Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 3573
Hei jeg solgte en datamaskin for 1 dag siden. Men i dag vil den personen som kjøpte angre på det. Han sier at jeg oppga feil cpu (i7 istedenfor i5, som jeg beviste at jeg ikke gjorde) han sa også at jeg oppga feil ram når jeg ikke oppga ram i det hele tatt. Han sier også at den skrur seg av av seg selv noe som jeg vet at den ikke gjør fordi jeg brukte den for noen dager siden. Burde jeg gi pengene tilbake eller burde jeg si nei
Så lenge alt du oppga i annonsen er korrekt kan du nekte å gi han pengene tilbake. Hvis noe du har oppgitt er feil, ville jeg tatt den tilbake med en gang.
Det er opp til deg. Tror ikke du det er bedre å legge den ut på nytt og selge den til noen andre som faktisk vil ha den, for en tusing ekstra enn hva nåværende kjøper har betalt?
Trådstarter
2 0
Oppga ingenting feil men han mener at den skrur seg av av seg selv
Foreslå å undersøke PC-en selv.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Vedkommende er kanskje ute etter prisavslag. Jeg hadde tilbydt meg å kjøpe pc'n tilbake.
Ville kjøpt pcen tilbake for samme pris og solgt den til noen andre.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Solgt er solgt. Med mindre du har oppgitt feil informasjon ser jeg ingen grunn til at han skal få heve kjøpet? Det er ikke angrerett så vidt jeg vet når du som privatperson handler fra en annen privatperson.
Du eier ingen pc, den solgte du i går. Solgt er solgt.
En av grunnene til at den slår seg av kan jo faktisk være at nye eieren har vært å tukla med innmaten (ettersom han klager på ram og cpu)
Bare nekt for at det var feil på den og spør om hva h*n har gjort med den. Dette er en påstand mot påstand sak uten en god løsning for begge.
Sitat av Rusmisbrukeren Vis innlegg
Det er opp til deg. Tror ikke du det er bedre å legge den ut på nytt og selge den til noen andre som faktisk vil ha den, for en tusing ekstra enn hva nåværende kjøper har betalt?
Vis hele sitatet...
Bare nysgjerrig på hvorfor du mener TS skal legge på en tusenlapp?
Jeg tror du finner svaret ditt her: https://www.dinside.no/okonomi/dine-...tkjop/61263937

Står riktig nok kjøper sine rettigheter og ikke selgers, men her finner du vel det meste av kjøpers rettigheter mot deg.

"Feilen må selvfølgelig også ha vært tilstede da selger solgte deg produktet. "
Sist endret av Naturgrønn; 22. august 2017 kl. 19:19. Grunn: Har 0,5g smack i røret
Sendte du pcn med posten ? I så fall er det vell ditt ansvar å pakke den forsvarlig? å en slik skade kan komme av transport, skjedde med pcn til en kompis da han sendte den til Spania uten å skru den fra hverandre å pakke den forsvarlig.
Du burde være veldig forsiktig med å ta den tilbake. Svindel som å kjøpe en fin PC, bytte ut en fin og fungerende del og sette inn en ødelagt - er ikke en ukjent svindlermetode. Hvis ikke han klarer å garantere og bevise at den datamaskinen ikke har vært tuklet med så ville jeg forklart han høflig hvorfor du ikke kan ta den tilbake og henvist han til en klageinstanse, dersom det eksisterer.