Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 3059
Lord of the sad
Hei mine freak`s!

Har fått tilbud om å kjøpe noe LSD, har aldri testa noe annet en Cannabis som jeg har røyka hver uke i godt over 2 år.

Kjenner på meg at det å teste noe psykedelika er noe jeg er veldig spent på, men har også en liten frykt for å få noe varig skade eller få en bad-trip.

Har ikke mulighet for å teste stoffet med noen "rutinerte" ettersom jeg ikke har noen i vennegjengen som har prøvd stoffet.

Har lest vel og lenge på det, blant annet sitt en dokumentar på youtube, som egentlig bare skremte meg litt fra å prøve det, blir ikke før om 1-2 uker, så har betenkningstid på meg.

Har dere noen råd for å veilede meg mot eg godt valg?

PS. Har lest på freak i mange år men aldri orket å lage en profil, skal bli en aktiv gutt og bidra med den kunnskapen jeg har fremover i temaer som jeg kan
En venn av meg prøvde LSD, skrekkeksempel er dette kanskje men han drepte iallefall katten sin. Begrunnelsen var at katten prøvde å spise han, han var deretter "begravd" katten i en potte. Det var iallefall mitt motivasjon til å ikke prøve det :-).
Sist endret av Rambofant; 21. juli 2013 kl. 04:30.
Har spist LSD endel ganger nå, og så lenge man holder seg positiv, og er med noen gode venner, så burde det ikke være noe problem vil også annbefale og gå ut og gå deg en tur eventuelt stikke ut i skogen, det er ganske fett når du er tura, det er kult og se seg rundt se på himmelen, trær, osv.

Du burde også ha noen jointer og røyke på for det er ganske chill og ha når man er på tur!

Også når må du huske at når du spiser LSD så er du på tur til det er over så hvis du plutselig finner ut midt i en trip at du ikke vil ture mer, så har du en kjip vente periode til det er helt over og du får sove... Så vær helt sikker på at du vil ta det!.

Men ellers så er lsd et ganske greit stoff, som får deg til og tenke litt annerledes, og se værden på en litt annen måte
Sist endret av mrbudsmoker; 21. juli 2013 kl. 04:53.
Av de som tar det så er det vel et fåtall som får varig men. Man kan jo aldri forutse hva som skjer under en trip..Samme som å for eksempe ta en flytur, man vet aldri om det styrter eller ikke, men et fåtall opplever det.
Nå har jeg aldri testet syre, men spist en god del sopp å masse annet rart, men tenker altid som den fly "teorien" min uansett hvaslags rusmidker det er snakk om.
Sitat av KjellFresh Vis innlegg
Av de som tar det så er det vel et fåtall som får varig men. Man kan jo aldri forutse hva som skjer under en trip..Samme som å for eksempe ta en flytur, man vet aldri om det styrter eller ikke, men et fåtall opplever det.
Nå har jeg aldri testet syre, men spist en god del sopp å masse annet rart, men tenker altid som den fly "teorien" min uansett hvaslags rusmidker det er snakk om.
Vis hele sitatet...
Så du sammenligner risikoen med å fly, med generelt alt dop? Det er en ekstremt dårlig måte å sammenligne på. Du sammenligner en ting som har EKSTREMT lav feilmargin, med hva som helst av dop.. Du burde virkelig tenke over valgene dine om flykrasj scenarioet blir brukt ofte.
Lord of the sad
Trådstarter
Takk for svar

Har tenkt på å ta det sammen med en god kompis hjemme og hvis jeg føler meg fin, så går jeg ut i skogen som ligger 5 min vekke

Er det lett å se at noen tripper? Jeg tenker på oppførsel og utseende messig? :P

Har tenkt å pakke me noen jointer til kos
Sitat av ScottMescudi Vis innlegg
Takk for svar
Er det lett å se at noen tripper? Jeg tenker på oppførsel og utseende messig? :P
Vis hele sitatet...
Vel. Det kommer litt an på egentlig. Man blir rar og tullete, men jeg har trippet balls og kjøpt sigaretter på butikken liksom.
Du merker egentlig på mange måter selv om du er i stand til å omgås folk eller ikke.
Om det merkes kommer an på dose, deg og setting.

Fremmede personer vil kanskje ikke tenke noe over det så lenge du ikke prater til dem i større grad. Famile og venner vil merke det med en gang.

