Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  56 4252
Har sett mange tråder her på forumet omhvilken distro du bruker, programmer du anbefaller ol.

Nå tenkte jeg at jeg skulle spørre om noe annet, hvorfor bruker du linux?
Spesielle programmer? Spesielle ting? Hva gjordet at du bruker linux? Og hva gjør at du evt. ikke bruker det.


For meg er det kun en grunn til at jeg ikke bruker det, spill, for meg virker det som at det tar litt tid før spill funker skikkelig i winex, om dette er sant er en annen ting....


Edit: glemte jo å fortelle at jeg bruker freebsd som server, og det er jeg forbanna glad for, sinsykt stabilt, relativt enkelt....

Eneste gangene jeg har hatt nedetid er ved upgrade av OS
Sist endret av tore-; 10. september 2002 kl. 08:35.
switcher litt mellom linux og windows. Linuxen bruker jeg fordi det er så utrolig gøy å sitte i konsollen og fikse så føler jeg at jeg har mer kontroll over systemet, og det er utrolig mye nettverktøy i linuxen
Jeg kom til et punkt i Windows hvor jeg bare så begrensinger, og ikke muligheter. Og siden jeg samtidig hadde lyst å lære meg Linux, så ble valget enkelt.
Jeg begynnte å legge inn Linux, men fikk fort problemer, og gikk tilbake til Windows. Men jeg ga ikke opp, og det er jeg glad for.

Nå kjører jeg kun Linux både på jobb og hjemme.
De tingene jeg liker best med Linux er at man faktisk VET hva som skjer på PC'en til enhver tid, og at man har full kontroll over PC'en.

Også er det hele tiden nye ting å lære. Så jeg bruker Linux til det samme som jeg gjorde i Windows, pluss enda flere ting. Også er det jo så stabilt. Systemkræsj har jeg ikke opplevd på mange måneder, og har det skjedd så har det vært pga brukerfeil

Valget med å gå over til Linux har gått littutover hvor oppdatert jeg er på hardwarefronten siden jeg ikke spiller så mye. Men takk til Starb0x, så har jeg faktisk en god del spill også til Linux nå.

Og WineX funker bra til endel spill, så lenge spillene er rapportert skal funke i Wine(X), så er det ikke så vanskelig å få dem igang.

Og en ting til som er moro med Linux, og det er The Linux Community. Med engang du begynner med Linux, så åpner på en måte en ny verden seg (høres meget klisjeaktig ut, men slik er det). Og hvis du i tillegg liker å programmere, så kan du jo starte et helt nytt GPL-prosjekt, og gi ut egen software i open-source, og kanskje også få flere til å hjelpe deg med koding og utvikling.

Så kort oppsumert; jeg får utnyttet maskinen min mer med å kjøre Linux framfor Windows.
Linux er ikke egnet for mitt bruk egentlig, jeg spiller, web designer++
Jeg kjører Windows XP og RedHat 7.3.
Jeg bare "leker" meg med RH, syns det er intresant. Så blir jeg alltid så glad når jeg får noe til hehe
Tenkte å prøve å sette opp Counter Strike Server og webserver.
kjører ikke linux nuh, tenkte jeg skulle legge inn mandrake så snart jeg får kjøpt meg ny hdd(har ikke plass for øyeblikket).
tror mange begynner for 1337ness
Jeg liker å bølle med system og litt småprogrammering, webdesign + koding, osv. så derfor er linux et g0yt valg, samtidig som windows for øyeblikket er en bedre spillplattform(dette har seff mye med kompatibilitet å gjøre). Som server er alltid linux 1. valg, ihvertfall faste servere. Men slik situasjonen er nå, går det nok en stund før jeg i det hele tatt kommer til å tenke på å kun kjøre linux. Det blir nok multiboot, ja
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
jeg bruker bsd som serveros, og ikke på workstation fordi unixbaserte operativsystemer dessverre ikke tilfredstiller mitt behov helt ennå. jeg trenger diverse grafikkorienterte adobeprodukter. selvsagt, jeg kan bruke gimp, men jeg går ikke fra photoshop til gimp bare for å bruke linux. av scripting/programmering bruker jeg både windows og unixbaserte operativsystemer, men det går helst i windows ettersom det fortsatt er mest praktisk.

