Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 1835
Vurderte for en stund siden å kjøpe Beats by Dr. Dre, men slo det ifra meg fordi de var for dyre. Men nå sjekket jeg eBay raskt og da så jeg de til 375,- med moms. http://cgi.ebay.com/Beats-by-Dr-Dre-...item414ccb2de7 er dette seriøst? Hvordan kan de ha gått ned fra 1000 lappen til under 400,-?


Hører en del på metall og rock, hvordan vil de fungere til det?
Sist endret av SemiColon; 5. februar 2010 kl. 22:04.
Selgeren har 100% rating, dvs bare fornøyde kunder etter såpass mange salg, det er jo gjerne et godt tegn på at han er seriøs.

Vurdert å bare sende han en mail og spørre hvorfor de er så billige?
Ekkel
SemiColon's Avatar
Trådstarter
Sitat av Almighty Vis innlegg
Selgeren har 100% rating, dvs bare fornøyde kunder etter såpass mange salg, det er jo gjerne et godt tegn på at han er seriøs.

Vurdert å bare sende han en mail og spørre hvorfor de er så billige?
Vis hele sitatet...
Sendte melding om de kunne sette ned verdien, slik at jeg slipper momsen. Da ble det plutselig bare 300,- Men får vel spørre om hvorfor de selger de så billig, men så er det jo Kina da. Ser at de koster 180$ på Dr. Dre siden.
Grunnen til at de selger den billig er at det er en fake, eller replica om du vil.
Ekkel
SemiColon's Avatar
Trådstarter
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Grunnen til at de selger den billig er at det er en fake, eller replica om du vil.
Vis hele sitatet...
Hvordan kan du være sikker på det? Er vel produsert i Kina og det meste selges vel billig der? Er det stor forskjell på kvaliteten?
Tyvgods, kopi (mest sannsynlig) eller så selger han med tap (mest usannsynlig). Ser han har solgt en allerede, du kan jo prøve å sende en mld til den brukeren.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Sitat av SemiColon Vis innlegg
Hvordan kan du være sikker på det? Er vel produsert i Kina og det meste selges vel billig der? Er det stor forskjell på kvaliteten?
Vis hele sitatet...
det meste selges billig fordi det meste er fake.

prisen er en avslørende faktor.
Ekkel
SemiColon's Avatar
Trådstarter
Sitat av Almighty Vis innlegg
Tyvgods, kopi (mest sannsynlig) eller så selger han med tap (mest usannsynlig). Ser han har solgt en allerede, du kan jo prøve å sende en mld til den brukeren.
Vis hele sitatet...
Hvor fant du det?
Står nede til høyre, under "Other item info".
Ekkel
SemiColon's Avatar
Trådstarter
Sitat av Almighty Vis innlegg
Står nede til høyre, under "Other item info".
Vis hele sitatet...
Går ikke an å kontakte.
Hmm, det har du helt rett i. Var sikker på at det skulle gå ann å sende melding via ebay.
Ekkel
SemiColon's Avatar
Trådstarter
Men konklusjonen er at det er umulig å skaffe Beats billig og ekte?
Men da er det jo fint at du bruker paypal til å betale med. Er det fake sender du en mail til paypal/ebay. Du får tilbake pengene og selger blir bannet fra ebay. Og ja det fungerer.
Du trenger bare dokumentere at det er fake. Evt bare sende varen til ebay's kontorer i usa. Har selv gjort det to ganger og har fått tilbake pengene for varen og frakt til usa.
Ekkel
SemiColon's Avatar
Trådstarter
Sitat av Putas Vis innlegg
Men da er det jo fint at du bruker paypal til å betale med. Er det fake sender du en mail til paypal/ebay. Du får tilbake pengene og selger blir bannet fra ebay. Og ja det fungerer.
Du trenger bare dokumentere at det er fake. Evt bare sende varen til ebay's kontorer i usa. Har selv gjort det to ganger og har fått tilbake pengene for varen og frakt til usa.
Vis hele sitatet...
Hmmm, kanskje jeg skal prøve. Litt OT, men kjøpte en skjerm til bærbar PC i USA. Når jeg fikk den så var den ødelagt, og jeg sendte den tilbake. Får ikke kontakt med de jeg sendte den til og har ikke fått pengene tilbake. Kan jeg bare kontakte eBay da? Så får jeg tilbake alle pengene?
Sitat av SemiColon Vis innlegg
Hmmm, kanskje jeg skal prøve. Litt OT, men kjøpte en skjerm til bærbar PC i USA. Når jeg fikk den så var den ødelagt, og jeg sendte den tilbake. Får ikke kontakt med de jeg sendte den til og har ikke fått pengene tilbake. Kan jeg bare kontakte eBay da? Så får jeg tilbake alle pengene?
Vis hele sitatet...
Da kontakter du eBay. Legger fram bevis, så kontakter du PayPal ( Håper du betalte med dette )

