Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 3112
Anonym bruker
"Kjent Grevling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg føler jeg må ta et trekk hvert 3. sekund for at den ikke skal daue sånn at jeg må tenne den pånytt. Er ny til røyking, er det kanskje noen av metodene mine som ikke er gode nok? Bruker for det meste cones.
Grønt eller brunt? Høres ut som grønt men greit og være sikker.
Ikke rull for stramt, Grind det grønne bra opp, men ikke helt til pulver.

Dersom brunt, samme regla, men personlig liker jeg og grinde opp det brune veldig mye, kan også forsøke å roaste siggen, men da blir ofte Jayen mere kompakt.

Filter er også Key, filteret er utgangspunktet i hvordan Jayen blir, jeg liker og rulle opp filteret og fjerne noe av filteret så det ikke blir så tykt.

regner med at du bruker OCB eller annet J papir, dersom du bruker Rizla long eller lignende har du svaret ditt der.
Sist endret av TAketbrett; 18. juli 2022 kl. 09:51. Grunn: kom på mer.
Bare øv litt på selve rullingen holdte jeg på å si frem til jeg så at du for det meste bruker cones.
Kan være noe med måten du fyller på.
Grønt brenner ofte dårlig, tilsett litt tobakk og du vil umiddelbart merke forskjell. Hvis du ikke liker tobakk får du kjøpt nikotinfritt røykemateriale på Sørensen.
χρωματικός
Chromatics's Avatar
Pass på at du ikke stapper cone'n for mye, slik at den bli trang og lite luft trenger gjennom ved trekking.
Kan være det som gjør at den slukker eller så spørs det hva du putter av blandetobakk inni der?
Kanskje den er dårlig tørka å, men jeg bruker å blande inn tobakk av 2 grunner: Lettere å trekke ned og brenner noe bedre.
Sitat av Gnarve Vis innlegg
Grønt brenner ofte dårlig, tilsett litt tobakk og du vil umiddelbart merke forskjell. Hvis du ikke liker tobakk får du kjøpt nikotinfritt røykemateriale på Sørensen.
Vis hele sitatet...
Lurt å klipper opp tobakken, og øver seg på å tørke den. Plukk gjerne ut øyne o.l.
Du vil ha tobakken tørr og fluffy, ikke brent pulver.
Får ikke prima jointer hvis du bruker ferdigsigg...
Sitat av Montezuma Vis innlegg
Lurt å klipper opp tobakken, og øver seg på å tørke den. Plukk gjerne ut øyne o.l.
Du vil ha tobakken tørr og fluffy, ikke brent pulver.
Får ikke prima jointer hvis du bruker ferdigsigg...
Vis hele sitatet...
Joda, det er individuelt det.
Jointen blir ikke på magisk vis bedre fordi du bruker rullings vet du
Dersom det er hasj og ikke grønt du bruker, pass på at du ikke har for mye hasj i forhold til tobakk. Kan også være smart å ha ren tobakk atme filteret. Hvis tobakken også er tørr bør du unngå å mekke den for mye, ikke for mye med fersk heller, da blir resultatet bedre.
Anonym bruker
"Fiendtlig Spermhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Får alltid prima med ferdig sigg tar ut de største øynene så hiver jeg weeden og tobakken i grindern blir perfekt
Hvis man bare skal sitte ute på kvelden og chille med en joint så er det jo egentlig bare fint at den slukker av seg selv hvis du vil ha muligheten til å bare ligge å chille i 1-2 min uten å trekke. Det er en rimelig liten bevegelse å løfte lighteren opp og knipse på gloa igjen.

Vet dessverre ikke hvorfor jointen din ikke brenner. Kan du ikke ta bilder av jointen og mekket du har i før du ruller, og så ta bilde av den ferdig rulla?
Ikke brenn tobakken når du ruller J. Tobakk kan røykes helt fint uten at du lager pulver av den først. Hvis du finkværner Siggen før du ruller blir J'en alt for tett og kommer til å slukke. Du kan evt varme Siggen litt men ikke mye. Ellers mekker du som normalt.
Jada, fult mulig å få røykbare jointer med tobakk plukket ut av sigarett, men ikke noe du kunne solgt i en butikk...
Om du røyker bruning, kanskje du har for mye bønne og for lite tobakk. Ofte blir jayen litt for «waxete» og dårlig fyr
Anonym bruker
"Identisk Hærorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Den siste typen jeg har hatt nå har faktisk brent raskere enn normalt.
Høres ut som enten dårlig rullet filter, for store hasjklumper og for tett pakking. Garantert en kombinasjon av alt..

Du får kjøpt ferdigrullede filter på Shady.no om du sliter med å rulle filter. Du får også kjøpt cones som gjør jobben litt lettere. Om du legger ut en bilde av hvordan jointen(e) dine ser ut så kan vi hjelpe deg litt mere.
Er det brunt eller grønt du røyker?
Høres ut som du har for mye hasj forhold til tobakk. Det er sløsing av hasj i tillegg til det irriterende med at jointen slukker fort, for mye hasj forsvinner ut med aska da før det har fått brent gjennom klumpen du kunne røyka i deg.
Er det grønt du røyker så sørg for at den er helt tørr, helst knusk tørr og sprø. Om den er fuktig så la den ligge ute i rommet i noen dager før du skal røyke.

