Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 3104
Vet det garantert er flere enn meg som har savnet denne de siste årene.
Mener å huske det ble sluttet å produsere i Norge rundt 2012

Uansett, kom over en svensk nettbutikk som selger disse og best av alt!
De sender til Norge!
Så får de som har savnet denne, så er det mulig å få tak i hele bokser med den på følgende side:

https://www.kolonialvaror.se/product...5g-old-el-paso


Bestilte 2 esker selv som kom frem på fredag, så nå blir det deilig cheddardip til hvert eneste tacomåltid fremover istedenfor den kalde melkeblandingen som står i chipshylla/tacohylla i flere butikker.
Kan bare lage det selv også. Mekke hvit saus (smelt smør, rør inn mel, så melk) og dynke det med cheddar.
Sitat av UncleSam Vis innlegg
Kan bare lage det selv også. Mekke hvit saus (smelt smør, rør inn mel, så melk) og dynke det med cheddar.
Vis hele sitatet...
Det blir absolutt ikke det samme.
Prøvd på det flere ganger med flere forskjellige typer cheddar, har også hatt kokkefamilie som har prøvd uten hell.
Blir alltid kornete og er uspiselig så fort det blir kjølig.
Ostene man får kjøpt i Norge/Sverige er ikke de samme som brukes til "cheddardip" rundt om i resten av verden, så resultatet blir noe helt annet.

Får du derimot tak i ekte queso eller velveeta, ja da skal du nok se at det blir lett å lage selv, men det er produkter som ikke selges i Norge.
Shit! Den der hadde jeg nesten glemt, den er jo dritgod. Er det mye for frakt?
Sitat av Druepådue Vis innlegg
Shit! Den der hadde jeg nesten glemt, den er jo dritgod. Er det mye for frakt?
Vis hele sitatet...
Betalte rundt 400 for 2 kasser, så måtte jeg ut med rundt det samme på posten.
Så ble vel rundt 800 til sammen for 48 pakker med dip mix
Avdanka debattant
Adeith's Avatar
Har du prøvd den ferdige på glass?

Du får forøvrig kjøpt ost som egner seg til ostedip om du sjekker litt andre steder enn Rema og Kiwi
Sist endret av Adeith; 30. januar 2022 kl. 14:57. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Tusen takk for tips TS! Har letet etter disse i sikkert 10 år nå.

Til info: Minste kvantum er 24 pack til 209 kr. Frakt til Norge kostet 389 kr. Totalt 598 kr.
Usikker på om det kommer moms og toll i tillegg.
Er ikke detta den samme bare ferdigblanda? Cheddardip kjøpt på fjoråret en gang i norsk butikk hvertfall


Sist endret av celtseus; 30. januar 2022 kl. 19:29.
Sitat av celtseus Vis innlegg
Er ikke detta den samme bare ferdigblanda? Cheddardip kjøpt på fjoråret en gang i norsk butikk hvertfall


Vis hele sitatet...
Den der er god iallfall, men her hvor jeg bor har den ikke vært i butikken på lenge.
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Den der er god iallfall, men her hvor jeg bor har den ikke vært i butikken på lenge.
Vis hele sitatet...
Prøv å send butikken en mail. Jeg etterlyste en spesifikk salatblanding på den lokale Bunnprisen min og en måned senere ble den fast vare der. Skader ikke å prøve hvertfall
Sitat av celtseus Vis innlegg
Er ikke detta den samme bare ferdigblanda? Cheddardip kjøpt på fjoråret en gang i norsk butikk hvertfall


Vis hele sitatet...
Er ikke den samme, dipen man lager med pose fra Old el paso er MYE bedre. Må kokes sammen med melk i kjele.
Hermetikkdipen fra Santa Maria er ikke i nærheten like god på smak. Har forøvrig lagt merke til at mange butikker er tom for denne fortiden jeg også.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Santa Maria cheddar dipen er fryktelig dårlig cheddar.. denne tråden er gripende lesning for en cheddar entusiast som meg selv...

Og vi husker alle skandalen rundt "avocado" dipn


For finnes det virkelig noe bedre? Jeg har spist Santa Maria 20+ år

Hvis det fins noe bedre, melder jeg overgang umiddelbart
Sist endret av meaculpaUIO; 30. januar 2022 kl. 20:49.
Sitat av celtseus Vis innlegg
Prøv å send butikken en mail. Jeg etterlyste en spesifikk salatblanding på den lokale Bunnprisen min og en måned senere ble den fast vare der. Skader ikke å prøve hvertfall
Vis hele sitatet...
Butikken har ikke dippen pga leveranseproblemer/corona.
Sitat av celtseus Vis innlegg
Er ikke detta den samme bare ferdigblanda? Cheddardip kjøpt på fjoråret en gang i norsk butikk hvertfall


Vis hele sitatet...
Nei, det der er en helt annen type med annen smak og andre ingredienser.
De selges enda stort sett i hele landet.

Disse to dippene blir som dag og natt, har du først smakt den til Old el paso så vil du neppe gå tilbake til den ifra santa maria.

Old El paso dippen gikk ut av produksjon og er ikke mulig å kjøpe noe som helst sted i Norge og har ikke vært det de siste 5 årene minst.
Hender de har den på charlottenberg eller svinesund, men siste gangene jeg har vært der så har det vært utsolgt.
Sitat av Flaffersen Vis innlegg
Nei, det der er en helt annen type med annen smak og andre ingredienser.
De selges enda stort sett i hele landet.

Disse to dippene blir som dag og natt, har du først smakt den til Old el paso så vil du neppe gå tilbake til den ifra santa maria.

Old El paso dippen gikk ut av produksjon og er ikke mulig å kjøpe noe som helst sted i Norge og har ikke vært det de siste 5 årene minst.
Hender de har den på charlottenberg eller svinesund, men siste gangene jeg har vært der så har det vært utsolgt.
Vis hele sitatet...
Okei, skjønner. Jeg har ikke smakt cheddar dipen fra pose da. Jeg er ikke så inn i dipverdenen men én dip jeg virkelig savner er Maarud sour cream and onion dipmix!
Brukte den på alt!
Hvilke andre dipper er killer?
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Den der er god iallfall, men her hvor jeg bor har den ikke vært i butikken på lenge.
Vis hele sitatet...
Utsolgt hos Asko i hvert fall
χρωματικός
Chromatics's Avatar
Hva med denne de selger hos Oda?
Litt annen cheddar dip, men fortsatt Old el paso
Bestilte 24 Pack cant wait, savnet denne.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Er det ikke tilsetningsstoffer man kunne hatt i hjemmelaget cheddarsaus/-dip som forhindrer krystallisering? "American cheese" inneholder visstnok haugevis av dette som er grunnen til at den smelter på andre måter enn... vel, ost.