Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1101
Jeg har eksempler fra to steder;

1-Flyselskap/diverse booking sider: pris slik og pris slik, Bergen-Paris 1700 kr tur/retur der og 4397 der noen timer senere på dagen, store forskjeller tenker man. men SÅ; plutselig ser man 18744kr, over atten tusen altså på slik og slik tid samme dag. Er bare noen få, en eller null av prisene som er slik, men de legger det altså ut. HVORFOR ?

2-Wish.com, søkte på Bose headset. Slik og slik pris på flere produkter, 800 til 2500 kr. Men så ser man plutselig noe til 16000 kroner., Bose headset, er ingen headset som har den prisen. Hvorfor ?

Husker at eg en gang fikk et noenlunde svar på 1-flyselskap av en kjenning, men det er lenge siden og eg husker ikke. Men husker at det var svar som utelukket feil-trykk, og at prisen fra tilbyder faktisk har en funksjon (for dem).
Sist endret av Hoppeliten; 18. november 2022 kl. 01:28.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Jeg tror det er en kjensgjerning (eller bare konspirasjonsteori, flyr lite selv) at flyselskaper driver med ganske avansert sleiphet, f.eks. ved å guffe opp prisene hvis du ser flere ganger på samme tur.

Wish er vel bare jalla.
Av og til er det bare tilfeldig. Hvis man er skeptisk, kan man bruke Inkognitovindu eller en annen nettleser til å dobbeltsjekke prisene.
Om du bruker vpn, og inkognito burde mye av dette forsvinne. Det er desverre sånn at de setter opp prisen.
Det er mulig å finne slike priser hvis man går inn for det. Fant denne nå

Da flyr du Oslo - Frankfurt
venter 2t, og så
Frankfurt - Bergen
Totalt 6t og Businessklasse hele veien.

Ikke noe for deg og meg med andre ord, men muligens noe et firma kunne funnet på hvis det
veldig viktig å ha noen fremme i Bergen innen 24t
Sitat av marsboer Vis innlegg
Av og til er det bare tilfeldig. Hvis man er skeptisk, kan man bruke Inkognitovindu eller en annen nettleser til å dobbeltsjekke prisene.
Vis hele sitatet...
Det holder å slette cookies før du søker.