Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1229
Trenger feedback på en originalmix jeg holder på med! sjekk også gjerne ut noen av remixene jeg har gjort.

https://soundcloud.com/ksantiago/san...p-original-mix


- Santi!
Forferdelig, aldri lag musikk igjen. Om dommedag noengang kommer, vil jeg tro dette er soundtracken de velger for å fange hvor forferdelig det er.
Sist endret av Rambofant; 6. mai 2013 kl. 20:19.
Trådstarter
7 0
Skjønner! Alle har lov til å ha egne meininger
Sist endret av SANTIMUSIC; 6. mai 2013 kl. 20:24.
Helt greit, kan bli bra hvis du legger litt mer arbeid i finpussen.

Men var det bare jeg som kjente igjen melodien? Kan ikke huske hvilken låt, men har hørt den før.
Trådstarter
7 0
Ja, mangler en god del mastering og mixing på FX. Generelt masse småpuss. Men det er sånn som jeg liker å gjerne få et masteringselskap\plateselskap til å gjøre for meg på originalmixer. Det er utrolig vanskelig å mastre selv.

Hmm - jeg komme ikke på nokke som melodimessig i farta i allefall, men gi gjerne en tilbakemelding om du kommer på det!

Takk for feedback
Sist endret av SANTIMUSIC; 6. mai 2013 kl. 20:47.
Kanskje litt vel repeterende, men et greit utgangspunkt.
Hva mener du med mastering og mixing på fx?

Kudos til Rambofant for en fantastisk konstruktiv tilbakemelding
Trådstarter
7 0
Repeterende er et typisk syndrom på originalmixer, spesielt instrumentale progressive låter Det blir ikke så gale på en radioedit, som de fleste er vandt med å høre.

Mastering er en avansert prosess der man kutter ut frekvenser som kræsjer, justerer volumet etter frekvenser og DB - Kort og enkelt fortalt. Mixing er jobben man gjør før masteringsbiten - Sidechaining,automasjon osv. Tar lang tid å lære, man har brukt noen år, og er selvlært.

FX er enkelt (og mest gjenkjennelig fortalt) de "sweepe" lydene man hører i oppbygninger og breaks i de fleste elktroniske låter. Men det skal være sagt at FX kan være mye forskjellig!

Haha, ja, sant det! Kreativt, for all del, og jaggu tror jeg han og alle hipstervennene hans har noe å prate om på neste nach!

- Takk for tilbakemeldingen forresten!
Sist endret av SANTIMUSIC; 7. mai 2013 kl. 03:20.
Hehe, det var et retorisk spørsmål: "mastering og mixing PÅ fx"
Har ligget å jukket på faderne i et par år for mye så vet sånn ca hva mixing og mastering er.

Om du ikke er for begeistret over selve masterings prosessen og har lyst på litt rimeligere og greie alternativer til masteringstudioer fungere ozone5 bra til "fullfart" mastering før preview btw
U got me! Såklart mangel på mastering, men utenom det fet låt! Etter min mening kunne den kanskje hatt litt dypere drop, og kanskje en liten kompressor hadde gjort susen og?
Sist endret av tjobo; 7. mai 2013 kl. 03:32.
Trådstarter
7 0
Haha, BarBeat, la ikke merke til før du skreiv det nå! mixe på FX vet jeg ikke helt hva er, hehe

Ja, vet det mangen rimelig og okei selskap som gjør dette heilt okei, men har fått en del tilbud fra plateselskap, og de gjør det somregel internt. Men jeg signerer vel sjeldent låter, med mindre det kommer noe veldig bra. Men er utrolig kult å høre at du interesserer deg, det motiverer meg!

