Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 2475
Anonym bruker
"Særegen Valp"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Mann. Godt voksen. Etablert, jobb,kone etc.

Begynte å lefle med heroin for 2 år siden. Først en gang i uken, så omtrent hver dag/annenhver dag i snart et år.

Fungerer veldig bra. Inntrykket er: Digg rus, varer kort og er ekstremt dyrt. Dyrere enn coke pr gram her jeg bor. Det er mer som kaffe for meg, det gjør noe med MEG istedenfor at jeg blir ruset. Jeg blir energisk av det.

Har et inntrykk av at mange sykeliggjør seg selv mye mer enn hva som faktisk er tilfelle. Har aldri vært bort disse infamøse abstinensene som feks Tøffetom beskriver. Så kan det være noe i det? Skal sies jeg ikke skyter.

Cons: EKSTREMT DYRT, relativt psykisk avhengighetsskapende ( hasj var det i like stor grad, om ikke mer), litt nedfor dagen etter.

Mine synspunkter. Ville bare dele dette. Innspill?
Anonym bruker
"Misunnelig Ekorn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Mitt synspunkt er at du er et fungerende menneske for samfunnet som ruser deg på herion. Ditt liv dine valg.
Men det å ruse seg hver dag, er uansett ikke bra om det er koffein eller herion.
Vet kona di om dette?
Har du barn?
Anonym bruker
"Irritert Mår"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Høres ut som at du mister kona og ungene dine snart...

Du spurte om innspill
Mange som får energi av opiater, øker du dosen litt til vil jeg tippe du detter rett i dass. Om du har brukt nesten daglig i ett år uten å få abstinenser viss du tar deg 2 dagers pause er du ett medisinsk mirakel og burde slutte før konen din gir deg sparken. Plutselig er tilgangen vekke en dag og du er i mer problemer enn du aner. Å sammenligne abstinenser fra hasj og heroin lukter trolling lang vei.
*septiktekniker*
Mr.Septik's Avatar
Sitat av AlBundy Vis innlegg
Mange som får energi av opiater, øker du dosen litt til vil jeg tippe du detter rett i dass. Om du har brukt nesten daglig i ett år uten å få abstinenser viss du tar deg 2 dagers pause er du ett medisinsk mirakel og burde slutte før konen din gir deg sparken. Plutselig er tilgangen vekke en dag og du er i mer problemer enn du aner. Å sammenligne abstinenser fra hasj og heroin lukter trolling lang vei.
Vis hele sitatet...
Vil ikke titulere meg som noe medisink mirakel, men alt jeg har inntatt over (altfor) lange perioder, har ikke gitt meg noe form for abstinser, det være seg amfetamin, opiater, ifra Paralgin Forte til Subutex (har aldri vært borti heroin), benzodiazepiner eller alkohol. Cannabis derimot, å fytt i svarte h.......e!! Har vært av og på mangen ganger iløpet av flere år, men ved bruk over 3 uker, da frister det mer å bli overkjørt, flere ganger.. Til lengre bruk, til jævligere abstinenser.

Har misbrukt Dolcontin i rundt 6mnd, Nobligan Retard 150mg rundt 4mnd, Subutex i over 12mnd. Sluttet på dagen. Samme med benzodiazepiner som Xanor, Rivotril, Valium, Sobril, Etizolam, Midazolam og diverse amfetaminer.
Gjorde det samme med Oxy og Dolc i tre-fire måneder...
Var uproblematisk å fungere i jobb, men da jeg gikk tom var jeg veldig kvalm ei uke.
Hadde heldigvis fri, for hadde ikke klart å fungere da...

Har du prøvd å gå uten opiater lenge nok til at abstinensene rekker å sette inn?

Cannabis har jeg aldri turt å kutte, - tror på at det er et helvete :-p
Anonym bruker
"Lei Storkobbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ja, hvem skulle tro at det rusmiddelet med det definitivt dårligste rykte, er det rusmiddelet som kanskje føles mest ufarlig ut ved bruk i startfasen av dem alle?
For meg var det helt uforståelig at det at jeg satt og snårta noen linjer med heroin kombinert med et par glass vin, samtidig som jeg kanskje så en god tv-serie, forberedte meg til en presentasjon jeg skulle holde på jobb neste dag, ryddet litt hjemme etc, skulle kunne føre til at heroin ville ha potensialet til å ødelegge livet mitt. Ikke ble jeg dårlig dagen derpå, ikke oppførte jeg unormalt når jeg var ruset på det, ikke ble det lagt merke til av noen dersom jeg måtte snakke med noen og den orgasmiske euforien alle snakket om var sterkt overdrevet, slik jeg så det. Til tross for god kunnskap om Heroin og rusmidler generelt, konkluderte jeg med at heroin rett og slett ikke hadde samme effekt på meg som for andre.

