tviler på du kommer veldig langt med dette, men det er lov å gi dårlig tilbakemelding til de som ikke holder avtalen.
Trådstarter
4 0
Mye gode svar! Poenget var ikke bare prisen, men helst løgnene rundt, han visste veldig godt jeg kunne kjøpe produktet med to andre firmaer, som også tilbydde express, men at jeg gikk med på å støtte han siden han er ''fristående enkeltmannsforetak'', og jeg liker å støtte folk som vil opp og frem til tross for at jeg har dårlig tid (det var klart og tydelig at jeg måtte ha det før fredag, fordi jeg setter meg på ett fly da). Han hadde super kundeservice (det hadde forsåvidt de andre firmaene også). Det som skjer etter at jeg legger inn bestillingen er jo at han slutter å svare på mail, og der starter egentlig litt probemet for meg. Så dropper han å sende det før jeg purrer på trackingnr, 2 og ett halvt døgn etter bestillingen er plassert. Og prøver å vri seg ut av det med å si at i england registrerer de ikke pakker før etter ett par døgn etc, veldig spesielt spørr du meg + det å bruke royal mail som express firma er nytt i min verden, er vandt til DHL, FedEx etc, men det kan jo godt hende de er super raske? Har regnet ut fra sende sted hjem til min adresse, med høyere vekt (pakken er også liten) og større volum på esken enn det han har sendt, det blir 12.56 £ for å være presis. Og som sakt, ingen problemer å betale mer om avtalen hadde blitt holdt/ kundeservicen var på plass...men ja, jeg vet ikke! Noen som forstår?

Ikke ebay nei! Noen som har erfaring med royal mail international tracking?

Til deg som ba meg sjekke opp prisen på det samme her ifra og ned dit; det viser seg at han har sendt det som rekommandert brev. Ikke noe som akkurat skriker express til meg, men greit nok kanskje, tror jeg. Og det koster altså 120 kr herifra også. Utifra det jeg ser på nettet er det delte meninger om Englands Royal Mail service, så har jeg bestemt meg for å bestille produktene en annen plass også, med noen som faktisk bruker ett ekspress firma. Og heller finne en løsning på det andre fortløpende.
Sist endret av beebee; 11. oktober 2017 kl. 19:37. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.