Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 5447
Hei.

Man kan visst ta med 4 skinnting fra krypdyr osv bortsett fra havskillpdder.

Kan jeg da ta med en utstoppet krokodøille eller 4?

noen som hr peiling? er i Kambodjsja 0g sugen på å sende hjem, slippe bære hele tid den.

Whaat Dis shit fo' real? Skam fete jo
Kutulu's Avatar
Trådstarter
ja og jeg vil ha en i stua
Sist endret av Kutulu; 29. april 2013 kl. 04:21.
nei det er ikke bare å ta med døde dyr over grensa . smittefare osv

må i såfall ha CITES-tillatelse

http://www.dirnat.no/regelverk/cites/ferie/
Det der tviler jeg på du får over grensa! Ved å føre truede dyrearter over grensa (ja de fleste krokodille-, kaiman- og alligatorartene er truet), må du også ha papirer som dokumenterer at din utstoppede krokodille har vokst opp på en farm, og denne har ikke tatt sine krokodiller fra naturen. Og dette er veldig strengt, og glad er jeg for det! Og i mange slike land, er det ikke natur- og dyreværn dem tenker mest på. Og jeg mener da det blir totalt feil, å dytte penger i nevene på noen, som ødelegger naturen og økosystemer rundt seg. Jeg hadde heller prøvd å si noe om hvordan jeg avskyr denne businessen!
Jeg fikk tatt med meg en utstoppet salamander og skorpion fra Tunisia for noen år siden. Gikk greit det, men de er jo ikke så store som en alligator
offtopic

fikk flashbacks fra barndommen, en boss fra turtles in time. Leatherhead, se når han blir skadet :P

btw, hvor mye koster en slik?
Så dere syns det er helt greit å være med på å utrydde arter? Jeg syns en art kan være der den hører hjemme!
De fleste krokodilledyr, da også alligatorer er truet. Jeg kan bare ved å se på bildene av disse krokodillene, si at dette er dyr som stammer fra krypskyting. De er dårlig utstoppet, og dyret vil med sikkerhet falle fra hverandre, og rett å slett råtne opp etterhvert i din egen stue.

Dersom dyrene var fra en sertifisert farm, ville de vært utstoppet skikkelig, og det ville vært opprettet papirer på dyrene.

Ved å kjøpe disse utstoppede krokodillene, vil du være med på å skape ett marked for dette -

Ett motbydelig marked hvor faunakriminalitet, grovt dyreplageri og respekt for dyr og natur ikke eksisterer.
Den delen av handling med truede arter, er ofte like kyniske og idiotiske, som det du ser resultatet her
http://www.dagbladet.no/2013/04/29/n...fant/26907834/

Og ved å kjøpe slikt som det der (krokodillene), er du med på å støtte slik faunakriminalitet. Sammen med at du hjelper til med å få fjernet en art fra denne jord (som etter mitt syn har like stor rett på å være her som oss) for ALLTID! KVALMT!
Kutulu's Avatar
Trådstarter
Skulle bare informere litt, dette er dem som står til show ute I sola gatelangs. De feteste er inne osv.

Han fyren jeg kjøpte tre av har egen farm som det er flere av I området.
Var med på bakrommet å kikka, det stinka!

Uansett dem jeg kjøpte er jo full av klarlakk så dem ser nærmest levende ut.

Jeg skal poste bilder hvis jeg får dem med meg hjem :-)
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Kutulu Vis innlegg
Jeg skal poste bilder hvis jeg får dem med meg hjem :-)
Vis hele sitatet...
Hugs på at ein del land er ganske glad i til dels strenge straffer for slikt, så du kan fort ende opp med heftige bøter eller eit opphold i lokalt fengsel om du vert tatt i tollen. Så sjekk CITES-papir før du reiser...
Kutulu's Avatar
Trådstarter
Er vel Gardermoen som blir det største problemet tror jeg.

Skal sjekke ut cites papirer, tnx for respons
Kan du ikke bare sende dem via post? Siden du er i kambodsja er frakt trolig ikke så altfor dyr, og jeg vil tro det er større sjans for å få dem gjennom på den måten enn å ta dem med i bagasjen.
Sist endret av Stupebrett; 2. mai 2013 kl. 07:50. Grunn: typo
Kutulu's Avatar
Trådstarter
Har to kofferter. 2 personer. What's the odds? Post fra cambodsja tror jeg dem er ekstra skeptisk på ettersom heroinet er dødsbillig her.
"Øko-Terrorist"
Asia

I Indonesia, Kina, Filippinene, Malaysia, Thailand og Vietnam kan du ofte bli tilbydd produkter av elfenben og havskillpaddeskall. Det er forbudt å ta disse med hjem til Norge. Hvis du har en CITES-tillatelse kan du i noen tilfeller ta med hjem produkter av slange- og krokodilleskinn og dekorasjoner av koraller.