og ja, jeg vet jeg kan kjøre photoshop 5.5 i linux med wine, men det er enda ikke uten problemer.
kjører win98se og har en liten slackware box i kleskapet som er på 24/7, slack boxen fungerer som dc klinet, ftp-server, www-server, smtp-server o.s.v! bruker den mye(putty) da har jeg en server som er stabil og lite ressurs tagende, og en klient som er simpel og rask til spill.
en annen grunn til at jeg kjører en såpass tynn og gammel klinet er at jeg vil ikke at MS skal vite alt jeg gjør, noe jeg mener de tar seg mer og til rette til etterhvert som nye versjoner kommer!
Sist endret av Eriken; 10. september 2002 kl. 12:15.
Nettverksbruk og programmering.
Ganske enkelt fordi jeg ikke vil behefte meg med windows. Nå som jeg fant gentoo er lykken gjort

Og litt argumentering for å bruke linux:
1.) Det er gratis.
2.) Veldig mange og de mest populære spillene går lett i winex.
3.) Windows applikasjoner vil kjøre veldig bra i wine når winehq er ferdige med å porte API'ene som microsoft gidde fra seg.
4.) OpenOffice er en ypperlig office løsning og håndterer Microsoft Office dokumenter helt nydelig. Har ikke prøvd dokumenter med VBS funksjoner, men jeg regner med dette ikke er støttet.
5.) Faktisk mye mer support. Om jeg klurer med noe limer jeg bare inn feilmeldinga på groups.google.com eller bare google.com og finner vanligvis en god løsning på få minutter. #gentoo@undernet er også veldig hjelpsome.
Linux er fritt, stabilt og open source. Jeg kan bruke Linux til hva jeg vil og hvordan jeg vil. I just love it
Jeg begynte med Linux fordi jeg var nysgjerring og ville finne ut hva "alle" skrøt sånn av. Etterhvert som jeg brukte det endel og fant ut av ting ble jeg bare mer og mer imponert. Jeg har nå utelukkende brukt Linux i 4-5 måneder, og Windows er ikke lenger aktuelt, det ville føles som et stort tilbakeskritt.
Det jeg liker best ved Linux er stabiliteten og konfigurerbarheten. Det finnes også enormt med programmer. Når jeg en sjelden gang spiller går det i Quake3 som det finnes Linux-versjon av.
Jeg vil også som Xtrax fremheve community'en rundt Linux som for det meste består av greie og hjelpsomme mennesker.
for l33tness sake...
har suse, men bruker mest windows.
en egentlig konvertering blir sikkert mer aktuellt når jeg (forhåpentligvis) får vdsl.
(da til en litt "proffere" distro)

liker "scenen"/miljøet rundt.
Sist endret av plumRad; 10. september 2002 kl. 22:15.
leste at linux var bra på en webside, ble nysjerrig, kjøpte meg en sånn liten gul linux-bok som det fulgte med redhat 6.0 på. Siden det har jeg alltid brukt linux
MINST 12år
tore-'s Avatar
Trådstarter
eneste grunnen til at jeg ikke bruker linux er jo som sagt pga. spill... men det ser jo ut som det skal bedre seg med tanke på MS sine API moduler(?)


Og pga. jeg har prestert å kjøre raid0 med et crappy onboard raid controller...

får se om jeg finner en hd som jeg kan ha til selve os, så har jeg /home på raid systemet...
Første maskina mi hadde linux.
MINST 12år
tore-'s Avatar
Trådstarter
Aldri brukt DOS eller Win før? How did this happend?
Hvorfor ikke jeg kjører linux?

Fordi jeg har aldri testet det ut, og win. funker ypplig til mitt bruk!
Opprinnelig postet av tore-
Aldri brukt DOS eller Win før? How did this happend?
Vis hele sitatet...
jo, i senere tid etter at jeg fikk internett og fikk litt videre datakunnskaper har jeg brukt windows en del. men det er linux jeg er vant med.

kan tenke deg noe så latterlig: jeg skjønte først ikke dritten av hvor konsollen lixom skulle være, og jeg fant aldri igjen /home.
Men etter den første tiden ble jeg litt mer vant med det. tar ikke lange tiden å lære seg windows.
Sist endret av Nichotin; 11. september 2002 kl. 16:31.
Jeg bruker Linux (Slackware) på server siden det er stabilt, sikkert (når det er riktig satt opp) og at det støtter alle internet-standarder skikkelig (ikke noe slik Microsoft Kerberos-versjon osv). Stabilt og sikkert er _viktig_ når serveren skal serve websider, FTP og shell for en del brukere.