Når det kommer til utseende så er LSD relativt usynlig. Man får gigantiske pupiller, men ellers så er man normal.
Dog, vær forberedt på at man gjerne går og beveger seg litt merkelig. Mye armer og bein overalt, ihvertfall på meg.
Har tenkt å pakke me noen jointer til kos
Vis hele sitatet...
Jeg vil egentlig anbefale deg å roe ned inntaket av cannabis. Det å blande kan sende turen din fra fin og chill til kaos og dritt på 2trekk. Vent ihvertfall til du er på vei ned igjen.
Sist endret av moret; 21. juli 2013 kl. 15:09.
Hva med å forsøke sopp istedet? Varer betraktelig kortere. Vil også anbefale å trippe på Panaeolus cyanescens, ikke Psilocybe cubensis. Mer farger, mindre tankekjør.
Lord of the sad
Trådstarter
Takk for god tilbakemelding Moret

Hvor kan jeg få tak i den soppen? Kjøpe eller plukke?
Jeg har hatt så intense body highs på syre at jeg har hatt problemer med å stå\gå oppreist, så ja man kan se at du er på syre noen ganger

Må hive meg på med hemulen her å nevne soppen, som du selv sier så har du kun prøvd cannabis, hva om du plutselig synes at tripping er helt forferdelig? da er 5-6t bedre enn 10-12t =)

Kos deg uansett, kom deg ut å nyt naturen om dette lar seg gjøre =)
Sist endret av Bemu; 21. juli 2013 kl. 20:05.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Sitat av ScottMescudi Vis innlegg
Takk for svar

Har tenkt på å ta det sammen med en god kompis hjemme og hvis jeg føler meg fin, så går jeg ut i skogen som ligger 5 min vekke

Er det lett å se at noen tripper? Jeg tenker på oppførsel og utseende messig? :P

Har tenkt å pakke me noen jointer til kos
Vis hele sitatet...
utifra det du skriver anbefaler jeg deg å holde deg unna.
du virker såpass usikker og redd for at ting skal gå galt, og da er det ofte man også begynner å tenke på slikt under rusen, ergo, du vil neppe ha det spesielt hyggelig.

les deg mer opp rundt psykedelika og spesifikt LSD for å bli tryggere på stoffet, så tar du en ny vurdering om dette er noe for deg.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Rambofant Vis innlegg
Så du sammenligner risikoen med å fly, med generelt alt dop? Det er en ekstremt dårlig måte å sammenligne på. Du sammenligner en ting som har EKSTREMT lav feilmargin, med hva som helst av dop.. Du burde virkelig tenke over valgene dine om flykrasj scenarioet blir brukt ofte.
Vis hele sitatet...
Det var et eksempel.
Men uansett hva du sier så veit du aldri om flyet du sitter på kommer til å kræsje eller ikke...
Hvis mennesker blir "gale" på LSD må de i isåfall ha over dosert heftig. Ellers så har de en ukontrollert syke.

Til TS: Hvor mye tenker du å innta?
Om du får tak i DMT så kan du ta en mini dose rett før du kaster i deg LSD'en, noen får liksom lyst opp sinnet og lettet på trykket med minidoser, uten at det er noe å være redd for.

Vet dette er litt off topic, men mange synes de funker veldig bra synergistisk med DMT+LSD, det blir min neste tur så fort jeg får muligheten.
Criminally Smooth
FilaVelur's Avatar
8 2
har bare prøvd 3 ganger selv

første gang med to folk jeg ikke er no særlig komfortable rundt, som i tillegg ville sitte innesperret og se "Crank" og "Fear and Loathing", to masete filmer som ikke akuratt ga meg en bra første trip. Heldigvis hadde jeg blåe valium jeg fikk knasket i meg og roet ned bittelitt ihvertfall

Andre gang med broren min, vi hørte på gammel g-funk og lærte oss å sette pris på aspekter ved musikken vi aldri har gjort før, storkoste som faen. Eneste ulempen denne gang at vi trodde det aldri skulle gå vekk. For vi var dritings når vi tok lappene og anntok vi tok dem rundt 12-02 tiden... fant ut via SMSer vi tok den halv 5 om morningen, så vi har liksom prøvd å sove midt i oppturen haha

Tredje gang ble jeg bare sliten (hadde drukket og tatt fart hele natten), og når jeg ikke har benzos til å roe ned speednedturer så blir jeg så frynsete at jeg blir evneveik. Så nedturen overdøvet syrerusen

Ikke noe jeg kommer til å ta mer, mens det er sykt kjekt til tider blir det rett og slett for slitsomt og masete, og varer alt for lenge. Man kan liksom ikke ta seg en 5-minutters pause heller haha
Sist endret av FilaVelur; 31. juli 2013 kl. 04:27.
Første gangen jeg inntok LSD var på festival (s.u.n) nå nylig, jeg prøvde det 2 ganger. Opplevelse for livet! Å det att mennesker snakker om lsd som ett slags djevel dop synes jeg er merkelig, så klart man kan få en dårlig tur hvis man tar for mye i feil setting etc. Men jeg tok LSD første gang rundt 5-6000 herlige mennesker + insane musikk, å det var ingen problemer.

