Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 3553
Hei

Har seg sånn at noen på jobben stjeler brød som jeg har liggende i felles fryseboks. Det er godt merket, men har skjedd flere ganger så er nok ikke et uhell. Det er ikke noe stor sak og jeg har råd til nytt brød, men er ikke alltid jeg kjøper det siden jeg vet at jeg har liggende i fryseboksen.
Nå er jeg lei og har lyst til å gjøre noe med brødet som gjør dagen til tyven mindre trivelig og helst varer en stund sånn at jeg finner ut hvem det er. Håper noen av dere kan komme med gode forslag til hva jeg kan gjøre
Bak brød selv med Ghost Chili f.eks. Eventuelt klin innholdet utover utsiden av brødet. Tørk det av etterpå.
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Laksativt middel er vel en klassiker som ikke gjør stor skade, men som tydelig merker tyven. Men som varer en stund, tja, si det...
Anonym bruker
"Harm Hærorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
I motsetning til de andre forslagene så foreslår jeg at du som første eskalering oppfører deg som et normalt oppegående og rasjonelt menneske, og gir melding til de på jobb om at det ikke høver seg å stjele brød fra sine kolleger.
Ouch, vi må se til vokse opp!
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
I motsetning til de andre forslagene så foreslår jeg at du som første eskalering oppfører deg som et normalt oppegående og rasjonelt menneske, og gir melding til de på jobb om at det ikke høver seg å stjele brød fra sine kolleger.
Vis hele sitatet...
Men, det er jo ikke noe morsomt da!
Hadde bestilt tilkjørt overtidsmat og levert kvittering/regning til daglig leder.
Sitat av Molekyl Vis innlegg
Men, det er jo ikke noe morsomt da!
Vis hele sitatet...
Du har helt rett. Det er IKKE morsomt å bli frastjelt brød.
Det er nok bare en lathans. Skriv en lapp og fest på brødet, det er nok en helt vanlig person som kommer til å skjønne at dette er noe du tenker på og har tatt deg tid til å gjøre noe med. Jeg vil tro det duger. Dersom det ikke duger får du begynne å ha med matpakke. Det er ihvertfall hva jeg ville gjort.
1. Slutt å ha brødet liggende der.
2. Ta en prat med dine kolleger.
3. Finn ut hvem det er, stjel maten som den personen har.
Anonym bruker
"Pensjonert Hippokam"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
jeg pleide også tyv låne fra kolleger men la alltid tilbake en bunke av det jeg brukte.

skriv en lapp da vel