Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 914
Hei.
Jeg satt og funderte litt og kom til å tenke "Er det mulig å se og videresende cookies med flash"?

Jeg har søkt litt, men uansett så er jeg ikke det største talentet i flash så lurer på om noen av dere vet hvordan

Og til dere som sier jeg skal søke, så har jeg allerede funnet en tutorial som hjelper meg ganske godt med det jeg skal oppnå, men tenkte at det hadde vært kjekt med en liten "snarvei" når det gjaldt det med cookien.

For å spesifisere hva jeg er ute etter skal jeg forklare litt bedre:

Ola har laget en fil i flash som han legger ut på nettsiden sin.
Når Per kommer og skal se på siden til Ola sender flash filen Pers cookies videre til en ekstern side (eks: enside.com/cookieflash.php?navn=Per&email=persmail@permail.com).

Det er rett og slett alt.

På forhånd takk
Hvis du vil oppnå at siden din sender data på den typen du ga eksempel på her, blir det vell $_GET du må bruke, cookies sender ikke infoen gjennom URL-skjema.
$_COOKIE og header() (videresending) i php gjør alt du ber om. Gjøre det tungvint er tull.

Edit;
Du kan vel sette cookie med javascript når flashen er ferdig. Har ikke gjort det før, men det skal vel fungere.
Sist endret av esl; 15. juli 2007 kl. 00:52.
lsrr's Avatar
Trådstarter
Sitat av droopi
Hvis du vil oppnå at siden din sender data på den typen du ga eksempel på her, blir det vell $_GET du må bruke, cookies sender ikke infoen gjennom URL-skjema.
Vis hele sitatet...

Unskyld , men leste du hele posten?

hadde du gjort det, så hadde du sett at jeg faktisk bruker Get funksjonen på mottager siden.

Vil vel egentlig tro at dette her blir ganske likt php , men jeg klarer det ikke i flash.

Sitat av typisk
$_COOKIE og header() (videresending)i php gjør alt du ber om. Tyte det inn i flash er tull;D
Vis hele sitatet...
Hadde jeg hatt mulighet til å gjøre det i php hadde jeg selvsagt gjort det, men i dette tilfellet er det umulig.
Sist endret av lsrr; 15. juli 2007 kl. 00:51.
lsrr's Avatar
Trådstarter
ok, er det ingen som kan hjelpe?