Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1575
Anonym bruker
"Sjokkert Kimære"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg fikk et brev fra nederland med ~5-6 blottere stoppet i tollen, omkring 80ug regner jeg med.

Ish 3 måneder senere kommer et brev ifra politet om at saken var henlagt pga bevisets stilling. «Dum» som jeg er så klaga jeg på saken, for jeg er da selvsagt uskyldig, la med forklaring om hvordan du mer eller mindre kan stikke fingra inn i brevsprekken til naboen og fiske ut brev hvis man ville det. Samt et genuint rusproblem i blokken jeg bor i (typsen hasj). Så «umulig» at noen har bestilt i mitt navn er det jo ikke.
Kan legge med at det er blokk med omlag 80 boliger, hvor snittalderen er rundt 25 år. Mye studenter og festing altså.
Nå er det 5-6 uker siden jeg leverte inn klagen om å få omgjort dommen til uskyldig, men fortsatt ikke hørt en dritt. så da er vel spørsmålet: Gjør jeg veldig dumt i å ha noe «spicey» hjemme nå? Er sjansen stor for razzia? Logikken min sier at 5 blottere er lite å bruke ressurser på, men ville høre deres mening
Anonym bruker
"Sjokkert Kimære"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Legger med at jeg ikke har rulleblad fra før. Ikke vært i kontakt med politiet annet enn typ tilfeldig promillekontroll og lignende. Har 1 fartsbot og 1 bilbeltebot, men ser fortsatt ikke at det skal påvirke saken noe.
Jeg forstår at du ikke liker at saken ble henlagt basert på bevisets stilling, du vil heller at det skal bli henlagt basert på at du faktisk er uskyldig (intet straffbart forhold ansees bevist), men det burde du ikke bry deg så mye om, og du risikerer tøys om du plager politiet mer med den saken.
Klage på en henlagt sak må være noe av det rareste jeg har lest her på en stund...

For å bli konstatert uskyldig må saken etterforskes. Når du har bestilt sakene kunne de kanskje koblet det til deg å finne deg skyldig. Ikke at de kommer til å bruke ressurser på å etterforske denne småsaken, men du skulle vært fornøyd med henleggelse.
Anonym bruker
"Sjokkert Kimære"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Nå har jeg heller ikke bestilt varene, men om jeg skulle bruke er en annen sak.
Tenkte meg jo til at det var sykt dust å sende inn klage, men hva tror du utfallet blir? Enda en henleggelse?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Nå har jeg heller ikke bestilt varene, men om jeg skulle bruke er en annen sak.
Tenkte meg jo til at det var sykt dust å sende inn klage, men hva tror du utfallet blir? Enda en henleggelse?
Vis hele sitatet...
Gjort er gjort. Om noe i det hele tatt så en skriftlig melding om at konklusjonen fortsatt er at saken er henlagt og ikke vil etterforskes pga ressursmangel vil jeg tro.
Anonym bruker
"Ydmyket Sfinks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hele rettssystemet vår er bygget opp på prinsippet "uskyldig til det motsatte er bevist". Politiet henla saken fordi de ikke har beviser nok til å bevise at du ikke er uskyldig. Det betyr altså at du fra et juridisk perspektiv er uskyldig.

Å klage på en henleggelse er det fjerneste jeg noen gang har hørt.
Anonym bruker
"Sjokkert Kimære"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hele rettssystemet vår er bygget opp på prinsippet "uskyldig til det motsatte er bevist". Politiet henla saken fordi de ikke har beviser nok til å bevise at du ikke er uskyldig. Det betyr altså at du fra et juridisk perspektiv er uskyldig.

Å klage på en henleggelse er det fjerneste jeg noen gang har hørt.
Vis hele sitatet...
I en narkosak er du ikke frikjent ved henleggelse. Du er fortsatt mistenkt, ikke frifunnet. "Vi har bare ikke funnet nok til å bevise at du gjorde noe kriminelt" typ.
Tror du har misforstått noe angående henleggelse. Du slipper sak og går dermed fri. At du har en notis på deg at postadressen din har mottatt lsd er ikke noe du kommer unna selv om du klager. Du slipper straff og fikk ingen bot, bare slapp av. Henleggelse er hva alle håper å få som svar fra politiet når uhellet har vært ute.
Anonym bruker
"Sjokkert Kimære"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av AlBundy Vis innlegg
Tror du har misforstått noe angående henleggelse. Du slipper sak og går dermed fri. At du har en notis på deg at postadressen din har mottatt lsd er ikke noe du kommer unna selv om du klager. Du slipper straff og fikk ingen bot, bare slapp av. Henleggelse er hva alle håper å få som svar fra politiet når uhellet har vært ute.
Vis hele sitatet...
Så hva tror du utfallet av denne saken blir?
Ifølge deg ble jo saken henlagt, der har du utfallet. Også får politiet noe å fortelle på julebordet om han som klagde på henleggelse.