Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 5106
Hva er mulighetene mine for å få et lite forbrukslån eller mastercard lån på 10k og under? Jeg er 19 år, har ikke jobb, og har en inkassosak på meg.

Takk for alle svar
Sitat av rottereiret Vis innlegg
Hva er mulighetene mine for å få et lite forbrukslån eller mastercard lån på 10k og under? Jeg er 19 år, har ikke jobb, og har en inkassosak på meg.

Takk for alle svar
Vis hele sitatet...
Et forbrukslån er smart dersom du kan betale det ned FORT, om ikke så ville jeg holdt meg langt unna. Mastercard må du søke på via din egen bank, det gis forsåvidt ut til enhver. Dersom du skal søke på forbrukslån vil jeg anbefale deg å informere om at forbrukslånet tas for å betale ned annen gjeld.
Det er dessverre nært sagt umulig å få lån uten jobb og med betalingsanmerking.
Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
Det er dessverre nært sagt umulig å få lån uten jobb og med betalingsanmerking.
Vis hele sitatet...
Han snakker ikke om et rimelig lån som gis til Ludvik og Berit som skal kjøpe hus. Han snakker om Mastercard, som gis til Ronny og Rasquanda som skal kjøpe seg akvarium til slangen sin. Altså gis det til de fleste.
Sist endret av Rambofant; 8. april 2014 kl. 12:21.
Glemte også å nevne at jeg har et mastercard i banken som ikke er betalt ned enda..forminsker dette mulighetene for å få et til? Kan betale det ned fort ja
Hvorfor søke om lån/mastercard når du ikke har jobb? Det skal tross alt betales tilbake.
"De fleste (og beste) forbrukslånene på markedet tilbyr deg å låne så mye som 350 000kr. Dette er riktignok ikke noe alle får tilgang til, ettersom hvor mye du kan låne beregnes ut fra inntekten din. Uavhengig av hvor mye du vil låne, må du betale renter av summen. Her skiller vi mellom den effektive og den nominelle renten. Sistnevnte er fastsatt av banken og avgjør hvor mye du skal betale tilbake for å få låne pengene. Den effektive renten er sammensatt av den nominelle pluss gebyrer og kostnader ved lånet. De aller fleste forbrukslånene har for eksempel et termingebyr på mellom 30 og 50kr som må betales hver måned.

Krav til deg som søker forbrukslån

I dag er det ikke veldig vanskelig å få et forbrukslån. Hvor mye du får låne er avhengig av inntekten din, men det finnes også noen små krav til deg som søker. Det vanligste er at du må være fylt 20 år eller mer, men noen få banker strekker seg til å låne til 18-åringen. Som regel må du være norsk statsborger og ha en liknet inntekt, mens andre har et krav om at du må tjene minst 100 – 200 000 i året for å i det hele tatt kunne låne penger. Felles for de fleste bankene er at de avslår søknaden din dersom du har noen inkassosaker gående mot deg eller har betalingsanmerkninger."

Kilde: http://forbrukslånetpådagen.com/

Dette er kanskje ikke helt representativt for alle, men jeg mener det gir en god pekepinn.

Hvorfor du tror det blir gitt til de fleste er jeg usikker på, men lurer på om du missforstår begrept "uten sikkerhet", som da vil si du ikke trenger kausjonist eller å ta pant i noe.

Så tror TS kommer til å slite med å få noe lån ja.
Sitat av rottereiret Vis innlegg
Glemte også å nevne at jeg har et mastercard i banken som ikke er betalt ned enda..forminsker dette mulighetene for å få et til? Kan betale det ned fort ja
Vis hele sitatet...
Vel, du kan alltid søke om å øke grensen på Mastercard. Jeg ville søkt rundt på forbruksbanker, og sett. Det er igjen som jeg sa EKSTREMT viktig å betale det ned fort. Jeg tok et forbrukslån på 20 tusen når jeg viste at jeg ville få lønning sent, og betalte det ned så snart jeg da fikk lønn så da var ganske greit for meg. Jeg har en venn derimot som ikke betalte det ned fort, og da ble rentene skyhøye.

Sitat av kv81 Vis innlegg
"De fleste (og beste) forbrukslånene på markedet tilbyr deg å låne så mye som 350 000kr. Dette er riktignok ikke noe alle får tilgang til, ettersom hvor mye du kan låne beregnes ut fra inntekten din. Uavhengig av hvor mye du vil låne, må du betale renter av summen. Her skiller vi mellom den effektive og den nominelle renten. Sistnevnte er fastsatt av banken og avgjør hvor mye du skal betale tilbake for å få låne pengene. Den effektive renten er sammensatt av den nominelle pluss gebyrer og kostnader ved lånet. De aller fleste forbrukslånene har for eksempel et termingebyr på mellom 30 og 50kr som må betales hver måned.

Krav til deg som søker forbrukslån

I dag er det ikke veldig vanskelig å få et forbrukslån. Hvor mye du får låne er avhengig av inntekten din, men det finnes også noen små krav til deg som søker. Det vanligste er at du må være fylt 20 år eller mer, men noen få banker strekker seg til å låne til 18-åringen. Som regel må du være norsk statsborger og ha en liknet inntekt, mens andre har et krav om at du må tjene minst 100 – 200 000 i året for å i det hele tatt kunne låne penger. Felles for de fleste bankene er at de avslår søknaden din dersom du har noen inkassosaker gående mot deg eller har betalingsanmerkninger."

Kilde: http://forbrukslånetpådagen.com/

Dette er kanskje ikke helt representativt for alle, men jeg mener det gir en god pekepinn.

Hvorfor du tror det blir gitt til de fleste er jeg usikker på, men lurer på om du missforstår begrept "uten sikkerhet", som da vil si du ikke trenger kausjonist eller å ta pant i noe.

