Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 3514
Spør på vegne av min bror som har en datter som vil bestille derfra.
Han er skeptisk og det er jeg også. (norsk side valg også)
En ting er å kjøpe pirat ting som sikkert er av dårlig kvalitet....vet ikke om denne butikken er seriøs.....en annen ting er når pirat klær blir stoppet i tollen og hva det kan medføre av inndragning og bøter.
Noen som har handla klær herfra?

http://no.hollistercobay.com/
Butikken er definitivt ikke seriøs og det kan godt være en scam. Plaggene du eventuelt får er etter all sannsynlighet falske, men risikoen for at de blir beslaglagt av tollvesenet er svært liten.
Scam på alle tenkelige måter...


Dette er et veldig godt eksempel på google translate:

På Engros rabatt har vi nesten 30 års erfaring i bransjen. Du kan være trygg når du kjøper fra oss som du kjøper fra et firma som kjenner varene virksomheten bedre enn noen andre.
Her er den faktiske butikken for den produsenten. http://eu.hollisterco.com/shop/eu/
TCB
TCB's Avatar
Trådstarter
ok,språket var ikke helt 100% men synes ikke det var så ille som google translate pleier å oversette.
Men er nok best å holde seg unna den nettsiden
Asosial introvert
Duckie's Avatar
En grei huskeregel er at hvis du skal bestille noe og nettsiden ikke har en adresse i tillegg til dårlig språk; så holder du deg unna. Her er et eksempel på hvordan det burde være.
TCB
TCB's Avatar
Trådstarter
Sitat av meitemark Vis innlegg
Her er den faktiske butikken for den produsenten. http://eu.hollisterco.com/shop/eu/
Vis hele sitatet...
ok,den så vel litt mere seriøs ut....kanskje

Takke for alle innspill og svar.
Ingen nevnt men ingen glemt.
Sitat av TCB Vis innlegg
ok,den så vel litt mere seriøs ut....kanskje

Takke for alle innspill og svar.
Ingen nevnt men ingen glemt.
Vis hele sitatet...
De har en postadresse og de bruker ikke en gratis hotmailadresse til å motta henvendelser på. De har til og med ett norsk og gratis telefonnummer til deres kundeservice, og de har registrert firma i Bergen.

Det er slik seriøse foretak opererer, selv om de aller fleste utenlandske nettbutikker ikke har norske filialer. Denne siden kan man nok trygt handle fra. Man burde alltid sjekke litt rundt ang. nettbutikker man ikke har handlet fra tidligere, og dersom de ikke har postadresse og telefonnummer, så er dette ett av de tydeligste tegnene på at ikke alt er som det skal.
Sist endret av caperno; 23. juli 2014 kl. 13:38.
Jeg har bestilt 3 ting fra nettsiden 18. Juli og veit ikke hvordan varene skal komme til meg? Det står det skal komme med air mail, men vet ikke hva der er? Noen som kan hjelpe?
Air mail er flypost.
Med andre ord, sendes det fra utlandet.

Har du bestilt for over 200 kr, så må du (Om noe i det heletatt kommer), betale moms av varene.
Har betalt 660 kroner men veit noen hvordan varene kommer til meg med air mail?
Posten tar seg av pakkene når de kommer til Norge. Du må være forberedt på å måtte betale moms og eventuelt tollgebyr.