Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1397
Hey!
Lurer på om noen vil dele erfaringer rundt dette temaet.

Mengde?
Setting?
Hva kan man forvente seg?

Formålet mitt er å komme på et bedre sted mentalt/
Få en restart etter å ha levd et liv med en del traumer og vanskeligheter.
Kansje det vil hjelpe meg med å overkomme nikotin avhengighet?

M32 år. Noe erfaring med psykedeliske midler og rus generelt.

Setter pris på alle svar:-)
Anonym bruker
"Bekymret Villsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
5-7g har jeg hørt. Ikke prøvd selv men hva du kan forvente deg er vell ganske vanskelig å svare på og halve moroa.
Yeah:-) 5g++ Er det jeg også har hørt. Om det blir morro eller ikke gjenstår å se:-)
Lykke til, fint om du ordner en livestream så vi kan følge med dypdykker. Kommer sikkert til å gå veldig fint med deg, det blir både morro og nikotin vil gjøre deg grønn i langmaska når du er ferdig.
Verdt og nevne at når det snakkes om heroisk dose sopp på 5g+ så er det gjerne snakk om cubensis.
Som er endel svakere en flein.
Min erfaring med 5g+ spiss flein var ganske intens. Husker jeg surfet over bakken, som kom mot meg som bølger på over en meter, mens jeg gikk ute i nærområdet. Under en himmelen som var laget av glass som sprakk i tusen biter og regnet nedover som stjerner. Hadde verdens dypeste gultveppe som fortsatte uendelig nedover i et slags sort hull, der hver tråd i dette shaggy teppet var et kaleidoskop i farger.
Vegger blødde farger, og høsten utenfor fikk hvert tre til å være en egen entitet som morphet og beveget seg i landskapet som Enter fra LOTR.

Overall, veldig moro og ganske slitsomt.
Men, en restart av livet og komme til et bedre sted mentalt var ikke resultatet. Overkom ikke nikotin-avhengigheten heller, selv om jeg prøvde en sigg på turen og det var 100% forferdelig og jeg tenkte at det der var bullshit å holde på med. Tok meg en sigg morran etter uansett.
Sigg oppleves ganske djevelsk på høye doser sopp for meg. I den tilstanden ble jeg mye mer bevisst på ting jeg tidligere ikke var bevisst på og så ting annerledes.

Det var det riktige tidspunkt å få en annen innfallsvinkel til vaner man har. Som f.eks nikotin. Bra å ha som utgangspunkt at man kjenner det langt inn hvor trasi sigg er.

Ett bra fundament for å ikke røyke sigg vil jeg påstå. Langvarig effekt vil vel avhenge av deg.
Sitat av Villravnen Vis innlegg
Hey!
Lurer på om noen vil dele erfaringer rundt dette temaet.

Mengde?
Setting?
Hva kan man forvente seg?

Formålet mitt er å komme på et bedre sted mentalt/
Få en restart etter å ha levd et liv med en del traumer og vanskeligheter.
Kansje det vil hjelpe meg med å overkomme nikotin avhengighet?

M32 år. Noe erfaring med psykedeliske midler og rus generelt.

Setter pris på alle svar:-)
Vis hele sitatet...
Det er ikke godt å si.
Som jeg har skrevet flere ganger tidligere er slike doseringer et helt annet beist å hanskes med.

Du kan forvente deg alt fra de vakreste til de jævligste av følelser du kan forestille deg - basert på deg som person, dagsform, tidligere erfaringer, ytre stimuli osv.
Disse følelsene er så sterke og intense at det føles overveldende og de har en tendens til å gå i loop.
Glad, trist, ekstatisk, ekstrem grad av forvirring, stress.
Alt dette kan forekomme og endres så raskt at man gjennomgår hele følelsesregisteret i løpet av noen titalls sekunder.

For min del er det viktig huske på å ikke stritte mot når ting blir krevende og vanskelig ved såpass store doser.
Det er ingen rømmningsveier på det tidspunktet, da må man sitte rolig i båten og la seg føre med strømmen, hvor enn den går.

Til slutt vil jeg anbefale deg å jobbe godt med det du sliter med på forhånd ved hjelp av kvalifisert helsepersonell.
For å si det på en måte som kan virke en smule kynisk: Det er absolutt ingen garanti for at en heroisk tripp på magisk vis vil hjelpe deg og man burde ha et godt grunnlag før man setter i gang opplegget du forestiller deg.
Sist endret av Knask; 3. november 2022 kl. 12:00. Grunn: Leif
Jeg tok litt for mye sopp for ikke så veldig lenge siden. Jeg tror det var i underkant av 5g, og det var litt for mye for min del.

Det ble ingen bad trip, men det ble ganske slitsomt for hode da man blir ganske stimulert av sopp. Jeg fikk veldig god kontakt med følelsene mine, og jeg fikk en åpenbaring på hva mine personlige problemer er.

