Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1677
Hei. Dere har sikkert sett noen tråder fra meg tidligere ang utslag på benzo på rusprøver.
Jeg har fra slutten av oktober til 9. Jan har rusfrie prøver, har ruset meg null, niks og nada. Men 9 jan prøven min var positiv på benzo. Jeg har ikke tatt noenting som ligger under benzo-gruppen.

Jeg går på en medisin som heter Quetiapin accord 300mg (seroquel) som jeg tar to av hver kveld.

Jeg fikk idag «spesifisert» rusprøven etter eget ønske, og det har selvfølgelig slått ut som ett stoff som ikke står i den spesifikke prøven. Noen som vet hva jeg kan gjøre? Føler meg hemmet her med disse «plutselige benzopositivene» og mtp at jeg går på 6-mndrs russcreening for å få tilbake førerkort... har lest på nettet dog at flere som går på høye doser seroquel har fått utslag på benzo, det må da ha noe med det å gjøre iogmed at jeg VET jeg ikke ruser meg med annet. Har tatt lsd en gang, men prøver etterpå var helt clear...
takk for innspill hilsen en utålmodig gutt



https://imgur.com/a/QZyGo

Først slo de bare ut som benzo, men dette er
Prøveresultat etter ønsket spesifikasjon
Sist endret av Behring09; 8. mars 2018 kl. 13:38. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Anders ;)
Trådstarter
Ingen som vet hvor/hvem jeg kan henvende meg til?
Det står jo svart på hvitt i prøvesvaret at det kan være en falsk positiv. Om neste prøve da ikke gir utslag, så mener jeg at tvilen skal komme deg til gode. Går du på serequel eller lignende så har jeg tidligere lest at dette kan slå ut om man er uheldig. en såkalt kryssreaksjon.
står litt om det på denne listen. hvorvidt du kan stole på den aner jeg ikke. Lykjke til! stå på krava om du er sikker på at du ikke har knarket

https://www.ferle.no/informasjon-om-...kryssreaksjon/
Sist endret av mr.roundtree; 2. april 2018 kl. 01:30.
Anders ;)
Trådstarter
Sitat av mr.roundtree Vis innlegg
Det står jo svart på hvitt i prøvesvaret at det kan være en falsk positiv. Om neste prøve da ikke gir utslag, så mener jeg at tvilen skal komme deg til gode. Går du på serequel eller lignende så har jeg tidligere lest at dette kan slå ut om man er uheldig. en såkalt kryssreaksjon.
står litt om det på denne listen. hvorvidt du kan stole på den aner jeg ikke. Lykjke til! stå på krava om du er sikker på at du ikke har knarket

https://www.ferle.no/informasjon-om-...kryssreaksjon/
Vis hele sitatet...
Takk for svar! Samme mener jeg, hvis de skal ha meg til å feile på benzo, må de jo hvertfall kunne bevise hvilken substans jeg har brukt?? Nei er kun 9 jan og 20 feb som slo ut på benzo. Er så redd det skal skje igjen så jeg dropper å ta medisinen seroquel, 3 dager før prøven og 4 dag før prøven tar jeg en tab istedetfor to.
Krev innsending til utvida prøve. Så får de sett at du ikke har tatt noe.
Anders ;)
Trådstarter
Sitat av Sondre Vis innlegg
Krev innsending til utvida prøve. Så får de sett at du ikke har tatt noe.
Vis hele sitatet...
Er jo det jeg har fått. Spesifisert prøvenpå benzogruppen, eller er jeg helt på jordet her, kompis? 😅