Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 638
Hei alle freaks

For rundt ett år siden bestilte jeg 3 bukser fra ett nettsted som heter www.Criminaldamage.co.uk

Disse buksene kom hjem til meg rett i postkassen uten noen problemer.

Nå nylig i påske så bestilte kjæresten min et par bukser til meg fra den samme siden som en bursdagsgave. Den typen bukse hun bestilte til meg er identisk med en av de 3 jeg har bestilt fra før.
Idag fikk jeg da lapp om at den har kommet til mitt lokale postkontor. Den lappen likte jeg ikke. På den lappen står det at jeg må betale ca 200.- for toll + en annen avgift.

Jeg forstår meg ikke på hvorfor dette skal forekomme, når jeg har bestilt akkurat den samme typen før, med 2 andre bukser og de glei rett i postkassa mi lett som bare det uten problemer.

Har noen av dere peiling på hva som er saken?

På forhånd, takk!
Grunnen er at du har handlet over 300 (?) du må derfor betale normal tollsats på hele ordren.
At du har handlet en gang før uten å ha måttet betale toll, kan være en glipp fra tollerne sin side...

Det er bare å betale de 200.- ellers kan du se langt etter buksene.
Sist endret av Spelly; 28. april 2011 kl. 13:44.
Sitat av spelley Vis innlegg
Grunnen er at du har handlet over 300 (?) du må derfor betale normal tollsats på hele ordren.
At du har handlet en gang før uten å ha måttet betale toll, kan være en glipp fra tollerne sin side...

Det er bare å betale de 200.- ellers kan du se langt etter buksene.
Vis hele sitatet...
Så det er liksom så lett? at det kun handler om flaks?

Hele saken som forvirrer meg er at jeg må betale toll for 1 bukse, men ikke 3?
Det handler ikke kun om flaks. Det handler om tollerne gjør jobben sin eller ei (litt vel forenklet).

Hadde pakken vært oppført som gave, måtte du ikke betalt toll.

Det står sikkert verdi av pakken på esken. Dersom dette ikke hadde stått på esken hadde det vært redusert sjanse for at du måtte betalt toll på den.
Sist endret av Spelly; 28. april 2011 kl. 13:49.
Sitat av spelley Vis innlegg
Det handler ikke kun om flaks. Det handler om tollerne gjør jobben sin eller ei.
Vis hele sitatet...
Den er grei . Takk for svar!
Regner med at forrige pakke var merket som "gift", det gjør at du slipper og betale toll. Så om du ber utenlandske internettsider og merke pakken med gave, så gjør de som regel dette. Har ikke vært borti noen som ikke har merket det som "gift" for meg før..
Sitat av spelley Vis innlegg
Grunnen er at du har handlet over 300 (?) du må derfor betale normal tollsats på hele ordren.
At du har handlet en gang før uten å ha måttet betale toll, kan være en glipp fra tollerne sin side...

Det er bare å betale de 200.- ellers kan du se langt etter buksene.
Vis hele sitatet...
Har det økt til 300, gjelder det noe annet for klær eller er tollgrensen egentlig på 200 kr enda? (latterlig å ha en grense på 200 fattige norske fjelldaler i 2011 forresten)
Sitat av zlinkey Vis innlegg
Regner med at forrige pakke var merket som "gift", det gjør at du slipper og betale toll. Så om du ber utenlandske internettsider og merke pakken med gave, så gjør de som regel dette. Har ikke vært borti noen som ikke har merket det som "gift" for meg før..
Vis hele sitatet...
Dette vet jeg ingenting om. Jeg var her med ho når vi bestilte, og vi merket ikke av gift (om det er en mulighet), og vi spurte heller ikke CriminalDamage om dette heller.
Sitat av tafsern Vis innlegg
Har det økt til 300, gjelder det noe annet for klær eller er tollgrensen egentlig på 200 kr enda? (latterlig å ha en grense på 200 fattige norske fjelldaler i 2011 forresten)
Vis hele sitatet...
My bad, du har helt rett. Over 200.- må man betale toll på.