Så tror TS kommer til å slite med å få noe lån ja.
Vis hele sitatet...
Ah, jeg har selvfølgelig oversett at han ikke hadde noen form for arbeid. Dette unnskylder jeg.
Sist endret av Rambofant; 8. april 2014 kl. 12:29. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hvis du allerede har MasterCard kan hende du kan øke grensen på det. Fikk økt grensen selv på minuttet via web chat hos DNB. Sikkert smart å betale ned hele MasterCardet først, hvis ikke blir de sikkert skeptiske. Husk at kredittkort og forbrukslån har helt syke renter og gebyrer hvis du ikke betaler i tide, ikke gjør deg selv en bjørnetjeneste.
Går du på nav?
når jeg gikk på nav klarte jeg å få over 10k på en enkel sosial søknad, hva en du vil kjøpe så fraråder jeg deg sterkt. Få deg en jobb eller en grei ordning hos nav, også få orden i økonomien din før du i det store vurdere lån.
Sist endret av justastonedhuman; 15. april 2014 kl. 23:04.
Har ikke NAV en form for økonomisk hjelp-ordning?

Har du hatt inntekt de siste 3 årene? Isåfall vil du kunne få kreditt.
Hvis ikke, vil du slite sterkt med å få det.
Sitat av Rambofant Vis innlegg
Han snakker ikke om et rimelig lån som gis til Ludvik og Berit som skal kjøpe hus. Han snakker om Mastercard, som gis til Ronny og Rasquanda som skal kjøpe seg akvarium til slangen sin. Altså gis det til de fleste.
Vis hele sitatet...
Når jeg var 18 fikk jeg beskjed av banken om at jeg ikke kunne få Mastercard fordi det generelt kreves minst 100k i årsinntekt.
Sist endret av Grix; 15. april 2014 kl. 23:58.
Sitat av Grix Vis innlegg
Når jeg var 18 fikk jeg beskjed av banken om at jeg ikke kunne få Mastercard fordi det generelt kreves minst 100k i årsinntekt.
Vis hele sitatet...
Wat? 3-4 dager etter jeg fylte 18 fikk jeg mastercard i posten av DNB. Klippet det like etter
Sitat av Grix Vis innlegg
Når jeg var 18 fikk jeg beskjed av banken om at jeg ikke kunne få Mastercard fordi det generelt kreves minst 100k i årsinntekt.
Vis hele sitatet...
det finnes nok av slue firma som låner ut til ronny og wenche, renten blir derimot et helvete..


TS: bruk trustbuddy.com
Sitat av kliffen Vis innlegg
Wat? 3-4 dager etter jeg fylte 18 fikk jeg mastercard i posten av DNB. Klippet det like etter
Vis hele sitatet...
What? Hvorfor i all verden klippe det i stykker? Kredittkort gir deg rentefritt lån, gratis reiseforsikring osv. Bruker kun kredittkort, det burde alle gjøre.
aldri, ALDRI lån penger. Spar, jobb eller kvitt deg med behovet for de. Gjeld av noe form låser deg bare fast.
Sitat av rottereiret Vis innlegg
Hva er mulighetene mine for å få et lite forbrukslån eller mastercard lån på 10k og under? Jeg er 19 år, har ikke jobb, og har en inkassosak på meg.

Takk for alle svar
Vis hele sitatet...
Det finnes mange steder på nettet du kan søke, så hvorfor ikke prøve det ? Stort sett bare å taste inn navn og fødselsnr. Ingen her kan vite hvordan hver enkelt bank kredittvurderer de som søker lån.
(Og tror ikke du får betalingsanmerkning før en inkassosak går til forliksråd / namsmann)
Sitat av rottereiret Vis innlegg
Glemte også å nevne at jeg har et mastercard i banken som ikke er betalt ned enda..forminsker dette mulighetene for å få et til? Kan betale det ned fort ja
Vis hele sitatet...
Hvorfor betaler du ikke ned det du allerede har, om du kan gjør det så fort, Ronny?

Mastercard fungerer for folk med fast inntekt, og litt vett i hodet. Jeg har nå hatt mastercard i 2 år og enda ikke betalt en eneste krone i renter. Dog har jeg satt grensa på 5k.
Sist endret av SkyMarshal; 16. april 2014 kl. 08:40.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av mr.roundtree Vis innlegg
aldri, ALDRI lån penger. Spar, jobb eller kvitt deg med behovet for de. Gjeld av noe form låser deg bare fast.
Vis hele sitatet...
Gjeld er fornuftig om du får avkastning som er større enn renta. Må du ha bil for å få deg en jobb som betaler 100k meir i året er det fornuftig å ta opp billån på 100k og 10% rente for å få jobben. Ryk vaskemaskina di, er det fornuftig å bruke kredittkort om du må det for å få råd til ny. Men det er aldri fornuftig å stikke på fylla på lånte penger.
Sitat av Freakaholic Vis innlegg
What? Hvorfor i all verden klippe det i stykker? Kredittkort gir deg rentefritt lån, gratis reiseforsikring osv. Bruker kun kredittkort, det burde alle gjøre.
Vis hele sitatet...
Hva mener du med at MasterCard gir gratis reiseforsikring? Du mener forsikring på reiser?
Selv bruker jeg så og si aldri kredittkort, da jeg sjelden handler "usikre" steder. Dessuten kan man vel fortsatte overføre fra mastercardet til brukskontoen i nettbanken, selv om det er klippet over.
Vet ikke om alle gir det, men enkelte banker gir deg reiseforsikring for alle reiser du betaler med mastercard (f.eks TwoCards og DNB)