Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 5309
Har et Turtle Beach p11 men ledningene inni er sarvet, vil gjerne finne et nytt gaming headsett som er behagelig, har god lyd og bra mic. Vil gjerne ha prisen fra 1000 og nedover. Grunnen til at jeg er usikker selv er at alle headsett jeg ser på får altfor variabel tilbakemelding.

Takk til all hjelp jeg får
Har selv et Steelseries Siberia V2 som jeg er veldig fornøy med, det eneste jeg har å trekke ned på det er at det er litt dårlig byggekvalitet på selve headsettet. Du får en relativt "billigplast-følelse". Men lyden på Siberia'n er helt rå, særlig med 7.1 virtual surround. Så om jeg hadde gjort litt mer research så hadde jeg nokk gått for et Corsair 2100. Denne går 199kr over ditt busjett men regner med det er verdt det. Sett på en del rewievs av det å, og det har fått mye positivt. Har også en veldig bra mik som du nevner. Og i tillegg er det trådløst, så ville nokk ha kjøpt det framfor Siberia v2 (som er en del billigere).

Håper jeg hjalp deg litt! Lykke til med kjøpet
Jeg bruker og Steelseries Siberia V2 og kan ikke klage. Du kan og bruke det offentlig uten og se helt rar ut.
Kjøpte Astro A40 på komplett nå, 1300 spenn for et ufattelig behagelig headset med god lyd. Litt svak bass, men ellers klar lyd og god lydisolasjon. Anbefales!
Ellers er Siberia V2 et godt og rimelig alternativ.
Trådstarter
95 0
Tusen takk for alle svarene jeg fikk jeg så på Siberia v2 headsettet tidligere, ser ut som det blir det jeg kjøper
Kjøpte et brukt siberia v2. Vet ikke om det følger med forlengelse på kabel, om ikke burte du skaffe det. Elendig støydemping, men om ikke det er viktig er det et bra headsett til gaming.
Har hatt 2 par siberia og kan ikke klage. Tåler veldig mye, okei lyd, elendig støydemping og en følelse av og plast. Det paret jeg har nå har virkelig fått gjennomgå, en skrue har gått til helvete og den ene puta løsnet. Fikset skruen som manglet med en strips og en selvborrende skrue ( skrudde ikke skruen fast, bare låste stripsen på plass) og underlaget til puta vasket jeg godt for dobbeltsidig teip før jeg teipet på nytt.

Min søstre har begge g35 og er superfornøyde. Prøvd selv 4-5 ganger og lyden var litt bedre kontra siberia i mine ører. Det er også bedre lydisolert enn siberia, men siberia presser mindre mot hodet mitt enn g35. Byggekvaliteten på g35 kan jeg ikke utale meg om.

Edit: mic'n til siberia er vell ikke sånn ekstremt bra? Bruker den ikke selv, så hadde satt pris på om noen kan svare for meg.
Sist endret av Oprah; 15. mai 2014 kl. 16:32.
[quote=beberg;3122074]Har selv et Steelseries Siberia V2 som jeg er veldig fornøy med, det eneste jeg har å trekke ned på det er at det er litt dårlig byggekvalitet på selve headsettet. Du får en relativt "billigplast-følelse". Men lyden på Siberia'n er helt rå, særlig med 7.1 virtual surround. Så om jeg hadde gjort litt mer research så hadde jeg nokk gått for et Corsair 2100. Denne går 199kr over ditt busjett men regner med det er verdt det. Sett på en del rewievs av det å, og det har fått mye positivt. Har også en veldig bra mik som du nevner. Og i tillegg er det trådløst, så ville nokk ha kjøpt det framfor Siberia v2 (som er en del billigere).

Håper jeg hjalp deg litt! Lykke til med kjøpet
--------------------------------------------------
Steelseries Siberia v2 har ikke 7.1 virtual surround.

+ så ville jeg ikke ha valgt 2100 over v2, trådløs er så mye slit, da bør man heller kjøpe 1500.

