Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 2988
Hei
Noen er inne å bruker snap kontoen min, de har forandret passordet og jeg vet ikke hvordan jeg skal bli kvitt problemet. De sender masse dritt til folk.

Er det en eller annen måte jeg kan få stengt kontoen, når jeg ikke har passordet? Jeg kan ikke huske om jeg har registrert mail og/eller telefon, men faren er at dette også er forandret.

Hva skjer hvis jeg prøver å logge meg inn nok ganger, blir den sperret i hvertfall i en periode da? Noen som har noen tips til meg?
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Når du har åpnet snapchat, klikk på "Forgot your password?" og følg instruksjonene derfra. Hvis du ikke vet om e-post og telefon er forandret, finn ut om det er tilfelle eller ikke.

Ellers kan du gå på Snapchat sin hjelpeside. Velg "Report a safety concern" og deretter "I think my account was hacked", og ta det derfra.

Også forandrer du passord alle steder du har brukt det samme passordet du har brukt på den angivelig hackede snap'en din.
Trådstarter
3 0
Takk for svar! Men problemet er at jeg får ikke selv logget meg inn, da passordet er forandret. Så jeg får ikke bedt snapchat om å sende meg mulighet til skifte passord. Off, dette er skikkelig kjedelig.
Er det andre måter en kan få stengt kontoen? Rapportere om spam? Eller annet?
Limited edition
Moff's Avatar
Litt av poenget med "Forgot your password?"-knappen er at den er tilgjengelig når du ikke er pålogget. Det hadde vært litt rart om du ikke kunne be om nytt passord med mindre du allerede vet hva passordet ditt er. Åpne Snap, trykk på knappen merket "Log in", og se rett under passord-feltet. Der skal det stå "Forgot your password?". Når du trykker der får du to valg, resetting via telefonnummer eller via e-post. Prøv telefon først; hvis det ikke virker prøver du e-post.

Når du får tilbake kontroll over kontoen er det veldig viktig at du som nevnt endrer det aktuelle passordet alle steder hvor det er i bruk (ikke bare på Snap, men alle steder du har brukt det). Du bør også aktivere to-faktor-autentisering. Dette er noe som ligger i innstillingene inne i Snap, som gjør at ingen kan logge på uten å skrive inn en spesiell engangs-kode. Dette blir som et tillegg til passord, men trikset med to-faktor er at koden er ny hver eneste gang man skal logge på, og du kan få den tilsendt på for eksempel SMS. Det betyr at selv om noen vet passordet ditt, så klarer de ikke logge på fordi de må ha denne koden som kun blir sendt til din mobiltelefon. Du trenger selvsagt ikke å skrive inn koden hver gang du skal bruke Snap, det er kun når du logger på.
Trådstarter
3 0
Skal prøve det, men blir kontoen stengt i mellomtiden, med det passordet som allerede er i bruk da? Er ute på reise og har dårlig dekning i lengre perioder, så det er ikke alltid sms eller email når meg så raskt.
Limited edition
Moff's Avatar
Nei, kontoen blir ikke stengt før du har satt et nytt passord.

Grunnen til at det ikke går an å stenge kontoen med "glemt passord"-funksjonen før du har satt et nytt passord er at det hadde ført til misbruk. Se for deg hvor irriterende det hadde vært for kjendiser hvis alle i hele verden bare kunne trykke "glemt passord" med deres brukernavn, og dermed få kontoen deres stengt. Du må kunne vise at det er du som eier e-postadressen og/eller telefonnummeret som hører til kontoen, ellers har du ingen makt til å gjøre noe.