Bruker WinXP og Win98 på PCene hjemme. Hovedmaskinen bruker XP til vanlig, når Photoshop, AfterEffects osv skal brukes. Men jeg booter til Win98 for å kjøre Reason og Cubase siden det funker bedre der. Latency i XP med Reason er helt forferdelig. Den andre PCen bruker Win98SE, men den står bare som AfterEffects / 3DS Max rendering server.

På Powerbooken bruker jeg Mac OS X 10.2 (Jaguar), fordi... ja gjett selv: har ikke så mye valg

De OSene jeg er mest fornøyd med er: Linux som server, og OS X som desktop system. De som ikke har prøvd OS X enda bør gjøre det. Switchen fra XP gikk helt greit og jeg liker nå OS X bedre enn XP etter å ha brukt det en stund.
Nichotin; jeg misunner deg litt. Når jeg tenker tilbake på de årene hvor jeg knota med Windows/MS-DOS istedenfor å lære meg et skikkelig OS med engang.
Men det var litt off topic....
::Offtopic::

Xtrax: Huff ja.

Jeg har også kuttet ut windows på primærmaskinen min. Og har kun windows til testing. Har alltid likt å dulle med betaer.
MINST 12år
tore-'s Avatar
Trådstarter
Gøyt å leke seg, helt enig....

"vente på at kernel 2.4.19 kommer til debian, slack!"
▼ ... over et år senere ... ▼
stabilt som fjell.
MINST 12år
tore-'s Avatar
Trådstarter
Tror du ser litt feil på datostemplingen her du
Hvis man i dag starter med linux vil jeg si at lærekurven er utrolig dårlig i forhold til det den var da jeg startet (6 år siden cirka), det er vel kanskje motsatt med frustrasjoner though..

Linux lærer man mer av hva en et operativsystem gjør, hvordan dataverden faktisk fungerer bak vinduene de bare ser..

Windows er et veldig bra operativsystem, men jeg velger å bruke Linux og andre OS basert på unix fordi det tilfredstiller kravene mine til et OS når det gjelder muligheter på hva man kan gjøre, stabilitet og alt annet swada dere har hørt før.
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Nå, over ett år og tre måneder etter denne tråden egentlig ble laget, kan jeg si at jeg har kjørt på UNIX-plattformen utelukkende i snart ett år. FreeBSD 5 på desktop i 2003 og FreeBSD på server i noen år.

Hva som forandret seg fra September 02 til tidlig 03? Helst det at jeg ikke lenger fikk tid til å leke meg noe særlig med datamaskiner lenger (les: dataspill).

BSD har jo også det velkjente It Just Works (tm)-slagordet, noe som har stemt utrolig godt for meg. All hardware har blitt støttet, og systemene jeg har satt opp har funket perfekt hele tiden. Det kommer utrolig godt med ettersom jeg ikke har allverdens tid til å sitte og knote. Slik jeg alltid har måttet gjøre med ymse Linux-distribusjoner. Dog, i BSD må man sette opp systemet selv helt fra grunnen av med tanke på brukerapplikasjoner. Men hvis man vet hva man skal ha er det en smal sak å fikse gjennom ports.

Nå forlater jeg dessverre vår kjære x86-plattform til fordel for Macintosh. Men UNIX-miljøet finnes heldigvis der også, pakket fint inn i OS X. Darwin, Apples UNIX-operativsystem, er basert på FreeBSD 4.8, elementer fra 5.x og Mach3. DarwinPorts, here i come!

Opprinnelig postet av fxxked
stabilt som fjell.
Vis hele sitatet...
Wow. Bra argumentering. Når du først skal dra opp en så gammel tråd burde du nesten ha mer å komme med en kun det.
Jeg bruker Linux fordi jeg hater Microsoft monopolet så inderlig. Jeg bruker Linux Mandrake hjemme, og Slacware på maskinen på skolen. Det virker fint det. Jeg bruker ikke noe spilll, men har fått wine til å funke. Ellers bruker jeg Opera, AMSN, ettercap, open office. Ja stort sett der jeg trenger. Jeg får alle mine behov dekket av Linux. Av en eller annen rar grunn utnytter linux og nettlinjen min bedre.
Den rare grunnen er vel i så fall TCP/IP-stacken.