Nå som det er kartlagt, har jeg muligheten til å jobbe med disse følelsene og mine problemer som gjør at jeg kommer ut av dette som et bedre menneske (:

Jeg vil kanskje fraråde å gjøre det alene, men på en annen side føler jeg kommunikasjon er vanskelig, jo større dose man tar. Er man 2 personer som bare ser på hverandre som ikke klarer å sette ord på følelsene sine så vet jeg ikke om det blir så veldig produktivt. Jeg er iallefall en person som liker å ta psykedelia med et fåtall andre, men jeg vet om flere som også som bare liker å ta det alene.
Mye erfaring med psykadelisk.
Hero dose flein skal man ha respekt for, men det kan være givende.

Tok 5g flein for en stund siden og fikk en krevende sesjon, både fysisk og psykisk.
Hostet opp "stress" som kom til overflaten. God innsikt, men krevende for kropp og sjel.

Ta med en sitter som kan roe deg dersom ting kommer ut av kontroll. Reserver nok til til recovery i etterkant.
Innta kun i trygge omgivelser selvfølgelig.
Aksepter reisen hvor enn den tar deg.
Helt rått! Takk for mange gode tilbakemeldinger folkens!

Begynner å se for meg hvordan jeg skal gjøre det men må nok forberede litt mer før jeg kjører på med en skikkelig tur ut i fleinspace��
Det kan bli helt annerledes og mer merkelig enn du kan forestille deg. Og det er ikke sikkert at soppen vil ha noe som helst med dine personlige traumer å gjøre. McKenna land kan være.mer som en psykonautisk eventyrlig tur i ukjent farvann enn personlig healing og vekst.

Du kan komme i kontakt med sopppens universelle visdom og stemme. Egne personlige problemer, samme hvor store dem føles i hverdagsbevisthet kan rett og slett bli bare latterlig å dra frem i møte med det mektige.

Jeg er passe realist og har null tro på aliens besøk. Alltid tenkt at dem som snakker om at dem har sett aliens har vrangforestillinger... men på heroisk dose møtte jeg aliens. Rett ved siden av meg og inn i kroppen og tar over meg innenifra. Tar jeg større doseringer nå så kommer dem igjen. Vesener som ser ut som typisk new age framstillinger av aliens og er beyond weird. Umåtelig interressant, mektig og uforståelig. Dog uten å tilføre noe til hverdagsbevisthet annet enn beyond weird og et erfarinf som det kun finnes et fåtall som som du kan kunne dele med eller som noengang vil forstå. Aller minst en sjøl.

Du kan få innsikt og inspirasjon under sopptripp. Det er hva du kan håpe på, og bli vist en vei og få inspirasjon til å gå den. Det er ikke slik at heroisk dose = vipps nytt menneske.
Sist endret av Bearass; 3. november 2022 kl. 20:14.
Intressant det du forteller om Bearass.

Hva slags doser har det vært snakk om for din del?
Den høyeste dosen fleinsopp jeg har tatt er 4,9 gram. Jeg husker ærlig talt veldig lite fra turen. Under oppturen, som føltes uvanlig rask, la jeg meg i senga og kjente at noe enormt er på vei til å treffe meg. Jeg var dypt i "sopptranse", en halvdrøm hvor jeg glemte meg selv og så visjoner som jeg husker noen få øyeblikk av. Sopptranse er en veldig behagelig tilstand for meg, pleier å kunne havne der ved inntak av 3 gram og oppover.

Våknet til fra turen helt plutselig, frisk som en fisk, fornyet, men vil ikke si jeg ble til et annet menneske, kanskje bitte litt mer omtenksom. Jeg var muligens litt for ung til å ta den turen og fikk derfor ikke utnyttet den fullstendig, men det frister ikke å gjøre det igjen før jeg en dag har en hytte i skogen hvor ingen kan forstyrre meg

Etter å ha eksperimentert med DMT en god del har jeg begynt å få kontakt med DMT-vesener i sopptranse også, stortsett alltid nå. Jeg havner ofte i DMT-hyperspace istedenfor de tilfeldige og karakteristiske sopp-visjoner. Noen andre som har opplevd det samme?
Sitat av Stray Wanderer Vis innlegg
...

Etter å ha eksperimentert med DMT en god del har jeg begynt å få kontakt med DMT-vesener i sopptranse også, stortsett alltid nå. Jeg havner ofte i DMT-hyperspace istedenfor de tilfeldige og karakteristiske sopp-visjoner. Noen andre som har opplevd det samme?
Vis hele sitatet...
Har det slik selv, havner på samme sted. På en trip på 3g cyanessen sa jeg følgende; åååh hei, er det deg igjen

Men til TS, hold deg kun til sopp hvis du tar en heroic dose, røyka litt cannabis på min og det sendte meg i en jævlig bad trip, type den aller værst.
Nå skal jeg ikke være for bastant men jeg mistenker at cannabisen va utløsende faktor