Dårlig byggekvalitet er det heller ikke, har hatt mitt i 1 1/2 år nå :P

Hvis du er ute etter surround, så anbefaler jeg Steelseries Elite og Astro A40. Begge er dyre, men det avhenger jo av hvor mye du er villig til å bruke
Sist endret av stinkdyr; 15. mai 2014 kl. 16:55.
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Sitat av Zipher Vis innlegg
Jeg har Logitech G35, og er stor fornøyd!
https://www.komplett.no/logitech-g35...headset/775780
Vis hele sitatet...
^

Kjøpte mitt for 2-3 år siden på evigvarende tilbud 495,-.
Funker flott, har god lyd og god mikrofon. Lett verdt pengene.
Trådstarter
95 0
[quote=stinkdyr;3122447]
Sitat av beberg Vis innlegg
Har selv et Steelseries Siberia V2 som jeg er veldig fornøy med, det eneste jeg har å trekke ned på det er at det er litt dårlig byggekvalitet på selve headsettet. Du får en relativt "billigplast-følelse". Men lyden på Siberia'n er helt rå, særlig med 7.1 virtual surround. Så om jeg hadde gjort litt mer research så hadde jeg nokk gått for et Corsair 2100. Denne går 199kr over ditt busjett men regner med det er verdt det. Sett på en del rewievs av det å, og det har fått mye positivt. Har også en veldig bra mik som du nevner. Og i tillegg er det trådløst, så ville nokk ha kjøpt det framfor Siberia v2 (som er en del billigere).

Håper jeg hjalp deg litt! Lykke til med kjøpet
--------------------------------------------------
Steelseries Siberia v2 har ikke 7.1 virtual surround.

+ så ville jeg ikke ha valgt 2100 over v2, trådløs er så mye slit, da bør man heller kjøpe 1500.

Dårlig byggekvalitet er det heller ikke, har hatt mitt i 1 1/2 år nå :P

Hvis du er ute etter surround, så anbefaler jeg Steelseries Elite og Astro A40. Begge er dyre, men det avhenger jo av hvor mye du er villig til å bruke
Vis hele sitatet...

Ville gjerne ha noe rundt tusenlappen da, 2000 og over er kanskje litt for mye i forhold til hvor mye jeg tjener hahah

Sitat av Bombasa Vis innlegg
^

Kjøpte mitt for 2-3 år siden på evigvarende tilbud 495,-.
Funker flott, har god lyd og god mikrofon. Lett verdt pengene.
Vis hele sitatet...

Hvor fant du det tilbudet?
Sist endret av Born2Follow; 18. mai 2014 kl. 18:35. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jo det har den stinkdyr 7.1 Virtual Surround!

https://www.komplett.no/steelseries-...b-black/798624
Sist endret av beberg; 18. mai 2014 kl. 19:01.
Sitat av beberg Vis innlegg
Jo det har den stinkdyr 7.1 Virtual Surround!

https://www.komplett.no/steelseries-...b-black/798624
Vis hele sitatet...
Det var da merkelig, når du går på uvidet info står det at lydmodusen er stereo

Søk opp litt andre steder, er nesten 100% sikker på at ss sv2 er stereo
Steelseries Siberia v2 på USB har et USB-lydkort, som mest sannsynlig har innebygd 7.1 virtual surround i driveren. Skal du oppnå samme med Steelseries Siberia v2 med vanlig 3.5mm jack, må du ha et lydkort i datamaskinen med 7.1 virtuell surround i driveren.

Altså: Headsettet er stereo. Gjennom driver får det 7.1 virtuell surround. Alle headsett kan få virtuell surround dersom driveren (til lydkortet, både USB og integrert) har dette. Denne videoen bruker det samme konseptet som 7.1 virtuell surround i headsett. I videoen trenger du bare stereo-hodetelefoner, da jobben som 7.1 virtuell driveren gjør allerede er integrert i videoen (og sannsynligvis bedre enn driveren gjør det, men det er et bevis på konsept).
Sist endret av Flaskepost; 18. mai 2014 kl. 22:41.
Trådstarter
95 0
Det blir logitech g35 da

Sitat av Zipher Vis innlegg
Jeg har Logitech G35, og er stor fornøyd!
https://www.komplett.no/logitech-g35...headset/775780
Vis hele sitatet...
1 Spørsmål, er byggekvaliteten revva? så masse tilbakemeldinger om at det knekker og kjennes billig ut. Føles ditt sånn?

Og det virker som om Logitech G430 er mye bedre enn de fleste også.
Sist endret av Born2Follow; 19. mai 2014 kl. 16:11. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Har mange venner som har hatt Logitech G35. Det knekker visst veldig lett. En opplevde at den ene siden plutselig knak mens han hadde det på hovve...