Ja, dette var en gammel tråd. Jeg la aldri inn legokloss-OS'et Mandrake, og det gjør forsåvidt ingenting. Jeg kjører Slackware både på stasjonær og laptop, og er meget fornøyd med det. Har også fått testet blant annet OpenBSD siden sist.
Nå har jeg imidlertid funnet ut at jeg skal sette opp systemet mitt på nytt, og det er ingen tvil om at jeg kommer til å legge inn Gentoo. Jeg har knotet såpass mye med det ene og det andre, og tror det skulle gå nokså greit.

Jeg spiller i grunn lite, men har aldri gått bort fra Windows. Jeg lar andre bruke min stasjonære(les: min bror), og i tillegg til at han gjerne vil få spillt sine spill, er det fortsatt noen ting jeg bruker windows til som jeg ikke får gjort i linux(det ser imidlertid ut til at jeg har funnet meg alternativer).

På laptop'en har jeg sett meg nødt til å beholde Windows av den enkle grunn at jeg er avhengig av spesifikke programmer i noen fag. Et eksempel er matte. Jeg tror jeg har funnet et bedre alternativ enn det som brukes, men det er fortsatt andre programmer som trengs i en skolehverdag.

Dette ble en nokså rotete post, tror jeg, men jeg falt ut fra min egen tanke ganske tidlig.
Up is the new down
SilverKhan's Avatar
Comicz: Har du linux på skolelaptopen? Hva sier admin til det?

Jeg har drivi å knota litt i linux, men aldri satt meg helt inn i det, men så fort vi får litt raskere linje skal jeg sette opp en web-server og da blir det linux tror jeg...
Kjører windows xp på arbeidsmaskinen og debian linux på "lekemaskinen".
Har egentlig ingen problemer med windows programmer på linux, kjører crossoveroffice og winex.
Det meste er jo mye mer stabilt med linux, og jeg slipper problemer med windows-programmer som krasjer og nekter å avsluttes.
Installere nye programmer er heller ingen problem, apt-get fungerer helt fint (og programmene er gratis, slipper både shareware, adware og spyware
utenfor ditt vindu
larsforstyrret's Avatar
Jeg begynte å knote med linux fordi jeg vill være annerledes og tøff:P
Det er vel sikkert et år siden jeg prøvde det først, men gadd det ikke lenge(da var jeg en gamer).
Men nå har jeg kjørt knoppix hdinstall i et par måneder og er innmari fornøyd. Den har alt jeg trenger og siden jeg ikke gamer, gidder jeg ikke å slite med configa av wine etc.
Opprinnelig postet av tore-
Tror du ser litt feil på datostemplingen her du
Vis hele sitatet...
Hmm jeg så faktisk ikke på datostemplingen i det hele tatt...

Tråden stod blandt 10 nye innlegg siden sist pålogget, og jeg bare klabba på mitt synspunk; kort og konsist.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Linux er rett og slett best!
Jeg kjører SuSE 9.0 Har drevet med linux i 4 år, men det var ikke før i fjor jeg virkelig begynte! Microsoft monopolet gjør meg kvalm! Bah! Eneste grunner til at jeg har XP i tilleg er pga. av Need for Speed Underground (som ikke fungerer med WineX), og fordi jeg har Sony NetMD som ikke er støttet enda. Noen som har klart å overføre musikk til Minidisc via USB kabel i linux?
Opprinnelig postet av fxxked
Hmm jeg så faktisk ikke på datostemplingen i det hele tatt...

Tråden stod blandt 10 nye innlegg siden sist pålogget, og jeg bare klabba på mitt synspunk; kort og konsist.
Vis hele sitatet...
Det gjorde den garantert ikke.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Jeg kjører enda WinXP på arbeidsburken og selv om jeg personlig har planer om å bevege meg over til FreeBSD eller Gnu/Linux i form av Debian eller Slackware, så har jeg utrolig vanskelig for å skjønne argumentene om at disse er mer stabile operativsystemer enn Windows.

