Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1360
Anonym bruker
"Sub-tropisk Pegasus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Fyller 17 i sommer og skal til sverige. lurer på om noen har erfaring og kjøpe røyk på svenskegrensen når man er under 18?
Av erfaring har jeg så og si alltid blitt spurt om å vise legitimasjon, når jeg har handlet i butikkene like ved grensa. Sist gang ble til og med de to andre jeg dro med bedt om å vise legitimasjon, da de ansatte trolig mistenkte at jeg skulle handle for dem. De var dog. over 18, så var ikke noe problem.
På butikker lenger inn i Sverige har jeg aldri blitt spurt.
Anonym bruker
"Orange Turse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du blir sjekket, av og til leser de feil så de tror du er 17 istedenfor 27 til og med
Det er ikke noe mindre ulovlig for svenskene å selge tobakk til deg. Sjangsen for å bli spurt er veldig høy, men det skader jo ikke å prøve.
Jeg hadde heller satset på å ta med noen som er over 18 til å kjøpe for deg. (ikke bli med inn i butikken, da kan dere bli nektet salg.)
Anonym bruker
"Redd Kentaur"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Svenskegrensa blir du 9/10 ganger spurt.
Når jeg var med familien til Stockholm spurte jeg bare randoms om å kjøpe til meg. Veldig kleint og kjedelig der og da, men dette er folk du aldri ser igjen. Funket fint for meg da jeg var 16 (Etter typ 15 forsøk).
Anonym bruker
"Orange Kvernknurr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Som nevnt tidligere her, på grensa har du få muligheter. Jeg bor litt lengre inn i Sverige, og husker at det ikke var noe problem og handle hos "innvandrerbutikker" uten og vise legg når jeg var på din alder. Er et flertall av disse i småsteder som Säffle, Arvika osv. Disse selger også det i Sverige mye omtalte "piratsnusen" og balkan-røyk. smaker helt greit og koster fra 120 for 10 bokser for snusen iaf.