Kan også være at det er for mye luft i jointen. Siden du bruker cones så kakk den i bordet noen ganger når du har fyllt den opp med mekk. Du holder i filteret og oppover omtrent som du holder en blyant og kakk den med filteret ned i bordet så tyngdekraften bidrar til å riste mekket ned og tettere. Evn kan du også bruke ene siden av en sigg, blyant eller lignende gjenstand nedi conen for å stappe den bedre før du snurper igjen tuppen og tenner på.
Sist endret av celtseus; 18. juli 2022 kl. 22:48. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Du bruker for tynt rullepapir.
Sitat av fjellape Vis innlegg
Du bruker for tynt rullepapir.
Vis hele sitatet...
Neineinei!! Desto tynnere papir desto saktere brenner det, tynneste er Raw Black afaik, muligens en som er noen prosent tynnere, men tynnere enn det så er det ikke mulig å rulle
Anonym bruker
"Fiendtlig Spermhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Bruk cones er lettetst å godt papir å røyke bamboolt i trheim selger 1000stk pakker
Anonym bruker
"Fiendtlig Spermhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Vess varene er bra holder det med ca 0.2-0.25 av brunt i ein joint,når jeg fyrer weed bruker jeg 0,30.0,4 sjelden det bli så høyt som 0,4,men har funnet noen weed sorter feks cali weed da måtte jeg bruke 0,6 for elr ble det mini spiffs men da kunne jeg røyk den i 2omg
Tynt papir <3

Derfor rød rizla er et helvete å rulle med som last resort.

Mekk så det er bra konsistens. Spesielt med hasj.
Press halvgrammern flat, legg oppå den tørre tobakken og varm den opp. Gni hasjen ut i tobakken. Fin blanding, uten svære klumper. De får det til å brenne skeivt eller slukke.

Du vet hvordan grønt ser ut når du har brukt grinder? Sånn skal det være, og med ren grønn joint vil du ha forholdsvis tørr weed, ellers slukker den fort.

Grønt er ofte litt sticky/fuktig, og da kan det hjelpe enormt å tilsette tobakk. Når jeg røyker mekker jeg gjerne litt mindre tobakk og litt mer weed. 30/70 kanskje.

Når jointen er mekket må du kakke den mot f.eks tallerkenen for å gjøre den kompakt nok.
Med hasj og tobakk risikerer man å gjøre den for kompakt og da blir første tredjedel av cannabissigaretten umulig å trekke ordentlig av
Med kun grønt er det i motsetning viktig å gjøre den kompakt nok til at den brenner sakte og jevnt uten sideburn. Kakk mot tallerken og bruk en sigarett eller baksiden av en penn til å presse det ytterst i jointen hardere ned for å gjøre den mer kompakt. Med weed har jeg så og si aldri et problem med at den er for kompakt, heller at den er for løs. Spesielt når jeg røyker noe andre har mekket.

Hvordan jointen er å røyke kommer i størst grad an på konsistensen på mekket og om den er passe kompakt.

Du kan trekke uten å tenne på når du har rullet og twistet for å kjenne om trekket er bra. Får du trukket luft gjennom jayen og smakt litt på godsakene? Da er du klar

Juster forbrenningen under røyking med lighteren og litt spytt hvis nødvendig.
Sist endret av krystallkongen; 19. juli 2022 kl. 10:06.
tobakk=kreft kjøp bong
Anonym bruker
"Parallell Hund"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Sukkerpapir Vis innlegg
tobakk=kreft kjøp bong
Vis hele sitatet...
Bong = sopp i lungene, kjøp vape...

Løst rullede jointer med for mye luft brenner også raskt, enten det er fluffy grønt eller hasjklumper som knekker av med aska. Våt eller myk weed slukker lett.

Brun, blå eller ubleka OCB brenner saktest synes jeg. Raw brenner lett skjevt hvis du er nybegynner og ikke roterer jointen kontinuerlig i hånda. Synes den smaker vondt.

Angående tettpakkede jointer kan jeg bruke 1 - 2 g, to lange sigg og få en joint som brenner perfekt uten å slukke på opptil en time. Det handler vel egentlig om en optimal blanding av materialer og luft.

Når du får dreisen på å holde fyr kan du begynne å se på gloa. Den skal ideelt være dekka av et tynt lag aske mellom trekk, er den glødende oransje holder du gjerne på å varmrøyke greiene, ødelegge smaken og få hostekick.
Hvis det er rent grønt du ruller så slukker den fort. Men om du kniper ut litt god hasj i det grønne før du ruller, så brenner det bedre og J´ en slukker ikke så fort.
Mvh