Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2400
Hei.

Har en Canon MP600 og scanner sluttet å virke etter oppdatering til High Sierra.

Noen som har forslag til hvordan få den til å virke igjen?
Det mest åpenbare er vel å se etter nye drivere eller reinstallere de gamle, der har lagt ut programvare til mac os sierra så regner vel med at de ha brukbare drivere også. Du finner drivere her: https://www.canon.no/support/consume...0.12%20(Sierra)
Trådstarter
3 0
Det er vist ikke så enkelt. ingen nye drivere er lagt ut siden Lion. Så kjørte på den driveren når jeg hadde Sierra, men etter oppdateringen til high Sierra så sluttet den den og virke. :-(
Får du skrevet ut ?
Trådstarter
3 0
Jeg får skrevet ut, men jeg får ikke brukt scanner delen av printeren. Har funnet noe som heter VueScan og det virker, men man må betale 750kr for programmet. Og det er egentlig litt mye når printeren er over 10 år. Uansett hadde jeg ikke tenkt og kjøpe ny, for den virket, før jeg oppdaterte... og virker fint enda, men ikke med Mac.
Over 10 år? Det endrer alt. Da er det ikke sikkert det lages nye drivere lenger. Har måtte bytte hardware selv da drivere ikke oppdateres lenger. Min siste skriver/skanner kostet 599,- så gå å kjøp noe nyere. Det er en bedre investering avhengig av kvaliteten du søker.

Titegn.
Kan fortsatt være verdt å reinstallere siste driverversjon hvis du ikke har prøvd.
Sitat av kriham Vis innlegg
Har funnet noe som heter VueScan og det virker, men man må betale 750kr for programmet.
Vis hele sitatet...
Det er ganske lett å bruke VueScan uten å betale om man ikke vil det, har jeg hørt. Spør Herr Google.
Canon sluttet å oppdatere drivere til MP600 så langt tilbake som 2011.
Det er ikke noe som tilsier att den skulle virke nå heller, OSX har så vidt jeg vet full generisk TWAIN støtte.
Har du forsøkt med "Image Capture"? Den finner min høgg gamle scanner hvertfall

NB;
Er ikke sikkert det virker, MP600 står på Apples liste over gammelt utstyr
Sist endret av SpecialWeirdo10; 20. november 2017 kl. 09:13. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.