Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1471
Har i det siste hatt problemer med at routeren kutter nettet med jevne mellomrom (hver 30 min - hver 1,5 time).
Fra loggen til routeren som fulgte med da NextGenTel leverte nett, så får jeg opp feilmeldigen:

Jul 23 14:51:42 user crit kernel: Virtual device wl0 asks to queue packet!
Jul 22 15:21:46 user crit kernel: Virtual device wl0 asks to queue packet!
Jul 22 15:51:46 user crit kernel: Virtual device wl0 asks to queue packet!
Jul 23 16:21:55 user crit kernel: Virtual device wl0 asks to queue packet!

Har googlet litt og prøvd å finne en løsning men har ikke hatt mye hell, ettersom det ikke står så mye om routeren noen steder.

Her er litt info om routeren:

Inteno

Device Info

Board ID: 96358VW2
Software Version: X5668B-W2_3.12NGT09.10.R12
Bootloader (CFE) Version: 1.0.37-8.7
Wireless Driver Version: 4.150.10.15.cpe2.2


Er det noen som har erfaring med dette problemet, og har funnet en løsning?
Hvis det ikke er det så blir jeg stygt nødt til å kjefte på utleieren, og be han skaffe en ny router
Brukbar automatiker
BrilleSheik's Avatar
Har også samme problemet, det startet i starten av sommerferien.
Ministry of Love
sptz's Avatar
Har du noen spennende NAT regler som alltid trigges og får boksen til å bruke opp all cpu?
hva er loaden på ruteren? Fjerne (misskonfigurerte) nat regler kan muligens hjelpe. Jeg antar det bare er wifi som går ned når nettet kuttes eller mister du dsl link også?
Sist endret av sptz; 23. juli 2014 kl. 17:29.
Trådstarter
2 0
Det er ikke lagt inn noen som helst NAT instillinger på routeren, så den står tom.
Får ikke sett noe load på routeren.