Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 815
Hei, jeg lurte på strømforskjellene i USA og Norge, det er jo 110V i USA ? Hvordan vil det da gå når jeg skal lade telefonen,ipaden,pcen osv i USA?
Se på ladern ofte står det at de funker på 110v-230v
Dette er ikke noe problem så lenge du har en adapter.
For det første er det forskjellig volt, for det andre passer høyst sannsynlig ikke laderen din i amerikanske støpsel.

Anbefaler deg å kjøpe en adapter med mange forskjellige "stikk", sånne pinner du setter i støpselet. Dette fordi det finnes minst tre ulike typer slike bare i NY.
Sitat av Randalv Vis innlegg
Dette er ikke noe problem så lenge du har en adapter.
For det første er det forskjellig volt, for det andre passer høyst sannsynlig ikke laderen din i amerikanske støpsel.

Anbefaler deg å kjøpe en adapter med mange forskjellige "stikk", sånne pinner du setter i støpselet. Dette fordi det finnes minst tre ulike typer slike bare i NY.
Vis hele sitatet...
Jeg tror du har missforstått noe her; Et slikk et stikk/reiseadapter du snakker om gjør ikke om spenninga/V/Volt i det hele tatt, det bare sørger for at du kan bruke diverse stikk med annen størrelse/form i et land hvor de har noe helt annet.

Til TS, Clas Ohlson selger blant annet slike for knappe hundrelappen. Dessuten bør du lese på utstyret/lader til utstyret du har tenkt til å bruke hvilken spenning dette kan gå på, på det meste vil det stå for eksempel 110v-240v. Forøvrig kan en spenningsomformer også kjøpes på Clas Ohlson/lefdal/elkjøp osv.
Det finnes da visserligen reisradaptere med innebyggd informere,og de hvor det følger med omformere, men ok.