Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1368
Anonym bruker
"God Kynokefal"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tittelen sier egentlig det meste. Jeg tenker at det alltid er smart å ha en god advokat som kan bli med på avhør på korte varsler, få deg ut av glattsellen litt tidligere etc.

Men hvordan er det å innlede et kundeforhold med en advokat, når jeg fortiden ikke har noen saker gående som han kan hjelpe med med? Hvis jeg skulle bli slengt i glattsellen og så avhør, skal jeg da bare ring en advokat jeg aldri har hatt kontakt med, og krysse fingrene på at han gidder å komme bort klokken ni på kvelden?

Oppsumerig:
Hva er etiketten når man skal igangsette et kundeforhold med en advokot, i tilfelle du skulle bli siktet for et eller annet i fremtiden?
Er vel bare å ta kontakt med et advokatfirma som kan være aktuelt? Advokat er dyrt, men antar at du allerede er klar over det.
Bare si det du sier her, send en mail og be om en time fordi du ønsker å knytte deg til ett advokatkontor i tilfelle fremtidige saker. Dette behøver ikke være for noe kriminelt men alt fra fyllebråk til boligsalg eller arvestrid.
Hvor i landet hører du til?