Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 2865
Anonym bruker
"Mulig Bjørkemus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Venstre ønsker et prøveprosjekt hvor kommuner kan innføre regulert salg av cannabis.

Forslaget har skapt mye debatt på Venstres landsmøte på Gardermoen i helgen, og ble til slutt vedtatt søndag med god margin og applaus fra salen.

– Venstre vil gjennomføre prøveprosjekt med regulert omsetning av cannabis i kommuner som ønsker det, heter det i formuleringen som nå blir del av Venstres nye lokalpolitiske plan.

Kilder:
https://www.aftenposten.no/norge/pol...lg-i-kommunene
https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/n...nene.kWjWoZvae
Anonym bruker
"Mulig Bjørkemus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Husk dette i kommunevalget neste år 2023
Anonym bruker
"Oppmerksom Rotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvilke kommuner vil si ja til dette da?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvilke kommuner vil si ja til dette da?
Vis hele sitatet...
De kommunene som utgjør i Finnmark i fylket Troms og Finnmark.

Samene trenger jo nye næringsveier slik at de kan opprettholde den tullete livsstilen sin og fortsette å komme med
intetsigende, liksom dype, one-liners om naturen bla bla. Snart er hele vidda verdens største cannabis åker og de nå
ultra rike samene den nye overklassen i Norge. Gi det 5-10 år så er det vi som blir behandlet som en minoritet i Norge og
ikke har vi damer heller for de følger spenna så enkelte samer har nå opptil 4-5 telt ekstra bare til haremet sitt.
Den virkelige bekymringen er like vell at vi må høre trance remixer av Reggae-Joik fusion låter.

Denne usaklige fremtidsvisjonen ville mest sannsynlig gitt meg kraftig lættis for 10 år siden når jeg stort sett lå på
sofaen og inntok og resten av kvelden ville antageligvis gått med til å bygge videre på galskapen.
Sist endret av vindaloo; 17. oktober 2022 kl. 03:29.
Anonym bruker
"Misunnelig Ekorn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har liten tru på hele greia.
Hvis Finnmark legaliserer først. Så flytter jeg dit...
Sitat av Spaceman Vis innlegg
Hvis Finnmark legaliserer først. Så flytter jeg dit...
Vis hele sitatet...
Samme her
fug yeah, er i prossesen med å flytte men nå venter jeg like gjerne og ser an hvem, som legaliserer først
Ikke føkk til dette nå da gutter, ingen vil gjøre det om dere kommer med slike trusler
Anonym bruker
"Identisk Mink"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Sæd Vis innlegg
fug yeah, er i prossesen med å flytte men nå venter jeg like gjerne og ser an hvem, som legaliserer først
Vis hele sitatet...
Da må du nok vente lenge.

For det første er det Venstre som foreslår, et bittelite parti uten makt.
For det andre er det tvilsomt om noen kommuner ønsker å bli med på prøveprosjektet. Lokalpolitikere er nok generelt mer skeptiske til cannabis. Venstres representant i mitt lokale kommunestyre var soleklar på at hun var motstander av vedtaket på landsmøtet.
Kjent markedsføringstriks. Kun utvalgte får delta. Neste!
Anonym bruker
"Mulig Bjørkemus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Da må du nok vente lenge.

For det første er det Venstre som foreslår, et bittelite parti uten makt.
For det andre er det tvilsomt om noen kommuner ønsker å bli med på prøveprosjektet. Lokalpolitikere er nok generelt mer skeptiske til cannabis. Venstres representant i mitt lokale kommunestyre var soleklar på at hun var motstander av vedtaket på landsmøtet.
Vis hele sitatet...
La meg gjette, Porsgrunn? Jeg vil forøvrig tilføye at det var over 90 prosent som var for legalisering på Venstres landsmøte, så det er soleklart flertall internt i partiet – mindretallet skriker oftest høyest, men husk at flertallet i Venstre ønsker legalisering.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
La meg gjette, Porsgrunn? Jeg vil forøvrig tilføye at det var over 90 prosent som var for legalisering på Venstres landsmøte, så det er soleklart flertall internt i partiet – mindretallet skriker oftest høyest, men husk at flertallet i Venstre ønsker legalisering.
Vis hele sitatet...
Så, du mener i fullt alvor at dette kan bli en realitet? På hvilken måte skulle det skje? Omskriving av grunnloven?

Venstre er ikke et majoritetparti, har aldri vært det heller. De må da med andre ord danne en regjering med andre parti som også prioriterer legalisering. Og jeg vedder skjorta mi på at selv i en slik situasjon ville alle parter involvert "glemme" dette med legalisering og få igjennom sine egne saker i regjeringsperioden sin.

Jeg har fult legaliseringsdebatten siden 98', og det eneste forskjellen fra nå til da er at flere tør snakke om legalisering og cannabisbruk. NNPF og Narkotikapolitiet har fått passene sine påskrevet, men lite konsekvenser av lovbruddene de har begått mot menneskerettigheter.

Det har også smittet over i hovepartiene, og ikke bare ungdomspartiene: Snakk om legalisering i partiprogrammet var ikke uvanlig rundt 2000 det heller, akkurat slik som venstre gjør nå. Men ingenting skjedde på 20 år. Og jeg har ikke noe tro på at noe vil skje de neste 10 årene heller.

For å sitere en av motstanderne i Venstre:
– Det er lite seriøst å foreslå i et lokalpolitisk manifest at enkeltkommuner som ønsker det kan drive forsøk med det som er ulovlig og dermed ikke kan gjennomføres med dagens lovgivning, sa han i debatten om saken.
Vis hele sitatet...
Sist endret av Dodecha; 23. oktober 2022 kl. 18:17.
Hvor skal cannabisen komme fra isåfall?
Arbeiderpartiet har jo blokkert reformen på stortingsnivå så det er fint å se at det prøves på andre nivå.


Vi må slutte å stemme på folk som lyver. De fortjener ikke vår tillit
Det er veldig positivt da. At det er så mange politikere som ser at dagens politikk er feilslått.
Det blir nok ikke legalisert med det første, men det jeg håper på er at Joe Biden kommer til å legalisere før han går av som president.

Og ettersom Tyskland kommer til å legalisere i løpet av 2024, mest sannsynligvis. Så håper jeg på at EU følger etter, og da kommer Norge til å bli med...