Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1214
Litt rusten på området, men jeg tenkte å kjøpe en maskin i deler, nærmere bestemt:
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=332714

Etter sammensetning av alle komponenter, får jeg intet signal på skjermen. Dette også etter fjerning av alle andre komponenter, bortsett fra CPU og skjermkort (1x).

Harddisk starter opp, og det kommer strøm til alle komponenter. Alle vifter går.
Det kommer heller ingen lyd ifra internhøyttaleren.

Noen forslag?

Edit: Selvfølgelig skulle ikke denne under 'kjøp av maskinvare'.
Sist endret av prenix; 15. september 2009 kl. 23:58. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ja. har ett forslag...
hadde samme problem med min data.
enkelt og greit som eg kan tru det som,
er att du har ødelakt hovedkortet.
daten min startet men ingen skjermbilde.
so me hadde samma problem. so viste det seg att eg hadde klart og kortslutte
hovedkortet, der hørest ut som om du og har gjort noe sånnt :S
du får sende e-post til komplett og forklare feilen so seier dei att du sikkert skal sende in kortet
sjølv om eg ikke skal sei noe sikkert. men so hjelper dei deg.

mvh
yjuna

PS. det kan og være prosessor. men er ikke heilt sikeker. håper det hjelper.

se under hovekorte imot litt skarpt lys, se omm du finner eit punkt med "brun" farge som ser svidd ut.
Sist endret av yjuna; 16. september 2009 kl. 00:31.
Det kan være noe slikt, ettersom alt er utprøvd uten å bytte ut hovedkort og cpu. Så feilen ligger på èn av disse.

911-Komplett!
Du kan og prøve og bruke den interne GPUen
Det er desverre ingen. Ellers hadde dette vært utprøvd.
Sitat av Dj Shadyz Vis innlegg
Du kan og prøve og bruke den interne GPUen
Vis hele sitatet...
Trenger og ha ett internt skjermkort for det.
Noe som dette hovedkortet ikke har....
▼ ... over en måned senere ... ▼
Ifølge komplett var det intet problem på følgende komponenter:
Hovedkort
Prosessor
Minne

Er det noen som har noe anelse om hva annet som kan skape dette problemet? Komplett nekter å kreditere maskinen.

Edit: Meldingen på skjermen er forøvrig: "No input detected".
Sist endret av prenix; 20. oktober 2009 kl. 19:06.
send hele pakka tilbake til dem, og se om dem får den opp og gå da. kanskje dem kan finne feilen da
Sitat av VivaLatrina Vis innlegg
send hele pakka tilbake til dem, og se om dem får den opp og gå da. kanskje dem kan finne feilen da
Vis hele sitatet...
Blir ikke det fort dyrt da? Jeg mener, hvis det er brukeren sin feil så dekker de vel ikke det? Som trådstarter sier så er han litt rusten, mulig han har vært for "statisk" og kortsluttet hovedkortet. Ikke vet jeg, er jo sikkert verd et forsøk anyways
Sitat av prenix Vis innlegg
Ifølge komplett var det intet problem på følgende komponenter:
Hovedkort
Prosessor
Minne

Er det noen som har noe anelse om hva annet som kan skape dette problemet? Komplett nekter å kreditere maskinen.

Edit: Meldingen på skjermen er forøvrig: "No input detected".
Vis hele sitatet...
du HAR sendt inn hele pakka?

det har ikke slått deg at det kan være GPU som er problemet? har du prøvd med et annet grafikkort?
Sitat av trauMa Vis innlegg
Blir ikke det fort dyrt da? Jeg mener, hvis det er brukeren sin feil så dekker de vel ikke det? Som trådstarter sier så er han litt rusten, mulig han har vært for "statisk" og kortsluttet hovedkortet. Ikke vet jeg, er jo sikkert verd et forsøk anyways
Vis hele sitatet...
Hovedkortet er sendt inn, og komplett melder null feil på dette.

du HAR sendt inn hele pakka?

det har ikke slått deg at det kan være GPU som er problemet? har du prøvd med et annet grafikkort?
Vis hele sitatet...
Jeg sendte inn hovedkort, prosessor og minne. Komplett ønsker ikke å ha tilbake maskinen.

GPU er ikke problemet, ettersom jeg har to skjermkort, hvorav begge er utprøvd. Det er også prøvd med et eldre skjermkort.
Jeg har nå prøvd å fjerne minnebrikkene, og kun la CPU stå i. Jeg satt også i en speaker, men denne gir ingen lyd ifra seg.
Jeg aner ikke hvordan komplett kunne bekrefte at hovedkortet og CPU ikke var defekt, men det var visst ikke det som var problemet.

I'm stuck.
Setter du inn rambrikka riktig vei?
Hadde samme problem for deg når jeg byggde min maskin (riktig nok noen år siden nå men uansett). Viste seg at vi hadde klart å sette inn minne feil.
Minnebrikkene 'klikker' på plass, så dette skal ikke være problemet.
Dessuten hadde komplett satt de inn ved returnering av disse komponentene.

Edit: 'Alt' peker på feil i hovedkortet, men komplett sendte med 'bevis' for at dette var fungerende.
Sist endret av prenix; 22. oktober 2009 kl. 22:02.