Personlig har jeg hatt mye rart, i det sisste Tiamat 7.1. Dette søg, mikrofonen var ELENDIG og headsette døde etter 2 månder uten å ha gått i bakken en eneste gang (tro meg, det kostet faktisk en del). Da jeg sendte det inn til Komplett fikk jeg pengene igjen da de tydeligvis hadde samme erfaring med det. Lyd/mic 8/3.

Razer Megalodon derimot, utrolig bra og stabilt headsett. Nå for en ukestid siden gikk det istykker da det dinget 900 gangen det gikk i bakken og det ble kabel brudd. :< Lyd/mic 10/8. (micen var helt konge men om man har høy lyd i headsette vil de på for eks skype høre lyden din).

Kjøpte meg ett Razer Kraken 7.1 som jeg egentlig er godt fornøyd med, synes det presser litt mot hodet da. Om jeg sitter lenge.. Men tenker dette gir seg etter det er brukt en del, lyd/mic 10/10.
Hvilket hovedkort/lydkort/annen lydløsning har du? Hvis du har en bedre enn gjennomsnittlig lydløsning kan det være at QPAD QH-90 er for deg. Laget i samarbeid med Beyerdynamic, og har høstet mye god kritikk. Dette er dog 60 ohm hodetelefoner, så de krever litt kraft for å spilles skikkelig. De fleste gaming-headsett har en motstand på omtrent 32 ohm.
Sist endret av Flaskepost; 20. mai 2014 kl. 14:41.
Sjokkerer meg at ingen har nevnt Cooler Master Storm Sirus? :O
Alle undervurderer Sirus, heeelt til de har prøvd det... Fy F*en
Bassen er helt vidunderlig, lyden er utrolig god og klar, og man kan stille på alt. Man får med en slags amp, hvor man kan stille på master sound, front, rear, center og bass, som øker kvaliteten høyt. For å få fullt ut av headsettet laster man ned en software for det, hvor man kan stille på enda mer, som om man vil ha stereo, quadraphonic eller 5.1 surround. Frequency'en, SVN mode off/on, sample rate og mye mer!!
Mikrofonen på headsette er så god som man får den til å være til å ha på et headsett, den er klar, ikke bakgrunnslyd i det hele tatt, og klinker godt. man har til og med voice change!!! :O :O :O
Det er vel alt man spør om i et headsett?
og ikke minst kan man sitte med headsettet på hodet i flere timer, uten å få vondt. Du får med ekstra puter i skinn.
Eneste ulempen er at det er bitte litt stort, og litt tungt, så man kan ikke bøye seg ned å slikke seg på ballene med headsettet på. ANBEFALES!

https://www.komplett.no/cm-storm-sir...headset/761196
Hei!
Har ikke noe som helt problemer med mitt G35 : )
Synes det virker ganske så soldid jeg, værtfall knall bra mic!
Trådstarter
95 0
Sitat av Flaskepost Vis innlegg
Hvilket hovedkort/lydkort/annen lydløsning har du? Hvis du har en bedre enn gjennomsnittlig lydløsning kan det være at QPAD QH-90 er for deg. Laget i samarbeid med Beyerdynamic, og har høstet mye god kritikk. Dette er dog 60 ohm hodetelefoner, så de krever litt kraft for å spilles skikkelig. De fleste gaming-headsett har en motstand på omtrent 32 ohm.
Vis hele sitatet...


https://www.komplett.no/msi-z87-g43-socket-1150/782066

Dette er hovedkortet mitt er ikke sikker på lydkort

Sitat av Blixus Vis innlegg
Sjokkerer meg at ingen har nevnt Cooler Master Storm Sirus? :O
Alle undervurderer Sirus, heeelt til de har prøvd det... Fy F*en
Bassen er helt vidunderlig, lyden er utrolig god og klar, og man kan stille på alt. Man får med en slags amp, hvor man kan stille på master sound, front, rear, center og bass, som øker kvaliteten høyt. For å få fullt ut av headsettet laster man ned en software for det, hvor man kan stille på enda mer, som om man vil ha stereo, quadraphonic eller 5.1 surround. Frequency'en, SVN mode off/on, sample rate og mye mer!!
Mikrofonen på headsette er så god som man får den til å være til å ha på et headsett, den er klar, ikke bakgrunnslyd i det hele tatt, og klinker godt. man har til og med voice change!!! :O :O :O
Det er vel alt man spør om i et headsett?
og ikke minst kan man sitte med headsettet på hodet i flere timer, uten å få vondt. Du får med ekstra puter i skinn.
Eneste ulempen er at det er bitte litt stort, og litt tungt, så man kan ikke bøye seg ned å slikke seg på ballene med headsettet på. ANBEFALES!

https://www.komplett.no/cm-storm-sir...headset/761196
Vis hele sitatet...