Fire opphold på rus-institusjoner senere, har jeg endelig klart å slutte med heroin (og rusmidler generelt). Dog har jeg bare sluttet til jeg eventuelt begynner igjen. Fordi heroin-tankene og suget er der ennå. Dette stoffet, som jeg opplevde som det mest harmløse og minst personslighetsvridende av alle rusmidler jeg har forsøkt, opptar fortsatt en stor del av min tankevirksomhet daglig. Min hjerne betrakter fortsatt heroin som et basalbehov, på lik linje med mat, søvn, behovet for nærhet, sex osv, det er jeg overbevist om.

Jeg vet ikke om det er denne typen innspill du etterspør, jeg tok meg uansett friheten til å skrive om min erfaring med heroin
Avslutningsvis kan jeg nevne at jeg heller aldri injiserte og at omfanget av konsekvensene av min heroinbruk er den største overraskelsen jeg har opplevd i livet mitt.

Jeg svarer gjerne om det skulle være mer du lurer på
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Mann. Godt voksen. Etablert, jobb,kone etc.

Begynte å lefle med heroin for 2 år siden. Først en gang i uken, så omtrent hver dag/annenhver dag i snart et år.

Fungerer veldig bra. Inntrykket er: Digg rus, varer kort og er ekstremt dyrt. Dyrere enn coke pr gram her jeg bor. Det er mer som kaffe for meg, det gjør noe med MEG istedenfor at jeg blir ruset. Jeg blir energisk av det.

Har et inntrykk av at mange sykeliggjør seg selv mye mer enn hva som faktisk er tilfelle. Har aldri vært bort disse infamøse abstinensene som feks Tøffetom beskriver. Så kan det være noe i det? Skal sies jeg ikke skyter.

Cons: EKSTREMT DYRT, relativt psykisk avhengighetsskapende ( hasj var det i like stor grad, om ikke mer), litt nedfor dagen etter.

Mine synspunkter. Ville bare dele dette. Innspill?
Vis hele sitatet...
Prøv å gå 72 timer uten.
Mitt innspill er vel at hvis man har økonomien til det, så kan man holde på i mange år før problemene kommer.

Av det jeg har sett og erfart fra andre er at problemene kommer så fort økonomien rakner.
Abstinensene kommer ikke dagen etter somregel. Dagen etter er sånn du beskriver, trøtt og litt nedfor. Det er ofte dag to og tre morroa starter skikkelig... Så vist du har brukt vær dag eller annenhver dag i ett år nå så ville jeg anbefale deg å teste en uke uten, så får du muligens deg en litt ufin reality check. Selvfølgelig litt avhengig av hvor mye du bruker, som ikke kommer frem her
Anonym bruker
"Misunnelig Ekorn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Om du har brukt over så lang tid og virkelig føler dette forbedrer livet ditt anbefaler jeg at du går over på noen opioder fra apotek istedenfor. Mye sunnere med like go funk. Kan være dyrere da.
Anonym bruker
"Misunnelig Ekorn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg er også som TS og har brukt opioder I 8 år daglig mot psykiske problemer. Det har gitt meg et helt annet liv for det bedre. Klart ting jeg aldri trodde jeg skulle utrette.
Heroin er et jævla dårlig alternativ om man skal holde på med opiater. Det varer så jævla kort. Men så varer abstinenshelvetet mye kortere enn f.eks sub eller oxy.
Sist endret av Frank Dank; 21. april 2022 kl. 16:43.
Anonym bruker
"Nummen Småskogmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Mye som går bra, helt til det ikke gjør det lenger.
Anonym bruker
"Stinn Rise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Heroin fra en "vanlig manns ståsted som ikke er klar over hvor avhengig han egentlig er

prøv og gå en uke uten
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Om du har brukt over så lang tid og virkelig føler dette forbedrer livet ditt anbefaler jeg at du går over på noen opioder fra apotek istedenfor. Mye sunnere med like go funk. Kan være dyrere da.
Vis hele sitatet...
Eventuelt billigere om man får legen til å skrive dem ut.
Anonym bruker
"Parallell Hund"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Vanlig mann? Du er akkurat samme mannen som mange av de som nå sitter på gata. Forskjellen er at du har et vindu til å fremdeles komme deg ut og ha et verdig liv. Det startet på samme vis for utallige andre. Lær av deres skjebne.