Jeg ble sittende på bakken å kjenne vibrasjonen fra musikken, var veldig utrolig. Jeg klarte også å akseptere meg selv, noe jeg har strevet med i mange år. Så jeg har på en måte blitt "renset", samt jeg har fått nye forståelser for musikk og mennesker så-klart.

Må også nevne att jeg inntok halve av en halv lapp, å bare den ga meg en effekt som nesten kunne bli for voldsom. Det var noen ganger jeg følte meg skikkelig rastløs, var så mye energi som ville ut, når jeg fikk dårlige tanke mønstre skiftet jeg tankegang og snudde alt til noe positivt. Bare vær bevist på att du har inntatt ett stoff som gjør mystiske ting med deg, vær åpen og positiv for alt rundt deg å du skal se att verden smiler tilbake. Psykedeliske stoffer er ikke så vanskelig å kontrollere når du har kontroll på deg selv, da er det bare en dans på roser.(Mener jeg)
Sist endret av FranzLiszt; 31. juli 2013 kl. 12:28.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Historien om fyren som drepte katten sin bet jeg meg merke i for litt siden, og kom på den da jeg kom over dette bildet på imgur/r/dmt. Jeg har en del erfaring med LSD etter hvert, og etter en liten pause funnet ut at det har potensialet til å være såpass bra, at jeg ikke legger det på hylla (som jeg vurderte).
Hvis jeg kan gi et tips til bruk av LSD: nyt det. Se på det som en ekstravagant opplevelse du unner deg, heller enn noe som kan gi deg et kick eller en buzz.
Uten unntak har tripper som gikk dårlig gjort det fordi jeg ikke respekterte opplevelsen som en helhetlig greie: jeg skyndtet meg å trippe så jeg ikke skulle ha tolerense to uker senere da en kompis kom på besøk, eller jeg begynte kl 22 uten noen plan om hva jeg skulle gjøre iløpet av natten eller den mest ekstreme gangen hvor jeg tok en heroisk dose med en førstegangstripper, på et sted han ikke kjente (leiligheten min), på kvelden før en ferie. Anbefales ikke.

På ingen av LSD trippene mine har jeg opplevd situasjoner hvor jeg kunne drept en katt, eller skadet noen for den saks skyld, men jeg har opplevd voldelig og ubehagelig adferd fra førstegangstripperen jeg beskrev, noe som strengt talt ikke burde vært uventet. Men noe med kattehistorien fikk det likevel til å rasle i tenkeboksen, det føltes veldig kjent på en måte. Jeg har aldri på noen måte skadet noen eller vært i fare for å skade noen i en tripsituasjon, og jeg tror LSD under normale omstendigheter og doser ikke er et spesielt "voldsfrembringende" stoff, men første og siste gang jeg prøvde 25i, opplevde jeg såpass sterke hallusinasjoner og en sånn grad av forvirrethet at jeg i noen øyeblikk ikke følte jeg hadde kontroll, fordi jeg ikke skjønte hva som var hva. Hadde noen slengt et agressivt element, f.eks. en katt inn i det bildet, er det ikke umulig at jeg hadde hatt en litt grimm historie å fortelle. Men dette var et nytt stoff, litt forhastet anledning og en altfor sterk dose, i tillegg hørte vi på Kaizers og jeg følte at det skulle sprette klovner ut av veggene om det ble mer sirkusaktig.
For å runde av med noe litt mer enn skrekkhistorier så vil jeg gjerne legge til at jeg har hatt noen av de mest behagelige opplevelsene jeg kan forestille meg, både åndelig i form av å rydde opp i personlige problemer, legge fortid bak meg osv, såvel som helt massive, braingasmiske opplevelser av 4 dimensjonale fraktaler, i-ett-med-universet-mens-du-hører-på-Tool-og-mediterer opplevelser og en drøss med kreative breaks hvor jeg har fått skapt masse kult. Alt i alt, om man bruker litt vett om det og har respekt for det man driver med vil de gode opplevelsene langt på vei overskygge de negative.

Kort fortalt: respektér, nyt og unn deg en så god trip du kan dersom du vil prøve det.
Mitt beste råd er å starte rolig i starten slik at du hele tiden har kontroll over rusen. Hvis du plutselig føler at rusen har kontroll over deg kan det være ganske overveldende. Du har god tid på deg, så det er lurt å ikke gå "all in" med en gang, og ikke fortsett før du er komfortabel med hvordan det er...
Spør du meg er LSD et så spesielt stoff at man ikke bør ta det uten at man er en moden person som er potensielt forberedt på å få sin verden snudd på hodet. Er du det?

Generelt anbefales ikke tunge hallusinogener til folk med dårlig psyke, og "feil" sinnstemning. Man bør være en positiv og avbalansert person for å få noe ut av det, og for å unngå en såkalt bad trip.

LSD er et voksent rusmiddel for voksne mennesker.