Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1192
God morgen,

Noe som irriterte meg ganske mye idag var når jeg for første gang på årevis ringte 112 ettersom at jeg mente politiet burde komme men fikk ingen svar. Situasjonen var at bilen foran meg HELT tydelig var beruset. Personen kjørte nesten av veien flere ganger, og bråbremset flere ganger med håndbrekken helt uforutsigbart. Jeg bestemte meg for å ringe politiet via min bluetooth mens jeg holdt litt avstand fra bilen for å kunne gi dem posisjonen til føreren. Etter 5 minutter var det ingen svar fra politiet, og jeg følte det ble litt for dumt å følge etter personen når jeg ikke fikk svar og ikke ville kjøre uaktsomt selv for å følge personen.

Nå, 3 timer seinere har ikke politiet ringt meg tilbake heller. Burde ikke politiet ringe tilbake om de ikke greier å svare på nød telefonen? Føler ikke akkurat at skattepengene går til godt bruk om det er slik at når man først trenger politiet er det ingen svar å få. Det kan godt hende jeg overreagerer, men hva føler dere?
Har jeg aldri opplevd, både 02800 og 112 nr har alltid vært veldig greie å nå frem til i min erfaring. Er dette en typisk plass langt inni pokker i vold, der noen signaler kanskje har blitt forstyrra?
Sist endret av smokeeye; 27. oktober 2013 kl. 06:05.
Innestengt
Rambofant's Avatar
Trådstarter
Sitat av smokeeye Vis innlegg
Har jeg aldri opplevd, både 02800 og 112 nr har alltid vært veldig greie å nå frem til i min erfaring. Er dette en typisk plass langt inni pokker i vold, der noen signaler kanskje har blitt forstyrra?
Vis hele sitatet...
Det var i Bergen, ved laksevåg. Så signalet var nok ingen problem med. :-)
Sist endret av Rambofant; 27. oktober 2013 kl. 06:35.
Hmm, men da har vi jo en annen teori - Bergen midt på lørdagsnatt = stor pågang. Synd hvis de ikke har kapasitet til å besvare alle henveldelser.
Vel, det er strengt skandaløst med tanke på situasjonen du forteller om, det kunne jo ha (og kanskje har?) gått virkelig ille.


e:leif
Sist endret av smokeeye; 27. oktober 2013 kl. 06:41.
Sitat av Rambofant Vis innlegg
...
Vis hele sitatet...
Det er nok som smokeye sier, for stor pågang.
Etter nattklubbene stenger så har politiet enormt med pågang, det er bare å høre på politiradio en kveld så forstår du.
Politiet har ikke kapasitet til å ringe opp igjen flere timer senere å spørre hva som har hendt, ringer du ikke igjen så går det i glemmeboka.

Dette handler mye om trafikken de får til sine sentrale, veldig mye er bare tull, feilringinger og tulleringinger. Så mye som 18 prosent av trafikken er telefoner uten simkort og regnes for å være tulleringinger.
Bare mellom Januar og Juli i år ble 34.000 nødanrop ikke besvart av politiet.

Får man ikke svar hos politiet, så må man bare prøve igjen, og igjen til man får svar.