Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1103
Hei, jeg burde første starte med å skrive at jeg er totalt ubrukelig når det kommer til jailbreaking og "fiksing" av iphones o.l.

Jeg kjøpte en iPhone 4S av en kompis for en stund siden, og når jeg setter i mitt eget SIM-kort får jeg verken dekning eller kontakt med det mobile nettverket.
Telefonen har vært låst til Telenor mens den ble brukt av vennen min.
Kan opplyse om at jeg også har telenor.

Håper noen av dere Apple guruer kan gi meg et hint om jeg kan prøve videre <3
Pundet er jo ganske billig om dagen, så hvis du vil bruke ca. kr 400,- , så er dette løsbart:

http://www.officialiphoneunlock.co.uk/iphone_unlock.php
Carnifex's Avatar
Trådstarter
16 3
Dette er litt flaut heh, jeg kjøpte en unlock på den sida med engang jeg fikk kloa i telefonen. Men det har ikke skjedd noe som helst siden, når jeg sjekker order statusen min der står det bare "IMEI submitted to server" og det er over en måned siden
Sitat av Carnifex Vis innlegg
Dette er litt flaut heh, jeg kjøpte en unlock på den sida med engang jeg fikk kloa i telefonen. Men det har ikke skjedd noe som helst siden, når jeg sjekker order statusen min der står det bare "IMEI submitted to server" og det er over en måned siden
Vis hele sitatet...
Såpass. Har du tatt kontakt med dem og sjekket hva som skjer?

*Og du har selvfølgelig koblet den til iTunes?
Sist endret av bronsky; 8. mars 2013 kl. 10:13.
Carnifex's Avatar
Trådstarter
16 3
Jeg venter på svar på to mailer jeg har sendt dem, og den er koblet til iTunes ja
Sist endret av Carnifex; 8. mars 2013 kl. 10:19.
Men i utgangspunktet så skal du ikke trenge å strese med unlock fra diverse lugubre steder. I og med at den er låst til telenor og du har telenor, så skal det egentlig funke. Tror heller det er noe med sim kortet ditt. Sikker på at du har betalt regningene dine? Du kunne jo tatt en telefon til telenor, er jo ikke værre enn å si det som det er. At du har kjøpt en 4S låst til telenor, men du får den ikke til å funke med ditt telenor sim-kort.
Som TrauMa sier, er telefon låst til Telenor, og du har et simkort fra Telenor som er !aktivt!, skal det fungere. Forsøk også å koble til Itunes for å gjennopprette telefonen. Hvis ikke det fungerer, skaff deg nytt sim kort.
Carnifex's Avatar
Trådstarter
16 3
Status per dags dato:
Den ble unlocked av www.officialiphoneunlock.co.uk i dag, men jeg får fortsatt "Ingen Tjeneste" selv om jeg har skrevet PIN.
Kan kanskje nevne at SIM kortet jeg bruker er helt nytt, jeg bestilte av telenor for en uke eller to siden. Kanskje jeg må deaktivere det gamle før det nye fungerer?

hashtag feelinglikeafuckingretard
Hvis du har simkort fra telenor fra før må de deaktiveres også må det nye aktiveres hvis du ikke bestillte tvillingsim.

Hvis overførte nr fra feks netcom til telenor tar det vel et par uker før det funker. Ville kontaktet Telenor og hørt.
Carnifex's Avatar
Trådstarter
16 3
Okey, er det da bare å ta en telefon til Telenor å be de deaktivere mitt gamle SIM?
Går ut i fra det. Fikk nytt sim for en stund siden da fikk jeg velge dato selv, mulig de kan fikse det med engang evt om du setter datoen til i morgen for deaktivering/aktivering.
Carnifex's Avatar
Trådstarter
16 3
Hjertelig takk, skal prøve dette med engang <3
Funker fortsatt simkortet du har i HTC'en din? Da vil jeg nesten tippe at mikrosimrtet ditt ikke er aktivert.
Jeg hadde sjekket ut "Mine sider", lest evt info som følgte med simkortet eller bare ringt 09000 og spurt om det er aktivert.
Siden den har vært låst til Telenor burde ikke det skape problemer. De er ikke låst til det spesifikke nummeret, bare opperatøren.
Does not forgive
Buddapower's Avatar
Jeg vil fraråde alle å kjøpe opplåsning av iPhone på nettet. Dette har jeg gjort flere ganger selv, uten at det har fungert!

Nå som du allikevel har kjøpt opplåsning kan du jo benytte deg av den. Da må du koble telefonen til iTunes og gjenopprette den. iPhones mister forøvrig også dekning hvis datoen er stilt inn til før 2000.
Carnifex's Avatar
Trådstarter
16 3
Som flere har sagt tidligere så virker det ikke som jeg trengte å gjøre det i det hele tatt men men :P Var i kontakt med en kar fra Telenor for 5min siden som aktiverte det nye SIM kortet mitt, han sa det kom til å ta 10-15 min så var telefonen klar til bruk

Det skal nevnes at jeg har sjelden følt meg dummere enn når jeg har holdt på med dette ^^