Jeg tror ikke jeg har hatt stabilitetsproblemer siden jeg gikk fra Windows 98 SE til Win2k / WinXP, men kanskje det er noe man merker når man selv kjører *BSD eller Linux på desktop...?
Opprinnelig postet av morten
Det gjorde den garantert ikke.
Vis hele sitatet...
Det skjer titt og ofte her på forumet( Har ihverfall skjedd 2-3 ganger ), jeg har fått denne kommentaren før også, men jeg svarer kun på tråder som kommer opp i nye siden sist pålogget.
Begynnte å bruke linux når jeg fant ut at HLDS ( CS ) var noe helvetes crap å hoste med windows, Kræsj etter ett par timer.
I dag går det meste av serverne mine i linux, med unntak av en mellom stor filserver.
Får vel se om jeg slenger inn Slackware eller debian på arbeidsstasjonen min i nærmeste framtid også
Kjører linux fordi det simpelthen er ett av de bedre alternativene. Fikk min første PC i 1995 og mine første slackware cd'er noen uker etterpå. Ganske tilfeldig egentlig. La det inn og skjønte egentlig ikke en dritt... Men fant fort ut av ting og nå (en MSCE senere) føler jeg meg fortsatt mer hjemme i linux.

Kjører også netBSD på min gamle HP9000/360 rugg av et beist, og Irix på min O2. Har brukt RedHat i noen år nå men har gått tilbake til Slackware da jeg simpelthen liker det best.
Ting har forandret seg litt. Kjører for tiden FreeBSD 4.9 på samtlige maskiner, og har arch linux ( www.archlinux.org ) som lekeos.

Hvorfor? Jo, det oppfyller alle mine behov. Jeg spiller sjelden, og de spillene jeg liker finnes til Linux/FreeBSD uansett (enemy territory pwns). Jeg har ganske vanilla hardware, noe som gjør at jeg ikke har problemer med drivere etc. Har også fått satt opp et opplegg der mormi bytter til en annen tty, logger inn med sin bruker, og får starta gnome på en annen x-server, printing, mail og openoffice er det den brukes til. Det funker fett, og jeg slipper å være redd for virus etc.

Wine dekker de få behovene jeg har som ikke linux/freebsd dekker. Photoshop er et must, og jeg mener gimp ikke kan måle seg. Wine kjører photoshop og clue ganske kjapt og stabilt.

Servere har heller ikke godt av windows, spesielt ikke på sucky hardware (boks jeg har stående i en krok, oppi en pappeske. 400mhz amd k6-2 for de som lurer). Apache, php og mysql kjører fint under freebsd. ville aldri byttet det ut med windows server, IIS, mssql og asp, ettersom 1. det sucker for mye ressurser, 2. erfaringsmessig ganske usikkert (canonix og smeagol vil nok drepe meg for den uttalelsen, men jeje. holder man seg oppdatert blir man jo sikret, men det hjelper ikke mot kit'ene på k-otik som funker på hull det ikke har kommet patcher til enda. freebsd har forøvrig færre kjente hull enn linux).

Siste grunnen er at jeg alltid har likt å knote litt. Jeg liker egentlig ikke å lese manpages etc., men etter å ha lært en del går det meste greit uten for mye roting her og der. Jeg liker også å lett kunne ha kontroll over alle maskinene mine via ssh, i windows er vnc det eneste fornuftige alternativet (canonix prøver også å motbevise dette til en viss grad, men kommandolinja til windows er homo og man kan ikke administrere et system utelukkende via denne).

...and now that is said.
Han som ikke spiser kebab
KaldBlod's Avatar
Bruker Linux på serveren. Den deler inet, bruker IPv6-tunell, kjører ftp, web og alt annet av "nødvendige" prosesser.

Den kjører også prosesser for venner (eggdrop, irssi, BitchX osv.)

Windowsmaskin til å dele nettverk? ...NEKT
▼ ... over en uke senere ... ▼
Tester ut Mandrake 9.2 og er veldig fornøyd,bruker det ikke som primær OS men jeg skal nok få det til også en dag...
Hadde det bare vært bedre støtte for det jævla lydkortet mitt...
Prøver liksom å finne ut av hva jeg skal gjøre,noen ganger er det litt gøy...for når man sitter i console føler man seg litt pro2k4...
Spørsmålet (i mitt tilfelle) er heller: "Hvorfor bruker du IKKE windows?"
Windows har begrenset med muligheter, og kan være veldig ustabilt til tider. Dessverre er det slik, at de fleste programmer lages til windows, og ikke til linux.
Det er også dårlig med spill-kompitabilitet i linux.
Derfor er vi så heldige at vi kan kjøre dual-boot, eller bruke Wine (Windows Emulator). Personlig har jeg ikke testet Wine, men har hørt av andre brukere, at det skal fungere veldig bra.
Jeg har sett screenshots av spill i Wine (bl.a. Counter-Strike), og så ingen forskjell.