Det kan være krav om CITES-tillatelse for utstoppede fugler og fjær. Du kan også bli tilbydd utstoppede kobraer i kamp med desmerdyr og kobra i sprit. For å ta med disse suvenirene hjem må du ha en CITES-tillatelse.

Tradisjonell orientalsk medisin kan inneholde produkter fra utrydningstruede dyr og planter, deriblant neshorn og tiger. Slike produkter kan derfor ikke tas med hjem til Norge uten en CITES-eksporttillatelse. Skinnprodukter fra kvelerslange og kobra krever at du har en CITES-eksporttillatelse.

Innsamling av koraller på stranden kan være forbudt. Du må ha en CITES-tillatelse for å ta koraller med hjem til Norge. Hver person kan likevel ta med seg mindre biter av døde koraller på inntil et halvt kilo som reisegods uten CITES-tillatelse.

Som reisegods er det lov å ta med inntil fire produkter av krokodilleskinn og inntil fire tørkede sjøhester per person.
Vis hele sitatet...
http://www.dirnat.no/regelverk/cites/ferie/
Utstopping er lame... Som nevnt ovenfor, dette her er dirty buisness der de skyter og utstopper ulovlig. Rett og slett feil.. Små krokobabies osv? Hvis noen faktisk syntes dette er tøft og greit å støtte utrydningstruede arter så skam på deg!

Helt feil at folk lever av dette.. For eksempel i Kina tror jeg det er, så tar de små skildpadder (barn, babyer) og putter i små plastbeholdere (levende altså) og bruker det som nøkkelring, vannet er også farget og dette er rett og slett tragisk og bevitne.. http://www.youtube.com/watch?v=UU1XGXMELyw

Kineserne har også andre syke og fuckd ting. Slangevodka osv, der en død slange er lagt ned i en flakse med vodka. Selger til turister som ikke vet bedre.

Verden er ond og det er skremmende å se hva folk faktisk tolererer ang. dyr.
Mange salatspisere her ja.

Til de som mener at krokodiller ikke bør drepes; hva kan en krokodille bidra med her i verden, annet enn å skade/drepe et menneske? Dyr er dyr, de gir oss ikke annet enn mat. Katter og hunder er ok, ikke alle de andre.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av fardin123 Vis innlegg
Til de som mener at krokodiller ikke bør drepes; hva kan en krokodille bidra med her i verden, annet enn å skade/drepe et menneske? Dyr er dyr, de gir oss ikke annet enn mat. Katter og hunder er ok, ikke alle de andre.
Vis hele sitatet...
Du bør muligens lese deg opp på begrep som naturvern, biologisk mangfald, økosystemer og dyrevern. Og gjerne litt medisin, slik at du får med deg at svært mange dyr har vore avgjerande for moderne medisin.
De er nå en del av økesystemet som alle andre dyr. Foreslår at du leser litt om det så vil du se at det er flere sider enn: Kan de spises\Kan de drepe oss.
fardin123, en krokodille kan bidra med langt mer enn du kan, tatt i betrakting hvordan mennesker ødelegger planeten vi lever på men krokodillen gjør ingen fortred. Det lyser signalgult dumskap av innlegget ditt, hvorfor gadd du registrere deg bare for å trolle?
Sist endret av wanna-b; 4. mai 2013 kl. 16:26.
Sitat av fardin123 Vis innlegg
Mange salatspisere her ja.

Til de som mener at krokodiller ikke bør drepes; hva kan en krokodille bidra med her i verden, annet enn å skade/drepe et menneske? Dyr er dyr, de gir oss ikke annet enn mat. Katter og hunder er ok, ikke alle de andre.
Vis hele sitatet...
Gratulerer med dagens dummeste og mest (U)gjennomtenkte innlegg. Seriøst, hvor gammel er du 11 år?

Det hele handler om balanse, krokodillen spiser andre dyr og bidrar til at økosystemet er i balanse. Utrydder vi krokodillen mangler du en brikke til planetens puslespill. Krokodillen er eldre enn hele slektstreet ditt og har slik jeg ser det MER rett til å være her på planeten enn det du har!

"dyr er dyr, de gir oss ikke annet enn mat"? Hva babler du om a? Jeg skal ikke ødelegge og få tråden stengt, men kunne gjerne klasset ut deg i en diskusjon om hva dyr brukes til og om mennesket i det hele tatt trenger å spise dyr. Skal spare meg for det, men igjen gratulerer med dagens dummeste innlegg. Hva kan du bidra med da? Krokodillen bidrar jo med ingenting i dine øyne, kan garantere deg at du ikke bidrar en dritt i krokodillens øyne heller! Hadde du vært i førersetet av verden hadde vel du utryddet alt som ikke kunne "gaine" deg på best mulig måte. Mennesket generelt er EGO og bryr seg ikke om andre individer, du er et klart eksempel på det..