Tjobo: Absolutt, men den funker greit. Er som sagt på utkikk etter selskap for tiden, og der gjør det masteringen for meg. Visst du hører den nederste låta mi "Rain", som var første releasen min, så hører du forskjellen på mixing og mastering på et år. Er vel eneste grunnen til at den fremdeles ligger ute også

Kjører compressor/multiband compressor på master. Det hjelper litt, men bare så langt. I allefall når det er så mangen vrengere inn i bildet, som man hører tydelig på basslinjen. Hyggelig å høre at du likte låten! kjekt å høre
"feedback på en originalmix".
Hva er det du prater om?
Så det er en original låt?
Du må prøve å holde interessen oppe med forskjellige modulasjoner på synther og effekter for å opretteholde en viss dynamikk gjennom sangen. Gjerne lage en akkordprogresjon med litt bevegelse.

Også til det subjektive. Jeg synes det var blottet for alt av krativitet og originalitet og musikalitet. Har hørt det hundre tusen ganger før. Kommer ikke til å bli plukket opp, da de fleste plateselskaper vet at housen bare har dødd mer og mer siden litt etter at Wolfgang introduserte oss for complextro, og at dette er bare enda et av milliarder kopiverk.

Jeg sier at du heller prøver å lage noe nytt, finn din egen stil, finn din egen sound og bli plukket opp etterhvert.
Trådstarter
7 0
Sitat av hodgeyboy Vis innlegg
"feedback på en originalmix".
Hva er det du prater om?
Så det er en original låt?
Vis hele sitatet...
Jeg skjønner ikke helt hva du ikke forstår? Det heter originalmix ja.

Sitat av amfibiguruen Vis innlegg
Du må prøve å holde interessen oppe med forskjellige modulasjoner på synther og effekter for å opretteholde en viss dynamikk gjennom sangen. Gjerne lage en akkordprogresjon med litt bevegelse.

Også til det subjektive. Jeg synes det var blottet for alt av krativitet og originalitet og musikalitet. Har hørt det hundre tusen ganger før. Kommer ikke til å bli plukket opp, da de fleste plateselskaper vet at housen bare har dødd mer og mer siden litt etter at Wolfgang introduserte oss for complextro, og at dette er bare enda et av milliarder kopiverk.

Jeg sier at du heller prøver å lage noe nytt, finn din egen stil, finn din egen sound og bli plukket opp etterhvert.
Vis hele sitatet...
Skjønner hva du mener, men jeg lager musikk først og fremst ikke for fame eller for å bli verdens mest originale produsent, jeg lager den musikker jeg liker å høre på og synst er digg! Lager house,trance,dubstep,deep - egentlig det jeg føler for når jeg begynner. Men liker at folk sier ting ærlig, det tar jeg alltid med meg videre, så takk for det!

Når det kommer til at den er litt reperende driver jeg å jobber med det nå, har skjønt nå at det må inn litt flere elementer der nå, men trenger ideer til hvor?hva? osv.
Sitat av SANTIMUSIC Vis innlegg
Jeg skjønner ikke helt hva du ikke forstår? Det heter originalmix ja.
Vis hele sitatet...
Tror ikke jeg ville brukt "Orignial Mix" med mindre den hadde vært remixet av noen andre. Det ser bare litt wannabe ut :P
Er ikke noe galt med musikken din. Har aldri sagt noe på det. Tommel opp av meg.
Bare navnet jeg følte for å pirke litt på.
Trådstarter
7 0
Sitat av hodgeyboy Vis innlegg
Tror ikke jeg ville brukt "Orignial Mix" med mindre den hadde vært remixet av noen andre. Det ser bare litt wannabe ut :P
Er ikke noe galt med musikken din. Har aldri sagt noe på det. Tommel opp av meg.
Bare navnet jeg følte for å pirke litt på.
Vis hele sitatet...
Hehe! Jeg skjønner hva du mener, men det heter Original Mix av den grunn at det er et verk som jeg har laget selv - i full lengde. Dette er fordi DJ'r skal kunne vite hvilken som inneholder intro(DJ-venlig i beatmatchingprosessen) Gjør den eklere å inkludere i lengre dj-sett også det at det er en original, og ikke en remix\mashup\bootleg osv. Det er viktig å skille det, det har mye med hvilket produksjonsnivå man er på.

Tusen takk for tilbakemeldingen i allefall! gleder meg å høre at det falt i smak