Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 678
Hei, det har seg slik at jeg fikk beslaglagt en gjenstand fordi noen mente jeg hadde truet dem med den på en fest, men som ikkje var tilfelle. Dette begynner å bli en god stund siden, og det ble ikkje noe anmeldelse av dette fra vedkommende som meldte i fra om dette.

Jeg tenkte jeg skulle gå på politistasjonen i morgen å høre om jeg får tilbake gjenstanden, får det er litt verdi i denne.

Hvor lenge kan politiet holde på bevismatrialet, når ingen anmeldelse er levert?
Dersom påtalemyndigheten har grunnlag for å tro at det er noen mulighet for at denne übermystiske gjenstanden din kan brukes til å begå kriminelle handlinger, kan de ønske å beholde gjenstanden din frem til den blir destruert.

Du vil bli bedt om å signere på et dokument dersom en jurist bestemmer seg for at dette er det rette å gjøre, dersom du ikke godkjenner at gjenstanden destrueres vil saken ende opp i retten.

Dersom du taper i retten vil gjenstanden destrueres og du vil se deg nødt til å betale saksomkostningene (vanligvis 2-4 tusen kroner).

Edit: Vinner du i retten vil gjenstanden bli utlevert til sin rettmessige eier.
Sist endret av Knask; 26. oktober 2011 kl. 20:38.