Så hvis du føler at windows er for begrenset, og at det er for ustabilt, anbefaler jeg på det sterkeste å installere linux, og kjøre Wine.

Personlig kjører jeg dual-boot; Windows XP og Linux Mandrake 9.1, og skal installere Linux Mandrake 9.2 snarest
Grunnen til at jeg ikke går over til Linux er pga spill og diverse andre programmer. Linux har det meste innen programmer,men sist jeg hadde Mandrake var like etter jeg fikk bredbånd og da var p2p-programmer det eneste som telte,og da fant jeg enten ikke det jeg ville ha eller slet med å innstallere det som fantes(n00b,ja)

Nå spiller jeg uansett ikke mange spill,det går mest i diverse abandonware som uansett ikke fungerer helt på windows,så da tenker jeg: Jeg har nå Windows 2000,den byttes ut så snart jeg gidder å rydde opp og tar backup av harddisk til fordel for Mandrake,dette skal brukes til internet.
Jeg kjøpte X-Box like før jul for å spille,gadd ikke laggete spill på pc'en så jeg spiller på X-Boxen.
Kjøpe Amiga 1200 for gamle spill og for å lære om det interessante systemet jeg aldri gjorde da jeg var liten, blir nok å få den på internett og.

Kort sagt,grunnen til at jeg IKKE bruker Linux er(snart var) spill,spill og spill.
Linux neste,jeg trenger ikke Microsoft(bortsett fra i X-Boxen)
jeg bare begynte med linux fordi mange av de jeg "hengte" sammens med gjorde det, og jeg bare ble der. jeg spiller ikke, ikke noe grafisk piss og ting som det. Ser heller ingen grunn til å kjøre et OS jeg trenger å betale for når jeg kan kjøre et som er gratis og funker MINST like bra. og alt det jeg trenger kan jeg få til linux.
Opprinnelig postet av jejoha
Jeg bruker Linux fordi jeg hater Microsoft monopolet så inderlig.
Vis hele sitatet...
Det der er den dummeste argumentasjonen jeg hører. MS har faktisk gjort veldig mye bra innen sitt felt, men gidder ikke ta den diskusjonen her.

Kjører selv WinXP på laptopen (pga endel utviklersoftware jeg trenger, f.ex MS Visual Studio .NET og slikt), har 2000 på den vanlige stasjonære, men skal ha inn XP på den også etterhvert. Har debian GNU/Linux på den andre workstation min (lekemaskinen), og skal ha inn debian også på serveren når jeg får nettverkskortet til den.
noob killer
elukS's Avatar
Grunnene til at jeg bruker linux eksklusivt på mine maskiner: at det er gratis å bruke de distroene jeg gjør, at det er stabilt som fjell, sikkert by default (med mindre du bruker tulledistroer som mdk), og sist men ikke minst den nerdete grunnen: fordi jeg kan

Kjører til vanligvis debian sid på arbeidsstasjonen min, men kjører slack 9.1 for øyeblikket for å teste denne (veldig fornøyd så langt), kjører debian stable med oppgraderte kjerner på allt av servere jeg setter opp hos venner osv, kjører en debian stable, og en slack 9.0 server her hjemme.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Manfred: Hvorfor er det så dumt da? Hvis han ikke vil bruke MS produkter fordi han er missfornøyd med måten de presser andre produsenter ut av markedet så må han få lov til det. Klart de har gjort masse bra, hadde nok helt sikkert ikke vært like langt i diverse felt i dag hvis de ikke hadde presset på, men det betyr ikke at de ikke gjør mye dumt og uetisk.

For 3 år siden var det inn å hate MS av forskjellige grunner og nå er det inn å hate de som hater MS fordi man skal vise at man klarer tenke selv.
MINST 12år
tore-'s Avatar
Trådstarter
Grunnen til at jeg ikke switcher over er pga. spill. Spiller en del, og må derfor ha støtte for det.
"Simply the best"
Man slipper den utrolig irriterende rebootinga hele tiden.

Du har kontroll over OS'et, og ikke OS'et som har kontroll over deg...!