Jeg vil ha 7.1 og ikke 5.1 ettersom jeg fokuserer på gaming, så bass har jeg stereo anlegg til det logitech g430 er det mest behagelige headsette jeg noen gang har prøvd også Men det cooler master headsette ser ut som om det har mye mere innstillinger men derfor skal jeg laste driveren til logitechen.

Sitat av Zipher Vis innlegg
Hei!
Har ikke noe som helt problemer med mitt G35 : )
Synes det virker ganske så soldid jeg, værtfall knall bra mic!
Vis hele sitatet...
Godt å vite, men g430 er helt SYKT solid, har helt grei mic men hvis du gjør om innen driveren så er det vell muligens bedre
Sist endret av Born2Follow; 21. mai 2014 kl. 12:24. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Om du har et lydkort som støtter virtual surround vil jeg anbefale å gå for et stereo-headset. Dette vil gi deg mye bedre lyd, siden det at man da gjerne har 1 stor og god høyttaler på hvert øre, i stede for flere små av dårligere kvalitet. Posisjonering ordner lydkortet via virtual surround, slik at du selv med stereo kan høre hvor lydene kommer fra.

Husk at mennesker uansett hører i stereo, det er forskjell i amplituden og delay mellom ørene som gjør at vi klarer å gi ting en posisjon.
Sist endret av etse; 21. mai 2014 kl. 12:56.
Tidsmisbruker
Slaps's Avatar
Trenger heller ikke være avhengig av lydkortet. De fleste spill har virtual surround for headphones innebygget i spillet
Mannen i gata.
SkyMarshal's Avatar
Sitat av Slaps Vis innlegg
Trenger heller ikke være avhengig av lydkortet. De fleste spill har virtual surround for headphones innebygget i spillet
Vis hele sitatet...
Dette hjelper da svært lite om det integrerte lydkortet ikke støtter formatet
Sitat av SkyMarshal Vis innlegg
Dette hjelper da svært lite om det integrerte lydkortet ikke støtter formatet
Vis hele sitatet...
om det er implementert riktig i spillet har det ikke noe å si på lydkortet. Siden det kun handler om at man sørger for å ha riktig amplitude-forskjell og forsinkelse mellom høyre- og venstrekanal.

Alt som må til er at man på et eller annet punkt regner ut hva forsinkelsen og amplitudene skal være. Dette kan fint gjøres i spillet, og dermed bare la lydkortet spille det av som normal stereo-lyd. (noe som er det beste, da det kan bli bedre enn 7-kanals virtual surround).

Den andre løsningen er at man lat spillet sende ut lyden som 7.1 surround, og driveren gjør omregningen fra surround til virtual surround før det spiller av lyden.

Edit: Det finnes flere eksempler på virtual surround, som f.eks. virtual barbershop som fungerer helt fint selv om lydkortet ditt kun støtter stereo og du har enkle hodetelefoner. Det fungerer selvfølgelig ikke med høytalere.
Sist endret av etse; 21. mai 2014 kl. 19:52.
Trådstarter
95 0
Sitat av etse Vis innlegg
om det er implementert riktig i spillet har det ikke noe å si på lydkortet. Siden det kun handler om at man sørger for å ha riktig amplitude-forskjell og forsinkelse mellom høyre- og venstrekanal.

Alt som må til er at man på et eller annet punkt regner ut hva forsinkelsen og amplitudene skal være. Dette kan fint gjøres i spillet, og dermed bare la lydkortet spille det av som normal stereo-lyd. (noe som er det beste, da det kan bli bedre enn 7-kanals virtual surround).

Den andre løsningen er at man lat spillet sende ut lyden som 7.1 surround, og driveren gjør omregningen fra surround til virtual surround før det spiller av lyden.

Edit: Det finnes flere eksempler på virtual surround, som f.eks. virtual barbershop som fungerer helt fint selv om lydkortet ditt kun støtter stereo og du har enkle hodetelefoner. Det fungerer selvfølgelig ikke med høytalere.
Vis hele sitatet...

Er 50% sikker på at jeg ikke har et ekstra lydkort i pc'en men hovedkortet mitt skulle vist være OP. http://gaming.logitech.com/en-us/pro...gaming-headset dette er headsette det ente opp me at jeg bestilte