I samme slengen så skal jeg være såpass høy på pæra og dømme deg. Du er vel en av de som vil at vi skal utrydde ulv også?

Er det du da som skal skrive om rødhette og ulven? Skrive om dyrene i Afrika sangen?

For meg er kommentaren din mindre verdt enn krokodillen. Du kan gjerne bidra til et svart og ulovlig marked ved å kjøpe slike gjenstander, men spar deg for tankegangen din. Helt ute å kjører om du spør meg.

Visse dyr (som du sikkert mener bør utryddes) har mer rett en deg til å leve her, de har levd her lengre enn slektstreet ditt og var her før noen med din tankegang satte føtter der.

Mens jeg er litt på dømminga av deg som person så er du vel i mot at Tigerne skal utryddes? En veldig utrydningstruet art, hvorfor skal den ha så VELDIG mye mer rett til å leve her enn krokodillen?

Fordi krokodillen ikke er på sirkus? Fordi tigeren er penere?

Jeg taler dyrenes sak, håper virkelig du ikke taler Menneskenes. Din egen mening er greit, ingen som hører på (uten om meg da, dyreverneren) uansett

God Helg (og ja spis gjerne som en vegetarianer, det har bare positive effekter på hele deg og hele jordkloden)

heartslava!
Nå har nå tradstarter sagt at typen har en egen krokodille-farm, så det er verken krypskyting eller spesielt farlig for det biologiske mangfolkdet det her...

.. ei heller er jeg i nærheten av å kjøpe påstanden noen kom med at om hvis det var lovlig ville selger hatt skikkelige offisielle papirer, fordi dette er tross alt Kambosjdia.. det ville forbauset meg meget sterkt om noen som helst hadde papirer på noe som helst der, uansett hvor lovlig eller ulovlig det er.


Uansett, trådstarter.. Jeg har ikke en fjerneste anelse om du klarer å få den innført. Mitt råd er å betale cash, og få noen andre til å sende den i posten til deg hit, sånn at hvis det blir trøbbel med innførselen er det ikke du som har brutt loven.. og kan nekte for alt.
Uten papirer og den i bagasjen kommer du i allefall ikke lengre enn til Gardemoen med den uten papirer! Og før en frakter slikt inn i landet, bør en også tenke over hvilke parasitter, bakterier, virus og evt andre ubudne gjester, en kan frakte med i skrotten. Det samme gjelder en levende plante (noe som jeg mener å huske er forbudt å frakte inn i landet uten tillatelse).
nå sporte han ikke om han kunne få kritikk for og ta md en utstoppet krokodille med hjem... så spar dere for moralprekner og tullsnakk, og heller svar han på spørsmålet!
"Øko-Terrorist"
Sett bort i fra det moralske og lovligheten rundt det, så er det også ofte slik at billige og raske utstopninger som dette ikke er skikkelig behandlet, de vil ofte begynne å råtne, stinke og dette fra hverandre etter kortere tid, i tillegg til det som amdb73 over nevne ang. ubudne gjester i dyret ved dårlig utstopning. Og ja, du kan tydelig se at dette er langt i fra kvalitetsarbeid på bildet.
Profesjonell Noob
8bit's Avatar
Sitat av trixxe Vis innlegg
nå sporte han ikke om han kunne få kritikk for og ta md en utstoppet krokodille med hjem... så spar dere for moralprekner og tullsnakk, og heller svar han på spørsmålet!
Vis hele sitatet...
spurte*
med*

Vel, som jeg ser har flere skrevet at han nok kommer til å få problemer da han ikke har papirer på at denne krokodillen er anskaffet på lovlig vis, og at det mest sannsynlig uansett er ulovlig å frakte den inn mtp. virus/bakterier/etc.
Vi hadde en slik før, ca 20cm høy, og 40cm utstrakt da den var levende, eneste forskjell var at den holdt et askebeger :P

Min mor sier at det mest sansynlig ikke var lovlig men de prøvde likevel da de sendte alle tinga sine med en container når de flytta hjem igjen til norge, og de sjeldent ble sjekka på den tida. Detta var på slutten av 80-tallet. Kvaliteten på de der skal jeg ikke uttale meg om, men vår holdt i stua i 10-15 år, den brakk en arm. Om de foretok noen form for desinfisering e.l. vet jeg ikke, men det må vel være mulig å utføre.