Så legger du fram litt bevis fra eBay til PayPal, så er pengene tilbake veldig kjapt.
Ekkel
SemiColon's Avatar
Trådstarter
Sitat av Cartman Jr Vis innlegg
Da kontakter du eBay. Legger fram bevis, så kontakter du PayPal ( Håper du betalte med dette )

Så legger du fram litt bevis fra eBay til PayPal, så er pengene tilbake veldig kjapt.
Vis hele sitatet...
Enn det jeg betalte for frakten da? Er jo betalt til posten, har kvittering da.
Sitat av SemiColon Vis innlegg
Enn det jeg betalte for frakten da? Er jo betalt til posten, har kvittering da.
Vis hele sitatet...
Bra
Da legger du med bilde / scann den inn! Send alt av bevis, send en utfyldene mail med masse detaljer.

Så klarer sikkert PayPal og omregne pengebeløpet.
Ekkel
SemiColon's Avatar
Trådstarter
Sitat av Cartman Jr Vis innlegg
Bra
Da legger du med bilde / scann den inn! Send alt av bevis, send en utfyldene mail med masse detaljer.

Så klarer sikkert PayPal og omregne pengebeløpet.
Vis hele sitatet...
Skal jeg kontakte PayPal bare? Finner ikke kontaktinfo til eBay.
Sitat av SemiColon Vis innlegg
Skal jeg kontakte PayPal bare? Finner ikke kontaktinfo til eBay.
Vis hele sitatet...
Holder vel og kontakte PayPal i første omgang og få tilbake pengene.
Men her er link til ''Help'' siden på eBay:

http://pages.ebay.com/help/index.html

Så får du tulling banna!
Sist endret av Rallo Tubbs; 5. februar 2010 kl. 23:16.
Ekkel
SemiColon's Avatar
Trådstarter
Sitat av Cartman Jr Vis innlegg
Holder vel og kontakte PayPal i første omgang og få tilbake pengene.
Men her er link til ''Help'' siden på eBay:

http://pages.ebay.com/help/index.html

Så får du tulling banna!
Vis hele sitatet...
Er et "selskap" med flere selgere.
Sitat av SemiColon Vis innlegg
Er et "selskap" med flere selgere.
Vis hele sitatet...
Mhm! Rart, har ikke så mye erfaring med eBay. Men bare send dem en mail så kontakter du PayPal i tillegg. Så ordner sikkert alt seg

Lykke til!
Ekkel
SemiColon's Avatar
Trådstarter
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll...id=p2759.l1259

Fortsatt fake? Er dog fra USA, men er vel ikke så lett å se om de er fake eller ekte på nettet.
Jeg tenker som så at disse hodetelefonene koster ca $150 i butikken, og hvis det er noen som selger dem enormt mye billigere enn det så er det enten replica eller tyvegods. Er selgerene fra Kina/Hong Kong er sannsynligheten større for at det er fake. Det er ofte veldig vanskelig å se forskjell på fake og ekte da dette er en milliardindustri, og fabrikantene er veldig flinke til å etterligne alt fra produkt, innpakning og esker. Å se forskjell på fake/ekte via et bilde er umulig.
Ekkel
SemiColon's Avatar
Trådstarter
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Jeg tenker som så at disse hodetelefonene koster ca $150 i butikken, og hvis det er noen som selger dem enormt mye billigere enn det så er det enten replica eller tyvegods. Er selgerene fra Kina/Hong Kong er sannsynligheten større for at det er fake. Det er ofte veldig vanskelig å se forskjell på fake og ekte da dette er en milliardindustri, og fabrikantene er veldig flinke til å etterligne alt fra produkt, innpakning og esker. Å se forskjell på fake/ekte via et bilde er umulig.
Vis hele sitatet...
Har du tips til ørepropper, samme om det er in-ear eller ikke til under 500,-?

Hører på metall, rock, techno, trance.

Sendte melding ang. disse: http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll...:X:RTQ:US:1123

Og spurte om de var ekte, selger mente de var 100% ekte, akkurat slik som jeg fant i butikken. Har jeg noe å tape?
Sist endret av SemiColon; 5. februar 2010 kl. 23:34.
Sitat av SemiColon Vis innlegg
Har du tips til ørepropper, samme om det er in-ear eller ikke til under 500,-?

Hører på metall, rock, techno, trance.

Sendte melding ang. disse: http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll...:X:RTQ:US:1123

Og spurte om de var ekte, selger mente de var 100% ekte, akkurat slik som jeg fant i butikken. Har jeg noe å tape?
Vis hele sitatet...
Du har 79.99$ å tape dersom det er fake, og eBay/Paypal ikke hjelper deg. Og så klart selgeren sier det er ekte! Hvem ville solgt fake varer på nettet og sagt at det var det? Da ville ingen betalt over 10$.

Jeg har noen ørepropper fra Denon som kostet mellom 450 - 600, husker ikke helt modell.. Ta en tur innom Hifi-klubben om du er helt grønn, spør gjerne om å høre på flere typer!