Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 1136
Inne på statens vegvesen på førerkort søknad så står det at jeg må levere helseattest fra lege, kjørelæreren min syntes det var rart at jeg måtte gjøre det, men jeg mistenker det kanskje har noe å gjøre med at jeg ble tatt for å røyke hasj for 2 år siden? Jeg fullførte urinprøver i 1,5år hoss politiet og ble ferdig med ungdomsskontrakt. men har de lov å teste edrueligheten min etter endt ungdomsskontrakt?

EDIT; helseattesten må leveres før oppkjøring
Sist endret av checheneren95; 18. september 2017 kl. 21:47. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ja, du slipper ikke unna den vil jeg tro. Er det klasse B, eller tyngre klasser som C1 eller D/DE/C/CE? Helt vanlig med helseattest på tyngre klasser, men da tester man ikke for narkobruk med urinprøver, da tester man etter diabetes osv som kan påvirke kjøringen.
Ta en telefon til politikammeret er sikkert det aller enkleste. Er du nøktern for tiden så er det bare å levere helseattest og ikke tenke noe mer på det. Bruker du knark og ikke er nøktern nok til å fikse deg en helseattest så bør du kanskje ikke ha førerkort.