Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 770
For mange år siden (tror jeg ivertfall) var det en smarting som fant ut at man kunne bruke "Windows Media Objects" i html for å automatisk løse ut cd-rom stasjonen din!

Dette scriptet ble kalt "Free Cup Holder!"

Jeg fant scriptet etter en del googling hær.

Kode

<script language="VBScript">
<!--
function offerHolder()
  MsgBox "Click here to recieve a free cup holder",64,"wm use and abuse"
  Set objWMP = CreateObject("WMPlayer.OCX.7" )
  Set colCDROMs = objWMP.cdromCollection
  if colCDROMs.Count >= 1 then
    for nLoop = 0 to colCDROMs.Count - 1
      colCDROMs.Item(nLoop).Eject
    next
  end if
end function
-->
</script>
mitt spørsmål er: er det mulig å lage et script som også fungerer på f.eks. macintosh?
Jeg ser at dette scriptet bare fungerer på Internet Explorer og Windows Media player 7 eller 9...

Kan man lage et script som istedenfor å bruke windows media player, bruker iTunes?

forresten, er det noen hær som har lignende script?
til Diskett-stasjon f.ex?

Til slutt: hvis dette er feil forum å poste i, skyt meg...

mvh. Turbolego.
Hadde et slik program, husker ikke hva det heter.
Kommer ikke på hva det var til (om det var wdp eller iTunes og sånt).

Het noe med Coffee cup. Var bare et morro program, viste ikke hva det var og installerte det. Fikk meg en god latter nå jeg åpna det og da skjønte jeg hvorfor det het "Coffee cup"!

By the way, bang bang, you are half dead!
Sist endret av Torst3in; 1. juli 2007 kl. 04:15.
googlejunkie
Turbolego's Avatar
Trådstarter
Sitat av Freaky 47
Hadde et slik program, husker ikke hva det heter.
Kommer ikke på hva det var til (om det var wdp eller iTunes og sånt).

Het noe med Coffee cup.
Vis hele sitatet...
ja, jeg hadde den også...

men det var da jeg brukte pc...

blir det noen forskjell hvis man koder i php?

[EDIT:] Finnes det noe lignende som eventuelt kan sendes over InstantMessaging programmer som MSN?
Sist endret av Turbolego; 1. juli 2007 kl. 04:25.
Er ikke noe kode geni akkurat.

Well, view the source of this page.
Vis hele sitatet...
Noe med det?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
På UNIXer har du ofte kommandoen eject. Tipper mac også har den.

No er eg usikker på kva mac kaller dei ulike einingane, men det burde vere råd å finne ut ved å sette i ein cd og sjå kva mount seier.

Script på mac er relativt trivielt å lage, ettersom du har fleire svært kraftige skriptingspråk tilgjengeleg, m.a python, bash, og perl. Bash er det raskaste å skrive noko slikt i, fordi det har svært enkelt syntax som minner en del om batch-scripting, bare på steroider.

Sitat av man eject
Eject allows removable media (typically a CD-ROM, floppy disk, tape, or JAZ or ZIP disk) to be ejected under software control. The command can also control some multi-disc CD-ROM changers, the auto-eject feature supported by some devices, and close the disc tray of some CD-ROM drives.
Vis hele sitatet...