Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 2792
Fikk en ny kattunge en ukes tid siden.
Han bruker katte boksen sin vanligvis men han markerer i senga vår daglig.

Hvordan får vi han til å stoppe med dette?
Må bare bære den til kassa hver gong den gjør det
Dere må vaske sengetøyet og slutte å la den sove eller være i soverommet i et par måneder slik at den blir vant til å kun tisse i boksen sin. Så enkelt som det.
Sist endret av Picard; 16. oktober 2021 kl. 05:11.
Har dere to kattedo eller bare en? Regelen er at hver katt trenger 1,5 kattedo . Dvs har du en katt trenger du 2 kattedo, har du to katter trenger de 3 do osv. Min hadde også noen uhell i starten men hun sluttet med disse etter at jeg utvidet til to kattedo.

Skal katten være på soverommet er det en fordel at den får gå fritt til toalettet når den vil så ha en dør på gløtt.
Det er en del av pakken med kattunge og valp. Ikke ha den i sengen før den blir eldre og fortsetter den å markere inne bør den kastreres.
Har selv nylig fått meg en kattunge som har gjort det samme 2 ganger i senga, ingen big deal.
Aller først er det greit å sørge for at den ikke har tilgang til senga (ved mindre den har tilsyn)
Rens også kattedoen DAGLIG og fyll på litt ny sand.
Flere kattedoer er egentlig bare tull ved mindre du har en veldig stor leilighet/flere etasjer/flere katter.
Hatt 4 katter selv, doen har gått i "arv" og aldri vært antydning til at det har vært ett problem så lenge katten har fri tilgang til toalettet.

Kattunger er som babyer og må nesten også behandles litt deretter de første ukene/månedene.
Selvom de lærer en del fra mor og søsken, så trenger de også litt hjelp fra ny eier
Sitat av Flaffersen Vis innlegg
Rens også kattedoen DAGLIG og fyll på litt ny sand.
Flere kattedoer er egentlig bare tull ved mindre du har en veldig stor leilighet/flere etasjer/flere katter.
Vis hele sitatet...
Dette er meget viktig.
Har 4 katter og har hatt en kattedo. Så lenge du tar kattedoen hver eneste dag og bruker en god sand, så skal katt(ene) klare seg.
Av sand så anbefaler jeg felleskjøpet sin, gjerne med parfyme lukt, eller everclean. Siden kattungen er ny i hjemmet så kan det være stress, markering og/eller skitten do. Anbefaler at du kastrerer katten når katten er 3kg. Lykke til!